Pidätteleekö vaimoni nautinnontunnetta ??

  • Viestiketjun aloittaja Neuvoa kaipaava mies
  • Ensimmäinen viesti
Neuvoa kaipaava mies
En tiedä onko ihan mahdoton pyytää täältä asiallisia vastauksia, mutta niitä ainakin toivon, eritoten naisilta.

Minua ihmetyttää seksissä vaimoni kanssa se, kun hänestä tuntuu hyvältä niin hän vain nytkähtelee. Tuntuu ihan siltä kun hän ei antaisi syystä tai toisesta nautinnontunteen "nousta" eli antaa tunteen viedä, pidättelee jotain ? Olen tästä hänen kanssaan keskustellut ja hän vain sanoo ettei hän itsekkään oikein tiedä. Olen myös epäillyt onko kyse jostain "luottamuspulasta" eli eikö hän kehtaa / uskalla "antaa mennä" minun kanssani, häpeää jotain tms. Muuten suhteemme on hyvin avoin ja toimiva. Rakastan vaimoani tosi paljon ja siksi haluaisinkin että hän nauttisi seksistä "täysillä" minun kanssani. Joskus harvoin hän on saanut vaisuhkon orgasmin kun olen nuollut häntä. Olemme olleet naimisissa jo reilusti yli 20v ja olemme onnellisia yhdessä. En ole tätä asiaa sen enempää puinut, mutta löysin nämä sivut ja tuli mieleeni kirjoittaa tännekin, kun asia kerran minua vaivaa.

Saisiko tähän siis naisilta asiallisia vastauksia vai onko se liikaa pyydetty ?
 
melete
En tiedä onko ihan mahdoton pyytää täältä asiallisia vastauksia, mutta niitä ainakin toivon, eritoten naisilta.

Minua ihmetyttää seksissä vaimoni kanssa se, kun hänestä tuntuu hyvältä niin hän vain nytkähtelee. Tuntuu ihan siltä kun hän ei antaisi syystä tai toisesta nautinnontunteen "nousta" eli antaa tunteen viedä, pidättelee jotain ? Olen tästä hänen kanssaan keskustellut ja hän vain sanoo ettei hän itsekkään oikein tiedä. Olen myös epäillyt onko kyse jostain "luottamuspulasta" eli eikö hän kehtaa / uskalla "antaa mennä" minun kanssani, häpeää jotain tms. Muuten suhteemme on hyvin avoin ja toimiva. Rakastan vaimoani tosi paljon ja siksi haluaisinkin että hän nauttisi seksistä "täysillä" minun kanssani. Joskus harvoin hän on saanut vaisuhkon orgasmin kun olen nuollut häntä. Olemme olleet naimisissa jo reilusti yli 20v ja olemme onnellisia yhdessä. En ole tätä asiaa sen enempää puinut, mutta löysin nämä sivut ja tuli mieleeni kirjoittaa tännekin, kun asia kerran minua vaivaa.

Saisiko tähän siis naisilta asiallisia vastauksia vai onko se liikaa pyydetty ?

Sen perusteella mitä kerrot suhteestanne (hyvä ja onnellinen), tulee minulle mieleen että hän nimenomaan ei salli oikein itsensä antautua rakastelulle. Millainen hän on yleensä muissa spontaaneissa tilanteissa? Eli tykkääkö esim. yllätyksistä vai varmisteleeko mielellään etukäteen? Näitä pohtien voisi aueta se onko kyse vain seksiin liittyvästä vai luonteen yleispiirteistä.
Entäpä onko hänellä ollut mahdollisesti ennen teidän suhdettanne jotain epämiellyttäviä kokemuksia joiden aiheuttamia lukkoja on vaikea avata? Ihminenhän on mestari häpeämään erilaisia asioita ilman että itsekään on jyvällä tuntemuksistaan!

Toisaalta toiset vaan ovat vähäeleisempiä seksuaalisen nautinnon ilmaisussaan ja silloin ei oikein voi vaatia olemaan muunlainen. Tuo vain kiinnitti huomioni kun kirjoitat että hän sanoo "ettei tiedä itsekään". Mitä se sitten tarkoittaa - sitäkö että hän tietää muttei tahdo puhua, vai että todella ei tiedä? Kuitenkin jo pitkä yhteiselämä teillä takana joten luulisi olevan itsetuntemustakin karttunut.

Noin rakastavassa suhteessa kyllä olisi etua jos vaimosi suostuisi sanomaan vähän enemmän kuin "en tiedä"- vaikkei oikeasti tietäisikään! Puhumalla luotettavan ihmisen kanssa voi ihmeesti asiat valjeta. Kyllähän se tuntuu ilman muuta toisesta osapuolesta epävarmalta ja pahaltakin kun toinen ei tunnu olevan täysillä läsnä.
 
