**Piinaviikko 21**

en ymmärrä. mää voin viikon loppuun mennessä sanoa varmemmin, mut musta tuntuu et mä ovuloisin jo. :eek: tänään räpläsin kn aamulla ja se muuttunu kovaks, liukunu ylöspäin ja jopa kääntyny toisin päin!! tai siis että kun sillon ku sanoin että tunnen ku se on auki, ni nyt se kohta oli ihan jotenki hassusti :D limoja mä en pahemmin havainnu, paitsi ma ja ti, kun tuns et tuli housuun asti jotai märkää. mut ei ollu semmost "hedelmällist" limaa, semmosta paksua, vaan oli kirkasta. voih :ashamed: olis niin kiva kun olis selvät ovisoireet. lämpöjä en oo mittaillu, en oo vaan jaksanu. eilen töissä mulla alko tuntua ihan kuumeiselta olo alkuillasta, tai siis oli semmone kuumepää ja kuumesilmät, ju nou? :LOL:

mut jos tää nyt oli ovis ni olipas se aikasin. ku mä oletin et se ois ollu tänään tai huomenna. ehkä mun kierto on vaan sitä lyhyempi tai luteaalivaihe hiuka pidempi. HUOKAAAAUS.

dreamer78 täältä saat itelles raskausoireiden kehittäjäseuraa... :D

kylläpä oviksen metsästys on hankalaa... kirkasta limaa havaittu lauantaina ja sunnuntaina ja taas tänään! noista välipäivistä en osaa sanoa kun on voinut sitten olla "sitä itseään" :D nyt kyllä kramppailee alaselkää :headwall:

heips!!!

Jos mulla ei oo ollu viikonloppuna tai alkuviikolla ovista niin sit se oli kyllä eilen. Illalla alkoi jomottaa masua ja tuli oikein semmosia jänniä pikkukramppeja tuolla vasemmassa munasarjassa. Kävellessä tuli eka ja se pisti pysähtymään vähäks aikaa.... Voiskohan se olla et munasolu irtos tuolloin??? No, laskin noi "krampit" ja niitä oli 12. :D Mä en oo ikinä tuntenu mitn tommoista ja luulen että se oli ovis. Tässä viikon ajan oon kyllä tuntenu vaikka mitä jomottelua ja pistelyä kummassakin munasarjassa, mutta nää oli erilaisia.... Mä en kyllä osaa tulkitä itteäni enää millään tavalla....

Pupuiltu ollaan viikon ajan joka päivä vähintään kerran, paitsi tiistaina kun siitä ei tullut yhtään mitään vaikka yritettiin... Kyllä harmittaa jos ei tästä kierrosta tärppää kun ollaan kuitenkin ihan oikeasti tehty lasta. Ja clomeja en pariin seuraavaaan kiertoon saa syödä, niin luultavasti ei tule sitten ovistakaan.... :( joten nyt ois paras tärpätä.

Onnea kaikille ovismetsästykseen!!!!!!

Mulle jymähti eteen sellainen paukku eilen (liittyy mun työkuvioihin),e tten oikein tiedä mitä tässä nyt pitäisi tehdä saatikka ajatella. Positiivisia uutisia tosi oli.......muttamutta......siihen kuvioon ei sitten uusi raskaus ja vauva heti nyt sovikkaan.Hankalaa tää naisen elämä! No, ellen raskaudu nyt tässä kierrossa , tässä ihanaisessa pinossa, niin sitten siirrämme vauvahaaveita varmaankin vuodella :'( Niisk.....en millään haluaisi palstalta lähteä, mutta mitä minä sitten täälläkään itseäni rääkkäämään.No, katsotaan hyt yhdessä teidän kanssa kierto loppuun :wave:

limoista ja oviksesta.
mä oon luullut että se kirkas juokseva lima on just sitä limaa, jota ne siittiöt kaipaakin. Eli sitä oviksen aikaista limaa. ainakin mun fertily friend ilmoitti silloin, ku ekan karran laiton sinne taulokkoon merkinnän siitä, että PROPABLY FERTILY. ja sit ku merkkasin kivut seuraavana tai sitä seuraavana päivänä niin tuli, et MOST FERTILE. KANANMUNAlimoja en oo runsaasta pupuilusta johtuen bongannut, että ne kai on sit kans hetelmällisiä.
Nytkin tulee jotain kirkasta, vaikka pahimmat kivut oli eilen myöhään illalla. Tänään on vaan tuntunut paineen tunnetta ja pientä vihlontaa. Tänään on myös tuntunut olo kuumeiselta ja silmät myös. Joku täällä tais niistä kysellä. JA tietenkin lämmöt on koholla, mistä se kuumeinen olo johtuneekin.
Mua nyt vaan ihmetyttää, että kai se KUIVAKAUSI tulee vai tuleeko? olen kyllä lukenut, että monilla on jatkunut runsaskin vuota oviksen jälkeen - siihen en ole kiinnittänyt huomiota että ovatko olleet raskaana vai eivät. kai siitäkin jostain löytyis keskustelua.
dreamer78
p.s. mies sitten yllätti aamulla pikaisesti.. ;) (taitaa ukolla oikeesti olla vauvakuume... ) :p :heart:

