Pidempään IVF/ICSI-hoitoja läpikäyneet lapsettomat

Melargia Kivut on helpottanut, pientä tuhrua vielä tulee. Nyt sit odotellaan, miten kierto tästä palautuu.
Nellikaneli Mukavia uutisia:heart:
Piu_pau Mä oon vaan itsekkäästi ollu olematta tekemisissä niiden kans..Kun ei pysty ni ei pysty..

Kiitos kaikille tsempeistä! Täältä saatava tuki on kyl korvaamatonta:hug:
 
piu_pau ja johkunen kiitos selvityksestä! Osaanpa henkisesti varautua tuohon. Eiköhän tuo onnistu, täytyy vaan olla tarkkana.

johkunen hurjia ovat olleet sunkin munasolumäärät! Hyvää infoa fragmentaatiosta, tosiaan miten alkio voi korjata sen.

melargia perjantaina lähdetään, voin sanoa että tulee tarpeeseen. Imen auringosta energiaa jonka voimin porskutan 3. hoidon läpi. Kyllä se toiveikkuus vaan nostaa päätään, vähän ainakin. Ymmärrän sun fiilikset, mutta plussa on kuitenkin aina lupaava merkki. Vaikka on väärin että se otettiin heti pois.

Toive13 voimia, en osaa edes kuvitella sun fiiliksiä. Ja samaa mieltä, tää palsta on paras!

nellikaneli hienoa, kohta alkaa sitten piinailu!
 
Viimeksi muokattu:
Johkunen Vastaaminen vähän venähtänyt :whistle: Meillä siis icsi ja pitkällä kaavalla nyt tää viimeinen. Lääkkeenä menopur..jarrun nimeä en muista :O.

Nellikaneli Hui, sinulla siirto jo ihan lähellä! Onnea paljon mukaan :heart:

Valoa Mitä toi Primaspani tekee? Miten osasit annostella sitä omin päin:popcorn:?

Aika menee tosi nopeaa !! Viimeinen progren pistetty ja parin vk päästä ultraan ja ehkä viikolla 6 punktio! Mua pelottaa ja jännittää niin paljon!! Viimeinen koitos alkaa ja ei voi kuin toivoa ihmettä.:'(
Oletteko käyneet terapiassa? Itse olen nyt vakavasti harkinnut :headwall:
Osaako kukaan kertoa lahjoitetuista munasoluista? Miten homma toimii jne.?
 
Viimeksi muokattu:
Nellikaneli kiva että nestettä ei näkynyt, kohta pääset piinailemaan :)

Toive tsemppiä sinne kierron tasoitteluun, toivottavasti kroppa palautuu pian!

Aniraz hyvää lomaa vielä, tule pirteenä takaisin ;)

Haikala toivon kovasti että sulla procrenit olis auttaneet!!
En ole käynyt terapiassa, mutta kesäkuussa käytiin psykiatrisen sairaanhoitajan juttusilla joka kuuluu osana luovutettuihin munasoluhoitoihin, niin huomasin että se parin tunnin jutustelu ns. ammatti-ihmisen kanssa teki hyvää ja varsinkin kun oltiin molemmat paikalla.
Tässä pinossa minä ja Halle ollaan menossa hoitoon luovutetuilla munasoluilla. Mitä haluat tietää, mikä eniten mietityttää? Vataan kyllä mielelläni mitä osaan :)

ON: mä en vissiin olekaan sekoamassa vaikka siltä alkuviikosta tuntui :D Lueskelin pillereistä johtuvia sivuvaikutuksia ja löysin itseltäni listalta reilu 10 oiretta (ärtyisyys, hikoilu, kiertohäiriöt, runsaat kuukautiset tms.). Helpompi elää oireiden kanssa kun niille löytynyt selitys ja samoin noille mun kuukautisille jotka meinas kyllä painaa. Tänään kp23 ja onneksi vuoto edelleen pysynyt poissa, joten josko tämä tästä. Iltapäivällä on hoidon suunnittelu, joten ehkä sitten saadaan tietoon jo jotain aikatauluja... toivottavasti!
 