Viimeksi muokattu:
N50*
Edellinen vastaus tuli myös mieleeni ja toinenkin juttu.

Onko vaimosi viestittänyt selkeästi mikä (mikä kohta tarkalleen ja miten) tuntuu hyvältä? Entä jos olet oikeilla jäljillä muttet ihan eikä vaimo kehtaa sanoa ja se kestää hänestä liian kauan? Vai onko hän oikeasti avoin asian kanssa? Kyllähän sitä vaistomaisesti "nytkähtelee" kun osuu oikeaan kohtaan... hyväileekö vaimosi itse itseään esileikin tai rakastelun aikana? Minä teen usein niin kun miehen kädet ei aina riitä joka paikkaan .... ;)
 
aikuinen nainen
No kaksi vaihtoehtoa: joko hän pidättelee jotakin, eikä uskalla lähteä täysillä mukaan. Tai sitten hän vain on luonteeltaan sellainen hillitympi. Itse kai tunnet vaimosi tavan suhtautua.
Oma mieheni on myös aika pidättyväinen. Joskus se häiritsee, usein ei.

Tuli mieleen, että kuinka usein rakastelette? Jos se on vaikka vaimollesi liian usein, mutta ei halua sitä sanoa. Kokeilkaa vaikka vähän harvemmin. itse pidän seksistä, mutta tässä elämäntilanteessa (pienet lapset, rankka työ, paljon stressiä) en jaksaisi edes paria kertaa viikossa. Pari kertaa kuussa riittää nyt meille hyvin, ja silloin se tuntuu hienolta. Aiemmin oli paljon useammin. Jos seksi on pakkopullaa, on siitä vaikea nauttia täysillä.

Toisaalta mielestäsi teillä on hyvä suhde. Ei sitä kannata pilatakaan ainakaan painostamalla. Vaatimusten esittäminen seksin alueella saa varmimmin aikaan kylmyyttä. Ei kai se seksi voi olla jatkuvaa ilotulitusta. Vaimolla voi olla myös jokin oma itsenäistymisprosessi meneillään. Mahdollisuuksia on monia.

Mutta ennen kaikkea: pidä kiinni hyvästä suhteestasi. Ja varmista, että onko se myös vaimon mielestä hyvä. Jos pystytte keskustelemaan, niin hieno juttu. Mutta hienotunteisuutta vaatii seksistä puhuminen, ettei toinen koe itseään loukatuksi.
 
sitä edellinen
Edellinen vastaus tuli myös mieleeni ja toinenkin juttu.

Onko vaimosi viestittänyt selkeästi mikä (mikä kohta tarkalleen ja miten) tuntuu hyvältä? Entä jos olet oikeilla jäljillä muttet ihan eikä vaimo kehtaa sanoa ja se kestää hänestä liian kauan? Vai onko hän oikeasti avoin asian kanssa? Kyllähän sitä vaistomaisesti "nytkähtelee" kun osuu oikeaan kohtaan... hyväileekö vaimosi itse itseään esileikin tai rakastelun aikana? Minä teen usein niin kun miehen kädet ei aina riitä joka paikkaan .... ;)
Erinomaisen hyvä pointti tuokin. Eli jos hän toivoo jotenkin vähän toisenlaista kosketusta, muttei kehtaa sanoa. Tai sanoo omalla tavallaan, muttet oikein ymmärrä viestiä. Ehkä kysyisit, mitä hän toivoo, mitä haluaa sinun tekevän tai itse tehdä. Ja vaikkei tietäisikään, niin voi olla hyvä keskustelun avaus kysyä. Muttei syyttäen, että miksi sinä et saa orgasmia, vaan kysyen mitä voin tehdä sinun hyväksesi.
Edelleen muistutan, että teillä on hyvä suhde, mikä on arvokas asia. On paljon suhteita, joissa mikään ei toimi, tai missä mikään muu kuin seksi ei toimi.
 
Viimeksi muokattu:
aik,naine
Tuli mieleen että naisesi on varmaan hillitympi, ei paljoa ääntele, ilmeisesti kyllä nauttii, ja jos saa orgasmin ei huuda kuin leijona. joskus orkut on laimeampia joskus voimakkaita, naisesi saattaa saada niitä laimeita, tai ei lainkaan. anyway; pääasia että hän nauttii vaikkei laukeakaan =)
Onhan miehissäkin erilaisia, toiset puuskuttavat, huohottavat, toiset on ihan hiljaa, ja orkun tullessa jotkut karjuvat suoraa huutoa, jotkut vähän ynähtävät.
Sekin kävi mielessä että jos itse olet rauhallisempi rakastaja, jos kokeilisit vähän rajumpaa menoa joskus, ei naiset siitä rikki mene ;)
 
Neuvoa kaipaava mies
Onpa hienoa nähdä että täältä ihan oikeasti saa asiallisia ja hyviä vastauksia. Kiitos teille kaikille jo vastanneille siitä. Tässä vähän tarkennuksia kysymyksiinne.