dreamer78: mullakin nyt ihan sama homma! jotenkin tosi vähänlaisesti tuota limaa on tullut mutta se on kyl ollu kirkasta ja venyvää :D -odottelen koko ajan sitä että ne limat tyssäis ihan kokonaan niin tietäis sen oviksen olleen. kyllä tää naisen kroppa on niin oikukas ettei pysty ymmärtämään!

just niin. ja sit mua ottaa pattiin tää jatkuva kuukautismainen kipuilu tuolla alhaalla. ÄÄÄÄRRSSYYTTTÄÄÄ. eix se ovis vois olla ja mennä ja kipuilla ja sit loppuis nää oireet. Viime kierrossa mulla jatkui kunnes täti tuli; muutamaa päivää ennen kivut muuttui selkeästi menkkamaisiksi. blääh.
Nää 2 kiertoa on nimittäin mielestäni ekat OVISTELEVAT kierrot mun elämässä. Aina on ollut kierrot 45-65 tjtn... ja tuskin on ovista ollut. Ei ainakaan oo tältä ikinä tuntunut. No ,ei kai se haittaa - tiedänpä ainakin että jotain tuolla tapahtuu, ja se ON POSTIIVISTA, että ne kipuilut tulee just oviksen aikoihin. olishan se huolestuttavaa jos ne jatkuis menkoista menkkoihin...
miten määä kestän seuraavat 12-14vrk!??!? miten sais AJATUKSET MUUALLE!? vai tarviiko edes saada? Sit ku tulee raskaaksi ni ajattelee sitä alkiota/sikiötä koko ajan ja kuuntelee omaa kehoa ja huolestuu milloin mistäkin. heh... mihin tässä nyt on oikein sormensa työntänyt (tai mihin se mies sen veitikkansa työnsi?)
huomiseen! :)
dreamer78

huomenta! täällä aamu alkanut tod.näk. migreenin kourissa :$ heräämisen jälkeen tuli tunne, että hartiat vähän jumissa ei mitään kummempaa ja sitte tulikin kauhea jano. ajattelin jo ottaa varhaises vaihees panadolin ja sen ku mehun kanssa vetäsin alas ni kyllähän oksetti :x :x vielkin on huono olo... no, töihin vaan

mukavaa perjantaita kaikille sateesta huolimatta!

johanna koitahan jaksaa! :hug: missä sataa? turussa paistaa aurinko B)

uskoisin oviksen olleen eilen, oli limat, kivut oikealla ja alaselkää vihloi. hyödynetty ollaan -pitäsiköhän tänään vielä varmistaa simppojen varma pääsy perille? :p
eilen oli ensimmäinen lähiopetuspäivä päihdetyön tiimoilta ja oli aika lailla mielenkiintoinen päivä. olimme iltapäivän tyksissä kuuntelemassa luentoa päihdeäitien raskauksista ja sen vaikutuksista ensin sikiöön ja sitten lapsen elämään jatkossakin, mm.fas, adhd... jotenkin niin kauheaa kuunneltaaa miten äidit "pilaa" lapsen elämän. ehdottaisin ehkäisyä jos ei pysty olemaan ilman huumausaineita! alkoholilla suurimmat haitat, mutta myös yleisesti vähähaittaisena pidetyllä tupakalla myös aika monia vaikutuksia. +huumeet ja lääkkeet. vkot 4-10 kaikkista riskialttiimat viikot, toki vaikutuksia koko raskauden ajan. voi voi. en ole pyhimys itsekkään. esikoisen odotusaikana en tiennyt tupakan vaaroista niin paljoa, ja asiaa vähäteltiin myös neuvolassa ja se kuin hyväksyttiin. synnärillä sain vasta kuulla saarnoja. seuraavan 2 kohdalla olen lopettanut tupakoinin ( typerä kun olen tuli aloitettua uudelleen synnytyksen jälkeen...) nyt ollut ilman joulukuusta lähtien, kerran kaksi maistanut ja olin ihan törkysen pahaa, joten ei tod tule enään ( ikinä ) aloitettua. noh, se siittä!

ja onnittelut kassu työtarjouksesta!

iltsu-natsu

Perjantai 9.5.2008.

