Äiti ei tuu hakemaan sairasta lasta kotiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oli kyse päiväkodista, pph:sta sairaan lapsen paikka ei ole hoito vaan koti!!

ja vanhemmat ovat velvollisia hakemaan SAIRAAN lapsensa pois hoidosta jos ei tähän pysty herää kysymys millainen äiti tekee näin???

Alkuperäinen kirjoittaja ? :
On meilläkin varahakijoita, mutta eivät hekään keskellä päivää pysty lähtemään töistä hakemaan "vierasta" lasta. Toki hakisivat varmaan, jos olisi ihan pakko, mutta tässä tilanteessa tuskin niin on. Meillä nämä varahakijat ovat pääasiassa tarhakavereiden vanhempia, jotka ottavat välillä oman pojan mukaan, kun hakevat omansa.

Olisiko sinulla muuten antaa hyviä ideoita, mistä saisi sellaisia varahakijoita, joita sopii vaivata keskellä päivää, kun isovanhemmatkin asuvat toisella paikkakunnalla ja ovat vielä työelämässä? Katsos kun elämä ei aina ole kaikille niin simppeliä...

Jokaisen on kyettävä ihan itse järjestämään asiansa niin, ettei sairaan lapsen tarvitse olla hoidossa, vaan joku voi hänet sieltä hakea.

Pph:n ei ole mikään pakko sairasta lasta hoitaa, eikä muun ryhmän pidä kärsiä siitä, ettei yksi ole ulkoilukunnossa tms.

Sellaista tämä elämä vaan on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja nunnuka:

Niin, onhan se hyvä huudella ja nostaa omaa häntäänsä, jos tekee työtä, josta voi tosiaan niin vaan lähteä. Jotkut ovat työmatkoilla, luennoivat seminaareissa tai ovat vaikka yksinään kaupassa töissä. Usko pois, että useimmat varmaan hakisivat lapsensa pois, jos voisivat. Mutta kaikille se ei vaan ole mahdollista. Joten kannattanee vähän asettua muidenkin asemaan.

Mulla saattaa töissä olla niin etten pääse, mutta onneksi mun lapsilla on isä joka sitten pääsee, meistä lähtee se kumpi paremmin pääsee ja kotiin jää myös se joka paremmin voi jäädä. Ihan tasapuolisesti.

OK, jos tämän lapsen äiti onkin YH niin silti sillä lapsella on yleensä isä joka siis saa lapsen hakea tai joku muu varahenkilö (vaikka se joka nimi on hoitosopimuksessa )

Aina ne on meilläkin hoituneet, kun on ollut tarvis. Lähinnä kritisoin vaan sitä, että oletetaan että jos itse pääsee lähtemään, niin kaikilla muillakin on sama tilanne ja on vara kritisoida, jos ei ole puolen tunnin sisällä soitosta hakemassa lastaan kotiin. Kun kaikilla tilanne ei vaan yhtä helppo, niin eipä juuri kannata huudella siitä, kuinka toiset asettavat työn lapsen edelle...

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
On meilläkin varahakijoita, mutta eivät hekään keskellä päivää pysty lähtemään töistä hakemaan "vierasta" lasta. Toki hakisivat varmaan, jos olisi ihan pakko, mutta tässä tilanteessa tuskin niin on. Meillä nämä varahakijat ovat pääasiassa tarhakavereiden vanhempia, jotka ottavat välillä oman pojan mukaan, kun hakevat omansa.

Olisiko sinulla muuten antaa hyviä ideoita, mistä saisi sellaisia varahakijoita, joita sopii vaivata keskellä päivää, kun isovanhemmatkin asuvat toisella paikkakunnalla ja ovat vielä työelämässä? Katsos kun elämä ei aina ole kaikille niin simppeliä...

Jokaisen on kyettävä ihan itse järjestämään asiansa niin, ettei sairaan lapsen tarvitse olla hoidossa, vaan joku voi hänet sieltä hakea.

.

Edelleen kysyn että mistä sinusta tällaisia hakijoita saa, jos niitä ei omasta takaa vaan ole. Saako niitä jostain tilattua? Et voi oikeasti kuvitella, että kaikkien elämä on yhtä simppeliä kuin omasi...

Edelleen kysyn että mistä sinusta tällaisia hakijoita saa, jos niitä ei omasta takaa vaan ole. Saako niitä jostain tilattua? Et voi oikeasti kuvitella, että kaikkien elämä on yhtä simppeliä kuin omasi...

Ja edelleen totean, että niitä pitää sitten vaan saada jostain. Tai lähteä itse pois töistä (sairasta lastahan on oikeus kotona hoitaa) jos sattuu olemaan tukiverkoton yh.

