Pidempään IVF/ICSI-hoitoja läpikäyneet lapsettomat

hox muistan lukeneeni sun tarinoita joskus toiselta palstalta :)
Peukutukset tälle päivälle että laatu korvaa määrän!!!
Toivottavasti tuosta pergnylistä olisi apua (toki myös muista), onko sulla aikaisemmin koitettu samaa kiinnittymisen tukena?

Toive kyllä sä joudut nyt kovasti odottelemaan, harmi, mutta parempihan se on että kroppa on sitten kunnolla valmis passia varten :)

aniraz onnea loppuen lopuksi hyvästä tuloksesta punktiossa :)
Eli teille tehdään nyt siis 3 päivän viljely? No toivotaan että kaverit ovat silloin niitä optimaalisia 6-8 soluisia!!
Jännä juttu tuo lääkäreiden tulkinta, jos muistan oikein niin teillä on sama hoitopaikka missä meillä 3 ekaa hoitoa tehtiin ja silloin saatiin ekan kerran diagnoosi, että munasolut todennäköisesti huonoja koska eivät selviä pakkaseen, eli kuukahtavat suurin osa parin ekan päivän aikana ja siellä viljeltiin siis 2+3+3 päivää joista vain kolmannessa meni alkioita pakkaseen.
Mutta pidän niiiiin peukkuja pystyssä että saatte tällä kertaa hyviä uutisia :)

Haikala montako päivää teillä nyt viljeltiin, 4 vai 5? Koska jos se oli sen 4 päivää, niin silloinhan alkioiden kuuluukin olla morula-vaiheessa!
Pahoittelut diagnoosista :( Meillä siis täysin sama, huonot munasolut + aktiivinen endo.
Oon myös itkenyt miehelle että jos haluaa lapsia niin kannattaisi erota ja hänen etsiä uusi hedelmällisempi nainen. Mutta hän ei siis sitä halua, mielummin on vaikka ilman lapsia. Toivottavasti mieli on tänään jo hieman parempi :hug:

piu_pau toivottavasti vointi on jo parempi! Ja tosi hienoa jos dheasta oli apua sulle :) Meillä siis 3.IVF menopurilla tuotti 42 follia joista 23 munasolua -> muistaakseni tuoresiirrossa oli hyvä 7-soluinen alkio ja pakkaseen meni 4 alkiota, 1 omanaan ja 3 yhdessä kun olivat huonompia (noista kolmesta 1 selvisi passiin kun 2 muuta kuukahti).
Dhea tuli sitten ennen 5.IVF-hoitoa, eli ensin 3kk sammuteltiin endoa procrenilla ja söin sen ajan dheaa. Menopur+puregon-annokset oli maksimissaan 450 yksikköä, mutta silti tulos oli pienin munasolujen määrän suhteen. Oli pitkä viljely, 5 päivää ja siirtoon saatiin vain 1 morula ja 1 10-soluinen hidas alkio, eli dhea ei auttanut yhtään tähän hoitoon. Mulla oli kyllä heti niin kovat endo-oireet ja toisessa munasarjassa endoa, joten veikkaan että vaikutti kovasti asiaan. 4.IVF oli nimittäin parempi ilman dheaa, pitkä viljely ja silloin saatiin kyytiin kuitenkin 2 varhaisblastoa joissa oli jo niitä "lonkeroita" millä tarttua kiinni.
Toivotaan ettet joudu heti pakkasen kimppuun vaikka hienoa että sinne jotain menikin ;)

Marjana toivottavasti haamu vahvistuu!

ON: mulla alkoi menkat perjantaina, eli nyt on se virallinen hoitokierros aukaistu! Edelleen procren pistää hikoiluttaa, lakanoita saa vaihdella lähes joka päivä, no ehkä ens viikolla helpottaa kun aletaan limistä kasvattelee!
 
johkunen joo naistenklinikalla ollaan. Viljely on se perus, 2 päivän pituinen. Mutta nuo lääkärien kommentit tosiaan ihmetyttää. Mulla tosin ei ole endoa, joten voisiko se sitten selittää asiaa? Viimeksi oikein sanoin lääkärille, että mun munasoluthan on niin huonoja ja lääkärin mukaan meidän papereissa ei ole mitään mainintaa että näin olisi. Alkionlaatu on taas kuulemma eri asia. Ota tuosta sitten selvää.

Tsemppiä hoitoon, minkälaisia lääkkeitä otat ja miksi? Synkronoidaanko sun kierto luovuttajan kiertoon?

hox tsemppiä, laatu ratkaisee! Nyt peukut ja varpaat pystyyn, käydään molemmat hakemassa huippualkiot kyytiin (ja muutamat jää pakkaseen). :) Oletteko muuten te saaneet lääkäriltä arviota mistä kato edellisissä hoidoissa on johtunut?
 
Viimeksi muokattu:
^ Se voi muuten olla että endon kanssa tuon diagnoosin "saa" helpommin!
Meille silloin perusteltiin, että jos alkioissa käy kato parin ensimmäisen päivän aikana niin silloin ns. vika on munasoluissa, siittiöiden ongelmat alkavat sitten vasta pari päivää myöhemmin ja tää tosiaan sanottiin naikkarilla!
Mutta siellähän on enemmän lääkäreitä ja meitäkin hoiti vissiin 7 eri lekuri joista kaikki eivät halunneet sanoa oikein mitään ;)

Muoks. tosiaan, hakekaahan tänään hyvät kaverit kyytiin!!!
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin voisin tänne kuulumisia kirjoitella kun oon känyt lukemassa mutten kirjoittelemassa. Täällä oli hurjasti kuulumisia :D Pääasiassa mieleen jäi että
Haikalalle tsemppiä, taas sieltä suosta noustaan.
ja hoxille lykkyä pyttyyn siirtoon, saldo kuulostaa kuitenkin ihan hyvältä! Neljä munasolua mekin saimme viimeksi ja lopulta ne kaikki olivatkin sitten top-alkioita.
Anirazille myös onnea hienosta saldosta!

ON: Tuli tuosta Pregnyl-keskustelusta mieleen että meillähän on nyt tässä tulevassa PAS:sissa Gonapeptylin lisäksi myös nuo Pregnyl-tukipistokset. Itse niitä lääkärille ehdotin ja toteskin yllättäen että tosi hyvä ajatus, että hän ei itse ole tuota tullut ajatelleeksikaan vaikka sitä joskus kyllä käytetäänkin tukilääkkeenä. Toimii siis samalla tavalla kuin Gonapeptyl, mutta koska Gonapeptyliä käytetään pääasiassa tuoresiirroissa kiinnittymistä tukemaan niin Pregnyliä käytetään sitten pakastesiirroissa. Injektoitava HCG-hormoni jotenkin ylläpitää kohdun limakalvoa ja auttaa alkiota kiinnittymään. Uskon, että taustalla on myös pieni kehon huijaaminen; kun elimistössä on jo valmiiksi HCG-hormonia niin pienikin hipaisu saattaa vahvistua kunnon kiinnittymiseksi kun kroppa ns. luulee jo olevansa raskaana.

Meillä ensimmäinen Pregnyl-pistos on irrotuspiikki Menopur-avusteisessa pakastesiirrossa, jonka jälkeen vielä kolme pistosta piinapäivien aikana joista viimeisin pp9. Kertainjektion määrä on 2500IU.
Oon nyt tästä kierrosta alusta asti yrittänyt päivittäin syödä noita parapähkinöitä, Pycnogenolin aloitin taas uudelleen ja ajattelin sitä jatkaa sinne 5.IVF:n asti JOS sinne pitää mennä. Kortisoni mulla jatkui edellisistä piinapäivistä suoraan, kun ei ollut mitään järkeä tauottaa. Lisäksi tietysti perusvitamiinit, iso boostaus E-vitamiinia kohdun limakalvoa ajatellen ja ubikinonin vaihdoin ubikinoliin.
Huomenna olisi kp10 ja seurantaultra. Yleensä tässä vaiheessa folli on 10mm ja kohdun limakalvo n. 5mm, oli sitten Menopur-avusteinen tai luomu :)

Meillä on pakkasessa enää yksi alkio kun viimeksi siirrettiin kaksi, joten tämä jää 4.IVF:n viimeiseksi PAS-siirroksi. Välillä tulee vähän jännitystä, että mitä jos ei selviäisikään, mutta toisaalta aina meillä on kyllä lähes kaikki alkiot selvinneet sulatuksesta. Kerran pari joku on kuukahtanut mutta ne on olleet laadultaan jo huonohkoja pakastaessa. Tämä viimeisin Sissi oli pakastustilanteessa TOP, joten luotan että taistelee tiensä kyllä kohtuun.
 