Käärme..................14/26-27..............yk 3............kolmas lapsi
Swiss.....................15/25-30..............yk4............pikkukolmone n
Milla Migliore............16/28..................yk3.............. esikoinen
Minni-07..................16/28...................yk4...............toinen
Talvimamma-09......17/30-31(-54).....yk2............esikoinen
Nobody....................19/30...................yk3...........pikkukakkon en
kassu.......................19/32-41.............yk2..............viides
Chessa....................20/28-36.............yk2............pikkukolmonen
dreamer78...............21/32-33.............yk2...........1.yht. lapsi
iltsu-natsu...............21/33...................yk8...........neljäs
Julietta.....................22/30-35............yk 1............ensimmäinen
apsu........................23/35..................yk2..............esikko
Tanjusha82.............23/30-35.............yk 5............kolmas
Missy-85..................23/26-29.............yk3.........haaveissa toinen/eka yhteinen
johanna83..............27/37.................yk2................esikko

TESTING TESTING...
ma 19.5 Missy-85, dreamer78, Nobody
ti 20.5
ke 21.5
to 22.5
pe 23.5 Julietta
la 24.5 Talvimamma-09
su 25.5 kassu

Huomenta. Niin se vaan meidän viikko pikkuhiljaa lähenee. :whistle:

iltsu-natsu: et oo ainoo. Kuopusta kun aloin odottamaan niin lopetin tupakoinnin mutta heti kun imetys loppui niin aloin taas polttamaan. Pyh. En kyllä tajua miksi ihmeessä. No nyt sitten oon ollut reilun kuukauden polttamatta ja tarkoitus kyllä olis, että jos nyt sitten raskaudun ja saadaan perheenlisäystä niin en aloita uudelleen imetyksen jälkeen. B)

dreamer78: onhan se vähän hankala saada niitä ajatuksia toisaalle ja tottahan se on, jos testi näyttää plussaa niin ei se itsensä tarkkailu siitä vähene. Pitää vaan koettaa keksiä jotain kivaa aktiviteettia niin menis aika edes nopeemmin. :p

Miulla on tässä kierrossa kipuillut menkkamaisesti tosi paljon. Alkoi heti kuukautisten jälkeen useammaksi päiväksi. Nyt enää onneks satunnaisesti mutta mietityttää, että mitähän sekin tarkoittaa. Kuukautisiin on kuitenkin vielä aikaa. Tällä hetkellä omituisen rauhallinen olo, ei auta kuin toivoa parasta. =)

Mää niistä kuumepäästä ja -silmistä kirjottelin. Eilen illalla sama juttu ja nytkin parhaillaan. Limat loppu sen siliän tien, että uskoisin voivani onnitella itseäni oviksen pongaamisesta. Eilen ku sekstattii ni olin kyllä niin kuiva että piti liukkarit kaivaa kaapista. Mitään megalimoja mulla ei tosiaan missään vaiheessa ollu, eikä mitää megakipuja, et saa tulevaisuudessa olla tarkkana. Tietty jos tästä nyt sit tammivauva tulis <3 vielä kerkeis tammikuulle syntyy. dreamer78 joo sillee se limajuttu varmaan meniki, ku enemmän mietin... voi ajatella niin että siittiöiden tarvii helposti läpäistä se lima. Loogista!! :)

mulla kans hankalaa saada nyt ajatukset muualle kun nyt sit tietty kyttää mahanipistyksiä ja onko kiinnittymisvuotoa ja muita kaikennäköisiä oireita.. voi voi :ashamed: onneks viikonloppu menee suht juostessa ku joka paikkaan pitäis keritä äitienpäiväkaffelle.

kassu onnea työtarjouksesta!! :heart: kyllä luonto päättää mikä sulle tähän hetkeen on sopivin ratkaisu =)

Meillä on mennyt tämä kierto ihan keturalleen johtuen molempien sairastelusta. Eli jännään tämän kierron teijän puolesta, mutta itselle ei tästä kierrosta kyllä tärppiä tule!!Tsemppiä teille!

täälläkin polttaa mahasta. mutta niin poltti viime kierrossakin, ja luulin olevani raskaana. täti tuli ja vei kivut omien kipujensa mukana. höh.

ON: Multa tulee aika paljon paksua, tahmaista, vaaleaa VALKKARIA! ÖÖ?!

dreamer78 *vi?uttaa tekstin katoaminen*

Sunnuntai 11.5.2008.