Luulisin että äiti tulisi hakemaan jos vain suinkin ehtisi. Jos hänellä on tänään joku tärkeä työjuttu tms. 37,5 on kyllä kuumetta, mutta lapsi pärjää kyllä siihen saakka kun äiti tulee hakemaan.

Asia olisi pahempi jos äiti toisi lapsen korkeammassa kuumeessa / olisi vaan kotona makaamassa eikä viitsisi hakea lastaan kun laiskotuttaa.

Entäs ne muut lapset siellä hoidossa? NIIN tärkeetä työjuttua ei ole vielä keksitty etten minä tai mieheni menisi hakemaan sairasta lasta kotiin.

Asiat tärkeysjärjestykseen

Niin, onhan se hyvä huudella ja nostaa omaa häntäänsä, jos tekee työtä, josta voi tosiaan niin vaan lähteä. Jotkut ovat työmatkoilla, luennoivat seminaareissa tai ovat vaikka yksinään kaupassa töissä. Usko pois, että useimmat varmaan hakisivat lapsensa pois, jos voisivat. Mutta kaikille se ei vaan ole mahdollista. Joten kannattanee vähän asettua muidenkin asemaan.

Komppaan yhä "?" sanomisia. Esim. minä itse teen sen verran hektistä työtä, että työpaikalta ei yksinkertaisesti pääse noin vain lähtemään "pikkujutun" takia. Kuumetta ei ole niin paljon että olisi vaaraksi lapselle, ja lapsi varmasti pärjää päivän loppuun. Jos ei pärjää, tätä varten on varahakijat. Olen itse YH-äiti, ja kuten sanoin, työni on hektistä. Palavereita, toisella paikkakunnalla vierailuja, myös "?" mainitsemia luentoja.

Anna lapselle kuumelääke niin kuume laskee, jos olet huolissaan hänen jaksamisestaan. Mutta niin. Yhdyn myös Riivinraudan sanoihin. Ruumiinlämpö kun on jokaisella yksilöllinen. Toiselle lapselle 37,5 voi olla kova paikka, toisella se ei tunnu missään. Ja kukapa oman lapsensa tuntisi paremmin kuin äiti itse? Kyllä äiti olisi varmasti lapsensa hakenut jos lapsi reagoisi voimakkaasti "pikkulämpöön".

.

ehkä sinun on laitettava oma arvomaailmasi uuteen uskoon ja hoidettava lapsesi itse kotona!

Ja edelleen totean, että niitä pitää sitten vaan saada jostain. Tai lähteä itse pois töistä (sairasta lastahan on oikeus kotona hoitaa) jos sattuu olemaan tukiverkoton yh.

Kun vaan sitten jankkaat.
On varmaan vaikeaa ymmärtää, että on olemassa muunkinlaista työtä kuin toimistotyö tms. jossa kenenkään muun työ ei ole kiinni läsnäolostasi tai esim. kaupan aukiolo. Jos on kotiäiti, niin kai se vaan on vaikeaa asettua muiden asemaan.
Ja huom: itselläni ei yleensä ole ollut ongelmia järjestää lapsen hakua pienellä viiveellä, mutta osaan silti asettua muidenkin asemaan enkä vaan jankkaa että "sen on vaan järjestyttävä".

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:

.

ehkä sinun on laitettava oma arvomaailmasi uuteen uskoon ja hoidettava lapsesi itse kotona!

Heh, mikä kommentti. Suorastaan hauska.

Alkuperäinen kirjoittaja satuja lukemaan sairaalle:
ja koneelle heti tulit?tuntipalkka 11 euroa?

miksei voisi tulla kun lapset kerta on nukkumassa? itselleni on kirja nukkarissa mukana ja kun lepohetki alkaa niin mä luen omaa kirjaani sen 45min mitä pötkötellään jos ei uni tule.

On varmaan vaikeaa ymmärtää, että on olemassa muunkinlaista työtä kuin toimistotyö tms. jossa kenenkään muun työ ei ole kiinni läsnäolostasi tai esim. kaupan aukiolo. Jos on kotiäiti, niin kai se vaan on vaikeaa asettua muiden asemaan.
Ja huom: itselläni ei yleensä ole ollut ongelmia järjestää lapsen hakua pienellä viiveellä, mutta osaan silti asettua muidenkin asemaan enkä vaan jankkaa että "sen on vaan järjestyttävä".

Mä en ole kotiäiti, ja lykkäisin kyllä vaikka lapun luukulle ennemmin kuin olettaisin olevani poikkeustapaus, jonka sairas lapsi voi kyllä hoidossa olla. Sen kyllä ymmärrän, ettei kirurgi lähde kesken leikkauksen päiväkodille/pph:n luo, mutta ei todellakaan voi olettaa etteikö sairasta lasta pitäisi hoidosta pois hakea. Etenkin, jos ehtii vastaamaan puhelimeen ja toteamaan ettei kyllä aio lasta tulla hakemaan ennen kuin puoli viideltä vasta.

