??Piinailijoiden oireet ovulaation jälkeen ja tulos??

Sunflower11
MT79: Vuoto alkoi ja hyytymiä tuli. Tiedonhaluisena testasin ja haaleeta plussaa näytti joten ilmeisesti se oli sitten joku kiinnittymisyritys :( Vuoto jatkuu aika runsaana edelleen :(
 
Jospa liittyisin mukaan tähän.. Ikinä ennen en oo näihin pinoihin osallistunu.. Täällä siis tilanne se että kakkonen sais tulla (ja mitä nopeammin sen mukavampi). Minipillerit vei menkat pois joten kierrosta ei mitään hajua,tämä siis yk1. Pillerit jätetty pois 15.7. ja 23.7. saatu ovistikkuun mahdollinen plussa (viiva oli selkeästi tummempi kun aiempina päivinä,mutta ei yhtä tumma kun kontrolliviiva,joka taas oli myös edellisiä tummempi..ota näistä sitten selvää :)). Peittoja heiluteltu varsin ahkerasti ennen ja jälkeen "oviksen". Tota "plussaa" seuraavina päivinä ei sitten ovistesteihin tullu kun just just viivanpaikka. Laitan tähän nyt siis oletuksena että 23.7. olis ollu dpo0.

dpo0 - limaa on ja testissä siis selkeä viiva. mielikuvitus laukkaa ja seksi kiinnostaa :)
dpo1 - lima selkeästi vähentynyt,kuiva kausi alkaa?
dpo2-4 - aika kuiva olo. alavatsaa nippailee,nännit vähän arat. Yritän olla ajattelematta raskautumiseen liittyviä ajatuksia.
dpo5 - alavatsaa edelleen nippailee ajoittain,viime yönä oli aivan järjetön päänsärky,ja otin panadolin. aamulla särky poissa ja pään täyttää hedelmöittymiskuviot..missäs ajassa kiinnittyminen tapahtuukaan jne..
dpo6 - ei mitään "oireita" tai tuntemuksia. Vauvamahoja vaan näkyy jokapaikassa,ja sillon aina kaipaus täyttää mielen..
dpo7-8 - ei niin minkäänlaisia oireita.
dpo9 - iltaa kohden lievää menkkamaista juilintaa,ei varsinaista kipua vielä. Hieman kiukkuisuutta,mikä voi kyllä johtua monestakin asiasta.. Jo muutaman päivän joka wc-käynnillä "pelottaa" että paperiin tulee punertavaa.. ei ole vielä tullut,mutta we'll see..
dpo10 - Ja niinhän se täti sitten kurvasi paikalle.. Höh. Täytyy vaan ottaa positiivisesti eli ainakin näyttäis hormonitoimintaa olevan..
 
Viimeksi muokattu:
Emppis
Heippa hei :) Uutena kuumeilijana ilmottaudun joukkoon!
Yritystä ns. ei ole päällä, ehkäisy jätetty pois pari kk sitten (kortsu) ja sillä mennään että tulee jos on tullakseen..mutta listataampas oireita kpn mukaan kun ihan varmaa ovis päivää ei ole:
Kp16: limaa ja vihlontaa alavatsassa (ovis?)
Kp17: sama jatkuu tämänkin päivän..
kp18: pieniä tuntemuksia alavatsalla vielä ja märkä olo
kp19: nännit aristaa, valkovuotoa (kirkasta)
kp20: nännit aristaa, paljon levottomia unia..
kp:21 nännit aristaa entistä enemmän..yöllä herään pissahätään..
kp22: nännit edelleen aristaa..yöllä herään pissahätään ja nukun levottomasti, unia..
kp23: nännit jatkaa arkailuaan ja nöpöttää kokoajan..levottomia unia, pissahätää yöllä, valkkaria (kirkasta)
kp24: herään yöllä useaan otteeseen levottomiin ja ahdistaviin uniin..mies kertoi minun puhuneen ja lyöneen häntä nenään:D
kp25: väsyttää kun yöt niin levottomia, herään aamulla kauheaan pissahätään, valkkaria oikein lorahtaa noustessa housuun ja reilusti..nännit kosketusarat (tosin aina ennen menkkoja)
kp26: ei uutta..
kp27: menkkajuilintaa..rintsikat ahdistaa nännejä kun niin arat ja nöpöttää kokoajan..
kp28: menkkajuilintaa runsaasti..kokoajan varma että sieltä ne tulee..jos ei näy vielä kp32, testaillaan..vielä on toivoa vaikka tunne vahva että kyllä ne menkat sieltä tulee..

Noniin..eli kp32 testailin ja sain apteekin omaan viivanpaikan testiajalla?! 20min. kuluttua sain viivanpaikalle väriäkin (tiedän ei saisi testiajan jälkeen katsoa)..eli ns. roskishaamu?! kp33 alkoi tiputteluvuoto, paperiin jäi vessareissulla ei muuten..sitä jatkui aina viimeyöhön..tänään alkoi vuoto..eli ehkä se oli jonkinlainen kiinnittymisyritys?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Mandee
Niin kiva lukea näitä!:)
Mä liityn mukaan!!! Pikkukakkosta kuumeillaan ja esikoinen on pian vuoden. En (ainakaan vielä) tikuttele ovista vaan kokeillaan vielä ihan vaan "hedelmällisillä päivillä" menoa. Jost ei ala tärppäilemään niin sitten varmaan koklataan tikkuja!:D
Elikkä nyt on menossa kp11 ja ajattelin, että tänään siis heilutellaan peittoja ja tästä eteenpäin joka toinen päivä sinne tyyliin kp19 saakka! Katsotaan tuottaako tulosta. Tätä tahtia ei kyllä montaa kuukautta jaksa, mutta tosiaan kokeillaan nyt näin pari kk ja katsotaan sitten jos tikutetaan!;)
Tämä on nyt yk2! Viime kierrossa oli kemiallinen raskaus (kierto oli vähän epäselvä ja liian aikaisin tein testin tai siis testejä... digillä 1-2 ja normeilla haaleaa positiivista...kunnes 3pvää myöhemmin alkoi vuoto ja viikon päästä ekasta testistä tein uuden testin ja se oli negatiivinen) ja silloin oltiin oltu silleen kp11 ja kp12, eli siksi ajattelin nytkin aloittaa ajoissa...
Mä nyt merkkaan tähän nuo yhdyntäkerratkin, että minä kiertopäivänä tapahtunut!

