Pettäjä pariterapiassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On käyttäytymismalli/tapa kulttuurissa. Kuinka paljon moraalia näkee iltapäivälehdissä? Sieltä mallit nykyihmiselle tulee eli missin viekotteleviin alusasuihin ym. = moraalia.

Moraali sanalla ei ole mitään tekemistä sanan ihminen ja ihmisen roolien = nainen, äiti, huora, valkoihonen, siwan kassa ... kanssa.

Mies, huoripukki, mieshuora= maksullinen mies ammattina, isä, veli, mustaihoinen, rekkakuski ...

Viimeksi muokattu:
aha, nyt tää on mennyt käsitteiden hiomiseen... Toi on aika kulttuurisidonnaista mikä on hyväksyttävää ja mikä ei. Ei ole olemassa mitään universaalia pettämisen rajaa tai määritelmää. Se mikä on moraalisesti arveluttavaa jossakin ajassa ja paikassa, ei välttämättä ole sitä toisaalla. Mutta jätettäisiinkö se aihe sikseen. Emme tule saavuttamaan konsensusta siinä asiassa. Tiedämme, että on yksilöitä ja mielipiteitä, ei universaalia oikeaa ja väärää.

Tiedän, että tekoni loukkaa miestäni jos hän sen saa tietoonsa. Toisen loukkaamista voidaan pitää moraalisesti vääränä. Tiedän, että en ole toiminut oikein, asia ei ole siitä kiinni. Tiedän kuitenkin myös, etten siinä tilanteessa ja hetkessä kyennyt oikeanlaiseen toimintaan, olin himojeni vietävissä ja heikko. Asia ei muutu siitä mihinkään nimittelette minua sitten millä nimillä haluatte. Ymmärrän, että on olemassa ihmisiä, jotka haluavat pönkittää itseään minua haukkumalla ja nimittelemällä. Jos se teidän oloanne helpottaa, ok. Minulle se on aivan sama, koska tiedän, että nämä asiat jakavat mielipiteitä ja toiset vain ottavat nämä asiat kovin voimakkaasti reagoiden. Se on teidän tapanne jäsentää maailmaa. Käsityksiini itsestäni ne eivät kuitenkaan vaikuta, minulla on itsetunto kohdillaan.

Mielellään jatkan keskustelua aiheesta, mutta en jaksaisi väitellä käsitteistä ja sanojen merkityksistä, se ei johda mihinkään.

Mieheni kanssa seksi ei ole ollut hyvää pitkään aikaan. Toisaalta omatunto kolkuttaa kovastikin, toisaalta tekisi mieli ottaa uusiksi. Kaikkein eniten haluaisin, että minun ja mieheni seksi olisi kiihottavaa, ihanaa, hekumallista. Mutta voiko se olla sellaista pitkässä suhteessa vai laimeneeko se aina? Meillä on mielestäni ollut hyvä suhde, olemme nyt vain ajautuneet kauemmas toisistamme. Seksin kanssa on ollut jotain ongelmia jo pidempään.

Parisuhteessa ja seksissä kyse on aina kahdesta osapuolesta. Tiedät itsekin, että parisuhdeongelmat eivät ratkea sillä, että käyt hakemassa lohtua toiselta mieheltä. Voit tehdä oman osasi. Kiihottavuus ja hekumallisuus on vuorovaikutusta. Pidätkö sinä omalta osaltasi huolta siitä, että suhde säilyy tuoreena?

Usein muut parisuhdeongelmat heijastuvat myös seksiin. Sinä olet tainnut havahtua parisuhteen ongelmiin vasta nyt, kun seksielämään tyytymättömyys on lisääntynyt. Taustalla voi olla esim. syitä, joita ette ole pystyneet ratkaisemaan puhumalla. Ahdistus ja kasvavat puhumattomat asiat voivat johtaa siihen, että ei pysty heittäytymään täysillä seksiin, koska psyyke on sellainen, että on vaikea poissulkea ikäviä asioita mielestä seksin ajaksi.

