Mä olin ihan fiiliksissä kun ensimmäisestä supistuksesta vauvan syntymään kesti 5 tuntia ja koko hoito onnistui ilman kivunlievitystä. Ajattelin, että täähän hyvä, ei olis sopinut mun luonteelle kärvistellä kolmatta päivää. Ja kuten moni sanoikin niin syöksyissä usein ne supistukset on voimakkaita heti alkuunsa - TOTTA. Ja onkin joo ihan helppo munkin sanoa, että ilman lääkkeitä onnistui, mutta pari tuntia sitä loputonta kipua lisää niin ei olisi onnistunut. Odotan mielenkiinnolla seuraavaa synnytystä.
Äkkiä ne jeejee-fiilikset sitten loppukin kun lääkäri sanoi ääneen, että synnytyksen vauhdista huolimatta lapsi on yllättävän hyvässä kunnossa. Että olkaa onnellisia pitkistä synnytyksistänne (siis jos luonnollisia ja ilman komplikaatioita) joissa lapsen keuhkot ehtii kunnolla puristua limoista tyhjiksi ja muutenkin valmistua.
Jännä homma, miten tämä palsta on täynnä jengiä jotka jaksaa puhua loputtomastai synnytyksistään - missähän vaiheessa tajuasitte, ettette te edes ole siinä pääosassa vaan se lapsi. Ja se mikä teistä tuntuisi kivalta voi olla ihan eri juttu kun hyvä tapa syntyä vauvalle.