**Piinaviikko 21**

Huomenta piinaviikko 21

Olen aika paljon lueskellut teidän viestejä taustalla ja olen niin hengessä mukana. Halauksia ja tsemppiä ihan jokaiselle! Koska kaikki keinot ovat sallittuja, niin ajattelin laittaa itseni tähän toiseenkin pinoon. Eli minutkin saa päivittää listalle (jos joku haluaa):
Velvet Kiss 22/~30 yk 11/07 esikoinen

Kovin ollaan yritetty ja oltu yrittämättä tässä kierrossa. Viime kierrossa mulla kaikki maailman oireet muka jo havaittavissa, mutta tässä kierrossa ei vielä mitään! Onkohan se sitten hyvä vai huono? Onko teillä tai tiedättekö te jonkun joka ei olisi koskaan tuntenut mitään raskausoireita? Tiedän, että vielä on liian aikaistakin, mutta nyt tuntuu jotenkin niin tyyneltä... :hug:

velvet kiss tervetuloa myös minun puolestani! minä kuulun niihin joilla todella vähän ollut raskausoireita. ensimmäisen kohdalla ei mitään ennakkovaroitusta (olimme häämatkalla) tulimme suomeen ja kuukautiset myöhässä about viikon, ei muuta. selkeä plussa. toisen eikä kolmannenkaan kohdalla mitään. ei pahoinvointia ei mittää. nyt kun kaksi km:ää takana ( syyskuun jälkeen ) niin niissä enemmänkin ollut oireita. mm. paha olo. ja nyt huomaan vatsan olevan todella turvoksissa, etenkin iltaisin, tissit sattuu ja vatsasta nippailee. tosin tällä hetkellä kuullostelen omia tuntemuksiani paljon tarkemmin kuin aiemmin. 2 ekaa kun saivat alkunsa yk 1 :D ei edes todenteolla ehtinyt kuumeilemaan oli vaan puhetta vauvasta ja pam! ja nyt yk 8.
eli toisaalta pidän parempana itseni kohdalla oireettomuutta -ne raskaudet päättyneet 9kk kuluttua -oireellisille tullut loppu 2kk sisällä.

iltsu-natsu

HIPHEI!!!!!!!!!!!Olin koko viikonlopun poissa kotoa koulutuksessa ja sinne taisi oireiden perusteella mennä ne otolliset päivät :| No onhan meillä jo noita ihanuuksia joten toivottavasti oma plussani menee jollekkin teistä :heart:

ONNEA Missy:minusta niin selvä viiva,että voisi plussanneihin siirtää!

Alkuperäinen kirjoittaja kassu:
HIPHEI!!!!!!!!!!!Olin koko viikonlopun poissa kotoa koulutuksessa ja sinne taisi oireiden perusteella mennä ne otolliset päivät :| No onhan meillä jo noita ihanuuksia joten toivottavasti oma plussani menee jollekkin teistä :heart:

ONNEA Missy:minusta niin selvä viiva,että voisi plussanneihin siirtää!
Tehdään näin :D

Hei!

Vieläkö pääsis mukaan jännäilemään? Näin kierron loppupäivinä vertaistuki kelpais kun jänskättää =)

Yrityskiertoja on tosin jo sen verran takana, ettei odotukset enää jaksa nousta kauheen korkeelle. Tässä kuussa kokeilin kyl eka kertaa ovistikkuja, ja löytyki jopa! Ja hyödynnettyä tuli :) Jotenki nyt ku asiaan panosti niin paljon et tikutti, niin nytki sitte miettii enemmän ja tunnustelee fiiliksiä. Nytki on muka tissit kipeemmät ku koskaan ja mahaa nippailee enemmän ku ikinä! Niin varmaan...

Mun rivi siis

siskonen..........25/28.............................yk 9..........................esikoinen tilauksessa

Toivottavasti mahdollisimman monella tärppäis nyt! Itelläki se olis sellanen lottovoitto.. :heart: Nyt kun on jo niin kauan toivonu, leijuisin varmaan pilvissä jos joskus plussan saisin...

Kivaa viikkoa kaikille!