kp11/29 Rinnat arat, alavatsaa turvottaa, ärtyisyyttä ilmassa, kuumia aaltoja (yhdyntä)
kp12/29 Rinnat arat, päänsärky, kuumia aaltoja, alavatsaa turvottaa
kp13/29 Päänsärky, ei muuta erikoista (yhdyntä)
kp14/29 Ei mitään erityistä (yhdyntä)
kp15/29 Alavatsakipua..menkkamaista, vihlovaa, auts! (Ovis???), rinnat arat, alavatsaa turvottaa. Alavatsakipu tuntui aamupäivän ja lopulta otin Panadolin ja sillä kipu lähti pois!:)
kp16/29 Unettomuutta, ei muuta erikoista
kp17/29 Unettomuutta :)headwall:) ei muuta erityistä (yhdyntä)
kp18/29 Järjestelyn tarve. Pakottava tarve saada esim. siivottua auto, pestyä lattiat, siivottua pakastin jne. Hirveä stressi myös mitättömistä asioista. Fyysisiä oireita ei ole paitsi illalla punaisena helottavat posket ja kylmiä väreitä!:D
kp19/29 päivällä kuumia aaltoja ja tuskainen olo. Illalla ja yöllä KYLMÄ..hrrrr.. kaksi täkkiä tarvi yöllä.
kp 20/29 Ei erityistä
kp21/29 Nyt aamulla/aamupäivällä ihan sairaan heikko olo. Kädet tärisi meikatessa ja huono olo edelleen..puuh..:whistle: Kylmä!!!
kp22/29 Aamupäivällä heikko olo. Kuumassa suihkussa kananlihalla, kun oli niin kylmä. Pulssi tuhat. Menkkamaista juilintaa alavatsassa ja alaselkää vihloo koko päivän! Jos mä nyt en ole raskaana niin en koskaan!!! Toinen vaihtoehto on sitten vaan, että tää on siis jotain kiertoon liittyvää...eli sillä tavalla hyvä, kun tulee nyt merkattua ylös niin enskerralla sit ainakin tietää..JOS en oliskaan raskaana!
kp23/29 Rinnat aristaa. Minimaalista vihlontaa kohdun seudulla. Väsy!!! Linea negra on tummunut, siis WHAT!?
24/29 Rinnat arat. Väsy! Heikotusta ja kuumia aaltoja...runsasta valkovuotoa ...tisseistä tulee MAITOA, kun puristaa!!! Märkä olo, eli valkkaria vähän koko ajan tuntuis olevan.
25/29 Rinnat arat, huono olo...aamulla ei tehnyt yhtään kahvia mieli, mutta join kuitenkin ja alas meni!;) Alavatsa ihan järkyttävän turvonnut nyt illalla, vaikka mitään oikeestaan ei oo tehnyt mieli syödä. Pumpissa mustui aika lahjakkaasti silmissä aina, kun keräilin painoja lattialta... Kerran aamupäivällä sohvalta noustessa vilhaisi inhottavasti alavatsaan. Iho on ollut jo muutaman päivän huonossa kunnossa. Pientä näppyä koko naama täynnä. Pissattaa. "märkä olo" jatkuu!
26/29 Mitä lähemmäs h-hetki tulee sitä epäileväisemmäks muuttuu olo! Ja tuntuu, että en mä kuitenkaan ole raskaana! Toivo on kyl niin korkeella! Tänään: heikotusta ja ei tee mitään ruokaa mieli...karkkia tekis kyllä, mutta en oo syönyt sitä!:) Mä näytän nyt illalla silt et oisin nielly ilmapallon, että iltaturvotus. Vatsassa tuntuu oudolta..juilii. Alaselkää myös ja alaselkä on kipeä. VÄSY...voisin jo mennä kevyesti jo nukkumaan...kiukuttaakin...
kp27/29 Heräsin yöllä pissalle ja meinasin kuolla nälkään! Aamulla tooooosi huono olo. Tissit ei enää ole kovin arat... yhyyy..pelkään menkkojaaaaaaaa! Painon tunne vatsalla.... iltaturvotusta...näytän taas siltä kuin olisin puolessa välissä ainakin!;) Väsy on kova koko päivän!
kp28/29 Aamupäivästä alkaen ihan SAIRAAN huono olo. MItään ei oo tehnyt mieli syödä. Tosin nyt illalla sit vähän itsetehtyä pizzaa... paikoitellen alavatsassa vuorotellen molemmin puolin yksittäisiä vihlaisuja. Päätä on hiukan särkenyt mikä on helv. huono merkki, koska menkkojen aikaan yleensä aina pää kipee. Selkää edelleen juilii. Rinnat ei arista. Mä oon toisena hetkenä varma, et oon raskaana ja toisena hetkenä varma, että huomenna alkaa menkat. Iltaturvotusta taas ... aamuisin masu on ihan litteä ja illalla siis ihan JÄÄTÄVÄ pallo!
kp29/29 Ei näy menkkoja!!! Jännittääääääääääääää! Aion vielä kärvistellä huomisen ja JOS ei täti huomennakaan tule kylään niin ma aamuna on sitten testauksen aika. Mä oon oikeesti ihan hermoraunio jo! Käyn vähän väliä tarkastamassa onko alkanut..:ashamed: Tänään ollut sairaan huono olo taas aamupäivästä iltaan... alaselässä tuntuu ja alavatsaa molemmin puolin välillä vihlaisee. Pää on vähän kipee...varmaan tästä jäätävästä jännityksestä!;)
kp30/29 Jaaha! Ei näy menkkoja ei! Mä olen NIIN hermoraunio, oikeesti! Mä oon sitkuttanut ja sitkuttanut ja aion kuin aionkin odottaa huomisaamuun ja sitten teen testin. Tää on todellista piiiiiiiinaaaaaaaaaaa! Pieni olisi niin TOIVOTTU!:heart: Tänään on ollut HUONO OLO!!! Pissattaa kovasti, vatsa on jäätävän turvonnut, väsy... otin pari juoksuaskelta, kun piti hakea tavaroita sisältä ja aiaiaiaiiaiiiiiiii vihloi häpyluuta ja nivusia...mitäs vielä... päänsärkyä hiukan ja alaselkä jatkaa juilimistaan sekä silloin tällön alavatsassa erinäisiä tuntemuksia. Huomenna, HUOMENNA tulen kertomaan lopputuloksen tästä kaikesta!!!
kp31/29En jaksanut ihan aamuun saakka odotella, vaan yöllä 4.30 tein testit!:) CB:n digitaalinen viikkonäytöllinen näytti "raskaana 1-2" ja CB:n tavallinen oli selkeä +! Innostuin jo!:) Mutta sitten aamulla tein vielä jonkun apteekin testin ja se olikin nega!??! Eli piinailu jatkuu ...ainakin nyt pari päivää venailen ennen uutta testiä. Ärsyttää, kun halusin odotella juuri siksi, että menkat on myöhässä että tulos olis selkä, mutta taas ollaan tässä tilanteessa. No toivon parasta kuitenkin!
kp 33/29 CB digitestit "raskaana 1-2" ja "raskaana"
kp34/29 CB digi "raskaana 2-3"