Melete,

Hienoa tekstiä, kiitos siitä. Olet varmaankin oikeilla jäljillä. Vaimo ei oikein tykkää yllätyksistä ja itse uskon että hän pelkää tilannetta jossa häneltä tietyssä mielessä häviää kontrolli. Olen asiasta hänen kanssaan joskus yrittänyt keskustella, mutta hän ei oikein halua puhua asiasta, hänelle seksi on jonkinlainen "tabu" asia, johtuen kotikasvatuksesta. Eihän hän suostu esim. mihinkään tällaisillekaan sivuille tulemaan.

N50,

Juu olemme asiasta puhuneet ja tiedän mistä hän pitää. Lisäksi hän usein hyväilee itseään kun rakastelemme, mutta silloinkin hän vain hieman nytkähtelee ja mielestäni lopettaa hyväilyn juuri silloin kun tunne alkaisi viedä.

aik,naine

No onhan hän ylipäätään luonteeltaan aika hillitty ja rauhallinen, enkä mitään suoraa huutoa kaipaakkaan, voisi alkaa itseä jopa huvittamaan jotkut kauheat karjumiset :) Kyllä hän ainakin sanoo nauttivansa ja kyllä siinä häntä uskon. En ole tätä asiaa minään hirveänä peikkona nähnytkään, toivoisin vain että rakastamani ihminen antautuisi kanssani avoimesti ja estoitta nautiskeluun toisistamme. Varsinkin kun mielestäni näen että hän pidättelee asiaa tarkoituksella, se tuntuu joskus aika pahalta.

Itse siis luulen että syynä on ehkä se että hän pelkää tilannetta jossa häneltä menee tietyn tasoinen kontrolli itseensä. Jos näin on, niin mitä ihmettä voisin / voisimme asian kanssa tehdä ? Minusta se tuntuu sikäli pahalta, että se on tietynlainen epäluottamuslause minua kohtaan, jos hän ei uskalla minun seurassani antaa mennä, eli hän ei luota minuun tarpeeksi ?
 
aik,naine
Onpa hienoa nähdä että täältä ihan oikeasti saa asiallisia ja hyviä vastauksia. Kiitos teille kaikille jo vastanneille siitä. Tässä vähän tarkennuksia kysymyksiinne.

Melete,

Hienoa tekstiä, kiitos siitä. Olet varmaankin oikeilla jäljillä. Vaimo ei oikein tykkää yllätyksistä ja itse uskon että hän pelkää tilannetta jossa häneltä tietyssä mielessä häviää kontrolli. Olen asiasta hänen kanssaan joskus yrittänyt keskustella, mutta hän ei oikein halua puhua asiasta, hänelle seksi on jonkinlainen "tabu" asia, johtuen kotikasvatuksesta. Eihän hän suostu esim. mihinkään tällaisillekaan sivuille tulemaan.

N50,

Juu olemme asiasta puhuneet ja tiedän mistä hän pitää. Lisäksi hän usein hyväilee itseään kun rakastelemme, mutta silloinkin hän vain hieman nytkähtelee ja mielestäni lopettaa hyväilyn juuri silloin kun tunne alkaisi viedä.

aik,naine

No onhan hän ylipäätään luonteeltaan aika hillitty ja rauhallinen, enkä mitään suoraa huutoa kaipaakkaan, voisi alkaa itseä jopa huvittamaan jotkut kauheat karjumiset :) Kyllä hän ainakin sanoo nauttivansa ja kyllä siinä häntä uskon. En ole tätä asiaa minään hirveänä peikkona nähnytkään, toivoisin vain että rakastamani ihminen antautuisi kanssani avoimesti ja estoitta nautiskeluun toisistamme. Varsinkin kun mielestäni näen että hän pidättelee asiaa tarkoituksella, se tuntuu joskus aika pahalta.

Itse siis luulen että syynä on ehkä se että hän pelkää tilannetta jossa häneltä menee tietyn tasoinen kontrolli itseensä. Jos näin on, niin mitä ihmettä voisin / voisimme asian kanssa tehdä ? Minusta se tuntuu sikäli pahalta, että se on tietynlainen epäluottamuslause minua kohtaan, jos hän ei uskalla minun seurassani antaa mennä, eli hän ei luota minuun tarpeeksi ?

