Äiti ei tuu hakemaan sairasta lasta kotiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos lapsi ei jaksa osallistua toimintaan, on hänen paikkansa kotona.
Eiköhän me pph:t tunneta hoitolapsemme niin hyvin, että osaamme sanoa kun lapsi ei ole terve!!!
Minäkin istun usein päiväunien aikaan sen kahvikupposeni ajan täällä koneella. Enkä tunne siitä huonoa omaatuntoa, ei minun tarvi istua ja vahtia nukkuvia lapsia! Ja esim. kiisselikin jäähtyy oikein hyvin sillä aikaa itekseen, sitäkään ei tarvitse vahtia.
Valitettavasti meitä hoitajia on moneen junaan. Itse koen olevani se hyvä yppis joka huolehtii lapsista niin, ettei vanhempien tarvitse huolehtia työpaikallaan kuin omasta työstään. Ikävää on se, että meidät leimataan kaikki huonoiksi hoitajiksi, sen yhden kokemuksen perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Siis onko oikeasti sellaisia ihmisiä jotka ei hae sairasta lasta hoidosta kotiin?? Työpaikan menettämisen pelossa tai jotain???
Ensinnäkin sille työnantajalle riittä tieto että lapsi on sairas ja sairasta lasta on OIKEUS ja velvollisuus hoitaa kotona.

Joku tossa mainitsikin että pph on töissä joten hänellä on ne muut lapset siellä myöskin hoidettavana, jos yksi on kipeä - tartuttaa muita ja lisäksi ei jaksa touhuta ja vaatii jatkuvaa huolenpitoa miten ne muut 3 lasta sitten? Heillä jää ulkoilut ja muut touhut kokonaan väliin kun yksi ei voi osallistua.

Ja täälläkin on monta kertaa mainittu että ei viedä hoitoon jos on nuhassa/yskässä vaikka ei kuumetta olisikaan jos ei jaksa osallistua touhuihin.

Ja mä en oikeesti usko että on olemassa sellaista tilannetta että sitä lasta ei millään saada pois haettua

kai kaikki hakee, mutta ei välttis pääse heti. esim itseni olisi ensin soitettava esimiehelle että saa sijaisen mulle jotta pääsen lähtemään. itse olen myös hoitamassa lapsia ja vastuukysymys tulee vastaan jos lapsia jää liikaa lopuille hoitajille. sormia napsauttamalla ei aina asia hoidu vaikka uskon että jokainen mahdollisimman nopsaan sen omansa kotiin hakisi.

Onneksi mulla vanhemmat tulevat melkeinpä heti, jos ilmoitan lapsen sairastuneen. Ap:n kuvaama tilanne kuulostaa lapsen kannalta todella ikävältä :( Miltähän lapsesta mahtaa tuntua kipeänä odottaa, että koska äiti tulee hakemaan kotiin....? Ajatelkaa tätäkin asiaa lapsen kannalta!

Yhteistyössä