Pidempään pikkukakkosta toivoneet.Vol 2 <3 Kevät/Kesä 2014

Hei, saanko liittyä mukaan? Pikkukakkosta yritetty 6 kiertoa, tosin esikoinen vasta 6kk. Elämäni ensimmäisen ovistestin tein tänään kp 11/28 ja jännäilen jos niistä olisi apua. Esikoista tehtiin 2 vuotta ennen kuin plussasin. Lapsettomuus tutkimuksiin oltiin juuri suunniteltu ajanvarausta, mutta ei sitten tarvinnutkaan, joten ei ole tietoa miksi kesti niin kauan kun kiertokin säännöllinen. Nyt olen varautunut myös pitkään odotukseen ja kakkoselle annettiin lupa tulla heti perään.

Mimmi92, 2/14, ya 3/14, kp 11/28,
 
Hmm tein ovistestin nyt kp 12/28 eikä tullut kuin yksi viiva. Eilen tuli haalea toinen viiva. Meniköhän lh huippu jo ohi kun käytössä halpis testiliuskat? Ovista en ole koskaan varsinaisesti bongannut muuten kuin että niihin aikoihin on melkein viikon vatsakipu. No testailen vielä viikon jos tulisi tummempi viiva.
 
mimmi92 Tervetuloa! Suosittelen sulle et yhden kierron testaat digillä. Mulla oli sama juttu et en meinannu bongaa ovista niillä halppistikuilla. Mulla on yleensä ovisplussa kp15-16 Haaleat viivat kun tarkoittaa negaa. pitäis olla saman vahvunen tai vahvempi viiva... ja ottaa nyt sit selvää :D toivottavasti bongaat sen oviksen. :)

Surusilmät nyt taas vaan peukut pystyyn. Mullakin on ovis ihan tässä kohta tai ehkä jo nyt :D

EN testannut kyllä :D mutta mulla alkoi valkovuoto keskiviikkona ihan lorista ja perjantaina kun ultrattii ni siellä näky vasemmalla puolella iso follikkeli odottelemassa. Perjantaina meen sitten ottaa ton progesteroni verinäytteen ja selvii onko irronnu :)

Sairaala käynti siis takana... Ja olen nyt jonossa laparoskopiaan.... Kiiiiva.. noh osasin odottaa sitä ton endon takia.. Vähän kyllä pelottaa ja jännittää... :)
 
Maanantai 1.9.2014



nimim, esikon synt.aik, kp:t, yk/yritys alkoi, syy/hidasteet, hoitomenetelmä

Miukula... 7/10..ya 3/14..kp. 27/?...PCO...tamofen, puregon, pregnyl, lugesteron
Hipsunpöpsy...2.lapsi...kp 40/?.ya 11/11...letrot,primaspan,metut,tyroksin
NeleLiis....06/09......kp 16/31........ya 02/13.....endo.....Terot
Surusilmät...08/12...Kp??/30...YA07/13
Mimmi92...2/14... kp 13/28...ya 3/14















Piinailijat





Lyhenteiden selitykset

lz=letrozole
c=clomit
a=anazol
f=femar
g=glonal-F
m=metut
pr=pregnyl
t=terot
mp=menopur
IUI=inseminaatio
OI=ovulaatioinduktio
irr=irrotuspiikki
l=luget
selitm.=selittämätön lapsettomuus
pco= pco
en=endometrioosi


:heart:plussanneet
:heart:

Tammikuu 2014
Nenna81 (yk10)

Helmikuu 2014
Penni79 (yk16)
Mäkimeirami (yk13)

Maaliskuu 2014

Pympy(n.4v)
Markke(yk19)
Mannamaaria (yk9)

Huhtikuu 2014
Noora89(yk13)
Karmini(yk10)

Toukokuu 2014
Safiia(1v7kk)

Elokuu 2014
Läiti (3v)


HUOM!
kiertopäivien ylittyminen 50:n päivän tarkoittaa listalta tippumista, ellei ilmoita pitkästä kierrosta.
 
Joo täytyy ostaa digi seuraavaan kiertoon. Olen jo melkein varma että raskaaksi tulossa kestää taas pitkään, kun olen melko varma että jossain jotain vikaa. Esikoista yrittäessä peittoja heiluteltiin oikeasti joka toinen päivä 2 vuotta läpi kierron. Nyt ei jaksa enää niin usein, joten ajoitus olisi saatava kohdilleen.
Esikoinenkin tärppäsi kaikista suurimman stressin alla kun oltiin menossa naimisiin.

Kunnalliselle puolelle tutkimuksiin ei taida päästä kakkosta yrittäessä kovin nopeasti?
 
Digit En tiedä mistä johtuu mutta näissä kun oon katsonu niitä viivoja sen testin ulosottamisen jälkeen niin viivojen vahvuudet on jotain ihan muuta kuin niissä liuskoissa. Pari pv saattaa olla ihan hailakka se toinen mutta hymynaaman tullessa se viivakin on ihan yhtä vahva kuin se kontrolliviiva! Oispa se liuskatkin samanlaisia :D

Tänään itsellä kp22 eli pikkuhiljaa ne menkat lähestyy, tuntemuksia ei suuntaan eikä toiseen. Satavarmasti alkavat, sen tiedän.