Olisiko sellainen mahdollista että naisesi jotenkin häpeää saada orgasmin ja pidättelee sitä (johtuen kotikasvatuksesta), tai sitten häpeää saada sitä vain sinun kanssasi, onko teillä lapsia? jos hän näkee itsensä 'vain' äitinä eikä vaimona? jotkut naiset muuttuvat lapsien saamisen myötä, eivät ole enää seksipetoja, ovat vain äitejä.
Tai hän häpeää vartaloaan? tai yleensäkin vain orgasmin saamista..onhan se ollut ennen muinoin tabu, asia josta ei puhuttu, ennenkuin vasta viime vuosina..ennen ns huono nainen sai saada orgasmeja, ns kunnon nainen ei.
Pieni mahdollisuus on myös että hän kärsii orgasmipäänsärystä mutta todennäköisesti olisi kertonut siitä. Tai jos hän masturboi usein?
Mutta kirjoituksestasi päätellen hän on siis melkein tulossa, saamassa orkun, silloin vartalo usein nytkähtelee (ei aina), tai jos saa muttei kerro siitä, oletko kysynyt?
Saattaa liittyä myös ikään.
 
Viimeksi muokattu:
melete
Kiitos itsellesi harvinaisen fiksusta tekstistä, "neuvoa kaipaava mies" :)

Aihepiiri on herkkä häiriölle eli liiallinen yrittäminen saada hänet ulos piilostaan voi viedä tilannetta vaan enempi solmuun. Sikäli epäsuora lähestymistapa lie parempi. Keskustelua voisit toki edelleen yrittää viritellä. Yleensähän pitkään yhdessä eläneet tietävät vaistomaisesti missä tilanteissa toinen on avoimempana joten yritä osua sellaiseen hetkeen kun kummallakin teillä on hyvä ja tasapainoinen olo.

Sitten seikka joka meillä ainakin on ollut ihan korvaamaton keino välttää tilanteiden jumiutumisia; onko teillä leikillisyyttä suhteessanne? Sanallinenkin lämmin huumori on hyvä, mutta tarkoitan myös sellaista leikkisää fyysistä läheisyyttä, kisailua ja "peuhaamista", ilman seksuaalista tarkoitusta (joskus se kyllä voi luonnostaan mennä siihenkin suuntaan;)
Jollei teillä ole tällaista "maustetta" ollut, voisit ihan pienin askelin, lempeästi kiusoitellen kokeilla. Napata syliin, kiepauttaa vähän ympäri...hullutella miten vain, sisällä ja ulkona, kaksin ja julkisestikin, vähän lapsenomaisesti - ellei hän tai sinä itse ihan kauhistu:)
Ehkä vaimosi uskaltaisi päästä vähän kontrollistaan, varsinkin jos maltat pitää seksin erillään tästä kuviosta, vaikkapa vähän suukottelua vain.
Mutta tietenkään kaikki tavat ei sovi kaikille - sikäli on hieman hankalaa antaa vinkkejä...?

Ymmärrän varmistelevaa naista, koska olen itse ollut sellainen ja olen vieläkin jossain määrin, mutta päässyt vähitellen kasvamaan rajoitteistani yli (vasta lähestyessäni neljääkymmentä). Lapsuuden seksuaalikielteisyydellä on iso merkitys näissä ongelmissa.
Pitkä parisuhde on kestänyt minut tällaisenaan ja rakkautta on riittänyt. Näillä sivuilla en ole kovin kauaa vielä liikkunut mutta halusin oppia tuntemaan itseäni ja luonnostaan tahdoin sitten lukea toistenkin ihmisten kokemuksia moipuolisesti.
Muutoksen vapaampaan nauttimiseen on tietysti lähdettävä hänestä itsestään. Kun on ymmärtävä rakastettu rinnalla, kyllä siinä on hyvät edellytykset murtautua ulos omasta häkistään.
 
Triu
mikä tässä on edes ongelma? Jos vaimo ei koe itse asiaa ongelmaksi ja nauttii seksistä niin miksi mies vääntää asiasta? Ilmeisesti vaimo nauttii, kerran seksiin rupeaa..
Muistakaa, että noin puolet naisista ei saa orgasmia miehen kanssa, ja tämä on täysin normaalia. Itsekään en saa vaikka koen olevani äärettömän seksuaalinen ja nauttivani todellakin seksistä täysillä!! Se vain ei ole sama asia miehille ja naisille nääs tämä "laukeaminen"..
En edes haluaisi laueta miehen kanssa, sillä sen jälkeen on niin uupunut olo että siihen loppuu seksistä nauttiminen siltä erää.. Orgasmi on aina pieni kuolema minun mielestäni. Ainakin naiselle. Ihana haluta toista pitkään ja tuntea se energia jonka itse haluaminen saa aikaan.
 
Hei
mikä tässä on edes ongelma? Jos vaimo ei koe itse asiaa ongelmaksi ja nauttii seksistä niin miksi mies vääntää asiasta? Ilmeisesti vaimo nauttii, kerran seksiin rupeaa..
Muistakaa, että noin puolet naisista ei saa orgasmia miehen kanssa, ja tämä on täysin normaalia. Itsekään en saa vaikka koen olevani äärettömän seksuaalinen ja nauttivani todellakin seksistä täysillä!! Se vain ei ole sama asia miehille ja naisille nääs tämä "laukeaminen"..
En edes haluaisi laueta miehen kanssa, sillä sen jälkeen on niin uupunut olo että siihen loppuu seksistä nauttiminen siltä erää.. Orgasmi on aina pieni kuolema minun mielestäni. Ainakin naiselle. Ihana haluta toista pitkään ja tuntea se energia jonka itse haluaminen saa aikaan.
Onko tuo naiselle tuleva haluntunne likimain samanlainen mitä miehelläkin on?

