Pettynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja >omatunto<
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tosiaankin, kiitokset kaikille jotka viitsitte osallistua tähän keskusteluun.
Todella mielenkiintoisia kannanottoja, suurin osa oikeata asiaa.

Se mikä sai suuni virneeseen oli tuo epäily, etten tiedä tai ymmärrä elämän arvoista mitään enkä myöskään sivistyksestä. Kas kun ei kysytty mitään Mensan testistä...
Siihen minulla olisi olemassa vastaus.

Ehkä minäkin voisin tässä tuoda julki niitä hyviä puoliani, joita meillä kaikilla on, jopa meillä huonoillakin ihmisillä.
Voisin kertoa koulutuksestani, asemastani työelämästä, varallisuudestani, suvustani..jne.jne.
Kaikilla meillä olisi näistä paljonkin kerrottavaa, mutta annetaanko olla;)

Luen nyt vielä kaiken uudestaan ja ajatuksen kanssa, sen jälkeen yritän pohtia mitä kukin teistä halusi minulle sanoa, vaikkapa vähän rivien välissäkin..
En kuitenkaan ole sen alan asiantuntija, joten en voi tehdä ammattimaisia tulkintoja, mutta jos oikein kiinnostun voin ystävältäni kysäistäkin minkä analyysin hän tekisi.

Hyvää talven odotusta ja rauha maahan sekä perheisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja >omatunto<:
Se mikä sai suuni virneeseen oli tuo epäily, etten tiedä tai ymmärrä elämän arvoista mitään enkä myöskään sivistyksestä. Kas kun ei kysytty mitään Mensan testistä...
Siihen minulla olisi olemassa vastaus.

Voisin kertoa koulutuksestani, asemastani työelämästä, varallisuudestani, suvustani..jne.jne.
Kaikilla meillä olisi näistä paljonkin kerrottavaa, mutta annetaanko olla;)

Tästäkin vastauksestasi näkee kuinka kypsymätön vielä olet.

Paikkaat elämäsi epäonnistumista kuvittelemalla kuinka oikein suvullasi ja Mensan testeillä voisit kehuskella.

Et pysty näkemään oman elämäsi arvottomuutta suoraan silmästä silmään.
Itse olet elämäsi tuohon ajanut heittäytymällä suhteeseen varatun kanssa.
Siinä eivät kuule suku ja Mensan testit mitään auta jos puuttuu järki päästä (yläpäästä).

Vanha Frouva taitaakin olla vähän varpaillaan, jos herralla onkin vipinää muiden kanssa ja sitä purkausta täällä todistamme. On se kamalaa, jos päivän miettii kotona miten pimut piirittävät ukkoa.

Säntäätte vastaamaan viesteihin vaikka ette vaivaudu edes lukemaan niitä kunnolla.Senpä vuoksi jutut rönsyilee, kaikki katsovat vain omaan napaansa ja tekevät johtopäätöksiä sen mukaan mitä omassa mielessä liikkuu.Olisi joskus hyvä kuunnella toista kunnolla,minkähänlaisia mahdatte olla livenä.Ette taatusti ota toista huomioon,ei varmaan aloittajakaan.

Aloittajalle sanon vain että hyvä kun olet tehnyt päätöksen ja pysyt siinä.
Ei muuta kun en tunne tapausta tarkemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja mies1:
Vanha Frouva taitaakin olla vähän varpaillaan, jos herralla onkin vipinää muiden kanssa ja sitä purkausta täällä todistamme. On se kamalaa, jos päivän miettii kotona miten pimut piirittävät ukkoa.

Minä en tuhlaa energiaani miettimällä jonninjoutavuuksia kuten sitä piirittävätkö pimut miestäni.
Hyvä jos viehättää toisiakin.
Tiedän että mieheni omaa yhtä korkean moraalin kuin minäkin, eikä alentuisi pettämään.
Silloin " satavuotta" takaperin kun päätimme mennä naimisiin, niin yksi syy päätöksemme takana oli juuri samanlaiset elämänarvot ja moraali.

Minulla on kyllä paljon parempaakin tekemistä kuin mieheni kyttääminen.
Onneksi sain miehekseni oikean miehen enkä mitään Elleissä luuhaavaa miehen kuvatusta ;D

Alkuperäinen kirjoittaja VanhaFrouva:

Minä en tuhlaa energiaani miettimällä jonninjoutavuuksia kuten sitä piirittävätkö pimut miestäni.
Hyvä jos viehättää toisiakin.
Tiedän että mieheni omaa yhtä korkean moraalin kuin minäkin, eikä alentuisi pettämään.
Silloin " satavuotta" takaperin kun päätimme mennä naimisiin, niin yksi syy päätöksemme takana oli juuri samanlaiset elämänarvot ja moraali.

Minulla on kyllä paljon parempaakin tekemistä kuin mieheni kyttääminen.
Onneksi sain miehekseni oikean miehen enkä mitään Elleissä luuhaavaa miehen kuvatusta ;D

heh, paljon minä olen täällä oppinut, mutta naista en ole oppinut ennakoimaan.

Tuo minun haukkuminen akaksi tai elleissä luuhaavaksi, kertoo vain sanojansa huonosta itsetunnosta.

Sitä voisit kysyä siltä ukkokullaltasi, että onko tehnyt mieli tai jopa nauttinut vierasta, äläkä meille pura sisintäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja välikäsi:
VanhaFrouva/mies1

Ei tässä keskustelussa minun kannaltani ole kyse mistään minun ja mies1 välisestä kaksintaistelusta.
Mies1 on mielestäni koominen tyyppi, tyrkyttää täysin turhia mielipiteitään lähes joka keskusteluun.
Parasta tässä on se, että eräässä toisessa ketjussa hän on täysin samaa mieltä kanssani, vaikka sielläkin esitän oman mustavalkoisen mielipiteeni asiaan, tosin esiinnyn eri nimellä.
Mies1 varmaan ärsyyntyy siitä kun ei osannut omaa liittoaan hyvin hoitaa ja vaimo löysi paremman, näin olen ymmärtänyt hänen sepustuksiaan luettuani.

VanhaFrouva/mies1

Ei tässä keskustelussa minun kannaltani ole kyse mistään minun ja mies1 välisestä kaksintaistelusta.
Mies1 on mielestäni koominen tyyppi, tyrkyttää täysin turhia mielipiteitään lähes joka keskusteluun.
Parasta tässä on se, että eräässä toisessa ketjussa hän on täysin samaa mieltä kanssani, vaikka sielläkin esitän oman mustavalkoisen mielipiteeni asiaan, tosin esiinnyn eri nimellä.
Mies1 varmaan ärsyyntyy siitä kun ei osannut omaa liittoaan hyvin hoitaa ja vaimo löysi paremman, näin olen ymmärtänyt hänen sepustuksiaan luettuani.

VanhanFrouvan - omakehu haisee ketju-

snifff...

Vanha Frouva sanoo: "Minä en voisi ikinä tehdä kenellekään vaimolle/perheelle niin inhottavasti että alkaisin suhteeseen varatun miehen kanssa.
Minä ajattelen sitä miltä itsestä tuntuisi vaimona tuossa tilanteessa, ja koska en toivoisi itselleni niin käyvän en tee sitä toisellekaan.Niin yksinkertaista se on."

Tuossa Vanha Frouva kyllä puhuu ihan asiaa: olen samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja vainukoira:
VanhaFrouva/mies1

VanhanFrouvan - omakehu haisee ketju-

snifff...

Ei minulla ole mitään syytä omakehuun.
Jos olet mielipiteeni niin tulkinnut se on sinun vajavaisuuttasi se, sille en voi mitään.
Olen selkeästi ilmaissut kuinka ala-arvoista mielestäni on ryhtyä salasuhteeseen, siitä kärsivät kaikki ajan kanssa.
Olen kertonut sen kuinka jopa kymmenien yhteisten vuosien jälkeenkin voi olla onnellinen, tyytyväinen ja uskollinen omassa parisuhteessaan, kunhan vain puolison kanssa on samanlaiset elämänarvot ja käsitys moraalista.

Mielestäni ei parisuhteessa ole mitään sen raukkamaisempaa kuin salarakkaat ja te jotka heitä silitätte päästä.

Kuten jo aiemmin sanoin, en ikinä voisi olla niin törkeä toista naista ja perhettä kohtaan että salasuhteeseen alentuisin.
Mielestäni he jotka moiseen ryhtyvät ovat tunneköyhiä ihmisiä.

VanhaFrouva/mies1

Kyllä sinä rouva nyt vain paljastat , että sinulla on itsetuntosi kanssa ongelmia, koska et pysy asiassa ja menet henkilökohtaisuuksiin, kun et muuta osaa.

En minä tuijota nimimerkkeihin ja voin olla sinun kanssasi samaa mieltä, jos vain se asiaan sopii, ei se tarkoita sitä, että olisin aina eri eirissä.

Tuosta toisten liittoihin sekoamisesta, ei voi kyllä olla ihan noin jyrkkää mielipidettä, nimittäin, jos esim. nainen on kärsinyt vuosikaudet henkisestä ja/tai fyysisestä väkivallasta liitossaa, niin en minä häntä tuomitse, jos hän toisen miehen matkaan lähtee ja näin itsensä ja lapsensa pelastaa.

Se , että vieläkin kehtaat minua haukkua täällä, niin kolahtaa kyllä omaan nilkkaasi ennemmin tai myöhemmin.

Useinmiten ihminen kätkee oman epävarmuutensa julmetun jyrkkyyden ja tehdyn itsevarmuuden taakse.
Nämä "ei koskaan" tyypit ovat aika vaarallisia, ainakin rasittavia.
Vaarallisia itselleen, heillä on todella kapea-alainen tietämys itsestään.Rasittavia kanssaihmisilleen todistellessaan omaa hyvyyttään.
Ja mitenkäs sen todistat kuin vertaamalla itseään "huonompiin".
Siinä mielessä tämä foorumi on oiva keino saada ylemmyyttä.
Ihan hyvä niin, mutta ei pitäisi ihan tottakaan mennä henkilökohtaisuuksiin..joista ei mitään tiedä.
Tämä näin vain yleisesti.

"Yksityisemmin" sanon että mies1 osuu joskus jopa naulan kantaan.

VanhaFrouva/mies1

Kyllä sinä rouva nyt vain paljastat , että sinulla on itsetuntosi kanssa ongelmia, koska et pysy asiassa ja menet henkilökohtaisuuksiin, kun et muuta osaa.

Se , että vieläkin kehtaat minua haukkua täällä, niin kolahtaa kyllä omaan nilkkaasi ennemmin tai myöhemmin.

Kenellähän tässä niitä itsetunto ongelmia on?
Sinä et kestä sitä ettet ole AINA oikeassa.
Etkä sitä että joku sen huomaa ja siitä huomauttaa.

Minun itsetuntoni on, onneksi, ihan kohdallaan.
Mietipä omaasi.

Kiitos, täällä ollaan hämillään..

Joskus olisin antanut pois jotakin kokemastani, mutta ehkä juuri se on opettanut näkemään metsän puilta.

Jos bittiavaruudessa välittyy lämmin ajatus, niin toivottavasti se kohtaa teidät:)