Pidänkö aviomieheni vai tämän uuden miehen? Auttakaa. Olen ihan lopussa, että välillä toivon vain kuolevani.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakaa

Vieras
Tapasin aviomieheni 18 vuotiaana ja tulinkin silloin heti raskaaksi. Lapsemme täyttää pian 9 vuotta. Alkuvuodesta meille tuli sellainen tunne miehen kanssa, että meillä ei ole enää mitää yhteistä. Jotenkin ne tunteet oli kadonnut, riitelimme paljon ja toisen läsnäolo lähinnä ärsytti. Emme kuitenkaan eronneet, vaan monen pitkällisen keskustelun jälkeen päätimme, että asumme erillämme hetken.
Aviomieheni on todella luotettava, maailman paras isä ja valmis tekemään perheensä puolesta paljon. Hän on oikeasti maailmassa yksi niitä harvoja miehiä, joihin todella uskallan luottaa. Mies on kiltti, hyväpalkkaisessa työssä ja hoitaa kotia enemmän kuin minä. Hän ei vaan ole kovin romanttinen. Ei siis jotekin osaa nauttua läheisyydestä. Seksielämä on aina ollut loistavaa, mutta siis muuten ei koskaan ota kädestä kiinni, halaile, silittele, ota kainaloon tms. Ei vaan ole sen tyyppinen. Lisäksi mies on todella tylsä. Häntä kiinnostaa vain olla kotona, eikä koskaan halua lähteä mihinkään. Minä taas olen todella menevä luonne ja nämä luonne-erot ovat läpi suhteemme aiheuttanut riitoja. Mies on myös aika mustasukkaista sorttia ja vaatii esim. aina tietää, keneltä sain tekstarin ja jos lähden jonnekin, niin mies mököttää yleensä sen takia. Ei ole myöskään kovin keskustelutaitoinen, vaan yleensä mä puhun ja mies on hiljaa. Asiat jäävät vellomaan sitten jopa vuosiksi, koska mies ei vaan saa sanaa suustaan. Olemme puhuneet asioista paljon ja keskustelu ei auta.

Arki on silti hyvää ja tasaista, vaikka aika-ajoin tylsää. TOISAALTA mä voin toteuttaa menojani myös ystävieni kanssa.

No kesällä tapasin sattumalta uuden miehen, johon ihastuin heti ja ihastuminen on edelleen syvää. Mies on mua 15 vuotta vanhempi, mutta toisaalta me ollaan niin samalla aaltopituudella. Meitä kiinnostaa paljon samat asiat ja yleensä me ollaan suunniteltu omassa päässämme yhteisiä menoja ja sitten kun kerrotaan ajatuksistamme toiselle, niin toinen sanoo aina "no mä ajattelin just samaa". Meillä on paljon juteltavaa ja meitä kiinnostaa paljon samat asiat. Meillä on aina niin hauskaa yhdessä. Mies myös on todella huomaavainen mua kohtaan ja huomio todella pienilläkin asioilla koko ajan. Tykkää ottaa mua syliin, hieroa, pusutella yms. On luotettavan oloinen ja uskon, että olisi myös turvallinen kumppani.
Mies kuitenkin asuu 70km päässä ja meillä on lapset viikko viikko systeemillä. Kummallakin elämä sidottua omalle kotikunnalleen ja yhteenmuutto mahdollisesti joskus aikanaa.....olisi tosi hankalaa. Enkä edes tunne miestä vasta kuin tältä syksyltä. Aikalailla tiedetään vain toistemme hyvät puolet.

Aviomieheni tietää kaiken. Hänkin on tapaillut kesällä toista naista. Nyt kuitenkin aviomies on puhunut, ettei ruoho ole aidan toisella puolella vihreämpää ja haluaisi kasata perheemme uudelleen.

Mä en tiedä mitä teen... Olen niin hukassa.. Tämä uusi mies on mulle myös..jopa tärkeämpi ja pelkään, että loukkaisin häntä, jos "jätän" hänet. Mulle nimittäin on ihan kamalaa ajatella, että tämä uusi mies joutuisi ikinä kokea pahaa mieltä. Etenkään mun takia. Hän on mulle niin tärkeä. Ikävöin häntä joka sekunti.

Onko tämä vain ensihuumaa? Vai kannattaako oikeasti erota? Järki sanoo, että perhe takaisin yhteen..tunteet sanoo, että ero.

Olen niin loppu, että välillä toivoisin, että kuolisin.. Mä riudun kokonaan, sillä mun energiat on ihan loppu.

Tee kuten tykkäät. Miehestäsi saa joku hyvän miehen, kun kerran tutkimusten mukaan mies panostaa tokaan liittoon enempi. Olet pariutunut liianvarhain, ennen kuin aivosi olivat vielä epäkypsät. Tunne, että olet eri ihminen kuin ennen, on ihan tosi.

Onko sinun pakko tehdä päätös juuri nyt? Tarvitset selvästi aikaa ja omaa rauhaasi, joten pidä kiinni siitä mikä tuntuu oikealta. Miehesi ei voi yksin päättää suhteestanne, vaan teette sen yhdessä. Joten ilmoita miehellesi, että haluat vielä miettiä. Hänen täytyy se tajuta, ettei ketään voi väkisin pakottaa.

"Tämä uusi mies on mulle myös..jopa tärkeämpi ja pelkään, että loukkaisin häntä, jos "jätän" hänet. Mulle nimittäin on ihan kamalaa ajatella, että tämä uusi mies joutuisi ikinä kokea pahaa mieltä. Etenkään mun takia. "

Tämä osa kirjoituksessasi on aika lapsellisen kuuloista. Ei pahalla.
Ensinnäkin kaikki täällä joskus loukkaa jotakin, siltä tuskin voi välttyä. kaikki aiheuttaa joskus pahaa mieltä, mut ei siihen kuole.
Toisekseen mun mielestä jos tossa jokin loukkaisi uutta miestä niin se, että olet alkanut säätämään uuden kanssa vaikka ilmeisesti tarkoitus olikin vain pitää taukoa miehesi kanssa.

Puolisosi kuulostaa muuten tosi hyvältä ja mukavalta mieheltä, mutta tuo mustasukkaisuus... Miten sä kestät, että se kyylää tekstiviesteistä lähtien kaiken, ja mököttää jos meet yksin jonnekin? Tuossa kohtaa mulla tökkäis.

Toista miestä tunnet vielä tuskin lainkaan, joten hänen varaansa en paljon tulevaisuutta rakentelisi - vasta aika näyttää, onko hän sitä miltä vaikuttaa vai jotain ihan muuta.

Vaikea tilanne, en osaa auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja öh??;29198564:
"Olet pariutunut liianvarhain, ennen kuin aivosi olivat vielä epäkypsät."
Mitä tarkoittaa?

Tarkoittaa sitä, että kun on täppärillä samaan aikaan kun tekee paria muuta hommaa, ei pysys ajatus kasassa. Aivot kypsyy 25v about, joten 18v aivot epäkypsät, tuossa siis virhe.

Alkuperäinen kirjoittaja öh??;29198564:
"Olet pariutunut liianvarhain, ennen kuin aivosi olivat vielä epäkypsät."
Mitä tarkoittaa?

Ymmärsit varmasti mitä kirjoittaja tarkoitti. Ja jos et oikeasti ymmärtänyt, niin voin selventää sinulle. Hänen oli tarkoitus kirjoittaa "ennen kuin aivosi okivat kypsät".

Ihmeellistä pilkun viilausta.

Ite varmaan yrittäisin vielä aviomiehen kanssa. Voisitte vaikka käydä juttelemassa jossain yms. että osaisitte jatkossa hoitaa suhdetta paremmin.
teillä on kuitenkin paljon hyvää ja yhteistä menneisyyttä.
Mut joo, päätös on sinun (ja teidän). Kuuntele sydäntäsi.

no vanha vaikuttaa hyvältä,mutta varmaan kelpaa jollekin muullekin jos sinä jätät. Aika outoa, että tuo uusi mies on noin pian tärkeämpi ? Miten usein olette viettäneet aikaa yhdessä, siis LIVENÄ. ja miten pitkiä jaksoja?

Yhteistyössä