Nyt vihdoin voin uskoa tämän todeksi! Raskaana siis ollaan!!!:heart:

Tämä raskaus todettiin tuulimunaksi rv 7+3!:(
 
Viimeksi muokattu:
Tämähän tosiaan hauska pino, monet naurut naurettu..

avaclinic.com - Hedelmällisyys ja raskaus

on biologinen mahdottomuus tuntea raskauoireita heti ovulaation jälkeen

solunetti: Istukan ja sikiökalvojen kehittyminen

raskaushormonin erittymiseen, siihen tarvitaan toimiva istukka, menee noin 7-9 päivää hedelmöittymisestä. Hormoni aiheuttaa raskausoireet.. miten ihmeessä voi tuntea oireita, kun ei ole hormonia verenkierrossa??
Herätkää pahvit!!
 
^^, jos alkio kiinnittyy 7-9 päivää ovulaatiosta, eli noin viikkoa ennen kuukautisia, joillakin kiinnittyminen voi tapahtua jo 5 päivää ovulaatiosta, niin miksei voisi tuntei viikkoa ennen menkkoja jo oireita? esim. mahakipua? tai rintojen arkuutta?

ja onko sinusta mukavaa pilata toisten ilo ja odotus? vai oletko ite vaa niin katkera että pitää toisille ilkeillä! :mad:

ja tottahan se on, monet sekottaa oireita menkkaoireisiin ja PMS: sään ja kuvittelee oireita kovissa vauvahöyryissä, mutta tarviiko sun tulla tänne huutelee tyhmyyksiä siltikään? :mad:

*muoks, ja niinku moni sanoi, tällä pinkalla on myös tarkoitus oppia tulkitsemaan omaa kehoaan paremmin kuukaitiskierron ero vaiheissa!

pitäisit vaan mölyt mahassa..
 
Viimeksi muokattu:
LepikonHeta
teepaita: onhan olemassa sanonta, että .... on halvat huvit. Ole hyvä, jos tästä pinosta saat hyvät naurut, olet ne todella ansainnut.

Sitten, siihen tieteelliseen tietoosi, jota niin auliisti levität. Myös kirjoitetun sanan kohdalla on hyvä muistaa se, että luonto ei ole musta-valkoinen. Ei ole olemassa mittaria tai tieteellistä tekstiä, jonka mukaan sinun, minun tai kenen muunkaan elimistö toimisi vaan elimistön hormoni- ja muu eritystoiminta noudattaa ihan luonnonvaraista kiertokulkua. Siihen voidaan vaikuttaa ja vaikuttaakin moni asia. Silti luonnon ihmeitä tapahtuu, kuolemaan tuomitut syöpäpotilaat paranee, lapsettomuustutkimuksissa käyneet mahdottomaksi todetut saavat luonnonmukaisesti lapsia jne. On jopa abortin käyneet joskus synnyttäneet terveen lapsen. Luonto on ihmeellinen.

Joten, ole hyvä ja ota kirjasi. Kun olet niin auliisti leikkimässä biologia tai lääkäriä, suosittelisin tutustumista myös ihmisten kohtaamisista. Tosin viisailusi perusteella epäilen tuota taitoasi.

