Ei olekaan, jos kysytään onko korkeakoulutettu. Kuitenkin jos kysytään, että onko silloin korkeasti koulutettu, mennään jo mielipidepuolelle.Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;27411587:AMK-tutkinto on alempi korkeakoulututkinto, ei ole mielipideasia.
Ajattelen samoin. Ja itselläni siis on amk-tutkinto.Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;27411577:En pidä, vaikka onkin alempi korkeakoulututkinto.
Samoin itselläni yksi, ja toinen tekeillä.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27411613:Ajattelen samoin. Ja itselläni siis on amk-tutkinto.
No joo. Nyt kun mietin, jos kysytään onko sinulla korkeakoulututkinto, niin kyllähän se useimmissa yhteyksissä tarkoittaa maisteria tai ylempää.Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;27411605:Ei olekaan, jos kysytään onko korkeakoulutettu. Kuitenkin jos kysytään, että onko silloin korkeasti koulutettu, mennään jo mielipidepuolelle.
Onhan ne muuttuneet joo, mutta ei se sitä tarkoita, että ovat korkeasti koulutettuja.Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;27411685:Koulutusten pituudet ja vaatimukset ovat muuttuneet noista ajoista, päivitäpä tietojasi.
En minäkään, sehän on varsin tavallinen tutkinto nykyään.En edes maistereita.
Peesi tälle. En koe olevani korkeasti koulutettu vaikka AMK tutkinnon (tai itse asiassa kaksi) omaankin. Mun mielestä korkeasti koulutetut = akateemiset. Itse asiassa arvostan vanhan opistotutkintoni paljon korkeammalle kuin nykyisen AMK -tutkinnon (tutkinnot). Kaikki tutkintoni ovat samalta alalta, joten mielestäni ovat vertailukelpoisia. Musta AMK on sellainen wannabe korkeakoulututkinto, kun täytyy yrittää tehdä itsestään tärkeämpi kuin oikeasti onkaan AMK koulutuksen omaavat ovat ihan tavallisia duunareita!Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27411613:Ajattelen samoin. Ja itselläni siis on amk-tutkinto.
Ei ehkä tarkoitakaan, mutta todella surkeaa jos esim. sairaanhoitajaa pidetään lähes samana kuin lähihoitajaa. Omasta kokemuksesta voin sanoa että AMK-koulutus on pääosin erittäin tasokasta, ammattikoulut ovat nykyään lähinnä ongelmanuorten ja aikuisten sijoituspaikkoja.Onhan ne muuttuneet joo, mutta ei se sitä tarkoita, että ovat korkeasti koulutettuja.