[/b]tervetuloa uudet jännäilijät!

mä kyllä luulen, että ferrari kaahaa paikalle huomenna :ashamed: menkkatuntemuksia ja häivähdys -jotain vaaleanpunertavaa- paperissa (jos siis mikroskoopilla tihrustaa :D )

jotenkin on ollu tosi ei-energinen olo pari päivää. on pitäny oikein miettiä sellasia runsasenergisiä työpaikkaruokia esim. pastaa jne. kun normaalisti joku ruokaisa salaatti riittää. -ja se jano jatkui tänäänkin +väsymys!

onko teillä kuinka paljon heitelly vaihe oviksesta menkkoihin? vai onko esim. aina suht sama, vaik 14 päivää oviksesta? olikos se norm. 12-16 päivää? itellä kun ei oo viel havaintoa...

Iltaa kaikille!

Hih, hassua olla tuolla plussaneissa.. toivottavasti siellä pysyn ja saan teistä kaikista muistakin seuraa :heart: =)

Tervetuloa Velvet Kiss ja siskonen jännäilemään!! :flower:

Kävin tänään salilla ja ajattelin käydä samalla oman kunto-ohjaajan juttusilla, kun olisin halunnut kysyä että mitä liikkeitä kannattaa jättää pois jo alkuraskaudessa. Oma ohjaaja ei ollu paikalla, mutta eräs reippaan oloinen neitonen tuli neuvomaan. Hän kertoi hyviä vinkkejä ym. Ja lopuksi sit vielä katsahti mun vatsaa ja sanoi, että "kannattaa tosiaan jättää vatsaliikkeet vähälle, kun sulla on jo niin nätistä vatsa kasvanut" :D En kehdannu sanoa, että mun vatsa on kaukana vauvamasusta, lähinnä alkuturvostusta ja syömisestä aiheutunutta pömpötystä.. :ashamed: :D

Huomenna testaan uudestaan sen varmistustestin.. Toivottavasti on viiva vahvistunut..
Kauniita unia kaikille! :wave:

Keskiviikko14.5.2008.

Käärme..................19/26-27..............yk 3............kolmas lapsi
Swiss.....................20/25-30..............yk4............pikkukolmone n
Milla Migliore............21/28...................yk3...............esikoinen
Talvimamma-09......22/30-31(-54).....yk2............esikoinen
Nobody....................24/30...................yk3...........pikkukakkon en
kassu.......................24/32-41.............yk2..............viides
Chessa....................25/32-36.............yk2............pikkukolmonen
dreamer78...............26/32-33.............yk2...........1.yht. lapsi
iltsu-natsu...............26/33...................yk8...........neljäs
Julietta.....................27/30-35............yk 1............ensimmäinen
apsu........................28/35..................yk2..............esikko
Tanjusha82.............28/30-35.............yk 5............kolmas
Missy-85..................28/26-29.............yk3.........haaveissa toinen/eka yhteinen
johanna83..............32/37.................yk2................esikko
Velvet Kiss..............23/30.................11/07............esikoinen
siskonen................26/28..................yk9...............esikoinen

TESTING TESTING...

ma 19.5 dreamer78, Nobody
ti 20.5
ke 21.5
to 22.5
pe 23.5 Julietta,Milla Migliore,Chessa
la 24.5 Talvimamma-09
su 25.5 kassu

Plussanneet::heart:
:heart:
1.Missy-85
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Haamuilijat:

Uuteen kiertoon suuntaavat: :hug:

Tehtiin sitten Chessa kahteen kertaan päivitys mut poistin omani kun sä olit ensimmäinen :whistle: :D
No mitäs kaikille kuuluu?Onko oireita yms?
Mulla ei ole kuin jatkuva nälkä ja vatsa turvoksissa,mut niinhän se on aina ennen menkkojen alkua :snotty:
Hirveästi ei harmita jos plussa ei nyt tulekkaan,mutta vähän kuitenkin..
Syksyyn mennessä olis kiva jo että mäkin olisin pieniin päin :heart:
Siihen mennessä jos ei tärppiä tule niin otan itsekkin tikut käyttöön =)

Tervetuloa uudet. :hug:

johanna: en kyllä tiiä, ainakin parina viime kiertona on ollut sen 14 päivää. Sitä ennen en niin tainnu tarkkailla noita niin ihan vakioksi tuota ei voi sanoa. :)

Missy: miekin mietin tuota, että mitähän sitä sitten uskaltaa salilla tehdä jos tärppää. Laitoin kyllä sitten koko kuntoilun tauolle kun motivaatio on muutenkin hukassa.