Mukavaa päivää sinulle ja tiedollesi. Tämän ketjun muille jäsenille puolestani toivotan oikein antoisaa oman elimistön toiminnan seuraamista. Ihan sama onko oireesi kuviteltua tai todellista. Koskaan ei ole turhaa naisen elämässä tutustua omaan kehoonsa ja sen toimintaan. Lisäksi tämän ketjun tärkein anti lienee se henkinen valmistautuminen raskauteen ja sen muutoksiin kehossa. Ei täällä ainakaan äidit kysele peloissaan kun tuli juotua kolme kuukautta ja menkatkin myöhässä puoli vuotta, en kai vain voi olla raskaana. :flower:
 
Voi Teepaita... Tekis mieli jättää kokonaan kommeintoimatta, koska tuskin edes olet tuota mieltä mitä kirjoitat, haluat vain sohaista muurahaispesää, vai mitä?

Mutta kommentoin siltikin... minä ainakin esikoisen aikaan raskautuessani ja jälkikäteen "oireita" miettiessäni huomasin kehossani muutoksia. Silloin en tiennyt raskautuvani, mutta kehon muutoksia oli. Toki pahoinvoinnit yms. tulevat usein vasta 5-6+ viikoilla (toki joillain voi tulla aiemmin), mutta siis muunalaisia tuntemuksia kehossa todellakin itselläni ainakin oli!

Hennu86 Just meinasin sanoa samaa, että tässä on kiva ihan vaan omaksikin iloksi pitää päiväkirjaa siitä miltä tuntuu, ja jälkeenpäin juuri sitten katsella mitä ne tuntemukset enteili!:) Myös LepikonHetan kanssa olen samaa mieltä siinä, että jokainen ihminen on yksilö ja jokaisen omat kehontuntemukset ovat henkilökohtaisia... toisten kehontuntemus on tarkempi kuin toisten!

Mutta jatketaan tätä meidän ihanaa pinoa täällä iloisin mielin ja annetaan Teepaitojen kateellisena katsoa vierestä!:)
 
Tuolta alkusivuilta voi käydä lukemassa, mitkä mun oireet oli niissä kierroissa, joissa en plussannut. Tässä viimeisimmän kierron oireet.

dpo1 ei mitään tuntemuksia
dpo2 ei mitään tuntemuksia
dpo3 ei mitään tuntemuksia
dpo4 ei mitään tuntemuksia
dpo5 ei mitään tuntemuksia
dpo6 ei mitään tuntemuksia
dpo7 ei mitään tuntemuksia (paitsi kauhea *itutus)
dpo8 ei mitään tuntemuksia (paitsi että perinteinen dpo8 *itutus tulikin siis jo dpo7)
dpo9 ei mitään tuntemuksia
dpo10 minimaalinen veritahra, kauheat kuukautiskivut, siis todella kovat, asentoa sai hakea koko ajan, että pystyi olemaan. 100% varma, että kuukautiset alkaa. Siis niin varma, että tilasin kauhean kasan ovistestejä seuraavaa kiertoa varten.
dpo11 ei alkanut kuukautiset
dpo12 tein raskaustestin ja olin näkevinäni jotakin
dpo13 haalea haamu testiin
dpo14 voimistunut haamu

Ja vasta nyt alkoi oireet, hikoilu, hyvin lievä ällötys ja epämääräinen paha olo ja rintojen arkuus.

Eli kaikki meni eri tavalla kuin kaikkina niinä kertoina, kun oli 99% varma, että olen raskaana.

Mun kroppa on huijannut mua pitkään, kiusannut, antanut olettaa, kehitellyt kaikki oireet maan ja taivaan väliltä ilman syytä. Ja sitten kun syytä olisi ollut oirehtia, niin kaikki oireet puuttui. Tällainen tarina.

Teepaita Ihailtavaa aktiivisuutta rekisteröityä sitä varten, että pääsee pätemään linkitetyillä teoriatiedoilla, joita sitten vielä siteeraat väärin. *huoh* :(
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Hennu86 Riittävän kauan. Yk 14 oli tämä kun tärppäsi, ajallisesti kuitenkin 19-20kk! Mulla on pitkä kierto... Tärppi tuli kierrossa, jossa käytössä oli clomit ja samaan kiertoon tehtiin myös inssi.

Kiitos onnitteluista. Olo on vieläkin varovainen ja epäuskoinen koko asian suhteen, vaikka ultrassakin olen jo käynyt ja alkio oikeassa paikassa ja sydänkin löi.

Toivon sydämeni pohjasta kaikkea hyvää teille piinailijoille ja toivottuja tuloksia ennen kaikkea! <3
 
Onnea Bla-Bla!
Kävin lunttaamassa kuumeilupinoa kuopuksen plussauksen edellä ja varmistelin, et mulla oli kp 24 (ovisplussa kp12) myös järkyttävä kipu ja paine alavatsalla. Tuntui kuin koko kohtu olisi ollut räjähtämäisillään. Olin ollut pulkkamäessä, niin ajattelin että olin jotenkin telonut itseni siellä ( saattoi olla sitäkin, ken tietää )tai mietin että epäsäännöllisen kierron vuoksi ennenaikaisia menkkoja. Oli mahdollisesti kiinnittyminen.. ?
Skeptisenä testasin vasta kun olin päivän myöhässä pisimmästä kierrosta.
 