Clomit aloitan ens kierrossa, ne pitää muistaa hakea ja ultra varata! :wave:
 
Sain ehkä eilen aamulla ovisplussan. Viiva oli aavistuksen kontrolliviivaa haaleampi. Illalla ei tosin enää ollut mitään. Nyt odotan mikä tulos kohta tulee. Jatkan vielä tikuttelua kun se ei kuitenkaan selkeä plussa ollut.
Nyt taitaa olla kp 16/28 menossa. Talletus eilen ja mahdollisesti tänään, jos mies jaksaa ???? no nyt tuli 2 saman väristä viivaa eli siis ovis kohta tulossa. Jee! Jääköhän mulla sitten luteaalivaihe liian lyhyeksi jos menkat alkaa ajallaan...
 
Oli pakko tulla kommentoimaan tohon ovistikkuhommaan, mimmi mulla oli just tollaset hieman haaleammat viivat ovisplussia,tuli testattua se kun käytti niitä digien kanssa samaan aikaan..ja aika hailakoilla viivoilla pystyin jo tietämään et ovis on tulossa,tosin mulla helpotti sekin et ne seuraavan päivän krampit oli sellasia ettei voinut erehtyä! Joten mä totesin et paras on testata ovin tikuilla ja digillä. Tsemppiä oviksen bongailuun!
 
Joo olin vähän hätäinen. Aamulla oli selkeääkin selkeämpi plussa. No ainakin peittoja tuli taas heiluteltua eilen ja kai se olis hyvä vielä tänään illalla. On kyllä vähän pakkopullaa mut eipä tartte sit taas pariin viikkoon jos ei huvita.
 
Täällä ei kaikki menny niin kun piti.
Kyytiläinen löyty oikeasta munanjohtimesta...
Nyt odotellaan että arvot tippuvat jotta päästään hakeen seuraava blasto kyytiin.
Pitkä taival jatkuu siis edelleen...oon tän viikon ollu saikulla ja halutessa saa lisää..
Tsemppiä tänne kaikille, taustailen ja luen välillä teidän juttuja :)
 
Läiti :'( - niin epäreilua.. Miten se onkin että jotka todella joutuu vuoroaan odottamaan niin tuntuvat saavan myös huonoja uutisia muita useammin. Ei taas löydy sanoja muuta kun voimia, ja uskoa tulevaisuuteen!!!
 
Voimia Läiti!

Surusilmät onko mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan?

Itsellä nyt kp 20, dpo 3 ja outo kutina että olisi voinut tärpätä. Voi tosin johtua siitä kun saatiin kerrankin ajoitus kohdilleen. Mulle tuli yllätyksenä että oviloin niin myöhään kun O+ kp17. Olen myös melko varma että ovis tapahtui samana päivänä kun alkoi kamala vatsakipu. Ajattelin ihan huvikseni testata ovistestiä dpo 7 kun jostain luin että se saattaa näyttää raskauden aikaisemmin. Kaapissa ei ole kuin 1 raskaustesti niin ajattelin sitä säästellä ihan loppukiertoon.
 
Heippa kaikille!
Pahoittelut Läitille. :( joskus tuntuu, että liikaa koetellaan meitä joilla muutenkin tuo lapsen saaminen ei ole itsestään selvää. Voimia ja tsemppiä jatkoon.

Tervetuloa myös uusille, vaikka toki kaikille toivoisi ettei täällä kauaa tarvitse olla. Vertaistuki. On kuitenkin tärkeää.
Mimmi92: kyllä kunnallisiin tutkimuksiin pääsee toisenkin lapsen kohdalla, jos on selkeitä vaikeuksia raskautua ja yritystä takana se väh. vuosi. Meillä kesti 2,5 kk lähetteestä, että päästiin eka käynnille.

Mulla alkoi uusi kierto ja nyt jo kp 8. Eka puregon pistos tänään ja takana 5 päivää tamofenia. Ei tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Saas nähdä miten käy tällä kertaa. Viimekierto meni hukkaan, kun johtofollia ei löytynyt. Viimekerralla ja myös nyt tässäkin kierrossa jäi kuukautisvuoto niukaksi. Toivottavasti limakalvo on silti uusiutunut.
Perjantaina folliultra ja toivon todella et jotain löytyisi, jotta päästään yrittää.
 
Yritystä ei ole vasta kuin 6kk mutta luulen että tulee kestämään pitkään kuten esikoista yrittäessäkin. Nyt kun ensimmäisen ovistestin tein niin ainakin tässä kierrossa ovisplussa kp 17/28 eli onkohan luteaalivaihe sitten liian lyhyt? Auttaako esim luget siihen vaivaan?
 
mimmi92 Toisilla auttaa, toisilla ei..

Mekin lähdettiin nyt toista yrittäessä jo etukäteen hoitojonoon, eli oli yritystä se 9kk takana joten silloin tutkimuksiin päästessä oli se vuosi täynnä. Ehkäpä teidänkin kannattaa olla aikaisin liikenteessä kun on kerran taustalla ollut ongelmia..?

Tänään pukkasi päälle menkkakipua, ärsyynnyin jo valmiiksi. Huomenna testaan heti aamusta, pitäkää peukkuja pessimistille! :D
 
Läiti voi itku.... hemmetti sentään... anteeksi kielenkäyttöni ..

Täällä ei ole oireita mistään... joten en usko tämänkään kierron tuovan tulosta.

Voisiko joku päivittää listaamme. En itse pääse koneelle. Enkä varmaan pariin seuraavaan viikkoon pääsekkään. Meidän perhettä koetellaan. Meillä on perheessä suruaika joten ajatus ei pysy kasassa. :/
 
Voimia neleliis!

Surusilmät toivotaan parempaa onnea seuraavaan kiertoon

Dpo 7 menossa. Parin päivän päästä ajattelin tehä raskaustestin jos vaikka olis tärpänny. Jos ei pariin kiertoon mitään tapahdu niin sit kyl varailen lääkäriaikaa.
 

Yhteistyössä