Niissä harvoissa suhteissa, joissa pariskunnan keskinäinen kemia toimii erittäin hyvin vuosikymmenien jälkeenkin, on se tilanne, että keskinäinen kunnioitus jatkuu vuodesta toiseen. Osataan ratkoa ongelmia ennen kuin ne pääsevät kasvamaan liian isoiksi. Kyse on pitkälti myös tahdosta: Minä tahdon olla tämän puolisoni kanssa ja tehdä kaikkeni, että meillä on hyvä olla. Silloin parisuhde ei ole kinastelua ja riitelyä siitä, että kumpi on oikeassa, vaan siitä, että kumpikin haluaa tehdä parhaansa, jotta perheessä on hyvä olla. Kumpikin osaa antaa ja ottaa; olla itsekäs ja uhrautuva.

Pitkässä parisuhteessa on ylä- ja alamäkiä. Varsinkin, jos pariskunnalla on lapsia, niin vauvan syntymä aiheuttaa useinkin jopa kuukausien taukoja seksiin. Hyvässä suhteessa niistäkin asioista voidaan keskustella ja etsiä keinoja, että milloin ajatellaan itsekkäästi, milloin puolison etua ja milloin taas lasten etua.

Viimeksi muokattu:
Parisuhteessa ja seksissä kyse on aina kahdesta osapuolesta. Tiedät itsekin, että parisuhdeongelmat eivät ratkea sillä, että käyt hakemassa lohtua toiselta mieheltä. Voit tehdä oman osasi. Kiihottavuus ja hekumallisuus on vuorovaikutusta. Pidätkö sinä omalta osaltasi huolta siitä, että suhde säilyy tuoreena?

Usein muut parisuhdeongelmat heijastuvat myös seksiin. Sinä olet tainnut havahtua parisuhteen ongelmiin vasta nyt, kun seksielämään tyytymättömyys on lisääntynyt. Taustalla voi olla esim. syitä, joita ette ole pystyneet ratkaisemaan puhumalla. Ahdistus ja kasvavat puhumattomat asiat voivat johtaa siihen, että ei pysty heittäytymään täysillä seksiin, koska psyyke on sellainen, että on vaikea poissulkea ikäviä asioita mielestä seksin ajaksi.

Niissä harvoissa suhteissa, joissa pariskunnan keskinäinen kemia toimii erittäin hyvin vuosikymmenien jälkeenkin, on se tilanne, että keskinäinen kunnioitus jatkuu vuodesta toiseen. Osataan ratkoa ongelmia ennen kuin ne pääsevät kasvamaan liian isoiksi. Kyse on pitkälti myös tahdosta: Minä tahdon olla tämän puolisoni kanssa ja tehdä kaikkeni, että meillä on hyvä olla. Silloin parisuhde ei ole kinastelua ja riitelyä siitä, että kumpi on oikeassa, vaan siitä, että kumpikin haluaa tehdä parhaansa, jotta perheessä on hyvä olla. Kumpikin osaa antaa ja ottaa; olla itsekäs ja uhrautuva.

Pitkässä parisuhteessa on ylä- ja alamäkiä. Varsinkin, jos pariskunnalla on lapsia, niin vauvan syntymä aiheuttaa useinkin jopa kuukausien taukoja seksiin. Hyvässä suhteessa niistäkin asioista voidaan keskustella ja etsiä keinoja, että milloin ajatellaan itsekkäästi, milloin puolison etua ja milloin taas lasten etua.

Tämä oli hyvin ja tyhjentävästi kirjoitettu, mutta sinulle Monna, koska et osaa ajatella kuin omaa etuasia ja et halua olla rehellinen, ota ero.
Muussa tapauksessa vain loukkaat itseäsi ja miestäsi enemmän.
Täytyy kyllä sanoa, että en ymmärrä sinua, miksi käyttäydyt noin.
Mutta jos teillä meni muutenkin huonosti ota se ero.
Pitkässä parisuhteessa on näitä ylä ja alamäkiä, mutta parisuhteen molemmat osapuolet tietävät sen eivätkä lähde pettämisellä piristystä hakemaan ja markkina-arvoaan kokeilemaan.
Sanon tämän 21 vuoden avioliiton kokemuksella jossa molemmat ovat olleet uskollisia toisilleen koko ajan.