huomenna kp 23 ja alkaa suprecurin sumuttelyt, tänään alkoi pikkuisen tuhrutella pinkkiä kun vessassa kävi, ei kuitenkaan haittaa kun hoitajalle soitin ja kysyin mut vähä ihmetyttää ja tietty harmittaa että mistä moinen johtuu, maamantaina tsekata labrassa ettei mitään tulehdusta ainakaan olis..onko muilla tehny koskaan tuota hoitojen alla
 
Haikala, tiedän niin ton pelottavan ja jännittävän olon! Vaikkei meille tehty nyt vielä viimeistä hoitoa mutta siirryttiin yksityiselle, niin kaikki alkoi ihan eri tavalla jännittämään. Onneksi pian alkaa toiminta niin sitä menee "imun" mukana :)

johkunen, pillerit saa kyllä vaikka mitä mahtavaa aikaan! Melkein kaikki saa laittaa niiden piikkiin.

L@ura82, tsemppiä aloitukseen :) Me taidetaankin kulkea samoista ovista ultrissa ;)

ON: Käytiin eilen illalla julkisen polilla ultrassa (harvinaista tällainen palvelu!!) kun lääkäri sanoi että voi tulla työreissunsa jälkeen ultraamaan. Kaikki oli hyvin, folli vielä 14mm joten siirrettiin siirtoa perjantaille että ehtisi omin avuin irtoamaan. Limis oli kasvanut hyvin ja oli nyt vähän vajaa 7mm. Nestettä ei kohdussa näkynyt edelleenkään, eli jee!
 
  • Tykkää
Reactions: piu_pau
Nellikaneli, hyvä ettei nestettä ei näkynyt. Muutenkin kuulostaan hyvältä siirtoa varten. :)

L@ura82, ei oo ikinä tuhruttanut. Hyvä että varmistavat ettei ole tulehdusta tms. Luultavasti jotain ihan harmitonta.

johkunen, stemppiä sivuoireiden kanssa. :) Täälläkin kärsitään jo kuumista ja kylmistä aalloista, vaikka sumuttelua on vasta kolme päivää takana.

Haikala, sullakin hoidot lähestyy. :) Meitä onkin monta jolla hoidot samassa aikataulusssa. Meilläkin punktio luultavasti osuu viikolle 6. Mää suosittelen kyllä ulkopuoliselle puhumista. Siitä on ihan hirveästi apua. Ite olen muutaman kerran käynyt lapsettomuusasioissa. Muista asioista olen käynyt muinoin joko työterveydessä tai muualla juttelemassa. Apu on ollut huomattava!
 
L@ura hyvä että tsekkaavat tilanteen, voi sitten rauhassa jatkaa hoitoa!

Nellikaneli no kyllä oli hyvä palvelu! Kohta se odotus sulla palkitaan :) Siirretäänkö teille 1 vai 2 alkiota? Monipäiväisiä ovat kun en nyt muista?

piu_pau tsempit aaltojen kanssa, mä saan kohta niitä lisää kun pistän procrenin ;)

ON: hoito toteutuu aikataulussa, ens viikolla selviää tehdäänkö 1 vai 2 kuukauden päästä, eli riippuen miten saadaan mun kierto ja luovuttajan samoihin. Reseptit sain jo kotiin ja nyt toivotaan että mun kuukautiset pysyis edelleen poissa/ hallinnassa pillereiden avulla jotta kierrot synkronoidaan. Toinen vaihtoehto on eri lääke jos nää pillerit ei tehoa. Hoidossa huomioidaan endoa niin paljon kuin mahdollista ja ensimmäisenä pistänkin procren-piikin jolla saataisiin kuukautiset alkamaan noin 2 viikon päästä, enemmän kuuma-puuskia siis luvassa!
Niin se paras juttu, meille on löytynyt luovuttaja jonka hiusten ja silmien väri natsaa mun kanssa ja hän on mua vain pari senttiä pidempi :) Nyt tuntuu jo aika kivalta vaikka tietysti hoidon onnistuminen ei vieläkään tunnu realistiselta kun tähän mennessä tarpeeksi tahkottu negaa.
 