Onhan tuo halun vaihe miehellekin mukava ja kiehtova.
Kyllä siitä tilasta voisi pitkäänkin nauttia.
Etenkin jos tuntee näkee ja kuulee vaimonkin nauttivan.
Ongelma tulee siitä, jos kumpikaan ei näytä jollakin tavalla sitä nautintoa.
Sama se minulle on millätavalla nainen nauttii, jos se on jokin muu kuin orgasmi, niin olisi se hyvä, kun asiasta miehelle kerrottaisiin.

Ei aiemmin täällä ole ehdotustani hyväksytty, missä ehdotin miehen ja naisen nauttivan tuosta haluntilasta, joka vähitellen kuihtuisi molempien nukahtamiseen.

Kertokaa vaikka täällä ne kaikki tilanteet jossa tunnette samanarvoisia tunteita mitä mies kuvittelee naisten ainoastaan orgasmissa kokevan.
 
Viimeksi muokattu:
mut...
mikä tässä on edes ongelma? Jos vaimo ei koe itse asiaa ongelmaksi ja nauttii seksistä niin miksi mies vääntää asiasta? Ilmeisesti vaimo nauttii, kerran seksiin rupeaa..
Luulisi kuitenkin vaimon suostuvan puhumaan asiasta jos näin on, ettei sano vain: en tiedä itsekään". Mulle ainakin tulee kuva että jollain tapaa vaimo on jännittynyt. No mikäpä siinä, kyllähän jännittynytkin on lupa olla mutta kun se taas vaivaa sitä toista osapuolta...jne.
 
Viimeksi muokattu:
Ms.Lucy
mikä tässä on edes ongelma? Jos vaimo ei koe itse asiaa ongelmaksi ja nauttii seksistä niin miksi mies vääntää asiasta? Ilmeisesti vaimo nauttii, kerran seksiin rupeaa..
Muistakaa, että noin puolet naisista ei saa orgasmia miehen kanssa, ja tämä on täysin normaalia. Itsekään en saa vaikka koen olevani äärettömän seksuaalinen ja nauttivani todellakin seksistä täysillä!! Se vain ei ole sama asia miehille ja naisille nääs tämä "laukeaminen"..
En edes haluaisi laueta miehen kanssa, sillä sen jälkeen on niin uupunut olo että siihen loppuu seksistä nauttiminen siltä erää.. Orgasmi on aina pieni kuolema minun mielestäni. Ainakin naiselle. Ihana haluta toista pitkään ja tuntea se energia jonka itse haluaminen saa aikaan.

En minäkään ole ikinä lauennut miehen kanssa rakastellessa mutta totta vie haluaisin!!! Nautin seksistä todella paljon, mutta mieltäni vaivaa että se paras huippu puuttuu, kaipaan sitä, haluan sitä, mutta kun ei tuu niin ei tuu.... Itsetyydytyksellä saan helposti orgasmin mutta seksin aikana en koskaan, ja ikääkin on jo pian 40v. Syö sekä miestä että minua, mutta en keksi mitä muuta voisimme enää tehdä että laukeaisin. :-(
 
Viimeksi muokattu:
jeppe
Tämä nyt on vähän epäeettinen vastaus, mutta mitä jos ottaisitte kalsarikännit tai ainakin muutaman terävän jos se vaikka auttaisi pääsemään "kynnyksen" yli. Pikku huppelissahan ihminen rentoutuu ja estot vähenevät.
 
Triu
..on varmaankin yhtä monia erilaisia kuin on nauttijiakin. Vaikka en saa tai halua, ihan kuinka vaan, yhdynnässä orgasmia, en ainakaan minä tunne jääväni paitsi ihan mistään. Usein melkeinpä koko rakastelun ajan olen ihan viittä vaille tulossa ja tämä tuntuu aivan mahtavalta. Pidän siitä fiiliksestä kun tuntee niin suurta nautintoa että oksat pois. Siitä ei halua luopua kokemalla vain hivenen enemmän nautintoa vaivaisen minuutin taikka kaksi..
Itsetyydytyksessä jota harrastelen n. 1krt/kk, usein lopetan ennen orgasmia jotta voisin nauttia pidempään, mutta vaikka lopulta laukean, se ei minusta ole sama asia kuin sekstaillessani miehen kanssa jota kohtaan tuntemastani halusta haluan nauttia koko päivän, ja seuraavan ja seuraavan. Saatankin olla jatkuvasti märkänä, kun en vaan saa tarpeekseni miehestäni. Minusta tuntuu, että näin sen kuuluukin olla, jollakin alkukantaisella tavalla heh. Minusta seksielämämme ei vaan voisi olla parempaa. Koettakaa ymmärtää tässä maailmassa, jossa jokaisesta luonnollisesta asiasta nostetaan hillitön haloo ja kaikki asiat käsitellään miljoonaan kertaan ja mietitään, että miten "kuuluisi" olla. Ärsyttää tuo orgasmikeskeisyys. Miehen orgasmista puhuttaessa sen ehkä ymmärtää kun on tavaraa mikä alkaa painaa kasseissa, mutta hmm naisen sama "huipennus"(kuolema) on kyllä nostettu vähän väärälle jalustalle minusta.
 
