Perhepeti, koska vauva tarvitsi läheisyyttä eikä suostunut nukkumaan muualla. Alunperin olin ajatellut pinnasänkyä, mutta perhepeti olikin aivan loistava ratkaisu ja niin mentiin 1-v asti. Kaikki sai hyvin nukuttua, eikä yösyötötkään häirinneet mua mitenkään.
Imetys, koska se oli vaivatonta, helppoa, kivutonta, ihanaa ja tietenkin vauvalle parasta ravintoa. Olisin mielelläni imettänyt vieläkin pidempään, mutta tietyistä syistä johtuen lopetin taaperon ollessa 1v 4kk. Pullojen pesu on karseaa.
Nukutus, koska en halua itkettää lasta turhaan. Kyllä pieni saa vielä tarvita apua nukahtamiseen ja tarvitsee vielä läheisyyttä (meidän pieni ainakin). Nukutus = maataan vieressä, nukahtamiseen menee yleensä n. 5min, joten on todella vaivatonta tämäkin.
Kotihoito mahdollisimman pitkään, niin kauan kun on varaa. Lapsiseuraa lapsi saa naapureista, kerhoista, kahviloista, sukulaisissa. Paikkakunta on pieni, mutta jotain tekemistä täälläkin järjestetään.

Haluan hoitaa itse omat lapseni, koska siihen kerran varaa on. Rikkaita ei kuitenkaan olla, taitaa jäädä tulot melkein köyhäinrajalle, mutta valinnoilla siitä on selvinnyt. (Ja ihan miehen palkkatuloilla +kotihoidon tuella eletään, ei sossun rahoilla.)
Meillä on valinnat menneet näin ja meidän elämä on ollut vauvan ja lapsen kanssa tälleen tosi helppoa ja mukavaa.