"Pieni" epäkohta joulun ajan lahjakorttien jaossa

Niin..
[QUOTE="Mä";25133046]Eikö näillä köyhillä ole mummuja, pappoja kenelle mennä jouluksi, jos ei ole itsellä varaa laittaa. Tai lainata vanhemmilta, maksaa sitten ku on parempi rahatilanne.[/QUOTE]

Kaikilla köyhillä ei ole enää lähiomaisia elossa, kaikki eivät kuole vanhuuteen.

Kaikilla köyhillä ei ole enää lähiomaisia elossa, kaikki eivät kuole vanhuuteen.
Niinpä. Lisäksi etäisyyttä voi olla satoja kilometrejä eikä varaa matkustaa. Välit voi olla syystä tai toisesta poikki - uskovainen perhe ei puhu tyttärelleen koska tämä erosi lasten isästä ja jätti uskonnollisen yhteisön, tytär ei ole tekemisissä äitinsä kanssa koska tämä pilasi lapsuuden ja nuoruuden juopottelemalla ja juo yhä. Siinä pari esimerkkiä mun kaveripiiristä: ei kaikki vaan ole ihanista perheistä.

[QUOTE="vieras";25133383]Molemmilla on oikeus opiskella. MUTTA miksi pakotetaan ottamaan lainaa jos on luottotiedot kunnossa, että saisi sen minitoimeentulon. Luottotiedottomalla ei tätä ongelmaa ole ja hän voi hakea toimeentulotukea. Aikamoinen vääryys siitä, että hoidat asiat kunnolla.[/QUOTE]

Ei se nyt ihan noin mene, ainakaan Helsingissä, ei se luottotiedotonkaan asiansa sössinyt välttämättä saa toimeentulotukea, on näes nykyään sellainen kuin sosiaalinen luotto jota on vähän niinkuin pikkupakko hakea jos ei saa opintolainaa...ja jos ei saa sitäkään jostain syystä niin sitten saattaa saada toimeentulotukea, mutta yhtä hyvin voidaan sanoa että "oma vikas kun oot sika, mitäs aloit opiskelemaan, ilmoittaudu työttömäksi työnhakijaksi niin saat rahaa !"
Ja huom. vaikka itse en ole opiskelija, lähipiirissä on parikin opiskelijaa joilla luottotiedot menneet, joten tiedän mistä puhun.

Varmasti
jotkut ihmettelisivät sitä miksi me saamme tuon 70€:n lahjakortin(etenkin jos katsovat vain ulkoisia puitteita).Puoliso yrittäjä, okt talo, 2 autoa, minä opiskellut, ollut saikulla ja sitten kohtasi työttömyys. 22 päivä saamme hakea lahjakorin :)

"vieras"
Olen ollut seurakuntayhtymällä töissä ja ei kyllä kirkkoon kuulumattomuuden pitäisi vaikuttaa mitenkään avun saamiseen diakoniasta. Ihmettelen syvästi jos jossain päin näin on??? Täällä (turussa) seurakunta jakaa vain omansa, mll ym. tahot omansa.

Hyvä Anatolia kun autat!

Rollolainen
Kuulun kirkkoon ja maksan kirkollisverot, mutta en usko jumalaan. Mielestäni kirkko tekee hyvää työtä mm. vähävaraisten avuksi ja mielestäni sen avun tulee kuulua kaikille, myös kirkkoon kuulumattomille. Menisihän siinä jo koko luterilaisen uskonnon perusajatus ihan metsään jos ihmisiä aletaan eriarvoistamaan.
Rovaniemellä kyllä apua saavat KAIKKI, uskontoon katsomatta. Ei tarvitse kuulua kirkkoon. Järjestäähän täällä seurakunta monikultuurisia joulujuhliakin, misä varmasti on mukana myös muita kuin kristittyjä

Rollolainen
[QUOTE="vierailija";25191392]Mulla vähennettiin toimeentulotuesta oletettu opintolaina, vaikka en sitä lainaa saanut, koska luottotiedoissani oli tuolloin merkintä.[/QUOTE] niinhn ne tekee, myös jos nuori on OMISTA rahositaan säästänyt OMALLE tilille, se vähennetään, koska olettavat että se nuori maksaa perheen menot.

Yhteistyössä