VanhaÄijjä
..on varmaankin yhtä monia erilaisia kuin on nauttijiakin.
Aivan niin. Jos vaimo ei sano että oih-oih-oih-ooooooih, niin ei hänessä silti ole välttämättä mitään vikaa eikä estoja tai lapsuuden traumoja.

Vähän sama kuin tuo toinen ketju, jossa nuorimies kyseli, että kokevatko "naiset" suihinoton jotenkin epämiellyttäväksi, kun hänen tyttöystävänsä ei ota suihin.

Kannattaa ensimmäiseksi tarkistaa ne omat odotukset
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
..mutta osaako mies kuunnella ns. äänetöntä viestintää..? jos naisen kropassa ja alapäässä jotain tapahtuu ja hyvälle tuntuu ei sitä aina tarvitse niin suurieleisesti näyttää. se voi pian viedä osan naisen nautinnosta jos joutuu sitä vähän niin kuin yli näyttämään...

kyllä nainen varmaan sit kertoisi jos ihan huonolle tai ei millekään tuntuu...
 
Hei
..on varmaankin yhtä monia erilaisia kuin on nauttijiakin. Vaikka en saa tai halua, ihan kuinka vaan, yhdynnässä orgasmia, en ainakaan minä tunne jääväni paitsi ihan mistään. Usein melkeinpä koko rakastelun ajan olen ihan viittä vaille tulossa ja tämä tuntuu aivan mahtavalta. Pidän siitä fiiliksestä kun tuntee niin suurta nautintoa että oksat pois. Siitä ei halua luopua kokemalla vain hivenen enemmän nautintoa vaivaisen minuutin taikka kaksi..
Itsetyydytyksessä jota harrastelen n. 1krt/kk, usein lopetan ennen orgasmia jotta voisin nauttia pidempään, mutta vaikka lopulta laukean, se ei minusta ole sama asia kuin sekstaillessani miehen kanssa jota kohtaan tuntemastani halusta haluan nauttia koko päivän, ja seuraavan ja seuraavan. Saatankin olla jatkuvasti märkänä, kun en vaan saa tarpeekseni miehestäni. Minusta tuntuu, että näin sen kuuluukin olla, jollakin alkukantaisella tavalla heh. Minusta seksielämämme ei vaan voisi olla parempaa. Koettakaa ymmärtää tässä maailmassa, jossa jokaisesta luonnollisesta asiasta nostetaan hillitön haloo ja kaikki asiat käsitellään miljoonaan kertaan ja mietitään, että miten "kuuluisi" olla. Ärsyttää tuo orgasmikeskeisyys. Miehen orgasmista puhuttaessa sen ehkä ymmärtää kun on tavaraa mikä alkaa painaa kasseissa, mutta hmm naisen sama "huipennus"(kuolema) on kyllä nostettu vähän väärälle jalustalle minusta.
Kyllä minä ainakin nyt tuon ymmärrän, miten sen asian jotkut naiset kokevat, kun noin selkeästi sen kerroitte.
Ja tuon nimenomaan olenkin halunnut kuulla, sillä jonkinlainen aavistus on ollut, vahvistus vaan puuttunut.
Tästä on hyvä jatkaa vaimon kanssa, on nimittäin uusia ideoita mielessä.
 
Viimeksi muokattu:
ap. Neuvoa kaipaava mies
WAU ! Enpä olisi uskonut että tästä näin hieno keskustelu ja mielipiteiden vaihto kehkeytyy. Täällähän on ihan asiallista porukkaa, luulin että nämä sivut niinkuin monet muut ovat suurelta osin "mukuloiden" temmellyskenttää.