Viimeksi muokattu:
kiitos Ninnanunna hienosta viestistäsi. On totta, että kaksi parisuhteeseen tarvitaan. Musta vaan tuntuu, että olen yrittänyt jo niin paljon ja nyt sitten luovutin lopulta kun kadotin uskoni suhteeseemme. En enää tiedä tuleeko tästä mitään, ennen jaksoin aina uskoa kaikista vaikeuksista huolimatta. Vaikeuksia meillä on kieltämättä ollut paljon ja ne ihan varmasti heijastuvat seksiin, ei siitä ole epäilystäkään. En vaan enää tiedä mitä tehdä, keinot on kovin vähissä eikä usko parempaan ja jaksaminenkaan ole enää parhaimmillaan.

Olemme molemmat tehneet töitä tämän suhteen eteen, taistelleet monia vaikeuksia vastaan. Meillä vaan on melkoisesti sitä painolastia ja olemme aika erilaiset ihmiset. Ihastusta ja rakkautta meillä oli paljonkin, ja ainakin rakkaus on edelleen siellä kaiken taustalla, ehkä vähän kolhiintuneena ja haalistuneena, mutta on se siellä, osaisi vaan kaivaa esiin.

Voi se tietty olla, että meillä on nyt vain alamäki. Mun elämä on vain ollut niin pitkä alamäki, että kaipaisi sitä tasaistakin välillä. Mulla oli ajatus, että kaikki voisi nyt olla kunnossa, mutta ei ole sittenkään. Olemme kai jo niin tottuneet vaikeuksiin ettemme osaa päästää niistä irti. Jotenkin mulle on vielä kaiken lisäksi iskenyt nyt hirveä kiima-aika joka ei tunnu osoittavan laantumisen merkkejä. Olen koko suhteemme ajan ollut miestäni seksuaalisempi, mutta nyt se on tuntunut kärjistyneen. Luulin, että pärjäisin pliisummallakin seksillä, mutta ei se sille tunnu.

maraton1970 - en minäkään ymmärrä itseäni tai miksi näin käyttäydyn. Olen aina ajatellut olevani erityisen uskollinen ihminen, mutta enpä sitten olekaan. Vielä vuosi sitten olin varma etten koskaan pettäisi. En itsekään ymmärrä mitä tässä on tapahtunut, tuntuu kuin arvoni olisivat keikahtaneet päälaelleen. Olen pettynyt, muuttunut ikioptimistista kyynisemmäksi, en usko enää suhteeseemme, en arvosta miestäni kuten ennen. Haluaisin saada asiat ennalleen, mutta en vaan osaa, jokin mielessäni on muuttunut liikaa.

Kannattaako pariterapiaan mennä, kun olen pettänyt miestäni kun koen että suhde ei ole kunnossa? En missään nimessä halua paljastaa petostani miehelle. Tuleeko petos "väkisin" ilmi terapiassa? Puhuimme terapiaan menemisestä jo ennen kuin petin miestäni. Olisin halunnut saada asiat välillämme kuntoon ennen kuin jotain tällaista tapahtuu. No nyt on tapahtunut ja haluaisin edelleen korjata suhteemme, mutta pettämistä en halua miehen koskaan saavan selville.

Riippuu siitä, menettekö kaupungin/kunnan kriisiparisuhdeterapiaan tai ev.lut seurakunnan vastaavaan.