Viimeksi muokattu:
heippa, punktio takana onnistuneesti, saaliiksi saatiin 10 munasolua jotka kaikki icsataan. olo on kyl niin huumattu edelleen mut eipähä flunssa niin kiusaa, tuumasivat että suurin osa asiakkaista on olleet flunssassa siirron ja punktion aikaan nyt vaan varoa ettei tulehdusta tule sen takia..
mut hauska päivä kaikenkaikkiaan, oltiin ainoat tälle päivälle siellä ja oli kyllä ihana henkilökunta :)

nyt vaan odotellaan torstaita, kielsin heitä soittamasta yhtään huonoja uutisia :D :D
 
hox
Onnittelut Lauralle hienosta punktiosaalista! Otahan rennosti että paranet :)

Onpa teilläkin Nellikaneli hoitotaustaa pitkältä takana :( Peukut ultraan, että kaikki olisi kunnossa PASia varten.

Millaisia kuulumisia aniraz on saanut? Huomennahan teillä siirto? Oletko miten toipunut punktiosta?

johkunen mieki muistan sinut :) minuakin kiinnostaa miten tuo lahjamunasoluhoito etenee ja millaisilla lääkityksillä?

Mitenkäs piinailijat jakselee?

Kaksi kolmesta oli hedelmöittynyt. Tai oli se kolmaskin, mutta sinne oli ahtautunut kaksi siittiöitä :)
Tässä vaiheessa vielä kaikki ollutkin mallikkaasti, huomenna sitten selviää onko perinteinen kato alkanut käydä. Ei oikein kahdella alkiolla olisi siihen varaa.

Syytä meille ei ole sanottu, mistä kato voisi johtua. Itse epäilen lievästi koholla olevaa FSH:ta ja mun ikää.

Viime punktiossa mulla oli Gonapeptyl kolme päivää siirrosta. Irrotuspiikkinä silloin Pregnyl. Tässä punktiossa osat toisinpäin, Gonapeptyl irrotukseen ja Pregnyl tukemaan.
 
aniraz Lääkäri sanoi, että koska ollaan kokeiltu eri hoitomuotoja ja eri lääkkeitä ja käy tällainen kato, niin voidaan valitettavasti vetää johtopäätös, että munasoluissa on vika. Ilmeisesti miehen tavara ei niin huonoa sitten olekaan. Toisaalta olen kiitollinen että sain suoraa puhetta..toisaalta tuntuu että sydän särkyi sinne sängylle. Tuntuu, että pienikin toivo mitä ennen oli on nyt mennyt :ashamed:

johkunen Pe oli punktio ja ma oli siirto, eli 4 päiväisiä alkioita. Yksi mikä siirrettiin oli morula vaiheessa, mutta ne kaksi muuta oli vasta jossain 4+ jotain vaiheessa..sanoivatkin että hitaasti jakaantuneet. Tuskinpa noistakaan sitten mitään tulee..
 
johkunen ja aniraz, mielenkiintoista kyllä tuo munasolujen laatu ja lääkärien kommentit. Mää oon aatellut että ois myös meidän ongelma, mutta enpä tiedä tämän kerran jälkeen. Mulla tuntuu olevan ongelmia myös munasolun kypsymisessä. Kovin tuntuu olevan arpapeliä!?

Mukavaa että johkusellakin hoidot etenee. Alkaako jännittää?

Tuon DHEA-kuurin lisäksi repertuaariin tuli foolihappo, norsun annos ubiqinonia...mutta enpä tiedä onko niistä ollut apua. Vaikka hoidot on kehittynyt valtavasti, on tämä vain melkoista hakuammuntaa ja arvailua. :headwall:

Mukava Nellikaneli ja hox kuulla että tuota lääkerepertuaaria ja hoitovaihtoehtoja on enemmänkin. On pikkasen eri meininki kuin julkisella! :p
Nellikaneli, muistanko oikein että olitte Oulun väestöliitolla hoidoissa? Mimmosella annostuksella olet ubiqinonia käyttänyt? Ei ole ilmaista tavaraa tämäkään...

Toivottavasti Laura toivut pikaisesti sekä punktiosta ja flunssasta. Teilläkin tuli mukavasti soluja. :) Toivotaan että hyviä kyytiläisiä on tulossa. anirazille, myös peukut ja varpaat pystyyn hyvien kyytiläisten puolesta!

Toive, on Hcg on kuitenkin laskemassa? Pääsetkö heti siirtoon kun kierto normalisoituu ja saat bongattua oviksen?

Tämän piinailijan omaan napaan ei kuulu ihmeempiä. I :heart: Crinone! :D Tämä on aivan ihana lääke lutinuksiin verrattuna. Ei ole paikat rikki, ei ihottumaa naamassa, eikä tämä valu, myös yöunet säilyy. Ihanaa myös että tätä tarttee laittaa vain kerran päivässä.

Yöstä rakko ei selviä ilman vessareissua, mutta se johtuu lääkityksestä. Pieniä menkkajuilinoita on pari tuntia ennen Crinonen laittoa...oiskohan niin että progesteronia ei ole tarpeeksi elimistössä. :confused:

Jos menkat ei puske läpi, luulen että testaan vasta la 22.2. Perjantaina on kuitenkin työpäivä. Huomatkaa positiivinen asenne! :LOL: Pitää varata aikaa surra negaa.
 
Viimeksi muokattu:
haikala voimia! Mutta toivon silti että kyytiläinen tarraa kiinni.

Laura hieno saalis!

hox ei kuulunut tänään mitään, joka tarkoittaa että hedelmöittymistä on tapahtunut. Punktiosta ei ole enää muistona kuin mahan pömpötys, vaikka muakin vähän paineltii munasarjojen kohdalta. Ei lujaa kuitenkaan, mutta oli kivuliaampi kuin viimeksi. Mutta pakko myöntää, että nyt jännittää huominen, nyt oli kuitenkin eri lääke, eri munasolumäärä..eri alkionlaatu? :confused:

piupau veikkaanpa että näin hienosti mennyt hoito sulla päättyy hienosti myös! ;) on kyllä ihmeellinen teidän parannus alkionlaadussa. Onko se vaan että tällä kertaa tuli hyvä satsi vai ne vitamiinit? Samapa tuo, hyvä näin.
 
Viimeksi muokattu:
aniraz, ei aavistustakaan mistä tämä johtuu. Lisäravinteiden lisäksi meillähän oli pikkasen erilainen kaava tällä kertaa, joten saatiin enemmän kypsiä soluja. Ja käsittääkseni solujen laatu saata vaihdella kovastikin kierrosta riippuen...
 
Viimeksi muokattu:
En muista valoa, oliko meillä yv-viesteissä puhetta tuosta mun käyttämästä e-vitamiinistä. Otin sitä kunnon kuurin 3 krt/pv, ainakin puoli vuotta. Sen jälkeen olen vähentänyt kahteen ja nyt menee yhtä. Olen lopettellut kaikki lisäravinteetkin hiljalleen enkä kerrasta poikki.

Lisäksi käytän öljyjä ruuanlaitossa, salaatinkastikkeena ym.
 
piu_pau, neljänteen IVF:n valmistautuessa söin ubikinonia 400mg pvässä neljän kuukauden ajan (kaikkia ravinteitahan pitää syödä vähintään 3kk että ehtii vaikuttaa munasolun laatuun ja kehitykseen mutta sen sä varmaan tiesitkin jo), nyt vaihdoin ubikinoliin joka on kalliimpaa mutta suoraan "käyttöönotettavassa" muodossa eli elimistön ei tarvitse prosessoida sitä vaan kaikki vaikuttava aine tehoaa suoraan. Ubikinoni tehoaa välillisesti eli ei välttämättä ole yhtä tehokas. Mulla vaikutti aika selkeästikin munasolujen laatuun kaikki tropit, näkyvimpänä ehkä se että kaikki kerätyt alkiot olivat TOP-alkioita.

valoa, mä oon syönyt kapseleina Solgarin 400IU eli 268mg kapseleita, ja siihen päälle vielä raakakaakaosta, parapähkinöistä ja tyrnirouheesta tuleva E-vitamiini :)
 
Haikala mä lähetän super-tsemppejä täältä sulle koska tuo morulahan on ollut hyvin jakaantunut, joten se kaveri voisi nyt pysyä kyydissä =)

valoa mä käytän Neo-E kylmäpuristettua vehnänalkioöljyä 1tl päivässä niin siinä on:
- Kylmäpuristettua vehnänalkioöljyä, jossa alfa-linoleenihappoa (omega3) 400 mg
- linolihappoa (omega6) 2,7 g
- D-alfa-tokoferolia eli E-vitamiinia 10 mg (83 % vuorokautisen saannin vertailuarvosta)
Voisin kyllä varmaan nyt annoksen tuplata!

hox meilläkin oli kerran 2 siittiötä mennyt yhteen munasoluun ja vastaus oli kun kyselin, että johtuu munasolusta. Peukut pystyssä että nuo 2 olis tänään hyviä :)

Nellikaneli toivottavasti saat tänään hyvän väliaika-ultran!
Mullakin on gonapeptyliä koitettu kiinnittymisen tukena, täytyy kysellä vielä mitä nyt voisi kokeilla. Tuo pregnylhän menee pitkälle, onko testipäivä silti sen 2 viikon päästä ettei lääke sitten enää näy testissä?
Onko sulle tullut kortisonista oireita? Mulla pitäisi alkaa se myös ja viimeksi auheutti kyllä unettomuutta joten hieman jännityksellä odotan mitä nyt.
Täytyykin tsekata mitä tuo mun ubikinoni sisältää...

Muoks. nyt löytyi, mun pilleri sisältää 100mg Q10 koe-entsyymiä, eli voisin ehkä annoksen tuplata ihan helposti kun sullakin noin paljon mennyt. Sitä en kyllä löytänyt onko tuo ubikinonia vai ubikinolia
 
Viimeksi muokattu:
Haikala Jos punktio on pe ja siirto ma, alkiot on mun käsityksen mukaan 3-päiväisiä (eli la 1.pv, su 2.pv ja ma 3.pv). Korjatkaa, jos oon väärässä. Mulle siirrettiin viimeks kaks 3-päiväistä alkiota, josta raskaus alkoi. Ne ei ollut vielä moruloja tuolloin, vaan 8- ja 9-soluisia.

Piu_pau Pääsen siirtoon kun ovulointi alkaa ja siltä tuntuu. Tänään varmistetaan, että HCG on laskusuuntainen.

Muoks! Pakko vielä osallistua vitamiinikeskusteluun..Mä en syö kuin foolihappoa ja D-vitamiinia..Niillä mennään.

Laal Aika monen ikä näkyy tuossa listassa. Laitoin sinne myös sun iän:). Tsemppiä piinailuun:heart:!
 
Viimeksi muokattu:
Nyt pääsen jatkamaan...

aniraz oon näemmä päivistä sekaisin, eli hakekaa tänään hyvät alkiot kyytiin =)

piu_pau mullekin on sanottu, että munasolujen tilanne ja laatukin voi kovasti vaihdella eri hoitokierroksilla. Riippuu myös miten tiheästi hoitoja tehty, sillä meille kun tehtiin 3IVF:ä vuoden sisällä, niin vaikka tuossa kolmannessa lääkeannos oli pienin, niin silti saatiin eniten folleja aikaiseksi -> hyperi, eli ne aikaisemmat stimuloinnit vaikutti vielä siellä taustalla.
Meille selkeästi 5 IVF:ä osoitti saman tilanteen, saadaan 1-2 hyvää alkiota noin paristakymmenestä munasolusta, eli laatu heikkoa kaikissa. Siksi siis ollaan tässä tilanteessa :)
Mutta josko sulla oikeasti se dhea yms. olis auttanut! Tiedätkö alkioiden laadusta/ soluista enemmän, että olivatko optimaalisesti jakautuneita? Hitaatkin alkiothan voi tarttua kiinni, mutta tilastojen mukaan kiinni jää ne, jotka ovat jakautuneet aikataulun mukaisesti.
Jaa, en kyllä vielä osaa odottaa hoitoa pakko sanoa, odotan enemmänkin sitä että on ohitse :D Tiedän että on toki mahdollisuudet onnistua mutta enemmänkin oon tottunut siihen epäonnistumiseen, joten se on se suurin syy nytkin etten hoitoa edes odota. Ehkä sitten ens viikolla kun uusi lääke astuu kuvioihin.
 
Minä syön raskaus/imetysajan monivitamiinia, toisinaan lisänä pelkkä foolihappo ja d-vitamiini, möllerin e-epa kapseleita ja maitohappobakteereja. En tiedä onko haittaa vai hyötyä.. :D

Mitäs piinailijoille kuuluu?

Itse alan olla sekoamispisteessä :headwall: :D Menkkamaisia oireita on..tätä ennen niitä ei ole ollut kuin samana päivänä jolloin menkat alkavat eli pp16/17 lugejen jälkeen. Lisäksy yhä on inhottavaa maata vatsallaan..normaalisti nukun vatsallani mielelläni. Sängyssä jos venyttelen "pitkäksi" repii oikealta puolelta munasarjan/kohdun kohdilta.

Pelottaa todella paljon testata.. meillä ei ole varaa lähiaikoina seuraavaan hoitoon. :( En tiedä mistä saan voimia kammeta ylös pohjalta, jos/kun negatiivinen tulee.

Jos ykstyiseltä puolelta siirtyy julkiselle, niin pitääkö olla lähete ja pääseekö ykstyisen tiedoilla suoraan julkisen hoitojonoihin..vai haluavatko sielläkin tutkia ja hutkia vielä?

Aargh.. miten ahdistavaa tämä piinailu on.. lauantaina tees testin. En tosiaan halua olla töissä kun olen saanut tuloksen. Voin sitten piiloutua omaan suruuni rauhassa..Mies parka pelkää jo valmiiksi, että miten osaisi minua auttaa, jos taas tulee negatiivinen. :heart: Hän on ollut ymmärtäväinen aina, vaikka onkin "turha sitä enää on surra, nyt vain keskitytään eteepäin menemiseen"...ja minä taas vatvon, murehdin ja märehdin vanhoissa ja tulevissakin. :p :LOL:

En tiedä onko teillä ollut jo juttua..ei ole oleellista, mutta uteliaisuuttani kysyn, että minkä ikäisiä olette? :D
Minä olen 32v
 
Viimeksi muokattu:
hox unohdin vastata, tämä hoito mulla menee näin:
- 30.1. pistin procren-piikin joka pitää mun omat hormoonit poissa noin kuukauden, tällä samalla piikillä ajoitettiin mun ja luovuttajan menkat suunnilleen samaan aikatauluun
- kuukautiset alkoi viikko tuosta piikistä, eli viime pe
- reilun viikon päästä, ma 17.2., aloitan syömään progynovaa jolla kasvatetaan mun limakalvoa noin reilu 2 viikkoa
- tuossa välissä, 27.2., käyn ultrassa jossa tsekataan limakalvon tilanne, onko lääkeannos ok
- ja sitten vko 10, 3-7.3., on alustavasti luovuttajan punktio, alkioita viljellään se 3 tai 5 päivää ja sitten siirto
- lääkkeinä mulla jatkuu tuo progynova limakalvon tukena, lisäksi lugesteron, kortison, klexane ohentamaan verta ja sitten meinaan vielä kysyä tuosta pregnylistä voisiko sitä vielä ottaa kiinnittymisen tueksi kun ilmeisesti gonapeptyliä ei voi koska kyseessä täysin lääkkeellinen siirto

Laal mulla ikää 34, kohta 35 eli hoidoissa ollaan oltu ihan kohta 5 vuotta.

Mun mielestä tarvitsette julkiselle lähetteen. mutta sen voi kirjoittaa esim. terveyskeskuksen lääkäri tai teidän tapauksessa lähetteen voi laittaa myös yksityisen lekuri missä käytte. Käsittääkseni ne tutkimukset mitä teille on jo tehty, niin niitä ei tarvitse sitten julkisella toistaa. Mulla yksi kaveri eteni näin päin joten heidän taustoistaan osaan vastata jotain.

Tsemppiä viimeisiin päiviin, mua itseäni häiritsee piinavaiheessa aina luge-oireet ja endo-oireet, joten varsinaisia raskaus-oireita on kauhean vaikea tulkita!
Ihana kuitenkin että sulla on mies tukemassa tarvittaessa, sitä kyllä sitten kaipaa, mutta toivotaan edelleen että tukisi sitten jonkun muun syyn takia :)
 
Anteeksi, kun en jaksa nyt kommentoida. Mä oon niin katkera tästä..

Mulla tänään pp14 kaksipäiväisten alkioiden siirrosta ja nega. Onko muilla aina piinailuvaiheessa kohtukramppeja? Alkaa alle viikko siirrosta ja on niin voimakkaita, että pitää ihan irvistää. Ne on toisenlaisia, kun menkkajuilinnat. Välillä se kouristuskohtaus tuntuu myös kohdun kaulassa. Johtuuko endosta? Mulla oli sama Primolutin kanssa ja melkein kaikkien siirtojen jälkeen tullu tämä..
 
Viimeksi muokattu:
hox tuosta kysyisin että miksi eivät kelpuuta munasolua johon pääsee kaksi siittiötä? monikkoraskauden takiako vai? oon varmaan vähä ulalla faktoista mut jos osaat kertoa, oliko jollekin muullekin täällä olevalle käynyt niin? silleen hieman hassu ajatus että jätetään käyttämättä?

laal malttia ja leppoisia ajatuksia lopuille piinapäiville, me aikanaan siirryttiin ihan väestöliiton ehdotuksesta suoraan oysiin ja muutama kk jonotettiin että päästiin ivf hoito aloittaan, kaikenkaikkiaan aika nopsaan kuitenki päästiin eikä ollut mitää tutkimuksiakaan kun kaikki oli tehty vl:lla :) kysyit tuosta iästä, olen 32 tänä kevãänä, mies 40 yritystä sieltä vuodesta 2004 ja hoidoissa oltu vuodesta 2007 :)
 
Laura se munasolu on silloin "pilalla" eli yhteen munasoluun kuuluu mennä vain yksi siittiö :) Kaksosraskauden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, eli kaksoset (identtiset) tulee jos munasolu jakaantuu sitten myöhemmin kahdeksi.
Tavalliset kaksoset jos esim. siirretään 2 alkiota tai luonnollisesti joku nainen ovuloikin 2 follia jotka molemmat hedelmöittyy ja kiinnittyy.

Halle :hug:
Meinasin ensin vastata että ei ole kramppeja, mutta sitten muistista tuli että kyllä joskus on ollut! Kirjasin ylös tuonkin niin kysyn omalta lekurilta mitä on mieltä voisiko johtua endosta.
 
johkunen, ahaa okei ei oo koskaan vaan tullut ajateltua sen tarkemmin miksi ne ei toimi :) mut nyt selkis sekin.

vielä ainakaan ei soittoa ole oysista kuulunut mikä on niiiiiiin ihana juttu jo sinänsä :) jospa mekin edes yksi pikkuruinen saataisiin haettua matkaan huomenna
 
halleb pahoittelut :hug:

).( siirrosta palattu mukana 1 alkio. Pakkaseen ei mitään, tälläkään kertaa. 7 munasolusta kypsiä 6, joista hedelmöittyi vain 2. Toinen monitumainen ja toinen kyydissä. Ei voi kuin toivoa että tää pieni tarrais kiinni. Olo on toivoton, sanomattakin selvää,, kuitenkin joka kerta ollaan kokeiltu jotain uutta ja aina vaan tää lopputulos! Miten nyt hedelmöittyi noin huonosti, aikaisemmin sentään se on mennyt hyvin. :headwall:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä