Pettämisessä tunteet mukana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Feelings
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Feelings

Vieras
Haluan tietää miten koette pettämisen tunteiden kannalta.

Kun ihminen sortuu pettämään olen miettinyt miten on tunteiden laita. Olen ymmärtänyt että miehet pystyvät helposti erottamaan tunteet ja seksin toisistaan ja pitämään satunnaista tuttavuuttaan "pelkkänä panona" mutta naisilla on useammin myös tunteet mukana. Vai onko nykyään siinäkin asiassa tasa-arvoisempaa?

Entä missä kohtaa voisi ajatella että tunteet alkavat heräilemään? Kun on tavattu useasti saman "hoidon" kanssa? Vai voiko pidempääkin jatkuvaa seksisuhdetta pitää yllä pelkän seksin voimalla, eikö jommalle kummalle ala helposti kehittymään tunteita tätä toista kohtaan?

Lisäksi kysyisin oletteko joutuneet tällaisesta suhteesta liriin ja miten se tapahtui? Olisi kiva kuulla kokemuksia sivusuhteista ja miten ne ovat päättyneet jne. ja varsinkin tuo tunneasia kiinnostaa.

Kyllä pettämisessä tunteita tarvitaan. Ainakin silloin kun se tehdään selvinpäin. Sitä kahden ihmisen välistä kemiaa. Suhteessa joka kestää kenties vuosia, saattaa olla vahvastikin tunteet mukana. Kokemusta on... Rakastuminen toisen omaan tekee kipeää.
Ainakin minun suhteessa, jossa oli alusta asti selvää, ettei siitä mitään pysyvää rakenneta. Mutta, kun molemmat olivat enemmän kuin ihastuneita. Sattuu vieläkin, vaikka vuosi on kohta kulunut.

Itse olen ollut ns.etäsuhteessa varattuun mieheen kolmisen vuotta, pidän sitä erittäin vaarallisena sen vuoksi, että olemme sielunkumppanit.
Kulunut fraasi, mutta koemme molemmat niin!
Tuona aikana olemme tavanneet neljä kertaa, eikä kertaakaan seksin merkeissä.
Erotiikkaa on ilmassa, ja tiedän , jos menemme sänkyyn, se on menoa!
Ei meistä kumpikaan toivo niin käyvän, mutta emme halua lopettaakaan.....

Tilanteemme on aika ihana, mutta niin pirullinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ei nimimerkkiä/:
Itse olen ollut ns.etäsuhteessa varattuun mieheen kolmisen vuotta, pidän sitä erittäin vaarallisena sen vuoksi, että olemme sielunkumppanit.

Sinuna menisin sänkyyn heti.

Minulle kävi kerran niin, että pidin varattuna yllä suhdetta mieheen, johon olin ihan kuumana - ja hän myös. Emme menneet rajan yli.

Sitten, kun erosin, varasimme hotelliviikonlopun ja ajattelin, että vihdoinkin ja että ihanaa ja että juuri tätä minä halusin ja haluan. Ja PÖH! Kemiamme eivät sängyssä kohdanneet alkuunkaan. Ajattelin jälkeen päin vaan, että, miksi minä tähänkin juttuun tuhrasin energiaani näin pitkään!

siitä miksi pettää ja millainen luonne on.joku ihastuu ja rakastuu päätä pahkaa joku pakoilee todellisuutta, etsii ratkaisua ja kulkee ns. harhaan. voi kokea, että tämä se vasta ihanaa on, kunnes huomaa yhtäkkiä että valot syttyy lamppuun esim. kun jää kiinni.on kulkenut ns. pimeellä ja todella harhaan. Jos on itsellä paha olo ja ahdistusta, kyllä se toinen mies/nainen voi olla vain se kanava josta se paha olo purkautuu.sitä rakentaa itselleen niinkuin sellaisen valemaailman sen toisen kanssa, josta saa voimaa ja paha olo hetkeksi väistyy.oikeat tunteet voivat olla jotain aivan muuta miltä saattaa välillä vaikuttaa.sen paljastuminen voi olla järkytys kaikille.

Minulla on varattuna naisena myös etäsuhde varattuun mieheen. Vetovoima välillämme oli ensimmäisestä tapaamisesta lähtien valtava ja toisella tapaamisella ajauduimme sänkyyn. Se kannatti, sillä samanlaista sielunkumppania en seksin suhteen ole vielä tavannut. Olemme molemmat kovasti ihastuneita toisiimme, soittelemme ja sähköpostittelemme päivittäin. Sähköiset kohtaamiset ovat pari kertaa kuukaudessa.

Kiitos kommenteistanne! Kaipaisin myös miesten näkökulmaa tähän aiheeseen, miten olette "hairahduksenne" kokeneet ja oletteko jatkaneet salasuhdetta pitkäänkin ja mistä syystä jos olette.

Alkuperäinen kirjoittaja -ap-:
Kiitos kommenteistanne! Kaipaisin myös miesten näkökulmaa tähän aiheeseen, miten olette "hairahduksenne" kokeneet ja oletteko jatkaneet salasuhdetta pitkäänkin ja mistä syystä jos olette.

Hänen kanssaan tunnen olevani Mies,suhde on kestänyt pari vuotta ja toivon sen jatkuvan.

Alkuperäinen kirjoittaja Shiny:
Minulla on varattuna naisena myös etäsuhde varattuun mieheen. Vetovoima välillämme oli ensimmäisestä tapaamisesta lähtien valtava ja toisella tapaamisella ajauduimme sänkyyn. Se kannatti, sillä samanlaista sielunkumppania en seksin suhteen ole vielä tavannut. Olemme molemmat kovasti ihastuneita toisiimme, soittelemme ja sähköpostittelemme päivittäin. Sähköiset kohtaamiset ovat pari kertaa kuukaudessa.

Käyn nussimassa silloin tällöin yhtä etänaista. Varsin keskinkertainen panopuu. Uskoo kaiken mitä höpötän vetovoimasta ja sielunkumppanuudesta, mutta voihan sitä pillupalkalla sepustaa mitä sattuu.

Olin kaksi vuotta salasuhteessa varattuun mieheen ja vaikka homman piti olla vain seksiä &k averuutta, rakastuimme aika nopeasti... Tunteemme olivat hyvin aitoja ja todellisia. Vietimme joskus useita päiviä yhdessä aivan arkisissa kuvioissa esim. mökkeillen; tunsimme olevamme kuin pariskunta.

Sitten minun elämääni tuli muita ongelmia ja suhteemme alkoi rakoilla. Erosimme aluksi ystävinä, mutta kun mies löysi sitten uuden salarakkaan, jonka vuoksi viimein jätti vaimonsa, hän halusi lopettaa yhteydenpidon. Uusi vaimo on liian mustasukkainen ja pitää miehen kunnolla pihdeissään.

Menneitä on kuitenkin välillä mukavaa muistella. En kadu!

Alkuperäinen kirjoittaja ei nimimerkkiä/:

Miksi mies ei sitten eroa vaimostaan jos kerta on löytänyt sielunkumppaninsa sinusta?

Minulla on tunteet mukana. En edes haluaisi pettää ilman tunteita. En tietystikään haluaisi edes pettää, mutta kun tykkään ja rakastankin. Heitä molempia. Vaan kun elämä ei mene aina niin kuin meinaa.

En tiedä mihin nämä tilanteet kehittyvät ja minne elämä kuljettaa. HAluaisin saada kummatkin, mutta voi olla että lopulta jään yksin. Olen tiedostanut leikkini riskit, joten satutan kai ensi sijaisesti eniten itseäni.

Olen varmaan liian herkkä pettämään, mutta valitsin tämän tien. Tai tämä tie valitsi minut, miten vaan. Kyse on muustakin kuin seksistä. Olemme samalla aaltopituudella muutenkin.

En tiedä kauanko näin voi jatkua. Toisaalta toivon, ettei tämä loppuisi koskaan, toisaalta tiedän ettei jatkumisellekaan ole liian hyvät edellytykset. Mutta tosiaan ilman tunteita en itse edes haluaisi pettää... haluan, että ihminen kenen vuoksi riskeeraan kaiken, on oikeasti sen arvoinen - jäipä minulle lopulta luu käteen tahi ei.

Alkuperäinen kirjoittaja kun on tunteet:
Minulla on tunteet mukana. En edes haluaisi pettää ilman tunteita. En tietystikään haluaisi edes pettää, mutta kun tykkään ja rakastankin. Heitä molempia. Vaan kun elämä ei mene aina niin kuin meinaa.

En tiedä mihin nämä tilanteet kehittyvät ja minne elämä kuljettaa. HAluaisin saada kummatkin, mutta voi olla että lopulta jään yksin. Olen tiedostanut leikkini riskit, joten satutan kai ensi sijaisesti eniten itseäni.

Olen varmaan liian herkkä pettämään, mutta valitsin tämän tien. Tai tämä tie valitsi minut, miten vaan. Kyse on muustakin kuin seksistä. Olemme samalla aaltopituudella muutenkin.

En tiedä kauanko näin voi jatkua. Toisaalta toivon, ettei tämä loppuisi koskaan, toisaalta tiedän ettei jatkumisellekaan ole liian hyvät edellytykset. Mutta tosiaan ilman tunteita en itse edes haluaisi pettää... haluan, että ihminen kenen vuoksi riskeeraan kaiken, on oikeasti sen arvoinen - jäipä minulle lopulta luu käteen tahi ei.

Niin, lopulta voit jäädä yksin. Minulle kävi niin, otin tietoisen riskin ja jätin silloisen kumppanini koska petin häntä. En odottanut tältä toiselta mieheltä mitään, tietysti olisin silloin ollut iloinen jos olisi halunnut jatkaa tapaamisia mutta hän ei ollut kiinnostunut minusta tarpeeksi. Eli jäi "luu käteen" mutta ratkaisu oli pakko tehdä koska noinkaan ei voi kovin pitkään elää. Nykyisin tuomitsen pettämisen täysin enkä tekisi itse niin enää kenellekkään. Siinä rikkoo vain itsensä ja loukkaa eniten sitä ihmistä jonka pitäisi olla se rakkain ja tärkein asia maailmassa.

Niin, lopulta voit jäädä yksin. Minulle kävi niin, otin tietoisen riskin ja jätin silloisen kumppanini koska petin häntä. En odottanut tältä toiselta mieheltä mitään, tietysti olisin silloin ollut iloinen jos olisi halunnut jatkaa tapaamisia mutta hän ei ollut kiinnostunut minusta tarpeeksi. Eli jäi "luu käteen" mutta ratkaisu oli pakko tehdä koska noinkaan ei voi kovin pitkään elää. Nykyisin tuomitsen pettämisen täysin enkä tekisi itse niin enää kenellekkään. Siinä rikkoo vain itsensä ja loukkaa eniten sitä ihmistä jonka pitäisi olla se rakkain ja tärkein asia maailmassa.

"luu käteen*", olet oikeassa. Tässä pelissä ei ajatella järjellä, vaikka kuinka yrittäisi. Hulluinta on, että periaatteessa minäkin tuomitsen pettämisen. Tai tuomitsen ja tuomitsen, mutta pidän sitä inhottavana...

Minä rikon itseäni vähä vähältä sisältä. Yritän saada tämän loppumaan, mutta olen kai liian heikko. Huonoa omatuntoa en tunne, surua sitäkin enemmän siitä, ettei omatunto soimaa. Ja surua siitä, että tähän ansaan itseni langetin.

Tiedän, että tämä tulee päättymään ikävästi jonnekin suuntaan. Mutta en jaksa välittää.

Tää on jännä juttu miten ihmiset pettävät eniten itseään pettäessään puolisoaan. Ihminen on aika hukassa, kun hän rakastuu ihastumiseen; niin paljon ei voi laittaa ilmaa mihinkään muuhun asiaan. "Jalat tukevasti ilmassa" Siinä ollaanan todella ohhoon päällä.

Melkoista lottoa, jos kuvittelee, että kysymyksessä on luotettavien ihmisten vakava yritys perustaa koti...toisten kotien päälle.

Lieköhän kyseessä vain rakastuminen ihastumiseen... Joskus elämässä kohtaa ihmisiä, joiden kanssa vaan synkkaa joko fyysisesti tai henkisesti tai molempia. Joskus niitä ihmisiä kohtaa myös parisuhteen ulkopuolella. Sellasta on elämä.

Kotia ei tarvitse jokaisen kanssa perustaa, onneksi. Ja itseänsähän tässä tosiaan pettää eniten. On tainnut pettää jo alusta asti kun ykkösen kanssa leikkiin ryhtyi...

Lieköhän kyseessä vain rakastuminen ihastumiseen... Joskus elämässä kohtaa ihmisiä, joiden kanssa vaan synkkaa joko fyysisesti tai henkisesti tai molempia. Joskus niitä ihmisiä kohtaa myös parisuhteen ulkopuolella. Sellasta on elämä.

Kotia ei tarvitse jokaisen kanssa perustaa, onneksi. Ja itseänsähän tässä tosiaan pettää eniten. On tainnut pettää jo alusta asti kun ykkösen kanssa leikkiin ryhtyi...

Heitän prosenttiluvuksi 90% , joiden kanssa synkkaa loistavasti tavattaessa ja jopa vielä muutaman kuukauden jälkeen; sen jälkeen ei sitten synkkaakaan.

Itse katsoin pitkään sympaattista naista ja minusta hän hymyili silmillään vastaan. Oltiin linja-autoasemalla ja ajattelin, että onpas herttainen nainen. Sitten kun hän ei saanut haluamaansa taksia, niin hän roiskaisi oven voimalla kiinni. Silloin ajattelin, että hyvä kun näytti hermonsa taksikuskille...

Alkuperäinen kirjoittaja Shiny:

Anteeksi kamalasti, mutta tämä kirjoitus on aivan mestarillinen omassa absurditeetissaan! Onnittelut kirjoittajalle;

"toisella tapaamisella ajauduimme sänkyyn" - autot ajautuvat väärälle kaistalle, ja jos ihminen ajautuu asentoon, jossa joku on osittain hänen sisällään, kuka on sen kropan siihen ajanut jos ei ihminen itse?

"samanlaista sielunkumppania en seksin suhteen" - ihastuttavan sievistelevä oksimorooni, kuten "military intelligence". Näen sieluni silmin kaksi sielua paneskelemassa - hei! miksi tää kuvakieli ei toimi tässä...

"sähköpostittelemme päivittäin. Sähköiset kohtaamiset ovat pari kertaa kuukaudessa" - siis mitä? Virtuaaliseksiä vai erityisen latautunutta keskustelua chatissa sielulta toiselle?

Kiitoskiitoskiitos kirjoittajalle, tällaistä määrää namianamia en olekaan lukenut aikoihin yhdessä ja samassa viestissä! Pusuja sielulta toiselle! *Moiskis*

Avomieheni suunnittelee yhteistä tulevaisuutta, asuntolainaa, matkoja jne. pitää huolta siitä, että minulla on kaikki hyvin, hoivaa, hellii ja hemmottelee. On kertakaikkisen ihana ja upea puoliso.

Samaan aikaan hänellä on jo yli vuoden ajan ollut rinnakkaissuhde. Mieheni ei tiedä, että tiedän tästä suhteesta. Ensimmäiset epäilykseni asiasta heräsivät vuosi sitten, mutta hän kielsi ja on kieltänyt joka kerta siitä saakka.
Varmuuden asiasta sain muutama viikko sitten.

En ymmärrä hänen motiivejaan minua kohtaan. Mitä järkeä on suunnitella minun kanssani ruusuista tulevaisuutta, jos sivussa on toinen pitkäaikainen suhde? Eikö olisi loogisempaa laittaa lusikat jakoon, kuin haalia niitä lisää?
Koska en ymmärrä hänen motiivejaan en myöskään osaa päättää puhallanko itse pelin poikki, vai "taistelenko miehestäni"?

Hyvä kysymys Ensimmäinen nainen ^¨^
Olen epäillyt miestäni samankaltaisesta puuhasta mutta hän on kieltänyt kaiken. Vaisto kuitenkin sanoo että jotain selkäni takana tapahtuu. Olen myös miettinyt sitä että jos on sutinaa jonkun muun kanssa suhteen ulkopuolella miksi haluaa ylipäätään sitten jatkaa suhdetta ja suunnitella yhteistä tulevaisuutta. Mikä saa ihmiset jatkamaan epärehellistä elämää kumppaninsa kustannuksella? Tuota en tajua itsekään kyllä mitenkään. Paljon reilumpaa olisi myöntää kaikki touhut ja pistää suhde katkolle jos ei pysty sitoutumaan yhteen suhteeseen kerrallaan.

Ei kaikki vain aina mene niinkuin toivoisi, nykyään tuntuu että tuollainen seläntakana puuhastelu on todella yleistä eikä tekijä välttämättä osaa pitää sitä mitenkään pahana. Oikein pahaa tekee tällainen ja olen surullinen siitä että yksiavioisuutta ei enää arvosteta pätkän vertaa.

Kun sen tietäisi itsekin, että mikä ajaa tähän tilanteeseen? Todellisuudessa ei halua loukata puolisoaan, koska rakastaa tätä, mutta silti jostain syystä salaa loukkaa. Ei siihen ole syytä eikä selitystä. Muuta kuin ehkä itsekkyys. Toivoisin niin, että osaisin lopettaa tämän leikin pian. Mutta kun on tunteet toistakin kohtaan, niin se ei ole niin helppoa. Ja oikein sekin, että olisi reilumpaa lopettaa ensin parisuhde ja touhuta sitten. Siinä olen kyllä samaa mieltä, vaikka toiminkin toisin, en kylläkään osaa sanoa miksi.

Yhteistyössä