Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja kalluppi:
Vai ovatko he silmissäsi luusereita?
Tähän vastatkoon vain parisuhteessa olevat äidit.
Heissä on mielestäni monenlaisia ihmisiä.
Pidn vähän luuserina näitä ninatt:n kaltaisia, jotka hankkivat itselleen toimeentulon tekemällä lapsen. (yleensä vielä katsotttu että se nuori mies on varakasta sukua, eli vaikka ei olisi lapsen elämssä niin rahaa on tulossa ja niin pois päin) Hankitaan nuoren lähes vaipoissa olevan kakaran kanssa lapsi ja sitten oma toimeentulo on kasassa loppuelämäksi. eletään tuilla ja yhteiskunta maksaa opiskelut jne. kun jos opiskelisi ilman lasta joutuisi tulla toimeen 200 eurolla. nyt tulee kaikki ilmaiseksi, asumiset, elannot jne.
sen sijaan kunnioitan yksinhuoltajia, jotka ovat lähteneet esim. väkivaltaisesta suhteesta ja varsinkin jos ei ole suvun turvaverkkoa kuten näillä ninatt:lla niin onhan siinä tekemistä. Kunnioitan sellaista joka elättää lapsensa ja hoitaa oli se sitten parisuhteessa tai yh.
Heh, ei olisi pitänyt antaa palstatauon lipsua niin olisin tältäkin ehkä säästynyt.
-Lapseni isä on 26-vuotias. Ei mielestäni mitenkään erityisen nuori isä.
-Suhde oli väkivaltainen. Kunnioitat siis muita väkivaltaisesta suhteesta lähteneitä mutta et minua?
-Ennen lapsen syntymää olin töissä ja sain käyttää koko käteen jäävän palkan itseeni. Nyt elän kotihoidontuella ja elätän lasta. Ei lasta rahan takia tehdä... Sossusta en saa (tai hae) rahaa. En saa minkäänlaista kuukausirahaa sukulaisiltani, Tyttäreni saa kelalta minimielarin koska tyttären isä on opiskelija tai työtön, en tiedä kumpi tällä hetkellä. Selviänee taas kun mennään asiasta helmikuussa keskustelemaan.
-Miten muuten lapsen isän suvun varakkuus liittyy mitenkään siihen kuinka paljon rahaa lapsen äiti/lapsi itse saa elämiseen? Se, että lapsen isoisoisä omistaa hienon talon ei kyllä hirveästi tuo meille leipää pöytään
Halusin lasta kovasti, valitsin väärän miehen, toimin liian hätäisesti. Tuo on kaikki totta. Viimeiseen asti yritin saada suhdetta toimimaan, sillä luulin rakastavani miestä. Kuitenkin jouduin päättämään suhteen kun hän jatkoi väkivaltaista käyttäytymistään vatsan kasvaessa. Itsestäni en välittänyt tarpeeksi erotakseni, mutta tulevasta lapsestani onneksi osasin välittää sen vertaa, että jätin hänet.
Kyllä, minulla on hyvä tukiverkko. En olisi tehnyt lasta tähän maailmaan ellei minulla olisi rakastavaa perhettä joka auttaisi tarpeen tullen. En näe miksi vastuullisuus tekee minusta jotenkin epäkunnioitettavan; eikö ole hyvä asia, että suku pitää yhtä? Eikö ole hyvä asia, etten kuitenkaan ihan yksin ole tähän touhuun lähtenyt ja että lapsellani on muita vastuullisia, rakastavia aikuisia ympärillänsä?
Ydinperheen äiti joka kasvattaa lapsensa kotona itse tekee oikein ja hienosti, mutta ilmeisesti yksinhuoltaja ei saisi edes yrittää tarjota tällaista lapsellensa? Opiskelukin olisi aika mahdotonta jos kävisin samalla kokopäiväisesti töissä ja lapsikin pitäisi hoitaa, kun kyseessä on vasta 1,5v lapsi. Enemmän hyötyä minusta on yhteiskunnalle kun hoidan opiskelut loppuun kun jos jään tekemään matalapalkka-alan töitä loppuiäkseni. Sitäpaitsi tämä järjestely tulee yhteiskunnalle halvemmaksi kuin jos laittaisin lapsen päiväkotiin; pk maksaa 800? kuussa, kotihoidontuki on 700?/kk. Sen lisäksi hoidan vielä siskon lapsia siten, ettei siskon tarvitse käyttää kunnallista päivähoitoa.
Minä elätän lapseni niillä yhteiskunnan tuilla mihin olen oikeutettu, nurisematta, että pitäisi saada lisää. Nämä riittävät hyvin. Sen lisäksi teen töitä 2 pv viikossa. Minulla ei ole mitään lapsivapaita viikonloppuja tai iltoja enkä niitä edes kaipaa. Opiskelen, jotta voisin tarjota itselleni ja lapselleni paremman elämän. Lähdin väkivaltaisesta suhteesta, yritin korjata ne virheet mitä olen joskus tehnyt. Tämä ei ilmeisesti mielestäsi ole lainkaan kunnioituksen arvoista siksi, että...? Jäi hieman hämäräksi. Siksi, että minulla on perhe vai? Siksi, että lapsellani on äidin lisäksi täti, eno, isoisä, isoäiti ja serkkuja? Siksikö kaikki minun tekemäni on jotenkin väärin ja epäkunnioitettavaa ja luuserimaista?
Muoks En minäkään mitään sankaristatusta siis hae, ihan mukava elämä minulla on, mutta arvoisaan vieraan kommentti nyt oli *hieman* alentava... Kunnioitusta haluan ja ansaitsenkin, aivan kuten suurin osa muista äideistä =)