Pph ei ole sairaanhoitaja. Jos lapsi ei jaksa hoitopäivää, niin hän ei ole hoitokunnossa vaan oikea paikka on kotona, vaikka kuumetta ei olisikaan. Tietysti hoitajan täytyy joustaa, mutta vanhemmankin täytyy yrittää järjestää itsensä hakemaan lapsi mahdollisimman pian pois hoidosta.

Ja mielestäni pph:lla on lasten nukkuessa oikeus vaikka räkiä kattoon, jos haluaa! Miksi ei voisi siis olla koneella.. Joskus tuntuu, että ihmisillä on aivan uskomattomia vaatimuksia lastensa kunnallisille/yksityisille hoitajille. Ja ei, en ole itse lastenhoitoalalla töissä.

Mä en ole kotiäiti, ja lykkäisin kyllä vaikka lapun luukulle ennemmin kuin olettaisin olevani poikkeustapaus, jonka sairas lapsi voi kyllä hoidossa olla. .

Ymmärtänet myös, että joillekin tuo "lapun luukulle lykkääminen" voi maksaa työpaikan? Onko se tosiaan kannattavaa, jos lapsella on lämpöä 37,5 astetta?

No lapsi ei kyllä ole sairas jos liikkuvalla lapsella on lämpöä 37.5. Mittaa kun on ollut paikallaan vähintään 10 min ja sitten vasta mietit onko kuumetta.

Mutta lapsi on sairas jos ei jaksa leikkiä eikä nousta päivälevolta ylös.

Ymmärtänet myös, että joillekin tuo "lapun luukulle lykkääminen" voi maksaa työpaikan? Onko se tosiaan kannattavaa, jos lapsella on lämpöä 37,5 astetta?

Jos lapsi on sairas (kuten ap:n hoitolapsi on, vaikkei kuumetta olisi yhtään), niin työntekijällä on oikeus hoitaa lastaan kotona, eikä häntä voida sen vuoksi irtisanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:
Se on ihan sama onko se hoitopaikka pph:lla vai tarhassa niin sairas lapsi haetaan kotiin! Tarhasta ne ainakin täällä soittavat hakemaan kotiin vaikka kuumemittari näyttäisi vain 37.1!

Me oikeastaan emme tiedä, kuinka sairas lapsi on. Myös eri ihmiset tulkitsevat sairauden eri tavoin.

Kyllä omanikin voi olla joskus vaisu aamun ja iltapäiväunien jälkeen virkistyä. Eikä päivähoito ole siitä lasta kotiin passittanut. Kertoivat toki tarkkaillensa tilannetta. Poika oli riivitty sängystä liian aikaisin ylös - oli vetkutellut nukkumaan menosta. Minulle toki pelkkä makoilu on merkki kipeänä olosta. Lapset voivat terveenäkin näykkiä ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja siwamyjä:
ja tästä pph palkan saa?en minäkään hakis jos vajjaasta parista tunnista kysymys.kaupan kassalla ei oo muuta henkilökuntaa ei voi lähteä.

Kysymys siwamyyjälle?

MIKS HEMMETISSÄ OOT HOMMANNUT LAPSIA TAI LAPSEN, ELLEI SEN TERVEYS JA HYVINVOINTI MERKKAA SULLE MITÄÄN?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Pph ei ole sairaanhoitaja. Jos lapsi ei jaksa hoitopäivää, niin hän ei ole hoitokunnossa vaan oikea paikka on kotona, vaikka kuumetta ei olisikaan. Tietysti hoitajan täytyy joustaa, mutta vanhemmankin täytyy yrittää järjestää itsensä hakemaan lapsi mahdollisimman pian pois hoidosta.

Ja mielestäni pph:lla on lasten nukkuessa oikeus vaikka räkiä kattoon, jos haluaa! Miksi ei voisi siis olla koneella.. Joskus tuntuu, että ihmisillä on aivan uskomattomia vaatimuksia lastensa kunnallisille/yksityisille hoitajille. Ja ei, en ole itse lastenhoitoalalla töissä.

Ihmiset kuvittelevat, että HOITAJAT ovat vain ja ainoastaan heidän mussujaan varten. Hoitajilla EI SAA OLLA OMAA ELÄMÄÄ KOSKAAN!

Siis onko oikeasti sellaisia ihmisiä jotka ei hae sairasta lasta hoidosta kotiin?? Työpaikan menettämisen pelossa tai jotain???
Ensinnäkin sille työnantajalle riittä tieto että lapsi on sairas ja sairasta lasta on OIKEUS ja velvollisuus hoitaa kotona.