Kunnallisessa pariterapiassa mies on aina syyllinen. Mari-paitaiset muka-psykologit syyllistävät aina miehen, vaikka vaimo tunnustaisikin huoraamisensa: "Et ole, Jarmo, ottanut tarpeeksi huomioon kumppanisiasi. Oikeasti se on ollut oma vikasi, mitä on tapahtunut"

"Ettet vaan olisi juonut kaljaa ja uhkaillut kumppanisiasi parisuhteen lopettamisella. Hyh-hyh!"

Seurakunnan vastaavassa terapiaistunnossa pastori kertoo rauhallisesti pettäjän tehneen väärin, ja pyytää loukattua antamaan anteeksi - mahdollisuuksiensa mukaan.

Ex-vaimo tykkäsi enemmän kunnallisesta kuin seurakunnan terapiasta. Varsinkin, kun kunnallinen terapoitsija ei käskenyt pistämään sivusuhdetta poikki heti, mutta pastori käski...

Viimeksi muokattu:
Kuule Monna . Minun tuli oltua vuosikymmenen varaalibi naimisissa olevalle naiselle kun se kävi nk. oikean rakkautensa luona. Heilläkin oman miehen kanssa homma meni juuri noin ei kerrota ei loukata.

Mutta. Kävi vain niin että mies sai tietää. Tiesi vuosia. Oli hiljaa. Nainen jatkoi vuodesta toiseen samaa rataa. Kunnes selvisi miehelle että molemmat nuoremmat lapset ovat toisilta miehiltä. Taatusti tämä tuttuni on himokas ja heikko . Kyllä me kaikki olemme . Mutta suurin pointti tässä jutussa on että älä jatka miehesi kanssa jos sinua muut kerran noin paljon himottaa.

Loppulasku tässä tutunkin touhussa on. Että lapsista osa syö mielialalääkkeitä. Yksi sekoilee kadulla. Kolmannen kanssa isä jostain syystä pitää yhtä, ja hommailevat kaikkea. Perhe siis kärsi. Ei vaimo missään vaiheessa. Eikä vieläkään myönnä edes auttaneensa itsekkäällä ei aikuismaisella käytöksellään.
En sano mitään pitääkö mennä vai ei. Mutta mieti tuota himottamis asiaa ihan 150% omalta kannalta ja tulevan perheen kannalta. Lupaathan ?

aha, nyt tää on mennyt käsitteiden hiomiseen... Toi on aika kulttuurisidonnaista mikä on hyväksyttävää ja mikä ei. Ei ole olemassa mitään universaalia pettämisen rajaa tai määritelmää. Se mikä on moraalisesti arveluttavaa jossakin ajassa ja paikassa, ei välttämättä ole sitä toisaalla. Mutta jätettäisiinkö se aihe sikseen. Emme tule saavuttamaan konsensusta siinä asiassa. Tiedämme, että on yksilöitä ja mielipiteitä, ei universaalia oikeaa ja väärää.

Tiedän, että tekoni loukkaa miestäni jos hän sen saa tietoonsa. Toisen loukkaamista voidaan pitää moraalisesti vääränä. Tiedän, että en ole toiminut oikein, asia ei ole siitä kiinni. Tiedän kuitenkin myös, etten siinä tilanteessa ja hetkessä kyennyt oikeanlaiseen toimintaan, olin himojeni vietävissä ja heikko. Asia ei muutu siitä mihinkään nimittelette minua sitten millä nimillä haluatte. Ymmärrän, että on olemassa ihmisiä, jotka haluavat pönkittää itseään minua haukkumalla ja nimittelemällä. Jos se teidän oloanne helpottaa, ok. Minulle se on aivan sama, koska tiedän, että nämä asiat jakavat mielipiteitä ja toiset vain ottavat nämä asiat kovin voimakkaasti reagoiden. Se on teidän tapanne jäsentää maailmaa. Käsityksiini itsestäni ne eivät kuitenkaan vaikuta, minulla on itsetunto kohdillaan.

Mielellään jatkan keskustelua aiheesta, mutta en jaksaisi väitellä käsitteistä ja sanojen merkityksistä, se ei johda mihinkään.