Ei meillä vaimon kanssa hänen orgasminsa olekkaan mikään kynnyskysymys ja kuten tuolla edellä sanoin meillä on hyvin onnellinen suhde. Olemme olleet yhdessä 31 vuotta, josta asuneet yhdessä 30 vuotta (naimisissa 28v). Meillä on kaksi aikuista lasta jotka ovat asuneet omillaan jo muutaman vuoden, meillä oli sellainen pieni "tyhjänpesän" vaihe, mutta keskustelulla, joustolla yms selvisimme siitä hienosti. Me tavallaan löysimme toisemme uudelleen ja nyt meillä on menossa sellainen "uusteini" kausi :D Olemme erittäin rakastuneita ja vieläkin kun näen vaimoni alastomana niin vatsani on täynnä perhosia, kämmenet hikoilee ja pulssi kiihtyy. Suutelemme ja halailemme joka päivä (olemme tehneet näin silti aina) ja haluan häntä valtavasti. Hän ei ole koskaan ollut seksin suhteen kovin aktiivinen, minä olen aina ollut meillä se "primusmoottori" joka pitää sen alueen jännitystä yllä, olen myös meidän perheen romatikko "se joka sytyttelee kynttilät yms." :) Vaimo on kaiken kaikkiaan hyvin rauhallinen ja sanoisinko "tasainen" ihminen. Itse olen sellainen eläväisempi, humoristinen veikko. Saan vaimon vieläkin nauramaan lähes joka päivä jutuillani ja tempauksillani :). Kaikki sanovat että me täydennämme toisemme valtavan hyvin.

On meillä ollut vaikeuksiakin ja isojakin karikoita matkalla mm. nuoremman lapsen vakava sairaus joka onneksi voitettiin. Yksi suuri "kivi kengässä" on ollut nämä seksiasiat, minä kun olen sen suhteen tosi aktiivinen ja minun mielestäni rakkaus ja seksi kuuluvat ehdottomasti yhteen, mitä enemmän toista rakastan sitä enemmän häntä myös haluan. Vaimolla tämä ei ole aina ollut ihan noin, hän on ollut aikoinaan hyvinkin passiivinen ja sanonut monesti että hänen mielestään seksillä ja rakkaudella ei ole mitään tekemistä keskenään. Tämän asenteen ym seksiin liittyvän sulkeituneisuuden ja pidättyväisyyden olen laittanut hänen kotikasvatuksensa piikkiin. Se on ollut melko puritaanista, ihan jo pelkän hellyydenosoitusten suhteen. Hänen mielipiteensä ja suhtautumisensa on kyllä muuttunut tässä vuosien saatossa, nykyisin hänestä on tullut aika paljonkin aktiivisempi ja vapautuneempi hellyyden ja seksin suhteen. Meillä meneekin seksin suhteen nykyisin melko kivasti.

Hänellä on aina ollut huono itsetunto, mutta luulen että nyt hänelle on käynyt niin kuin monelle muullekin keski-ikäiselle naiselle. Hän on hyväksynyt itsensä sellaisena kuin on, niin fyysisesti kuin henkisestikin, tätä kautta hän on saanut roimasti itsevarmuutta. Lapset ovat lähteneet kotoa ja pärjäävät hienosti omillaan. Talous on meillä hyvällä mallilla. Hänellä on hyvä työpaikka jossa hän viihtyy. Ja ehkäpä myös niillä hormonaalisilla muutoksilla on oma osuutensa :). Kaikki kotityöt meillä on myös aina tehty yhdessä, teen kaikkia kotitöitä mitä maa päällään kantaa. Samoin hän esim. hakkaa halkoja ja kaivaa kiviä maasta :) Kaikki tämä on varmaankin aiheuttanut sen että hän on tullut mm. seksin suhteen paljon avoimemmaksi ja aktiivisemmaksi.

Eli siis alkuperäiseen aiheeseen. Hänen orgasminsa ei ole meille kummallekaan mikään "pakkopulla" ja jos se sellaiseksi muodostuu niin silloin se tuskin tuleekaan. Kun meillä nyt kaikki on niinkuin edellä olen "avautunut" ja hänen seksuaalisuutensa on noussut uuteen kukkaan tai sanotaanko ainakin nupulle :) niin minua hieman häiritsee se hänen "pidättelynsä", voi olla että olen liian kärsimätön ja odotan liian paljon liian nopeasti, mutta kun tilanne on nyt ollut edelläkuvatun kaltainen jo 4-5 vuotta ja minulle seksissä yli puolet nautinnosta tulee siitä kun näen ja koen rakastamani ihmisen nauttivan. Nyt olisi kiva kuulla onko jollain ollut samankaltaisia kokemuksia ja jos jollain olisi hyviä konkreettisia ideoita mitä tehdä.
 
ihon tuoksu
Tämä ei ole konkreettinen neuvo jollaista kaipaat, mutta vastaan kuitenkin. Avoiliittonne on kertomasi mukaan melko täydellinen - vain pieni särö s i n u n odotuksissasi ja todellisuudessa. Olisi kyllä ilo lukea jos joku osaa antaa täsmäneuvon, mutta kukaan ei taida päästä kävelemään makuuhuoneeseenne ihan niin lähelle. Samankaltaisia kokemuksia voi olla, mutta niiden kokijat ovat kuitenkin erilaisia yksilöitä.

