Pika-apua Helsingin bussiliikenteestä, mistä lähtee bussi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Apua"

Vieras
Nyt ei kyllä ihan varmaksi selvinnyt, mistä lähtee Helsingin sisäinen liikenne ja tarkemmin bussi nro. 42? Laituri näyttää olevan bussioppaan mukaan nro 71. Onko se mahdollisesti samassa rivistössä ja samassa kerroksessa kuin Espooseen menevät bussit, eli siinä samassa kerroksessa, missä esim. R-kioski? Vai mistä tuo lähtee? Mulla on 6 min (jos ajat natsaa) aikaa vaihtaa bussia. Tulen siis Espoosta ensin 107 bussilla. Sitten pitäis vaihtaa tuohon. Olen menossa Lastenlinnaan. Entä muistaako joku, millä ratikalla tuonne Lastenlinnaan pääsi? Jos en ehdi vaihtaa tuohon bussiin (tai sit täytyy odottaa 15 min. seuraavaa). Vääntäkää nyt rautalangasta, jotta löydän nopeasti tuon bussin lähtölaiturin :)

mulla on sellainen kuva et 42 lähtee ulkoa sieltä mistä lähtee ratikat ym. varmaan lähtee vanhan metroaseman edestä uskoisin tai sitten ihan siitä läheltä.

Helsingin sisäisen linjan bussit lähtee Kampin metroaseman edestä, ei sieltä "maan alta". Lastenlinnaan pääset monella bussilla (esim. 41, 39, 18), niitä menee tiheästi Kampista. Jäät pois Topeliuksenkadulla, siinä ison liikenneympyrän tienoilla, ei oo pitkä matka kävellä Linnankoskenkatua pitkin. Kuskilta kannattaa kysäistä. :)