Viimeksi muokattu:
kiitos Ninnanunna hienosta viestistäsi. On totta, että kaksi parisuhteeseen tarvitaan. Musta vaan tuntuu, että olen yrittänyt jo niin paljon ja nyt sitten luovutin lopulta kun kadotin uskoni suhteeseemme. En enää tiedä tuleeko tästä mitään, ennen jaksoin aina uskoa kaikista vaikeuksista huolimatta. Vaikeuksia meillä on kieltämättä ollut paljon ja ne ihan varmasti heijastuvat seksiin, ei siitä ole epäilystäkään. En vaan enää tiedä mitä tehdä, keinot on kovin vähissä eikä usko parempaan ja jaksaminenkaan ole enää parhaimmillaan.

Olemme molemmat tehneet töitä tämän suhteen eteen, taistelleet monia vaikeuksia vastaan. Meillä vaan on melkoisesti sitä painolastia ja olemme aika erilaiset ihmiset. Ihastusta ja rakkautta meillä oli paljonkin, ja ainakin rakkaus on edelleen siellä kaiken taustalla, ehkä vähän kolhiintuneena ja haalistuneena, mutta on se siellä, osaisi vaan kaivaa esiin.

Voi se tietty olla, että meillä on nyt vain alamäki. Mun elämä on vain ollut niin pitkä alamäki, että kaipaisi sitä tasaistakin välillä. Mulla oli ajatus, että kaikki voisi nyt olla kunnossa, mutta ei ole sittenkään. Olemme kai jo niin tottuneet vaikeuksiin ettemme osaa päästää niistä irti. Jotenkin mulle on vielä kaiken lisäksi iskenyt nyt hirveä kiima-aika joka ei tunnu osoittavan laantumisen merkkejä. Olen koko suhteemme ajan ollut miestäni seksuaalisempi, mutta nyt se on tuntunut kärjistyneen. Luulin, että pärjäisin pliisummallakin seksillä, mutta ei se sille tunnu.

maraton1970 - en minäkään ymmärrä itseäni tai miksi näin käyttäydyn. Olen aina ajatellut olevani erityisen uskollinen ihminen, mutta enpä sitten olekaan. Vielä vuosi sitten olin varma etten koskaan pettäisi. En itsekään ymmärrä mitä tässä on tapahtunut, tuntuu kuin arvoni olisivat keikahtaneet päälaelleen. Olen pettynyt, muuttunut ikioptimistista kyynisemmäksi, en usko enää suhteeseemme, en arvosta miestäni kuten ennen. Haluaisin saada asiat ennalleen, mutta en vaan osaa, jokin mielessäni on muuttunut liikaa.

Teimme vaimoni kanssa avioliiton alussa sopimuksen, mihinkään missä voi tulla ylimääräisiä huokutuksia ei mennä yksi vaan aina kahdestaan, niin on koluttu pikkujoulut, ravintolaillat sun muut, ja homma toimii, jopa lujittaa sidettä, kuitenkin anamme toistemme harrastuksille tilaa ja kunnioitamme niitä, harrastuuksiin mennään yksin.
Kumpikaan ei koe tätä sitovaksi vaan pikemminkin se on lujittanut sidettämme.
Tiedän, että tähän eivät läheskään kaikki suostuisi, meillä se vain toimii.
Tässä on ehkä meidän pitkän avioliiton 21:v salaisuus, eikä loppumisen uhkaa näy.
Avioliittoon kuuluu ylä ja alamäkiä, sekin on totta, mutta molemmat olemme muistaneet mitä siellä papin ja seurakunnan edessä on tullut luvattua.
Toinen tärkeä pointti on se ehdoton rehellisyys, jos eksyt valehtelemaan ja kun tuo asia jostain esiin putkahtaa on edessä kahta kamalampi riita, siksi ehdoton rehellisyys.
Olet nyt itse vedenjakajalla, sinun tulee päättää mitä teet otatko eron, tunnustatko miehellesi ja annat miehesi päättä vai jatkatko valheessa elämistä(tämä tulee joskus raskaaksi) ja pakotat samalla myös miehesi elämään valheessa, tekosi on paha, mutta jos sen tunnustat parhaimmassa tapauksessa siitä voi seurata suhteen lujittuminen ja uusiutuminen, siksi edelleen kehoitan sinua kertomaan miehellesi.
ja jos joku luulee että olen itse päässyt helpolla lueppa tuo minun aloitukseni tukinetistä.
[FONT=&quot]http://www.facebook.com/n/?markku.s...dGe&bcode=gLxjT&n_m=markkusantala@wippies.com[/FONT]

[FONT=&quot]http://www.facebook.com/n/?markku.s...dGe&bcode=gLxjT&n_m=markkusantala@wippies.com[/FONT]https://www.tukinet.net/keskustelu/viesti.tmpl?grp=58;mid=49384

Nyt voimia ja tee oikeat päätökset.

Viimeksi muokattu:
Jokainen tavallaan, mutta en nyt ihan tuotakaan ymmärrä, ettei mihinkään muuhun kuin harrastuksiin voisi mennä yksin. Ettekö koskaan käy illanvietoissa kavereidenne kanssa ilman, että toinen istuu vieressä? Eikö teillä ole itsekuria? Olen myös samanmittaisessa suhteessa, joka on pysynyt kasassa, vaikka emme käsi kädessä joka paikassa kuljekaan. Käymme toisinaan matkoillakin yksin, sillä lomat (ja mielenkiinnon kohteet) eivät ole osuneet yksiin - mitään ongelmia ei ole seurannut.

Mutta - hyvä, jos noin on hyvä :)

Käytin sanaa itsekuri. En itse kuitenkaan koe, että olisin tarvinnut itsekuria ollakseni pettämättä kumppaniani - ei ole ollut mitään tarvistakaan sellaiseen. Ja piti vielä lisätä, että kyllä omaan kumppaniin pitää voida luottaa.

Mielestäni hieman sairasta jos kaikkialle mennään yhdessä. Itse tukahtuisin tuollaisessa suhteessa. Itsekin lomailen välillä omalla porukalla ja avovaimo myös, en ole koskaan pettänyt ja tietääkseni ei ole nainenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Myös yksin;10812688:
Jokainen tavallaan, mutta en nyt ihan tuotakaan ymmärrä, ettei mihinkään muuhun kuin harrastuksiin voisi mennä yksin. Ettekö koskaan käy illanvietoissa kavereidenne kanssa ilman, että toinen istuu vieressä? Eikö teillä ole itsekuria? Olen myös samanmittaisessa suhteessa, joka on pysynyt kasassa, vaikka emme käsi kädessä joka paikassa kuljekaan. Käymme toisinaan matkoillakin yksin, sillä lomat (ja mielenkiinnon kohteet) eivät ole osuneet yksiin - mitään ongelmia ei ole seurannut.

Mutta - hyvä, jos noin on hyvä :)
Niin tämä sopii meille, sukulaisvierailut voidaan kyllä hoitaa yksinkin/lasten kanssa samoin piipahdukset kavereiden kanssa, mutta kun puhutaan matkoista, illanistujaisista viinan kanssa, yli yön vierailuista muualla kuin sukulaisten luona olemme aina kahdestaan liikkellä.
Aluksi kyse oli luottamuspulasta, vaimoni oli pettänyt edellisessä suhteessa ja hiukan menevää sorttia, mutta nykyään tämä on tapa.
Voin lämpimästi suositella.
Ihmetyttää vaan miksi varattujen pitää päästä yksin tuulettumaan, onko kuitenkin niin, että jätetään takaportti auki, jos sattuu onnistamaan, niin napataan kiinni ja petetään.
Tämä ei minun avioliittokäsitykseen käy.
Saa vapaasti tästä asiasta olla eri mieltä, meillä tämä sujuu hyvin, ottakaa oppia.