Näyttääpäs kivalta kun on jo yksi plussanneissa. :heart:

ON: tajuton määrä valkovuotoa lurahtelee housuihin. :x :D
Tilasin eilen pari raskaustestiä, saa nähdä pääseekö niitä tässä kierrossa tekemään vai kerkeekö täti yllättämään. :heart:

Täällä satelee lunta. :eek:

on kyllä Chessa hienot kuvat tossa :D

kassu voih :/ koitaha saada ittes terveeks =)

täälläkin lorisee pöksyihin välillä valkkaria runsaasti. joka päivä kurkin tonne sidelaatikkoon ja hymistelen itsekseni... siellä kokottaa tamponien ja siteiden välissä kaks apteekin raskaustestiä. toivottavasti ens viikolla pääsen tositoimiin jompien kumpien osalta :)

mies on kyl ollu iha hirveen outo. meil ei nyt viikkoon natsannu täysin vällyjen välissä kun ukko on ollu haluton... eilen sit pöllyteltiin viime torstain jälkeen. oon ihmetelly et mikäs hänellä on, kun ei ennen tommone oo ollu.. ja tänää ku tuli ruokkikselle kotiin syömään ni alko mäkisee jotai "vitsillä" et tee jotai hyödyllistä.. siis mulla on paljon iltavuoroja jotka alkaa klo 14-17 ja oon aamupäivän kotona. Mun pitäis herätä täällä aikaisin ja siivota ja tehdä ruokaa (sitä mä teenkin) ja pestä pyykkiä, ulkoilla koiran kanssa pitkiä lenkkejä ja muutenki "tehdä jotain järkevää" sitte ku hän ite käy töissä 7-15 ni ei mitää muuta tee ku makaa sohvalla ja löhöö... enkä mä yleensä valita että tekis jotain, joskus pyydän jotain pientä tekemään (esim ap-kone päälle/pyykkien ripustus tms). vittu että se osaa rasittaa. aamu on mun vapaa-aikaa ja iltapäivä hänen, eiköhän kumpikin osaa käyttää sen niinku parhaaks kattoo. hemmetin sovinisti. oon kyllä sanonu hänelle että pidän mieluusti kodista huolta JOS mulla ei oo mitää muuta työtä sen lisäks.. eli kotiäitinä olisin mieluusti sit ku lapsi tulis. tietty tarvisin apua joissain asioissa mut ajatuksena... :'(

talvimamma anna tulla vaan! :D
noi on ikuisuus ongelmia. meillä painitaan samojen ongelmien kanssa. tai siis minä painin. mies on kuutamolla moisista ongelmista suurimman osan aikaa, kunnes jälleen avaudun! :whistle: minä siis kotiäitinä kolmen lapsen kanssa ja kaikki kotityöt mun vastuulla +koirat, kalat ja tyy-lintu... ja kotitöiden lisäksi tietysti kaupassa käynnit jne jne... olemme useasti ja taas useasti "sivistyneesti keskustelleet" asiasta. itse olen omalta osaltani syypää tähän koska olen yhteisen elomme aikana aina ( jo ennen lapsia) hoitanut kaikki kotiaskareet. olisi pitänyt miehelle jättää oma osansa, mutta ei sitä silloin sen pidemmälle ajatellut. hyvä esimerkki on eilis iltainen keskutelumme: lähden lasten kanssa huomenna laivalle, mieheni siis ei, meillä on 6kk ikäinen koiranpentu ja kysyin sitten että miten meinaa pennun kanssa huomenna menetellä -totesi vain että sehän on mun ongelma koska lähden pois kotoa vuorokaudeksi |O kunhan nauroin moiselle kommentille -pohtikoon sitten yksinään miten toimii. meillä kaiken kaikkiaan vähän monimutkainen koko tilanne. kuten sanottu olen aina hoitanut kaiken, mies yrittäjä, tehnyt ilta töinä meille ok-talon jonka juuri myimme ja tarkoitus aloittaa uuden rakennus ( jälleen ilta töinä ) lähiaikoina, joten olen yh suurimman osan aikaa. joten väkisinkin kaikki työt jää mulle. mutta se vastuu kaikesta rassaa ehkä eniten :/ koittakaa puhua asiasta silloin se helpottaa siksi aikaa kun mies muistaa mistä olikaan puhetta ( keskimäärin 2 päivää ) ;)

iltsu-natsu :wave:

iltsu-naltsu niinpä siin se onki, asia pysyy mielessä 2 pvä... just mies lähetti tekstarin et "viittiks imuroida" vastasin "e :)" "aijaa... mikset?" perkele perkele perkele!!!

mahtaakohan tää juontaa juurensa miehen kotioloista... miehen isä kans yrittäjä ja miehellä kaks vanhempaa siskoa, äiti ollu töissä mut jääny kotiin jossain vaiheessa ku mies syntyny.. alkanu hoitaa firman raha-asioita yms juoksevia juttuja. äiti on myös semmone just vanhan kansan monitaituri (hänen vanhempansa ansainneet rahat maanviljelyshommista) osaa ruuanlaitot siivoukset käsityöt ihan kaiken... mä näytän uusavuttomalta siinä vieressä kun olen vasta viimeisen vuoden aikana oppinut laittamaan ruokaa ja neulominen onnistuu (ei siis kaiken maailman ryijyt matot pitsinvirkkaukset). siivous oli mulle kotona asuess tärkeetä mut sitte mulla oli 1v 2kk niin saatanan sotkuinen kämppis (aina vessa, aula, keittiö, tiskiallas yms yhteiset tilat) täynnä paskaa et mun oli pakko rauhottuu sotkun suhteen et pysyn järjissäni... enkä edelleen jaksa niin kamalasti murusista koohottaa. kunhan pönttö on puhdas ja pyykkiä tulee pestyä ni riittää. :D

niin siis että mies on nähnyt kotoaan tietyn mallin ja olettaa et nainen automaattisesti pystyy? mun tekis mieli hajottaa jotain niin paljon ottaa aivoon

Talvimamma-09 ja iltsu-natsu,samanlaista vääntöä se on välillä täälläkin :wave: :hug:
Arvaa poltteleeko noi mammaksin testit tuolla kaapissa :whistle: :kieh:
Päivät kuluu niin hitaasti,kun oikein jotain odottaa :snotty:

Nyt se sit vissiin suuttu ku mua ei kiinnosta imuroida.. oonpa iha veemäinen enkä laita sille ees ruokaa mitä syödä ku tulee kotiin ja mä oon häippässy töihin.. hei nyt mä keksin! Mun mies on niin tyhmä ja uusavuton ite et se yrittää kätkee kaiken sen taakse et mä tekisin kaiken!! Kyllä se välillä paljastuu sen uusavuttomuus kun antaa mun päättää kaikesta kotiin liittyvistä asioista tai kysyy mitä mömmöä laittaa lattiaan ku siivoo koiran oksennusta, tai miten pyykinpesukone laitetaan päälle... Mä en ainakaan kestäis olla niin "epäitsenäinen".

Nobody varmasti polttelee :p testaatko kp 30?

Talvimamma ja muutkin:meillä menee just nyt PÄIN P:TÄ avioliitossa.En tiiä miksi.Mutta kaikki harmittaa.Mutta niinhän se menee että myötä JA VASTOINKÄYMISISSÄ eikös juu :/

Missy ja muut KUNTOSALILLA kävijät: olen itse paikallisen kuntoklubimme klubivastaava ja paljon näiden asioiden kanssa tekemisissä.Itsekkin neljä raskautta liikkuen läpikahlannut, joten kyssäreitä vaan tänne jos joku askarruttaa :wave:

Niin ja tervetulos jännäämään vielä uudet :flower:

Yhteistyössä