Yk2 lähtee käyntiin.. Mulla siis ei tiedossa oikeaa kierron pituutta (pillerit vei menkat,selostusta ed viestissä),joten ajattelin tikutella lyhyen kierron mukaan. Tänään eka tikku,haaleanvaaleanpunainen viiva. Tästä siis lähtee testailu ja "talletukset" käyntiin..

dpo-2 Alkoi alavatsassa kipuilemaan,ja mielessä kävi olisko ovis tulossa..
dpo-1 Alavatsan kipuilu jatkunut koko päivän,ja tikkuun saatu tasavahvat viivat.
dpo0 Alavatsaa nippailee/särkee edelleen,nyt selkeästi enemmän oikealta puolelta. Testissä tasavahvat viivat,ja iltaa kohden kipu lakkaa. Muita "tuntemuksia" ei ole mutta en muista että olis ikinä näin kovia oviskipuja ollu! Mistähän sekin sitten johtuu..
dpo1 Alavatsakipuilua ei havaittavissa,kuten ei muutakaan oireilua. Aika kiukkuinen olo,mutta se johtunee huonosti nukutuista öistä..
dpo2 Ei mitään oireita tai "tuntemuksia",mutta vaikea olla ajattelematta sitä mahdollisuutta JOS.. :) Nyt pitäis ainakin ns oma osuus olla kiitettävästi suoritettuna tässä kierrossa..
dpo3 Ei mitään.
dpo4-5 Hyvin pientä "menkkaoloa" alavatsalla. Siis sellasta mun menkkasärky,mutta hyvin vaimeaa. Tuntuu lähinnä hiljaa paikallaan ollessa.
dpo6 Hyvin pieni menkkaolo jatkuu. Palstaa lukiessa tuntuu että kaikki nyt yrittävät plussailee.. minäkii tahon!
dpo7-9 Menkkaolo välillä hiipuu pois ja välillä taas palaa.. dpo9 menkkaolo vahvistuu illan kuluessa kivuksi. Hmm. Ed kierrossa menkat alkoi dpo10. Saas nähä..
dpo10 Aamulla malttamattomuuksissa tehty r-testi puhdas nega. Tätiä ei kuitenkaan näy,joten toivo elää..
dpo11 Eipä oikein mitään,ajoittain samaa menkkaoloa kun aiempinakin päivinä.
dpo12 Lievää menkkaoloa edelleen. Muistelisin että ed raskaudessa sain plussan dpo15 tai 16,joten nyt yritän vaan malttaa mieleni ennen uutta testailua ellei menkat ala.. dpo12 jatkoa.. autossa tuli ihan älyttömän huono olo (mulle erittäin harvinaista),ja miehen ehdotuksesta tein sitten testin.. eli alkuillasta,ehkä reilun tunnin rakossa olleesta pissasta - haalea viiva!! Uskomaton fiilis.. :) aamulla varmaan uus testi,tai jos malttaisin niin ylihuomenna.. nyt vaan tarrasukat jalkaan,pikkunen!

"Dpo22" Uusia testejä tehdessä viiva vaan vahvistui,nyt olis siis rv 5+2 :) raskausoireita odotellessa..
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Dpo-1 vain ovisplussa ja gynen varmistus follikkeliin.
dpo0 ovisplussa, rinnat kosketusarat, nippailua oikealle jossa follikkeli ja alamahassa painon tunne
dpo1 ovistesti negaa, samat oireet muuten
dpo2-4 oireet vähenemään päin, kiukuttaa, häpyluu/nivusissa pientä viiltokipua.
dpo5--> samoja tuntemuksia, nännit kipeytyneet hieman enemmän.
dpo8--> Nippailua vuoroin vasempaan ja oikeaan, ensimmäistä kertaa rintojen kivistystä, sellainen piukaksi meneminen ihankuin kylmä olisi käynyt (olin sisällä huppari päällä), välillä kylmä ja välillä kuuma (clomit??) Niin ja alaselkä on ihan mahdottoman kipee. Palelua, ilman kuumetta.
dpo9 hienoinen haamu ja kovat menkkamaiset juilimiset
dpo10 hienoinen haamu myös toisessa testissä, lievää kuvotusta ja menkkamaiset juilimiset jatkuu. myös oikealla puolella tuntuu, että menisi sarja kuplia hetkittäin.
dpo14 Digiin "raskaana 2-3"

Päivittelen aina..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Siis mulla on linea negra tummunut!!!??? Voiko se olla joku "oire" mahdollisesta raskaudesta tai joku kiertoon liittyvä juttu! Niin outoa! Siis esikoisesta tuli linea negra ja se kiersi jotenkin hassusti navan "ympäri" ja mietin, että apua jos se ei ikinä katoa. No katoshan se sitten jossain vaiheessa sektion jälkeen. No nyt siis siihen on taas ilmestynyt se!!! Mutta ei kai se nyt NÄIN alussa tulis vaikka olisinkin raskaana???!!! Viimeks se tuli vasta joskus, kun maha oli jo kasvanut!
 
Chamon: olen kyllä joskus kuullut, että tuo voi olla raskaudesta johtuvaa. Siitä en tiedä missä vaiheessa yleensä ilmaantuu. Aikas lupaavalta kuulostaa sun tilanne, jos edellisessäkin raskaudessa sulla oli...
 
haaveissa toinen, nyt yk3 kahden kaavintaan päättyneen keskenmenon jälkeen. ovulaatio on määritelty fertilityfriendin menetelmien mukaan aamulämpöä ja limoja tarkkailemalla. nyt on muuten toiveet todella korkeella, ku ovulaatiosta lähti oon "tienny" et nyt tärppää. katotaan miten käy...

DPO-1 tuntuvat ovulaatiokivut ja hyvät limat
DPO0 ovuulaatiokivut ja limat jatkuvat samanlaisina
DPO1 edelleen ovulaatiokipuja, jotka häipyvät päivän mittaan, mutta ei katoa kokonaan, limoja vielä aamupv, mutta myöhemmin ei enää mitään
DPO2 taas limoja! ja edelleenki nippailee munasarjoista tai jostain sieltäpäin?? kumpiki tosin vähemmän kun ovulaatioaikaan, joten se on varmaan vaan joku hormoonihäiriö. illalla järkky migreeni.
DPO3 alavatsaa nippailee raskauden mallisesti ja munasarjakipuilu jatkuu. oon varma et nyt tärppäs ihan niinku olin jo aikasemmin tienny et tulee tapahtumaan (siis oikeesti semmonen varmuus mitä ei aikasemmin ole ollu). rinnat on arat jos oikein painelee, mut se ei välttämättä ole oire, ku normaalikierrossa on sama.
DPO4 munasarjojen tienoille koskee kunnolla ja kun vähän painelin niin sattu ihan tajuttomasti. jotku äkilliset liikkeet saa älähtämään. särkee ja jomottaa, mut ei enää ollenkaa niin raskaudenmallisesti. toivottavasti ei ole kysta tms. varmuus raskaudesta sai nyt kolauksen. rinnat on enemmän kipeet ku eilen ja jotenki täyteläisemmät, mut ei edelleenkään mitään normikuusta poikkeavaa. kerran semmonen raskauden ajan vaativa pissahätä, mut se menee vielä sattuman piikkiin.
DPO5 munasarjakipu senku jatkuu ja jatkuu, vaikka en enää uskallakkaa painella. aamupalan jälkeen huimausta ja pahaaoloa raskauden mallisesti. etenki hampaitten peseminen teki tiukkaa. varmuus taas kasvaa, vaikka huoli kystasta tai kohdun ulkopuolisesta elää kans vahvasti. nyt se vaativa pissahätä todellakin kotiutui tähän kroppaan. kaikki pissahädät on semmosia, et kun se vähän alkaa, ni on pian päästävä tai muuten jo se hädän määrä jo koskee. ja tietty siellä vessassa saa juosta kokoajan... hmmmm.... kuulostaa jo todella tutulta... rinnatki jo normaalia aremmat.
DPO6 munasarjoja koskee edelleenki ja huoli kohdun ulkopuolisesta on suurempi kuin kystasta. vai meneekö se normaalien raskausoireiden piikkiin? kolme raskautta takana eikä ole tällasta ollu kertaakaan aiemmin. todella haaleanvaaleanpunasta valkovuotoa pyyhittäessä ja peittojenheilutuksen jälkeen. kiinnittymistiputtelu on tähän asti ollu miun ykkösoire, mut on vielä niiiiin haaleanvaaleanpunaista, et en tiedä mitä ajatella. ja aika aikastaki, ku muissa raskauksissa se on alkanu jotai dpo8 paikkeilla. vessassajuoksu ja arat rinnat jatkuu...
DPO7 munasarjoja jomottaa, mut vähemmän, vessassa juostaan ja rinnat on täyteläisemmät ja edelleen arat. hengästyttää helposti, mikä on tuttua ja hyvä merkki. aamulla tiputtelu oli hiukka runsaampaa ja ruskeeta ja sit parin tunnin sisällä tuli n. teelusikallinen ihan punasta/tummanpunasta verta, jossa seasa oli yks 1x1,5cm littee musta hyytymä. sen jälkeen punasta tiputtelua. hiukka on pahaaoloa aamulla ja iltapäivällä. kiinnittyminen vs kysta, tms...?
DPO8 nippailee ja jomottelee koko alavatsaa raskauden mallisesti, eikä niin toispuolisesti kun tähän asti. illalla turvonnu pallomaha. vessassa kävin vähemmän, mut rintoja jomottaa kokoajan koskemattakin ja ne on edelleen normaalia täyteläisemmät. hengästyttää, mut ei huimaa eikä ole pahaolo. aamulla hiukka vähemmän vuotoa ku eilen, mut hyytymä oli vähän isompi. iltpäivästä lähtien vaan lievää ruskeeta tiputtelua.
DPO9 alavatsaa nippailee ja jomottelee, rintoja koskee edelleenkin, ei hengästytä eikä huimaa, mut ehkä pikkusen on pahaaoloa. ruskeetat tiputtelua. kiukuttaa ja hermot on kireellä.
DPO10 alavatsaa nippailee ja jomottelee, rintoja koskee edelleenkin, ei hengästytä, mut hiukka huimaa ja aamulla pahaolo useempaan otteeseen. ruskeetat tiputtelua. väsyttää, hyvä että pääsin sängystä ylös, vaikka nukuin 9h ja muutenkin on saamaton ja voimaton olo, tuttua aikasemmista raskauksista.
DPO11 oireet vähenee pitkin päivää ja menkkaoireet kasvaa... just ennen nukkumaanmenoa hiukka punasta verta, laitan kuukupin varmuuden vuoks
DPO1 yön aikana täti tuli käymään
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Ja lähinnä itelleen tässä pinossa pitää päiväkirjaa siitä, miten keho ylipäänsä reagoi ovulaatioon ja mimmoisia tuntemuksia on sen jälkeen. Helpottaa mahdollista raskautumista, kun tuntee oman kehonsa ja kierron eri vaiheet.
Sama täällä, kun on ensimmäinen clomikierros meneillään niin keho käyttäytyy ihan uudella tavalla. Ennen en ole ovuloinut ja nyt se tapahtui, joten kaikki on aivan uutta.. ei tiedossa mikä on normaalia clominkäyttäjille ja mikä voisi olla oire oviksesta, kiinnittymisestä ja mahdollisesta tärpistä.
Kahdessa ekassa kun ei ollut ennen plussaa mitään muita oireita kun menkkojen viivästyminen.
 