piu_pau ihan tarkasti en osaa vastata koska kesäkuussa mentiin luovutetun jonoon joka klinikalla sanottiin olevan noin 6kk, mutta koska mut leikattiin ensin ja oli tää parantuminen siitä, niin kesäkuusta on kulunut nyt reilu 7kk. Mutta kun olin marraskuussa yhteydessä klinikkaan, niin sieltä ehdotettiin aikatauluksi että joulu-tammikuussa olisi suunnittelu ja helmi-maaliskuussa hoito, eli voi olla että luovuttaja oli silloin jo tiedossa.
Saatiin luovuttajista sellainen uusi tieto, että kukin luovuttaja voi luovuttaa 5 kertaa, eli suurin osa heidän luovuttajista ei ole ensikertalaisia. Mies kun kysyi onko tämä meidän luovuttaja ensikertalainen, eli onko kokemusta hänen munasoluistaan ja nimenomaan laadusta, niin se on lakisääteisesti asia jota klinikka ei saa meille kertoa, eli suojaa luovuttajan oikeuksia. täytyy siis toivoa että tämä olisi ns. vanha luovuttaja ja hyväksi todettu :) Niin me ollaan siis Helsingissä hoidossa.
 
Johkunen Tehdäänkö luvutetuilla munasoluilla hoitoja vain yksityisellä? Mitä maksaa? Valitseeko klinikka luovuttajan? Voiko olla esim. oma sukulainen? Voi ei säkin saat procrenin, mä oon ihan täynnä tätä hikeä :LOL: Teilläkin siis hoitoo lähestyy, varmasti odottaa uudella innolla kun on näinkin suuri muutos teillä :heart:

piu_pau Toivottavasti päästään yhtä aikaa piinikselle :heart:
 
Haikala en osaa sanoa tehdäänkö vain yksityisellä, mulla ei ainakaan julkisesta ole tietoa että tehtäisiin.
Meidän klinikalla hoito maksaa kokonaisuudessaan 7400€ ja koska mulla on sairaus taustalla (endo) niin kela korvaa siitä noin 500€. Tuohon siis kuuluu mun käynnit ja hoito mutta myös luovuttajan hoito ja lääkkeet sisältyy.
Tämän luovuttajan on klinikka valinnut koska haluttiin tuntematon. Vaihtoehto on että on oma luovuttaja (sisko, kaveri tms) joka luovuttaa teille tai sitten ristiinluovutus, eli te tuotte luovuttajan klinikalle ja hän luovuttaa jollekin toiselle, niin silloin teidän ei tarvitse niin pitkään ehkä jonotella vaan teille pyritään löytämään luovuttaja nopeammin.
Joo jostain syystä mä en odota tuota procrenia ollenkaan :D mutta endon kannalta se on hyvä lääke. Aikataulu menee niin, että kun tuon pistän niin siitä pitäisi kahden viikon päästä alkaa ns pakolliset kuukautiset ja samaan aikaan myös luovuttajalla. Hän siis alkaa sitten siitä kierrosta heti piikittelee eli siirto tehdään siitä sitten parin viikon päästä. Ens viikolla saan siis tietää missä vaiheessa luovuttajan kierto on menossa, eli kuinka nopeasti päästään aloittamaan. Ehkä sitä on alkanut jo nyt jopa vähän odottamaan :)
No sun ei ole ainakaan tarvinnut palella tänä talvena :D eiköhän ne puuskat kohta helpota, mulla ainakin sumuista tuli vähemmän kuumia aaltoja kuin procrenista.
 
Johkunen Kiitos infosta ! Kyllä kuulostaa olevan kallista hommaa, ei taida meillä olla ikinä varaa tuohon. Pitikö koko summa maksaa kerralla?

