[QUOTE="heluna";28040719]No johan taas on palstalla ihmettelyn aiheet. AP varmaan halusi varmistuksen sille, että jos on selvää lämpöilyä ,niin ei veisi lasta hoitoon. Ja sitä ei sitten kuitenkaan ole. Miksi tätäkin pitää alkaa spekuloimaan, mielestäni täysin selvä asia, että kuume mitataan, jos on epäilystä että se voi olla koholla.
Ai tunnet kädellä, onko kuumetta??? Minä kun tällä pastalla kuukausi takaperin kyselin neuvoja erääseen asiaan, jossa lapsi sairastui, niin sain valtavan paskaryöpyn niskaani, ettei kuumetta/lämpöä pitisi koskaan arvioida pelkällä kädellä otsasta, vaan aina pitäisi ottaa mittari käyttöön.
Että olen todellakin tältä palstalta oppinut, että kaikki, siis ihan kaikki käännetään aina AP:tä vastaan.[/QUOTE]
Sulle voi olla täysin selvää, että kuume mitataan jos se on selvästi koholla, mulle ei. Aivan sama mitä PALSTA siihen sanoo. Mun käsi on todella tarkka. Ja tämä on todistettu miljoona kertaa neljän lapsen kanssa.
Kurjaa, että sulla on ikävä kokemus PALSTAN typeristä mielipiteistä, en itse ole osallistunut ketjuun ja jos olisin olisin ollut sitä mieltä, että kuumeen voi mitatat käsipelillä, ellei tarvitse tarkkaa lukemaa. Mutta kuumetta ei mitata kädellä otsasta vaan yläselästä. Tai näin minä siis teen.
Ja kun kerta ap kysyi neuvoa, niin vastasin siihen. Mua jäi mietityttämään juuri se lämmön mittaamienn. Koska yleensä jos itse alan edes miettimään lämmön mittaamista niin lapsi on kipeä. Mieleeni ei edes tulisi mitata lämpöä terveenoloiselta lapselta.
Tässä nyt ei ollut yritystä kääntää asiaa ap:ta vastaan.
Sen verran vielä lisään, että jos kaveri olisi mulle aamulla soittanut ja esittänyt saman kysymyksen niin olisin vastannut samoin. Eli Miksi alunperin halusit mitata kuumeen? Onko lapsi siis jo alunperin selvästi kipeän oloinen?