Me otettiin laina kun olin kotihoidontuella,joka siis surkea. ! 1 lapsi ja me aikuiset, autoa lyhennetään 133e/kk, asuntolainaan menee joku 250e+vastike 200e,korot tekee jonkuu 150-200e viel päälle,eli siis n.650e /kk asuntoon. Mä saan nyt töissä ollessani 1480e ja mies 2000e. Pärjättiin jotenkin ennenkin,mutta on nyt paljon helpompaa kun ei oo tiukkaa.
Mä en kanssa voi käsittää miten ihmiset on edes saaneet näillä samoilla tuloilla yli 150 000e lainaa,koska meille luvattiin nyt juuri äsköttäin tämä summa. 150 000e on myös meille miehen kanssa max,koska vielä tulee tilanne etten saa palkkaa,enkä niin tiukille halua että lapsi pitää kiikuttaa 9kk:na hoitoon.
Totuus kyllä myös on ettei n.130 000 eurolla saa kuin häävin rivarikolmion,neliö jääköön haaveeksi. Luultavasti joudummekin kesällä ostamaan kerrostalosta neliön.
Remonttilaina on esim. taloyhtiön putkiremonttia varten haettu uusi laina,sen voi ottaa joko taloyhtiön nimiin tai omiin. Tämä yksi seikka jonka haluaisimme välttää,sillä rempat on helvettiä lapsiperheelle,ja maksaa paljon... (tiedän,jos se on jo tehty,maksan siitä vastikkeessa).