Olen miettinyt jos kysyisi klinikalta, että voitaisiko osaa meidän alkioita viljellä pidempään, jos saadaan enemmän kuin yksi alkio. Klinikka ei oikein mielellään tätä käytä, mutta jos ehdottais silti. Kato on kauhia kuulemma tuossa hommassa, mutta itsestä tuntuu että vois olla paremmat mahdollisuudet vanhemman alkion kanssa. : /
 
Piu_pau: Kyselit meidän reissusta. :) Reissu oli oikein onnistunut negasta huolimatta. Oikeastaan mä en edes miettinyt koko asiaa. Testasin ennen reissua (oiskohan ollu pp8-9) kotona sen negan enkä enää edes reissussa testannut. Siemailin sievästi alkoholiakin sen kummempia miettimättä. Käytin lugeja kuitenkin pp14 saakka ja pp16 alkoi sitten vuoto. Miten on siellä sumuttelut mennyt?

Nellikaneli: Miten kävi teidän siirron kanssa? Mä putosin kärryiltä et joko se tehtiin vai tehdäänkö lähipäivinä?:confused:

Aniraz: Ihanaa lomailua sinne jonnekin! :wave:

Haikala: Mä olen täältä netin ihmeellisestä maailmasta sen Primaspanin ohjeen ottanut. :D Eli olen syönyt 50mg(välillä 100mg)/vrk. Olen aloittanut sen yleensä ovispäivänä ja syönyt testaukseen saakka. Yksityisellä puolella tätä käytetään ilmeisesti aika paljonkin. Se on verenohennuslääke ja mun käsittääkseni voi parantaa verenkiertoa kohdussa ja näin ollen parantaa kiinnittymismahdollisuutta.

Johkunen: Lohduttavaa lukea pilleripurkin kyljestä ettei sekoaminen suinkaan johdu omasta päästä vaan pillereistä :) Mä yritin viime kesänä kans pillereitä napsia ja olo oli ihan kauhea. Pimahtelin ihan pikku asioista. Onpa mahtava kuulla että on löytynyt teille sopiva luovuttaja. Onko vielä tullut varmuutta hoidon aloitusajankohdasta?

ON: Täällä ihanan rentouttava tyttöjen viikonloppu takana. Sai taas vähän purkaa sydäntä tämänkin asian osalta. Kaksi ystävää lupautui luovuttamaan munasolujaan jos vaan tarvitaan. :D Eihän se tietty ihan noin yksinkertaista ole, mutta sanoinkin että ihana kun haluavat tukea ja tehdä niin paljon kuin voivat. Harmi vaan kun ei saa uutta kohdun limakalvoa et sais sitä vähän parannettua. Siinä kun taitaa olla se meidän suurin ongelma.. Mä oottelen vuotoa alkavaksi jotta päästään uuteen pas-yritykseen. Nyt tuli ohjeet kortisonin käyttöön eli Predsinolon aloitetaan kp8 annoksella 20mg ja siitä parin päivän päästä annos puolitetaan ja jatketaan testaukseen saakka (ja siitä edelleen rv10saakka jos niin pitkälle päästään). Onko teillä kortisonin käyttäjät lääke aloitettu noin aikaisessa vaiheessa?
 
Haikala vielä ei olla maksettu mitään eli aikaisemmin lasku ollaan saanu käteen siirron jälkeen, uskoisin että nytkin. Joillakin klinikoilla on rahoitusta näihin hoitoihin, mutta meillä on omasta pankista joustoluotto jossa korko% on ehdottomasti pienin joten sitä tarvittaessa käytetään.
Kallista on joo, mutta en halua myöhemmin katua että tekemättömäksi jäi rahan takia vaan ollaan tämä nyt laitettu etusijalle rahan suhteen.
Joko sulla on alkanut hikoilut helpottaa? Meinaan heräsin yöllä hirveeseen hikipuuskaan, suunnilleen joka paikka märkänä! Ja aamulla heräsin ahdistavaan uneen jossa kiljuin kurkkusuorana äidille... mä en tykkää näistä hormooneista ollenkaan, onneksi kohta ehkä voi vaihtaa toiseen josko edes jotain uusia oireita tulisi näiden tilalle :D