Tulee mieleen katkelma Juicen laulusta; "...ole mulle vähän aikaa hän". Et kaipaa tai halua ketään toista, mutta kaipaat vaimosi olevan hieman erilainen (joku muu) tässä yksityiskohdassa.
Pitkässä hyvässä suhteessa joskus käy niin että vaikka kaikki on hyvin ja upeaa, oma puoliso ei ihan täytä oman fantasian tai ihanteen sitä pienen pientä puuttuvaa palaa...

Mutta kylläpä olet ihan mielenkiintoisen ketjun saanut alulle :) Minusta nuo muutamat jo saamasi vastaukset sisältävät oivalluksia tilanteeseen. Älähän anna tämän hiekanjyväsen alkaa hiertämään liikaa - ettei kärpäsestä tule härkästä. Kaikkea hyvää!
 
Hei
En minäkään neuvoa osaa antaa.
Sillä olemme juuri samassa tilanteessa.
Sen vaan olen huomannut, että muutokset ovat todella pieniä.
Oikein pitkästyttävän hitaita.
Joten olen alkanut hyväksymään tuon tosiasian, ja iloitsen pienenpienestäkin vapautumisesta.
 
nauttiva nainen
Voisiko olla että vaimosi kotona seksi on ollut niin suuri tabu ja häpeä edes ajatuksen tasolla että hänen on vaikea näyttää nautintonsa? Muistan nähneeni ohjelman jossa käsiteltiin nuoren tytön ongelmaa; hän laittoi tyynyn naamallensa kun rakasteli miehensä kanssa. Tämä johtui siitä että hän oli jäänyt kiinni vanhemmilleen masturboidessaan ja häpesi näyttää kasvojaan seksin aikana. Voisiko taustalla olla jotain tällaista?

Tv- ohjelmassa kaikki tietysti kävi parhain päin ja hän "parani".

Tosielämässä tällainen asia tuskin on yhtä helposti hoidettavissa.

Ja tuosta nauttimisesta; itse koen saavani orgasmin joskus liiankin hätäisesti, varsinkin jos on pitkä aika siitä kun olemme mieheni kanssa viimeksi harrastaneet seksiä. Viime aikoina on tehnyt mieli toista aivan kamalasti (kesä ja kuuma?) ja seksi tuntuu kieltämättä parhaalta ennen ensimmäistä orgasmia. Sen jälkeen pitää ottaa aika iisisti ennenkuin pääsen taas mukaan tunnelmaan. Onneksi mieheni on kestävää laatua ja saan ihan täysillä nauttia ilman pelkoa että jään ilman. Kokemuksia on liian nopeasti laukeavasta tyypistä ja se oli todella tympeätä kun ei itse ehtinyt mukaan ollenkaan...

Minun mies on joskus alkuaikoina syyttänyt minua näyttelemisestä, hänen mielestään en muka voinut nauttia ja voihkia niinkuin tein. Se tuntui todella pahalta koska oikeasti nautin hänen kanssaan ihan täysillä.

Täytyy myöntää että silloin kun "hoitelen" miestäni joko käsin tai suulla niin se on kyllä ihana kuunnella ja katsoa kun toinen nauttii, muuten olisi aika vaikea tietää tekeekö oikein...? Mies ja nainen kun toimii eri tavoin ja millään ei voi tietää mistä toinen tykkää ja onko liian rajut otteet?

Toivon että saatte asian ratkaistua tai että opitte elämään asian kanssa. Seksi on iso osa parisuhdetta ja tärkeätä että se toimii!!
 
vierailija
Voisiko olla että vaimosi kotona seksi on ollut niin suuri tabu ja häpeä edes ajatuksen tasolla että hänen on vaikea näyttää nautintonsa? Muistan nähneeni ohjelman jossa käsiteltiin nuoren tytön ongelmaa; hän laittoi tyynyn naamallensa kun rakasteli miehensä kanssa. Tämä johtui siitä että hän oli jäänyt kiinni vanhemmilleen masturboidessaan ja häpesi näyttää kasvojaan seksin aikana. Voisiko taustalla olla jotain tällaista?

Tv- ohjelmassa kaikki tietysti kävi parhain päin ja hän "parani".

Tosielämässä tällainen asia tuskin on yhtä helposti hoidettavissa.

..tuo edellinen siis lainaus ja seuraava lause minun..

kyllä. lapsuudessa koetut, seksuaalisuudesta johtuvat häpeän tunteet voivat vaikuttaa vielä aikuisenakin. onneksi on mahdollisuuksia "korjailla" tilanteita.

rauhallinen ote auttaa, vaikka kuinka olisi ongelmia tai tekisi mieli enemmän kuin toisen. hyvää kesän jatkoa tähän ketjuun.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä