"Pieni" epäkohta joulun ajan lahjakorttien jaossa

Ja itsekin kolmen lapsen opiskeleva yksinhuoltaja, käyn työharjoittelussa (ei ilmaista lounasta eikä mitään avustuksia kulkemisiin). Rahaa on niukalti, mutta sillä pärjäilee. Riippuu toki varmaan siitäkin, missä asuu - itse en esim. ole hankkinut autoa ollenkaan, joten siinä säästää :)

Eli pitää keksiä joku nyyhkytarina, niin on mahkuja? :xmas:

Jatkossa aion ehdottaa ko. kamua lahjakortin saajaksi. Olen siinä uskossa, että niin voi tehdä - en vaan tiedä miten, ja tälle vuodelle taitaa olla jo liian myöhäistä. Mutta ensi vuotta ajatellen on onneksi aikaa ottaa selvää :)
Juu, yks jakoperuste taisi olla yksinhuoltajuus, eli toivottavasti ystäväsi saa kortin :) Itse kävin muissa asioissa juttelemassa soskussa ja laittoivat nimeni listaan, sain onneksi lahjakortin ja siitä onkin iso apu jouluksi :heart: Tuttuni sai tuon kortin koska on lastensuojelun asiakas.

Rollolainen
Lions club.
Ja SPR suoraan.

Outoa, että SPR:n kortit menevät siellä diakonin kautta... ja veilä oudompaa jos kirkko kieltäytyy auttamasta vain siksi ettei avun kohde kuulu kirkkoon. Täällä päin maata ei tuollaista sääntöä tai säännön sovellutusta ole.
juu ei täälläkään. kaikki trvitsevat saavat apua, kuului kirkkoon tai ei. Jopa maahanmuuttajille järjestetään omia seurakunnan leirejä ja monikulttuurisia joulujuhlia, mikä on minusta ihan oikin.
OLetko ihan varma että kaverisi on kyeynyt OIKEASTI diakoniasta apua.
ja jos hän pärjää ilman mitäään tukia, ei hän silloin sitä kortia tarvitse. sehän on trkpitettu vähävaraisille perheille. Ehtoina on pitkäaikaistyöttömyys, sairaudet, opiskelu jne. Varmasti olisi aanut jos olisi kysynyt. Suoraan mll:t
. ja itse ei sii kannata kysyä, mutta kaverin puolesta voi kysyä, jos kokee että kaveri tarvitsee. oeln iteki jokus ilmoittanut kaverin en tosin tiedä ottiko hän kortin vasttan.

kirkollisvero
miks veetussa pitäs työntää sitä kirkon rahaa kirkkoon kuulumattomille !!?? se kuuluu meille jotka sirtä maksetaankin. kirkko ja uko ei kelpaa muutakun siilon kun sieltä kaipaa jotain maallista mammonaa? törkeetä.

Rollolainen
Ei nuo lahjakortit tuu kirkon kirstusta, vaan SPR:n ja MLL:n lompakoista.
Niin, tuttua varsinkin tuo alkoholistien hyysääminen, sivustaseuranneena onneksi vain, kyllä monta kertaa ihmetytti se toiminta! Muka lasten parhaaksi....

Anatolia, oikein upeeta, kun viitsit ystävääsi auttaa, tarkoitan tuota soittopyyntöä, oikein hienoa! :heart:
no tuota onhans e lasten perhaaksi, silä kortilla kun ei saa muta kuin ruokaa, jotne silloin sen alkkisperhenkin lapset saa edes jouluna ruokaa. sitä korttia ei voi myydä muille kun siinä on nimi joten se on käytettävä henkilökohtiasesti

"vieras"
Anatolia, miksi iihmeessä et auta itse ystävääsi jos kerran noin iso hätä on?? Jos itse olisin samassa tilanteessa niin ihan takuulla auttaisin ystävää. Vaikka meidän tulot on varmasti pienemmät kuin teidän ;)

ok
[QUOTE="vieras";25130191]Anatolia, miksi iihmeessä et auta itse ystävääsi jos kerran noin iso hätä on?? Jos itse olisin samassa tilanteessa niin ihan takuulla auttaisin ystävää. Vaikka meidän tulot on varmasti pienemmät kuin teidän ;)[/QUOTE]

Anatoliahan auttaa, koittamalla hankkia sitä lahjakorttia. Daa.

-----
[QUOTE="hmmm";25126096]tätä minäkin mietin. ei kuulu köyhiin sillon jos tulot laskettu riittävän elämiseen[/QUOTE]

ei saada mistään rahaa tällä hetkellä, asunto myynnissä auto myynnissä huonekalut myynnissä.. kelalta odotetaan päätöstä.
ihan kamalaa

Rollolainen
Anatoliahan auttaa, koittamalla hankkia sitä lahjakorttia. Daa.
mä luulen että ne lahjakorttien sajat on jo valittu. Tiettääkseni niitä aletaan jakamaan jo piakkoin. kortin saajalle kylllä soitetaan ensin että ottaako hän vastaan sen kortin, sitten vasta lähetetään postissa. Kenenkään ei tarvitse korttia ottaa jos tuntee sen nöyryyttäväkis, ja eivät kerro kuka/ mikä taho on pyytänyt kortin juuri sinulle

Rollolainen
[QUOTE="jep";25130255]paitsi ettei sitä nimeä kaupassa tarkasteta[/QUOTE] on mulla kyllä tarkastettu jos olen mennyt isompaan kauppaan, mutta pikkukaupassa tuntevat jo mut.

miks veetussa pitäs työntää sitä kirkon rahaa kirkkoon kuulumattomille !!?? se kuuluu meille jotka sirtä maksetaankin. kirkko ja uko ei kelpaa muutakun siilon kun sieltä kaipaa jotain maallista mammonaa? törkeetä.
Kuulun kirkkoon ja maksan kirkollisverot, mutta en usko jumalaan. Mielestäni kirkko tekee hyvää työtä mm. vähävaraisten avuksi ja mielestäni sen avun tulee kuulua kaikille, myös kirkkoon kuulumattomille. Menisihän siinä jo koko luterilaisen uskonnon perusajatus ihan metsään jos ihmisiä aletaan eriarvoistamaan.

Rollolainen
[QUOTE="jep";25130302]minulta ei ole tarkastettu yhtenäkään vuonna, isossa kaupassa.[/QUOTE] myyjä on sitten tehnyt väärin henkilöllisyys on AIN tarkistettava, kuten myös muissa seurakunan ym antamissa ostolapuissa, joissa on nimi.

[QUOTE="vieras";25126122]Jään vain ihmettelemään, miksi hänen pitäisi saada sitten jotain tukea/apua, koska pärjää tuloillaan, jotka menevät toimeentulotuen rajojen ylitse. Noilla perusteilla kaikkien asiansa hyvin hoitaneiden pitäisi saada jotain tukea tai apua.[/QUOTE]
Jos on siinä rajalla,niin pitempi aika sellaisilla tuloilla saa kyllä aika tiukille.Perusosa toimeentulotuessa aikuiselle ja kahdelle lapselle näyttäs olevan esimerkiksi 882euroa.

[QUOTE="vieras";25130259]Daa. Miksi ei auta rahallisesti ystävää hädässä?[/QUOTE]
Mä olen hei opiskelija itsekin. Meidän perheen tulot riittää meille, muttei muille, kun perheessä on vain yksi työssäkäyvä ja 4 henkeä kuitenkin elätettävänä.

Olen mä hänelle mm. lastenvaatteita usein antanut. Ja nyt autan tällä lailla. Mutta taloudellista apua en kyllä kykene antamaan.

OLetko ihan varma että kaverisi on kyeynyt OIKEASTI diakoniasta apua.
ja jos hän pärjää ilman mitäään tukia, ei hän silloin sitä kortia tarvitse. sehän on trkpitettu vähävaraisille perheille. Ehtoina on pitkäaikaistyöttömyys, sairaudet, opiskelu jne. Varmasti olisi aanut jos olisi kysynyt.
Mulla on rautalanka lopussa, joten yritän selittää selkokielellä.

Hän on opiskelija. Hän kysyi diakoniasta apua, ja hänelle vastattiin että ei.

Hän on saletisti vähävaraisempi kuin esim. teidän perhe ikinä. Ei pärjää ilman tukia, ei todellakaan, mutta toimeentulotukea ei saa koska opintolainan osuus 300 €/kk nostaa hänet toimeentulotukirajan yläpuolelle.

Yhteistyössä