Käärme..................16/26-27..............yk 3............kolmas lapsi
Swiss.....................17/25-30..............yk4............pikkukolmone n
Milla Migliore............18/28..................yk3.............. esikoinen
Minni-07..................18/28...................yk4...............toinen
Talvimamma-09......19/30-31(-54).....yk2............esikoinen
Nobody....................21/30...................yk3...........pikkukakkon en
kassu.......................21/32-41.............yk2..............viides
Chessa....................22/28-36.............yk2............pikkukolmonen
dreamer78...............23/32-33.............yk2...........1.yht. lapsi
iltsu-natsu...............23/33...................yk8...........neljäs
Julietta.....................24/30-35............yk 1............ensimmäinen
apsu........................25/35..................yk2..............esikko
Tanjusha82.............25/30-35.............yk 5............kolmas
Missy-85..................25/26-29.............yk3.........haaveissa toinen/eka yhteinen
johanna83..............29/37.................yk2................esikko

TESTING TESTING...
ma 19.5 Missy-85, dreamer78, Nobody
ti 20.5
ke 21.5
to 22.5
pe 23.5 Julietta
la 24.5 Talvimamma-09
su 25.5 kassu

Plussanneet:

Haamuilijat:

Uuteen kiertoon suuntaavat:

Hyvää viikonloppua!
Toissapäivänä bongasin oviksen,kun alko mahasta nippailemaan,mä en siis tikuttele tai muuta,mutta tunnen itse milloin ovis on päällä.
Pitihän sitä sitten illalla miehen kanssa vähän peittoja heitutella :p :D
Kiva ilma täällä,pitää varmaan kohta lähteä ulkoileen,tuun sitten illalla kirjoittelemaan enemmän.
Talvimamma-09 jos sulla on ovulaatiokipuja?Mulla ainankin on vähän kuin menkkakipu mut ei kuiteskaan,sen takia mä en sitten tikuttelekkaan,kun suunnilleen tiedän milloin pitää toimia :whistle: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Julietta:
Täällä mitä luultavammin (TOIVOTTAVASTI!) kiinnittymisvuotoa havaittavissa!!!!!!! B)
Ei ole ennen tullut tommosta, joten peukut pystyyn!!!!!!!!!!!

Nyt pitää lähteä äkkiä kylään.... palailen huomenissa.
NYT JO!!!! :) JEEE!!! Toivotaan parasta!!!! koska kuvittelet että ovis oli?
mä odottelen sit varmaan huomenna tai ylihuomenna jotain "oireita" tai sit vasta keskiviikkona... *huoh* FF sanoo että dpo7 vois olla oireita eli vähän taas lämmön nousua. ...

*tööihhhiiinnnn*

dreamer78

Alkuperäinen kirjoittaja dreamer78:
Alkuperäinen kirjoittaja Julietta:
Täällä mitä luultavammin (TOIVOTTAVASTI!) kiinnittymisvuotoa havaittavissa!!!!!!! B)
Ei ole ennen tullut tommosta, joten peukut pystyyn!!!!!!!!!!!

Nyt pitää lähteä äkkiä kylään.... palailen huomenissa.
NYT JO!!!! :) JEEE!!! Toivotaan parasta!!!! koska kuvittelet että ovis oli?
mä odottelen sit varmaan huomenna tai ylihuomenna jotain "oireita" tai sit vasta keskiviikkona... *huoh* FF sanoo että dpo7 vois olla oireita eli vähän taas lämmön nousua. ...

*tööihhhiiinnnn*

dreamer78

No tuon eilisen vuodon perusteella voisi sanoa että ovis ois ollut viikonloppuna, niinku gyne povasi. On ollut viikon aikana niin paljon nipistelyitä ja muita tuntemuksia etten kyllä osaa sanoa muuta.

Mä oon aiemminkin kuullut puhuttavan tuosta kiinnittymisvuodosta, mutten ole siihen aiemmin kahdessa ekassa raskaudessa törmännyt. Piti mennä heti lukemaan tota vauvakirjaa ja siinä oli että kiinnittyminen rikkoo joitakin pieniä verisuonia, joka ilmenee verensekaisena emätineritteenä, ja se mun tuhru oli just semmosta! JES! Pääsisinköhän mä jo sitten ensi viikon lopulla testailemaan??

Mä palaan illalla.. pitää lähteä kaupoille... on äitienpäiväostokset vielä tekemättä... Voi kun saisi viettää äitienpäivää joskus itsekin.... :'(

Oi että, onnittelut Julietta... toivottavasti se oli just sitä kiinnittymisvuotoa. =)
Miun mielestä sie voit ihan hyvin jo ens viikonloppuna testailla, testissä saattais jo jotain näkyäkkin... riippuu tietty kuin pitkä siun luteaali-vaihe on muttamutta... mie ainakin siuna testaisin. ;)

apsu: voi kurjuus :(. Plussatuulia siulle ensi kiertoon. :hug:

Odottavan aika on pitkä... :whistle:

Yhteistyössä