AP:n ajatusmaailma
1) LAPSEN hyvinvointi ja LAPSEN paras vai
2) SINUN ja/tai miehesi YLPEYS?
Minä näen ikävä kyllä asian juuri toisinpäin työssäni (sosiaalityöntekijänä).
Vanhemmat (äiti) väenvängällä hoitaa kotona lapsia, vaikka hänellä ei ole edellytyksiä tarjota lapsille edes normaalejä kasvu- ja kehitysoloja, virikkeistä puhumattakaan. Usein äiti pitää lapsia kotona saadakseen itselleen rahaa, koska toinen vaihto ehto on menettää kotihoidon tuki lisineen.
Missä se lasten etu siis on? Kaikki äidit, jotka ovat lastensa kanssa kotona, eivät ole niitä pullantuoksuisia äitejä. Usein ne, jotka suurimpaan ääneen huutavat ja melskaavat ja syyttelevät toisia äitejä valinnoistaan, ovat juuri niitä, joiden lapsia me sitten työksemme tuemme päiväkotiin "sosiaalisista syistä".