Valoa puhelinsoittoa odotellaan kovasti, vielä ei ole soinut.
Mutta joo taas vannon, että pillereihin en halua enää koskea kunhan tästä pääsee, kyllä nää ainakin tuntuu laittavan pään aika sekaisin!
Kiva että sait välillä vastapainoksi mukavaa ohjelmaa noille jatkuville vauvauutisille! Kyllä se oikeasti tekee hyvää lapsettomalle, että pääsee viettämään mukavaa aikaa lapsettomien kanssa tai sitten sellaista, jotka eivät koko ajan ota esille omia lapsia vaan pystyvät tekemään/ juttelemaan muistakin jutuista!
Mulla kortisoni on muistaakseni aloitettu myös hyvin aikaisin ja olisi myös jatkunut suht pitkälle. En halua peloitella etukäteen, mutta mulla kortisoni aiheutti aika kovasti unihäiriöitä. Lopussa laskin aina päiviä että pääsisin siitä(kin) eroon ja saisin normisti nukuttua, mutta näähän on hyvin yksilöllisiä miten kukin mihinkin reagoi. Kuitenkin hyvä että saatte tuon nyt kokeiltavaksi josko auttaisi niihin endon aiheuttamiin mahdollisiin vasta-aineisiin.
Eniten mua myös pelottaa se, että kun hoito tehdään luovutetuilla niin jos vikaa on myös kohdunlimakalvossa endon takia, niin että nää luovutetut ei riittäisikään jos/kun limakalvokin on huono. No koitan olla murehtimatta liikaa etukäteen... helpommin sanottu kuin tehty :)
 
valoa mä en käytä FB:tä ollenkaan, kun haluan säästää itseäni. Elän mielummin omassa kuplassa. :D
Töissä paljastu taas uus raskaus ja kyseinen henkilö kehuskeli mulle inhottavasti kuinka tokalla tärppäs. Mun näkökulmasta on epänormaalia tulla raskaaksi helposti.

johkunen limakalvon alikehitys johtui kuulema estrogeenin vähyydestä ja sitä ongelmaa ei pitäisi olla hoitokierrossa, kun lääkkeet on tukemassa.
Ei ihan samaan aikaan päästy hoitoon, mutta melkein. Tsemppiä hormonien sivuvaikutusten kanssa! Mä aiheutin pienen kohtauksen töissä maanantaina ja laitan sen ihan Primolutin piikkiin :D

toive toipumisia :hug:

Nellikaneli toivottavasti pääsette siirtoon! :)

aniraz Menopurin pitäisi vaikuttaa laatuun, kun siinä on lisäksi LH:ta. Mulla on siitä hyviä kokemuksia ei tosin raskautta..

Melargia niin mulla tosiaan johtuu kuulema estrogeenin vähyydestä se limakalvon alikehitys ja lääkkeillä pystytään korjaamaan :)
Toivottavasti valostuvat päivät kohottavat mielialaasi!

piu-pau tsemppiä sumutteluun! Melkee kaikki muu on jo meiltä tutkittukkin, niin lääkäri halusi vielä kokeella tarkastaa limakalvon tilanteen. Ollaan yksityisellä, joten siellä saa ehkä helpommin näitä lisäjuttuja.

L@ura juu on foolihappo käytössä ja oon kasvissyöjä, joten saan sitä myös ruokavaliosta runsaasti :) Tsemppiä hoitoon!

Haikala mä sain julkisella puolella käydä vuoden keskustelemassa mielenterveyhoitajan kanssa hoitojen tukena. Se auttoi kyllä hyvin siitä päänsisäisestä umpikujasta. Sen jälkeen on tavannu vertaisia ja on kyl ollu kiva päästä juttelemaan kasvotusten näistä asioista. Me ollaan luovutettujen munasolujen hoidossa. Monien sattuimien takia hoito on vasta nyt reilun vuoden kuluttua jonoon menosta. Kallista on, mutta omilla ei voinu jatkaa ja haluan kokea raskaana olon ja synnytyksen yms..
Tsemppiä hoitoon!

on: Vuoto alkoi vihdoin pari päivää myöhässä ja huomenna saan aloittaa Progynovan limakalvojen kasvatukseen. Alkaa fiilikset nousemaan, kun ollaan jo tässä vaiheessa :)
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen
HalleB, joo ei auta kuin toivoa :/

johkunen, meille siirretään kaksi alkiota kunhan vain selviävät sulatuksesta. Meillä on siis kaikki tuoresiirron alkiot pakkasessa, toki niitä oli vain kolme mutta lääkäri kehui että ovat kuitenkin toppeja.

valoa, huomenna meillä pitäisi olla siirto jos kaikki on vain kunnossa :) kysyit tuosta kortisonista, mulla alkoi tässä kierrossa kp10, jatkuu 20mg päivässä siirtopäivään saakka ja sitten siirrosta 10mg päivässä raskausviikolle 8 saakka.
 
Halle hyvä että sait selkeen selityksen tuohon limakalvoon!
Apua, sulla voi enää olla pari viikkoa ja sitten siirto =)
Niin toivon että luovuttajalta tulisi hyviä munasoluja ja kaikki menisi muutenkin suunnitelmien mukaan!!

Katotaan miten perässä tullaan, eilen hoitaja soitteli, mutta sen piti tänään vielä kysellä lääkäriltä lisää ja sitten soitella uudestaan. Puhelinta olen tuijottanut kuin kuuta nousevaa mutta ei se soi! Jostain syystä tää odotus ei ole nyt paras puoli minusta...

Mitkä lääkkeet sulla nyt kaikkinensa tulee olemaan mukana?
Mulla on reseptit procreniin, primolut, progynova ja luget. Lisäksi kotona dexametason (kortisoni) ja klexane (verenohennus), niistä ei sovittu mutta puhuttiin, mutta ajattelin jos ei niistä haittaakaan ole niin miksei ottaisi. Niin ja haluaisin kyllä lopuksi gonapeptylin.

Nellikaneli onnea huomiseen siirtoon, toivottavasti molemmat selviävät sulatuksesta!
 
johkunen mul oli se Primolut Nor ja nyt tuo Progynova ja Disperin. Eiköhän Luget astu jälleen kuvaan, kunhan siirto lähenee. Tuo gonapeptyl kiinnostaisi, mut ei taida mun lääkäri siihen lähteä, kun ei kortisoniakaan määrää. Mun mielestä se joskus puhu, että pitäis olla luomukierto, että se lääke toimis?
Mä inhoon kanssa tota odottamista! On joutunu niin monesti malttamattomana odottaa jotain, että on siihen jo ihan väsyny.
Odotan kauhulla sitä punktio päivää ja sitä seuraavia päiviä tai siis niitä uutisia. Voisikohan mun lääkitä jotenkin tiedottamaksi sitten? :D
 
Täällä on tapahtunut ja paljon – menee aikaa taas kun pääsee jyvälle teidän kaikkien tilanteesta. Voimia jokaiselle omaan koitokseen :heart:

( . )
Kaikki asiathan ei mene niin kuin Strömsössä, mutta minkäpä sille mahtaa. Olen tarkoituksella yrittänyt pysyä täältä pois, kun loppuvuosi meni todella syvissä syövereissä täysin perseelleen menneen 3 ICSIn jälkeen. Mieli oli todella musta ja itkut jokapäiväisiä; joulun aikaan kauppareissut oli yhtä tuskaa siellä pyörivien lasten ja isomahaisten naisten vuoksi. Joka kauppareissun jälkeen itkut piti tirauttaa autossa. Sairaslomalle en halunnut jäädä, vaan sinnittelin sisukkaasti töissä julmetun henkisesti rakennetun suojakuoren sisässä. Noh, nyt olo on vähän helpottunut ja kauppareissustakin selviää jo pääsääntöisesti ilman itkuja. Ehkä tämä olo sitten joskus kunnolla helpottuu ja lapsettomuuden tuska hellittää vain jomotukseksi.