Moi kaikille
Tullaan nyt tännekkin :) Mulla kp 28-30 mut viimesemmät kerrat olleet 28, alotan siitä mistä kp:sta muistan :D

kp21/28 Hiivatulehdus oireita? myös pissittää usein
kp22/28 Hiivatulehdus alkoi räjähdysmaisesti piinaamaan, lisäksi alavatsas "kiristää", niinku olis treenannu jtn lihasta?
kp23/28 Lääkkeet alkavat auttaa, mahaa kiristelee, pissittää usein
kp24/28 edelleen samat tuntemukset
kp25/28 Enää ehkä välillä pientä mahan kiristystä, ihmeen hengästynyt olin rappusia kiivetes, huono kunto vaiko muuta. Illalla tuli toisesta rinnasta tippa maitoa..
kp26/28 Aamulla tuli tippa maitoa rinnata taas.. muute normaali olo.
kp27/28 Repäisyn ja venytyksen tunne jatkuu alavattas, eri kohta kuin menkkakipu muistaakseni. Mut cb digillä sain negan.
 
Viimeksi muokattu:
uusi kuukausi, uudet oireet! tai siis nyt kirjaan ylös lähinnä pitkääkseni päiväkirjaa itselleni, kun tiputtelu alkaa aina vaan aikaisemmin niin osaan sitten gynelle selittää kun sen aika tulee. tai oli se ekalla visiitillä sitä mieltä että ei tiputtelu välttämättä estä raskautta, joten elän toivossa tottakai!

DPO-1 oviskipuilua ja kerran aamupäivällä pyyhittäessä tuli tilkka punasta verta
DPO0-3 ei mitään, onneks tässä kierrossa ei toistu edellisten kiertojen munasarjakivut
DPO4 todella pientä jomotusta alavatsalla
DPO5 hiukan selvempi jomotus ja pyyhittäessä rusehtavaa valkovuotoa
DPO6-9 lomamatkalla, joten en tarkkaillut. ruskeeta tuhrua päivittäin ja välillä päänsärkyä
DPO10 matka kotiin. ei enää tuhrua, rinnat kipeet ja vatsassa ajoittain hassu olo
DPO11 oireet alkaa niinku oikeesti! rinnat todella kipeet, väsyttää, alavatsassa painontunnetta ja nippailee lähes kokoajan, välillä pahaolo, nälkä. ei enää mietitytä vaikken olekaan testannu, raskaana sitä ollaan! =)
DPO12 eilisistä oireista jotkut voimistuu ja toiset pysyy samana. uutena iltaisin närästää ja viimeyönä alkoi unettomuus, mikä on tuttu kaikista edellisistä alkuraskauksista. herään siis 4-5 aamulla ja sit joko valvon pari tuntia ja nukahdan uudelleen tai en enää nukahda ollenkaan. päätä särkee edelleenkin sillon tällön, mikä ei ole miulla normaalia, mut johtuu varmaan unettomuudesta.
DPO13 aamupäivä: kaikki oireet jatkuu samana tai vahvempana ja uutena oireena todella herkkä hajuaisti. nyt närästää aamupäivälläkin.
DPO13 iltapäivä: tuntuu että oireet on häviämään päin, usko romahtaa ja kaiken lisäks pyyhittäessä taas ruskeeta valkkaria. illalla todella selvät tätioireet
DPO14 tätiä odotellessa, tänään pitäis alkaa, mut edelleenkin vaan ruskeeta tiputtelua vessassa käydessä.
DPO15 aamulämpö jostain syystä edelleen korkeella eikä enää edes sitä tiputtelua!?!! järkyttävät tätioireet, etenki alaselkää särkee.
DPO16 sama kuin eilen, illalla hiukka kipee olo
DPO17 yöllä kuumetta, alaselkäsärky pahenee, ruskeeta tuhrua taas vessassa käydessä.
DPO18 yöllä kuumetta, nuha ja alaselkää särkee todella painajaismaisesti ja yöllä nukuin todella huonosti. ei puhettakaan et jaksais töihin. odotan et ton ruskeen tuhrun lisäks alkais kunnon vuoto ja nythän se varmaan olis jo ihan keskenmenovuotoa. viimeks on koskenu selkää näin edellisen keskenmenon yhteydessä.
DPO19 kipee olo menossa ohi, mut raskausoireet nostelee päätään!!! en olis ikinä enää uskonu!! ei enää tuhruttelua ja oireet on lähinnä menkkaoireet x 100, alavatsaa kouristelee ja rinnat on aremmat ku normaalisti ennen tätiä.
DPO20 aamulämpö edelleen koholla vaikka olenki jo muuten terve ja oireet jatkuu.

julistaudun siis raskaaksi!!
 
Viimeksi muokattu:
Minustakin ihana idea tämä pino, kiitoksia siitä.

Itse en ole 100 % varma ovulaatiosta, en tikuttanut eikä ollut niin voimakkaita fiiliksiäkään kuin ennen, mutta kivahan tällainen kirjaaminen on tehdä, niin voi sitten myöhemmin ihmetellä. Käytänkin siis KP:ä. Normikiertoni on lyhyt, 24-27 päivää. Sorry, jos tässä tulee liikaa infoa joillekin :D

KP 1-3 runsas vuoto / lämpö 35,8
KP 4 tiputtelu / lämpö 35,8
KP 5-7 Kuiva kausi / lämpö 35,8
KP 8 Vatsakivut, kipeä olo (flunssa)
KP 9 Vetinen vuoto / 35,8 – päänsärky
KP 10 Vetinen vuoto / 35,8 – turvotus, väsymys, päänsärky, vatsakivut (oikealla)
KP 11 Vetinen vuoto, veriset juovat / 35,4 – turvotus, väsymys, vatsakivut (oikealla)
KP 12 Vaalea, venyvä vuoto /36,8 –turvotus, väsymys, päänsärky, vatsakivut (oikealla), nenän tukkoisuus, vaikka flunssa ohi
KP 13 Vaalea, venyvä vuoto / 36,8–väsymys, päänsärky, vatsakivut (oikealla), viiltävä vatsakipu oikealla liikahtaessa, nenän tukkoisuus
KP 14 Vuoto loppui kuin seinään, 36,8, väsymys, päänsärky, kipu vatsassa oikealla, alhaalla häpyluun tienoilla, nenän tukkoisuus, möyrintä mahassa, illalla vähän valkovuotoa, kipu alaselässä oikealla
KP 15 36,8 järjetön pahoinvointi ja huimaus aamupalan jälkeen, kuuma, vatsakivut (möyrintä), päänsärky, pissailu, jano, ”kutina” alhaalla (ei hiivan tyyppisesti, vaan silleen ihon "alla"..
KP 16 lämpö 36,8 kosteusvoidemainen vuoto, pientä juilintaa alavatsalla, nenän tukkoisuus poissa. Tajuton ketutus ja kiukku! Huimausta.. Rasvoittunut iho ja hiukset, kipuilu oikealla vatsassa, valkovuotoa reilusti välillä, vatsa illalla todella turvoksissa
KP 17 lämpö 36,8, aamulla päänsärky ja pissahätä. Puolen tunnin päästä uusi pissahätä, aamulla vatsa vähän löysällä, hajuherkkyys, nuha jälleen, edelleen "sisäistä kutinaa" ja menkkoja enteilevää kipua oikealla puolella vatsaa, koko ajan nälkä. Tänään turvotusta myös päiväsaikaan, huimausta. Nyt lienee siis DPO 6? Tahtoo nukkumaan.... Illalla paleli tosi paljon, vaikka oli kuumassa suihkussa
KP 18, lämpö 36,8, ”kutina”, pissattaa, finnejä, kuuma, aamulla pieni päänsärky, turvotus, ei mitään juilintoja tahi kipuiluja, paineen tunnetta vatsassa, jos makaa mahallaan, vähän kipuili ylävatsa jomotellen, pientä huimausta ajoittain. Varma tunne siitä, että täti tulee viikon sisään. Illalla hajut otti nenään ja pahoinvointi iski. Surullisen varma siitä,
että menkat alkaa just. Aiemmin näin on käynyt siis jo dpo 10
KP 19, lämpö 36,6, kosteusvoidemaista vuotoa välillä oikein 'holahtaa', päänsärkyä, aamuisin järjetön nälkä, hengästyttää todella helposti ja tuntuu, että sydän tulee ulos rinnasta, finnejä (!), huimausta, menkkajomotus selkeää, odottelen tätiä parin päivän sisään.
Tulin juuri pahoinvoivaksi autossa.
KP 20 huimausta, hengästyneisyyttä ja reilusti valkkaria. Mahassa iltapäivällä menkkamainen olo ja pitäiskin tässä pikkuhiljaa tädin jo tullakin.
KP 21 väsyttää ihan mielettömästi, valkkaria valkkaria valkkaria. Aamulla heräsin vatsaltani ja totesin, että nännit ovat tosi kipeät. Tämä siis minulla selkeä oire ennen tätiä, mutta voihan se kertoa muustakin :/
KP 22-26 edelleen väsyttää, lämmöt pysyy ylhäällä. Runsas valkovuoto jatkuu ja yhtenä päivänä oli myös tosi voimakkaat nippailut alavatsalla, jotka menivät kyllä nopeasti ohi. Ihan piti painua kaksinkerroin kivusta. Nännit ovat edelleen hieman hellät, ei kuitenkaan enää varsinaisesti kipeät :( Tummuneet tosin. Ja turvottaaaaa.... Nyt siis kp 26/27. Eli viimeistään viikonlopun aikana odotan puolukoita.
KP30/27 Ei mitään oireita suuntaan tai toiseen. Kp28 tuli alle teelusikallinen rusehtavaa valkkarin tyyppistä, nyt muutoin vaan valkkaria.. Plaah.
KP31/27 Rusehtavaa vuotoa ja PLUSSA. Pysy kyydissä, pikkuinen.

Mulla raskautta, ovulaatiota ja menkkoja ennustavat oireet on hyvin samanlaisia, eli on vähän hankala välillä ymmärtää itseään, että mikä on mitäkin :) Ovulaation ajoitin mielessäni tuonne KP 11 (sikäli kun sitä nyt edes tapahtui), noiden lämpöjen takia. Tällä hetkellä lämmöt on edelleen reippaasti normaalia korkeammalla. Tuo turvotus vatsassa on tosi omituista, aamulla ei ole juuri mitään, mutta illalla näyttää lähinnä ilmapallolta. Ja väsymys on kanssa aika hillitöntä, nukuin viime yönä yli 10 h ja edelleen voisin nukkua.

Kommentoikaa, jos tulee jotain mieleen?!

-M-
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä