**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

Hei kaikille!

Mahtuisko tänne yksi uusi jatkopiinailija, vaikkakin jo tänään oltu ekassa ultrassa? :)
Eli meillä sellainen tilanne, että lasta toivottu nyt tarkalleen ottaen 4 vuotta. Yhtään plussaa ei olla hoidoillakaan saatu, paitsi nyt tämä ensimmäinen! =) Plussasin siis 3.12 2.IVF:n 1.PAS:sta, kyseessä oli siis viides alkionsiirto. PP14 hcg VAIN 60, ja hoitaja epäili kemiallista. Pp18 oli kuitenkin noussut 483 ja pp21 2547. Lääkärin mukaan vieläkin kuitenkin alhainen ja tämän vuoksi siis tänään pp24 olimme ultrassa. Ja siellähän se kohdussa köllötti 8mm alkio. Sikiöä ei vielä näkynyt, niin kuin ei kuulukaan, koska menossa vasta vko 5+5. Ensi viikon tiistaina 21.12 mennään sitten uudestaan ultraan, jossa sikiökin pitäisi näkyä. Tuo 21.12 tuntuu musta olevan ikuisuuksien päässä. Pelkään niin kovasti tuulimunaa, alku kun oli niin kovin hakalaa... :( Mutta tietenkin iloitsen nyt tästä, tämä on jo saavutus sinällään.
Eilen alkoi kamala päänsärky, eikä ole vielä nytkään helpottanut. Uksaltaiduin ottamaan yhden panadolin, mutta ei se tunnu yhtään auttavan. Miten onko muilla ollut tässä alkuvaiheessa päänsärkyä ja miten ootte siitä eroon päässy? :headwall:
Oikein aurinokoista pakkaspäivää kaikille! Ja tsemppiä piinailuihin!
 
Hei Muru1981. Tervetuloa vain mukaan, itsellänikin takana yksi ultra, mutta ajattelin täällä pyöriä ainakin nt-ultraan asti.

Eilen meillä oli ensimmäinen neuvola. Aika paljon jaettiin tuttua tietoa, mutta olihan siellä kiva kävästä. Nyt odottelen kuumeisesti aikaa seuraavaan ultraan, jotta pääsee kurkkaamaan onko pikkuisella kaikki hyvin. Karmea pelko koko ajan, siitä että jotain menee pieleen. Oireita pohdin koko ajan, että onko ne mahdollisesti kadonneet yms. Stressaava tämä on!

Mimmosia oireita muilla on?

Niin ja mulla oli eilen järkyttävä päänsärky johon lopulta kituutettuani kaksi päivää otin panadolia. Kipu onneksi lähti. Auttoi myös, että mies hieroi niskoja eilen hyvän tovin.

apsu ja allu 9+1
 
Kylläpä tämä piinailu on raastavaa. Nyt mulla sitten hävisi eilisen ja viime yön aikana kaikki oireet. Maanantaina vielä aamulla oli niin huono olo ja oksennus kurkussa.. Rinnat mulla oli todella kipeät. Tänä aamuna heräsin siihen, että tissit tuntuivat täysin normaaleilta..
Kuuden päivän päästä ultra, tällä menolla en edes uskalla mennä sinne..
Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Huolestunut Danita 6+1
 
mullakaa ei enöö oo ollu kuvotuksia,mitä oli viel pari päivää sitten...rinnat on hieman arat ja vihloo eteenki yöllä kylkee kääntäessä,mut siinäpä ne...en tosin ole hirveen huolissani ko ei mul ole edellisissäkää raskauksissa juuri kummepaa ollu...mut kyllähä se mietityttää...Lugeja en taida uskaltaa lopettaa viakka lääkäri sanoi ettei tarviis enää käyttää...pelkään ettei pikkuinen jaksa pitää enää kiinni...Ultraan vielä 2 pitkää viikkoa...


Mammy 4+5
Tsemppiä kaikille...
 
Moi kaikille! Uskaltaiskos sitä liittyä mukaan tänne, tänään (pp13) sain veritestin tuloksen ja oli 265 ja kuulemma ihan hyvä.

Eli meillä takana 7 vuoden selittämätön lapsettomuus eikä ainuttakaan plussaa. 4 tuloksetonta inssiä ja 1.IVF/ICSI:n tuoresiirto nega. Pakkaseen saatiin ainoastaan yteen olkeen 4 alkiota, jotka kuulemma huonolaatuisia. Sulatuksesta selvisi 2, joita kasvatettiin maljalla vielä pari päivää ja ihmeen kaupalla molemmat selvisivät ja molemmat myös siirrettiin.

PAS tehtiin lääkkeelliseen kiertoon eli käytössä on ollut jo kuukauden ajan Estradot-laastari ja 3 viikkoa lugesteron, jotka jatkuvat vielä ainakin kuukauden. Eka ultra olisi 7.1., mikäli sinne saakka päästään. Mulla on ollut koko ajan enemmän ja vähemmän kipuja kohdussa ja munasarjoissa ja tänäänkin sellainen olo että vuoto alkaa minä hetkenä hyvänsä. No, mitään ei ole vielä ainakaan tullut. Ja kauheet kuumat aallot tänään!!

Kuvotusta oli parina päivänä, mutta nyt taas ei oo ollu. Nälkä on lähes koko ajan. Ja tissit meinaa räjähtää! :O

Terhi 4+4 (tai jotain sinnepäin :whistle: )
 
Moi! Missä te kaikki ootte?! Kärvistelette pahoinvointisina peiton alla? :$ :wave:

Olis vaan kiva kuulla muiden kuulumisia ja tuntemuksia. Itsellä ei mitään kummempaa, vatsakivut ovat onneksi olleet vähemmässä nyt 3 päivää. Aina vessaan mennessä kuitenkin ajattelee, koska tulee verta : / , luget ei oikein auta asiaa kun pitkin päivää valuvat :headwall: .

Onko teillä muilla lämmöt koholla? Mulla ei oo, ainakaan koko aikaa. No, ei niitä paljoo oo tullu mitattua mut kuitenkin.

Terhi (ehkä jo 5+0) :xmas:
 
Heipähei.

Mulla oli Terhi tossa vaiheessa kanssa tosi menkkamaisia alavatsa kipuja varmaan sinne viikoille 7 asti. Olin koko ajan varma, että kuukautiset alkaa. Kaikki vaatteet painoi mahaa yms. Nyt ei enään täällä 10 viikolla maha kipuile. Välillä on paineen tunnetta jos kauan istuu tai paljon kävelee.

Meille tuli kotiin kutsu nt-ultraan ja sitten sinne rakenneultraankin. 30.12. olisi tämä seuraava. Odotan sitä kuin kuuta nousevaa ja vähintään joka toinen päivä olen aivan varma, että pikkuinen on lakannut kasvamasta. Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin ja pääsisi uutena vuonna nauttimaan mahan kasvatuksesta.

Suurin oire mulla on etova olo, jos en ole syönyt ja järkyttävä ruokakrapula aina syömisen jälkeen. Tuntuu kuin turpoisi kaksi kiloa vartissa ja mikään asento ei ole hyvä. Varsin epämiellyttävää :)

huomenna taas poksuu viikot ja meidän allualkiosta tulee sikiö :)

apsu ja allu 9+6
 
Viu
Täällä on kieltämättä aika hiljaista.. tervetuloa mukaan Terhi ja onnea pitkän tien päässä odottaneesta plussasta:heart:
Meillä on nt-ultra 27.12. ja sitä kovasti odotellaan. Käyn täällä joka päivä lukemassa, mutta kirjoittelu on aika hiljaista. Oireina mulla on jatkunut etova olo, joka muuttuu tosi pahaksi, jos syöntiväli venyy yli kolmen tunnin. Lisäksi mulla on outoa, vähän selittämätöntä itkuisuutta ja alakulokohtauksia. Tunnen niistä syyllisyyttäkin, koska onnen kukkoloillahan pitäisi olla, kun odotettu plussa tuli heti ekasta hoidosta. Luen paljon lapsettomuuspuolen juttuja ja nyyhkin niille hirveesti. Varmasti hormoneilla on osuutta asiaan.

Lisäksi mulla on syöntiongelmia, hirmu harvat ruoka-aineet menee alas. Suosikkeja ovat kaurapuuro, jugurtti ja hedelmäsalaatti. jauheliha ja kana, ei missään nimessä, ei oikein leipää, ei mitään kastikkeita yms yms. Ja silti koko ajan nälkä. Hankalaa ;)

Mites muut?

Viu ja elmeri 11+3
 
Tulihan tänne vähän eloa! :)

Mulle on tämän päivän aikana tullut vahvasti tunne, ettei tuolla alakerrassa mitään ole, mutta ilmeisesti hyvin yleinen olotila tässä näin alussa ja varmaan vielä myöhemminkin. Oli pakko tilata Clearbluen digitaalinen viikkonäyttötesti, että nouseeko hormonimäärät ollenkaan :ashamed: .
Ei paranis varmaan lueskella niin paljoa tätä nettiä ja kaikkia keskenmeno ym. tarinoita...

Milloin teillä alkoi pahoinvoinnit?
 
Hei Terhi ja muut,
Itse olen ollut niin väsynyt, etten jaksanut edes käydä raportoimassa alkuviikon hyviä kuulumisia. Ultrassa näkyi pikkuinen sintti, jonka sydän sykki vimmatusti. Kaikki oli kuulemma kunnossa. Ja neuvolaankin jo ehdin ekalle visiitille. Nyt odottelen, että posti toisi np-ultra-ajan. Se kyllä jännittää aika lailla.

Yököttävä olo on ollut heti plussaamisesta alkaen, vaikka kertaakaan en ole oksentanut. Muutaman kerran on ollut lähellä. :x Pahoinvointia on jatkunut aamusta iltaan ja on siis pitänyt syödä vähän väliä, että olo pysyisi jotakuinkin kurissa. Mutta nyt viime päivinä yökötys on vähän helpottanut ja toisaalta vatsassa on ollut kipua, mikä on saanut hieman huolestumaan. Mutta ehkäpä se on ihan normaalia..?! En toisaalta pahastu, jos kestoyökötys loppuu! Sen sijaan väsymys jatkuu pahana. Työviikon jälkeen olen aivan sippi ja viikonloppu menee levätessä. Onneksi kohta on edessä loma!

Vointeja kaikille ja hyvää joulua!

Salina 8+3 :heart:
 
Varhaisultrassa nro 2 käyty ja nyt vastasi pikkuinen jo paremmin viikkoja. Punktiosta laskettuna viikkoja on nyt kasassa 10+1 ja ultrassa koko vastasi viikkoja 10+0. Siellä se heilutteli kättä meille :heart: Olen niin helpottunut!

Ensi viikolla, uudenvuodenaattona on sitten se pahin.. niskaturvotusultra. Onneksi ei tarvitse kauaa enää sitä odottaa. Pelottaa vaan mennä kun viimeeksi saatiin siellä huonoja uutisia..

Milloinkas Pimpamilla on nt-ultra?
 
Meilläpä on usealla ensiviikolla se nt-ultra. Meilläkin se on silloin aaton aattona 30.12. Menisipä aika nyt sukkelaan niin pääsisi kurkkimaan mahan sisältöä! Oireet täällä tulee ja menee toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.

Ihania ultra kuulumisia hugsy! Pelottaa varmasti tuleva ultra, kun on huonoja kokemuksia. Toivon mukaan tällä erää kaikki menisi hyvin!
 
Hienoa Hugsy :heart:

Mekin käytiin eilen yksityisellä ultrassa. Oon ollut tosi oireeton koko tän alun ja se on huolestuttanut jopa siinä määrin että nään järkkyjä keskenmeno painajaisia.. Aateltiin, että parempi käydä ja saadaan tänkin asian suhteen joulurauha.
Masussa kaikki oli loistavasti, murunen vilkutti heti ruudulle ilmestyttyään ja viikot oli pari päivää edellä todellista. 3,6cm oli pienellä nyt mittaa.

Hugsyn kanssa sitten jännäillään np-ultraa samana päivänä, uudenvuodenaattona mullakin!

Ihanaa joulua kaikille :heart:
 
Täällä tuli sitten todella ankea joulu... Koko viikon ollut sellainen olo että kaikki ei ole kunnossa, kaikki raskausoireet hävinneet. Tein eilen aamulla digitaalisen viikkonäyttötestin ja järkytys oli suuri kun antoi saman tuloksen kuin 2 viikkoa aikaa, eli raskaana 1-2 viikkoa, vaikka nyt pitäisi olla jo rv 6 kohta!! Eli todennäköisesti pysyy sisällä vain lääkkeiden ansiosta, joita en sitten vielä uskalla lopettaa ennenkuin saan yhteyden hoitopaikkaan... Onneksi tämä oli vasta niin alussa, mutta kyllä ottaa koville kun lopultakin 7 vuoden jälkeen sen plussan saa ja näin käy heti

Sori pelkkä omanapaisuus...
 
Pahoittelut Terhi ankeasta joulusta! Toivon mukaan masussa olisi kuitenkin kaikki hyvin. Päivystykseenkään ei vissiin pääse käymään ilman kovia kipuja tai runsasta vuotoa?

Enään neljä aamua ja sitten on nt-ultra. Tuntemuksia on kyllä monenmoisia. Viimeisimpänä kaaduin aamuyöllä suorilta jaloin, onneksi sängyn päälle, kun pikkasen huippasi nopea nousu. Sama on istuvilta noustessa pyörryttää melkoisesti, jos on varomaton. Tämä ähkyn tunne on kyllä kanssa ihan älytön, se ei ole yhtään suhteessa siihen mitä syön, vaan kaikesta tulee todella turvonnut ja ankea olo.

Hyviä vointeja kaikille!

apsu ja allu 10+6
 
Täällä olis uusi piinailija liittymässä mukaan. Mulla oli 3.ICSI/IVF virallinen testipäivä 24.12 ja clearbluen digitaalinen testi kertoi sillon että gravid-raskaana 2-3. Nyt on menossa viikko 4+4. Kyytiin siirrettiin kaksi blastokystivaiheen alkiota. Plussa alkoi näkymaan jo kuusi päivää siirrosta. Maha on ollut tosi turvoksissa etenkin iltaisin. Ja vessassa saa rampata kun kokoajan on jano tai pissahätä. Veritestissä kävin 23.12 ja vastauksen saan maanantaina ja samalla pitäisi soitella klinikalle ja ilmoitella hoidon tuloksesta.

Voi ei Terhi mitkä fiilikset vielä näin joulun alla. Varmaanhan sinun pitäisi jonnekin veritestiin hakeutua vaikka maanantaina että näkisi mikä hcg arvo oikeasti on. Ei tosiaan kannatakaan lääkkeitä lopettaa, jospa kaikki olisikin kuitenkin hyvin. On kyllä väärin jos saa sen kauan kaivatun plussan ja sitten se otettaisiinkin pois. Sama kyllä pelottaa täälläkin. Näin alussahan voi mitä vaan tapahtua. Se on kuitenkin hyvä merkki jos vuotoa ei ole tullut. Jaksamisia.
 
Tänään aamulla kävin verikokeessa ja saan huomenna vastauksen. Kävin yksityisellä ultrassa ja kohdussa näkyi vain todella paksu limakalvo eli alkio on lakannut kehittymästä heti kiinnittymisen jälkeen. Nyt sitten lopettelen lääkkeet ja odotettavissa on varmaan todella runsas vuoto :(
 
Viu
Suuren suuret pahoittelut terhille, ihan kamalaa..sanat eivät riitä.
Mansikkaiselle taas tervetuloa plussapuolelle ja voimia alkuajan jännittelyyn.

Terveisiä nt-ultrasta! Siellä huitoi ja pomppi elmeri minkä ehti ja näytti kaikki asennot kyljeltä selälleen ja masulleen. uskomatonta oli nähdä vauva kaikkine pikku osineen; aivopuoliskot, sormet, varpaat, selkäranka. Ihanasti hän siellä vilkutteli, potki ja teki uintiliikkeitä.

Niskaturvotusta oli 1,4mm ja pääperämitta oli huimat 72mm. Koko vastasi viikkoja 13+5, vaikka menossa on 12+4. Iso elmeri! Veriseula oli meillä jo etukäteen otettu ja riskiluvuksi tuli 1:21000, eli oikein hyvät lukemat. Istukka oli takaseinämässä.

mies naureskeli, että nyt voi taas pari päivää rouva ottaa rennosti ja nauttia, ennen kuin taas huolehtii :p Meinasin, että jos vaikka vähän pitempäänkin!
 
Heippati!
Minäkin uskaltaudun jo tälle puolelle. Plussasin jouluaattona 2. IVF:n 1. PAS:sta. Tuolloin oli pp11 ja testi näytti 1-2vkoa raskaana. Tänään uusintatestaus näytti raskaana 2-3 vkoa eli eteenpäin mennään ja hetken saa kai hengähtää. Kahden alkion siirto tehtiin ja alkuraskauden ultra on 17.1. jos kaikki menee hyvin siihen asti.
Aloin aavistelemaan positiivista tulosta jo pari päivää ennen plussaa, kun niin tuttu PMS-ahdistus loisti poissaolollaan. Olin myös parina iltana ihan jäässä, palelin peiton alla ja iho kuumotti. Lugeja laittaessa kohdunsuuta ei tuntunut mailla eikä halmeilla. Aiemmassa keskeytyneessä raskaudessa kohdunsuun tilanne oli samanlainen, siitä päättelin nyt plussanneeni eikä maailmanparas joululahja siten tullut täytenä yllätyksenä! :)

Kiva on päästä tänne vaihtamaan kuulumisia teidän palstakamujen kanssa joista osa onkin tuttuja, Mansikkaisen kanssa ainakin oltiin tuossa kympin hoitojen pinossa. Terve vaan kaikille muillekin! Yritetään kestää yhdessä näitä piinaavia alkumetrejä... Ja toivotaan että kaikilla menee kaikki oikein hyvin! :heart:

ps. Terhille :hug:
 
Terhille jaksamista, ei ole reilua ei :hug:

Viu, hienot uutiset! Mielettömästi oli Elmeri kasvanut. Kyllä sä voit nyt ottaa ihan rennosti monta päivää ;).

Pirpana, IHANAA!!! Olipa mahtava lukea sun uutiset. Nyt kaikki menee hyvin loppuun asti, näin vahvasti uskotaan :heart:.

(.) Me käytiin eilen np-ultrassa. Vilkas kaveri siellä heilutteli käsiään ja jalkojaan, vilkutteli äitille ja isälle :heart:. Kaikki näytti täysin normaalilta, niskaturvotusta 1,3 mm. Koko vastasi viikkoja. Meidän rakas! :heart: Nyt uskallan minäkin hengähtää, antaa masun kasvaa, ja sen peittelyt voi pikkuhiljaa unohtaa. Nyt voidaan kertoa niillekin läheisille, jotka vielä ovat asiasta tietämättömiä.

Tsemppiä kaikille ultria piinaileville, aika menee kuitenkin yllättävän nopeasti =).

Ninea rv 13+2
 
Hei kaikille!

Nt-ultra takana ja täällä on maailman onnellisin äiti. Eli meidän pikkanen oli 5,1cm pitkä ja muutenkin ihan valioyksilö. Niskaturvotus oli 1,1mm eli kaikki aivan mahtavasti. Voikohan tähän rakkauden tunteeseen pakahtua?

Paljon tsemppiä kaikille ultran odotukseen ja toivottavasti ultra teidätkin näin ihanilla uutisilla palkitsee!
 
NT-ultra takana ja kaikki oli hyvin! Turvotusta oli alle milli. Verikokeiden tuloksia pitää vielä vähän jännittää, mutta uskon että kaikki on ok. Pikkuinen vastasi viikkoja, tai oli siis päivää pienempi niinkuin aiemminkin, mutta laskettu aika pysyi samana eli 18.7. :heart: Vauveli oli vissiin unessa kun käänsi vaan yhden kerran kylkeä, mutta sen jälkeen ei vaihtanut asentoa, vaikka kätilö yritti mahan päältäkin vähän tökkiä. On tainnut periä äidiltään unenlahjat! :LOL:

Mites Pimpamin ultra meni?
 
Ihana kuulla Hugsy! Nyt voit rentoutua vaan nauttimaan odotuksesta :heart:

Meidän murunen oli todella vilkas vilpertti, yritti kuperkeikkaa monen monta kertaa muttei raukka pieni onnistunut. Hikkaili hetken.
Kaikki oli hienosti ja vastas muutamaa päivää isompaa kuin viikot. Niskaturvotusta 0,7mm ja ens viikolla kuullaan yhteisseulan tulos.
Mittaa hällä oli jo 51,5mm (pää-perä) oliko teillä Hugsy samoissa?

Olo on kaikin puolin onnellinen :heart:
 

Yhteistyössä