Meillä 4 ICSI siirtyi alkukeväältä kesän kynnykselle, eli näillä näkyminen toukokuussa. Noh, saapahan pää ainakin tuulettua ja ehkä omia voimiakin eheytettyä jonkin verran. Mukavia asioitakin on alkuvuoden aikana luvassa (kuntoutusta työpaikan lähettämänä ja reissu aurinkoonkin on varattu miehen kanssa). Vaikka kyllä tämä asia, lapsettomuus, on erittäin kipeä vielä ja välillä tuntuu, että se vie tummiin syövereihin. Me/minä sitten jouduttiin hakemaan sitä ulkopuolista keskustelu apua työterveyden kautta, kun ei OYS:n lupaukset sitten ottanut tuulta alleen (sanoivat joulukuussa, että tarjoavat keskustelu avun, mutta sitten tulikin ilmoitus etteivät). Noh, lähete on työterveyslääkäriltä kolmeen tapaamiskertaan, mutta mulla ei ole vielä ollut rohkeutta varata tuota aikaa.

Pikku hiljaa on myös pitänyt avata mieltä ”mitäs sitten”-ajatukselle. Tuskin tuo neljäs kokeellinen ICSI meillä toivottua tulosta tuo, joten pitäisi alkaa itseään valmistamaan tulevaan. Adoptio ja sijaisvanhemuus ovat nyt tällä hetkellä ainakin pois suljettuja – jäisin naisena niin paljosta paitsi, ja nimenomaan haluaisin kokea raskauden ja synnytyksen. Onko teillä kenelläkään tietoa miten spermapankki toimii? Koska sitähän meidän häätyy seuraavaksi alkaa miettimään, kun ei ole oikein pokkaa puolitutuilta/tutuilta miehiltä käydä pyytämässä apua. :D Me ei olla oman miehen kanssa tuosta spermapankista vielä, niin tarkasta puhuttu. Mutta ei hän sitä ajatusta ainakaan vielä tyrmännyt. Mie en vaan oikein tiedä mistä aloittaa selvittämään tuota sperman luovutusta. Kaikki tieto on tervetullutta.

Oih, tulipas taas pitkä romaani omasta navasta…


Pitäkää huolta itsestänne vahvat ja rokkaavat Naiset. Te olette ainutlaatuisia joka ikinen. :heart:
 
ESIKOISTA YRITTÄVÄT
Nimimerkki.............Tuleva hoito..............Ajankohta........Syy
HalleB..28.............lahjamunasolu..... ........tammi............Male+female
Nellikaneli..26.........4.IVF/1.PAS........... . .tammi?............Endo
piu_pau..31...........3.IVF/ICSI................tammi-helmi.......Selitt.
Haikala.................3.ICSI......... .............tammi-helmi......Endo,tubatukos,siittiöt
Laura82..31.........3.ICSI.......................tammi-helmi........Huonot siittiöt
aniraz..32............3.IVF............. ..........helmi...... .........Selitt.
Melargia..28..........4.IVF/ICSI/1.PAS.........alkuvuosi?........Selitt.
Valoa..29..............2.IVF/3.PAS...............alkuvuosi?..........End o
johkunen..34.......lahjamunasolu........ ...helmi-maalis.........Femail factor
Nannukka81..32….4.ICSI…….......... .....kevät (touko)..........Siittiöt/hedelmöitt.
Toive13..36.........2.IVF/1.PAS................kevät............. .Selitt.
simpli..27..............3.IVF.......... ..............tauolla............PCOS

PIINAILIJAT
Nimimerkki...........Hoito.............. Alkiot......Testipv........Syy

PLUSSANNEET
 
Halle mä olen saanut gonapeptylin punktion jälkeiseen tuoresiirtoon, eli silloinhan ei ole luomukierto menossa. Tai en tiedä palautuuko oma kierto noissa omissa IVF-hoidoissa sitten paremmin ja näissä luovutetuissa hitaammin?! Täytyy kysellä.
Mä olisin mielummin ilman kortisonia kun se aiheuttaa uniongelmia, mutta sitten mietin että uskaltaako olla ilman kun sitä on 2 viimeisimpään hoitoonkin kokeiltu.
Ja vielä mietin sitä kohdun rapsutusta, en muuten, mutta jäi mieleen se kun et meinannut pöydällä pysyä :) Hieman kipuherkkä nykyään olen kun tuntuu että ei haluaisi enää kipuja takaisin mistä on just päässyt eroon!

Sulla on tietysti odottelua hieman enemmän takana joten voin kuvitella että alkaa olemaan malttamaton mieli! Niin joo, punktion jälkeen pitää vielä odotella tuloksia, sinne asti en odotuksissa päässytkään :)
Tehdäänkö teille kuinka pitkä viljely? Meille lekuri sanoi että riippuu alkioista ja tietysti viikonlopusta, mutta viljellään 3-5 päivää.
Tänään saisi se puhelin soida! Menossa kp30 ja vuoto pysynyt pillereillä poissa, kop kop.

Nannukka hyvä jos olo alkanut nyt jo helpottamaan. Ja tosi hyvä että sait lähetteen sinne työterveyteen kunhan siltä tuntuu että voisit soittaa!
Mä olen vähän samanlainen, itse/ yksin olen halunnut/ koittanut pärjätä, ei saikkua eikä mitään lääkkeitä, en ottanut vastaan työlekurin tarjousta juttelusta vaikka kysyi tarvitsenko vuosi sitten. Osittain vähän tyhmää kun ei apua ota vastaan vaikka se voisi helpottaa, mutta noissa masennuslääkkeissä on ainakin se huono puoli että ne auttaa hetkellisesti mutta se seuraava romahdus voikin olla sitten pahempi, eli jotain muutosta pitäisi myös itse tehdä elämäntilanteeseen että se auttaisi. Ja mun on ollut vaikeampi jäädä yksin kotiin itkemään kuin psyykkaamaan itseni töihin ihmisten ilmoille, jossa ei ainakaan liian syvälle pysty silloin vajoomaan. Mutta jokaisen tietysti täytyy kuunnella itseään ja sen mukaan tehdä minkä parhaaksi tuntee :)

En tunne spermapankin toimintaa mutta voisin kuvitella sen menevän vähän samalla tavalla kuin luovutetuissa munasoluissa, vaaditaan yksi keskustelu esim. psykiatrisen sairaanhoitajan tms. kanssa että ymmärrys lahja-tavarasta on ja sitten hoito potkaistaan käyntiin! Luulisi että tuossa spermassa ei joutuisi niin pitkään odottelee kuin munasoluissa.
Mua se blan-B on aina helpottanut pahimman yli, joten toivon kovasti että toisi sinnekin helpotusta kun tietää että vielä on vaihtoehtoja :heart:
 
johkunen niin siis tarkoitin, että munasarjoissa pitää olla sutinaa, että gonapeptyl toimii eli punktiossa niitä on stimuloitu ja siinä voi käyttää, mutta ei esim. lääkkeellisessä siirrossa, kun munasarjat on levossa ja lääke hoitaa limakalvon kasvatuksen. En enää kehtaa kysyä sitä lääkäriltä, mutta olis kiva saada asiasta varmuus, että onko asia niin.
Ei kai sen raaputuksen pitäis yleensä sattua. Mulla vaan on se mutka kohdun kaulassa joka pitää kivuliaasti suoristaa..kyllähän se raaputuskin vihlaisi kovasti, mutta oli se mun mielestä sen arvosta. Ompahan joku uus juttu kokeilussa kaiken muun lisäksi. Alkioita viljellään kaksi päivää, kun lääkärini mielestä ne pärjää paremmin kohdussa. :)

Nannukka voimia :hug: Olen käynyt todella syvällä tämän asian kanssa ja mietin aina, että helpottaako se koskaan. Onneksi on helpottanut ja olen löytänyt sisälleni rauhan. Toivottavasti kevättä kohti mielesi piristyy :)
 
Halle ok, nyt ymmärsin. No mä voin leikkiä blondia ja kysyä kun en vielä ole kysellyt :)
Mulla on kohtu takana ja sitä joutuu kanssa aina vähän haeskelee. Yleensä siirrot on vähän sattuneet/ tuntuneet mutta ei aina. Mies oli kuitenkin sitä mieltä, että testataan kaikki mahdollinen kun puhuttiin rapsutuksesta, tietysti että minä suostun myös, eli enköhän sitä raaputusta kysy kun soittavat.
 

Yhteistyössä