Joku tossa mainitsikin että pph on töissä joten hänellä on ne muut lapset siellä myöskin hoidettavana, jos yksi on kipeä - tartuttaa muita ja lisäksi ei jaksa touhuta ja vaatii jatkuvaa huolenpitoa miten ne muut 3 lasta sitten? Heillä jää ulkoilut ja muut touhut kokonaan väliin kun yksi ei voi osallistua.

Ja täälläkin on monta kertaa mainittu että ei viedä hoitoon jos on nuhassa/yskässä vaikka ei kuumetta olisikaan jos ei jaksa osallistua touhuihin.

Ja mä en oikeesti usko että on olemassa sellaista tilannetta että sitä lasta ei millään saada pois haettua

Luulisin että äiti tulisi hakemaan jos vain suinkin ehtisi. Jos hänellä on tänään joku tärkeä työjuttu tms. 37,5 on kyllä kuumetta, mutta lapsi pärjää kyllä siihen saakka kun äiti tulee hakemaan.

Asia olisi pahempi jos äiti toisi lapsen korkeammassa kuumeessa / olisi vaan kotona makaamassa eikä viitsisi hakea lastaan kun laiskotuttaa.

Entäs ne muut lapset siellä hoidossa? NIIN tärkeetä työjuttua ei ole vielä keksitty etten minä tai mieheni menisi hakemaan sairasta lasta kotiin.

Komppaan yhä "?" sanomisia. Esim. minä itse teen sen verran hektistä työtä, että työpaikalta ei yksinkertaisesti pääse noin vain lähtemään "pikkujutun" takia. Kuumetta ei ole niin paljon että olisi vaaraksi lapselle, ja lapsi varmasti pärjää päivän loppuun. Jos ei pärjää, tätä varten on varahakijat. Olen itse YH-äiti, ja kuten sanoin, työni on hektistä. Palavereita, toisella paikkakunnalla vierailuja, myös "?" mainitsemia luentoja.

Anna lapselle kuumelääke niin kuume laskee, jos olet huolissaan hänen jaksamisestaan. Mutta niin. Yhdyn myös Riivinraudan sanoihin. Ruumiinlämpö kun on jokaisella yksilöllinen. Toiselle lapselle 37,5 voi olla kova paikka, toisella se ei tunnu missään. Ja kukapa oman lapsensa tuntisi paremmin kuin äiti itse? Kyllä äiti olisi varmasti lapsensa hakenut jos lapsi reagoisi voimakkaasti "pikkulämpöön".

MINÄ EN AINAKAAN HALUA ETTÄ LAPSELLENI SYÖTETÄÄN MITÄÄN LÄÄKKEITÄ HOIDOSSA!

Olisi kai sinunkin ollut aikanaan parempi miettiä, kumman haluat uran vai lapsen?

Entä jos lapsi ois alkanut vaikka oksentaa hoidossa kesken päivän. Sanotteko vaan, että "sori, ei voi tulla kun työt kesken". Ja joku kun tuolla mainitsi, että pph antais kuumetta alentavaa, mä olen ymmärtänyt etteivät saa antaa hoitolapsille lääkkeitä?
Ja te jotka inisette jos pph on työpäivän aikana koneella, eikös teillä oo töissä ollenkaan taukoja? Mulla on ainakin pari kahvitaukoa ja ruokkis 8 tunnin päivänä, pph:n päivät taitaa olla usein vielä pidempiä..

Perhepäivähoitajan on ajateltava myös muita lapsia. Miten toiset ulkoilevat, jos yksi on sairaana eikä jaksa lähteä ulos?

Ja jos veisin lapseni perhepäivähoitajalle, olettaisin että myös hän osaisi tulkita lapseni käytöksestä, milloin tämä on sairas ja ilmottaisi sitten meille.

hoitaja ei taida saada antaa lääkkeitä ominpäin... ainakaan mun pojan tarhassa ei saa antaa, siellä on kyllä varuiks kuumelääkkeet siltävaralta että pojalla nousee äkkiä kova kuume (kouristusvaara) jonka sitten antavat mikäli sanon että mulla kestää pitempään kuin 30min. tulla hakemaan.. mutta eivät esim, hammassärkyihin ym. särkylääkettä anna, ne on mun annettava kotona ennen hoitoon viemistä... ja ap:n kertoman mukaan lapsi vaikuttaa kipeältä, veto pois, yskii.. noilla perusteilla mie vien laspen lääkäriin ja jään hoitamaan kotiin.. jos lapsi sairastuukesken hoitopäivän, joka kylläkin meillä on klo 17-15, työni teen yksin ja jos joudun lähtemään kesken vuoroon niin ne mun hommat jää tekemättä, ellei toiset kuskit niitä ehdi tehdä.. se nyt vaan on niin... toki varmasti koittaisin soittaa laspen isälle jos tietäisin hänen olevan vapaalla mutta muuten hoidan sen itse..

Yhteistyössä