Kyllähän se pää hajoaa jos on 24/7 yhdessä. Minulla on omat ystävät ja avokilla omat, sitten on myös ne yhteiset ystävät. Ei poikien iltoihin tuoda kumppaneita mukaan, näissä illoissa dokataan eikä katsella vieraita naisia. Kuulostaisi hölmöltä jos itse tunkisin avovaimoni mukaan tyttöjen saunailtaan. vaikka ollaan suhteessa niin ei toista omisteta tai saa kahlita, sen verran luottamusta terveessä parisuhteessa tulee olla. Jos toinen haluaa pettää niin sille ei voi mitään.

Sori, mutta en varmasti ota oppia teidän mallista. Ei kuulosta terveeltä...

Niin tämä sopii meille, sukulaisvierailut voidaan kyllä hoitaa yksinkin/lasten kanssa samoin piipahdukset kavereiden kanssa, mutta kun puhutaan matkoista, illanistujaisista viinan kanssa, yli yön vierailuista muualla kuin sukulaisten luona olemme aina kahdestaan liikkellä.
Aluksi kyse oli luottamuspulasta, vaimoni oli pettänyt edellisessä suhteessa ja hiukan menevää sorttia, mutta nykyään tämä on tapa.
Voin lämpimästi suositella.
Ihmetyttää vaan miksi varattujen pitää päästä yksin tuulettumaan, onko kuitenkin niin, että jätetään takaportti auki, jos sattuu onnistamaan, niin napataan kiinni ja petetään.
Tämä ei minun avioliittokäsitykseen käy.
Saa vapaasti tästä asiasta olla eri mieltä, meillä tämä sujuu hyvin, ottakaa oppia.

No, minun ei tarvitse pitää kumppaniani lieassa, eikä hänen minua - me luotamme toisiimme. Emme lähde esimerkiksi baariin ilman toisiamme sen vuoksi, että etsisimme sieltä uutta seuraa. En ymmärrä, miksi hänen pitäisi istua vieressä, jos menen viihteelle ystävättäreni kanssa? Minä en ainakaan jaksaisi lähteä mukaan, kun hän lähtee ulos kavereidensa kanssa - ja mahtaisivatpa ne kaverit kummastellakin...

Viimeksi muokattu:
Kyllähän se pää hajoaa jos on 24/7 yhdessä. Minulla on omat ystävät ja avokilla omat, sitten on myös ne yhteiset ystävät. Ei poikien iltoihin tuoda kumppaneita mukaan, näissä illoissa dokataan eikä katsella vieraita naisia. Kuulostaisi hölmöltä jos itse tunkisin avovaimoni mukaan tyttöjen saunailtaan. vaikka ollaan suhteessa niin ei toista omisteta tai saa kahlita, sen verran luottamusta terveessä parisuhteessa tulee olla. Jos toinen haluaa pettää niin sille ei voi mitään.

Tuo on totta - jos toinen haluaa pettää, tilaisuuksia tulee kyllä. Löytyyhän niitä teoreettisia kumppaneita vaikka työpaikalta, jos niin haluaa...pitäisikö siis perustaa yhteinen firma, jossa toista voisi vahtia, heheh

Viimeksi muokattu:
Eikös suurin osa näistä pettämisistä tapahdu nimenomaan työkaverin kanssa. Meillä on muutamat tällaiset tapaukset nähty firmassa ja ne eivät ole pikkujoulujen seurausta vaan ruokatunneilla kadotaan tunniksi "johonkin"jne... Minuakin eräs harjoittelija yritti pokailla viime kesänä, mutta sanoin vaan, että kotona odottaa kaunis nainen. Tilaisuuksia tulee, mutta väittäisin, että enemmistö kuitenkin sanoo niihin ei.

Noh mitä saunailtoihin tulee, kumpikin sairastaa tautia jonka vuoksi viina on nykyään kiellettyä, siksi niihin ei tule kuin todella harvoin lähdettyä, ja lähinnä minä yksin, koska meillä on töissä vain miesporukka, ei taida huokutuksia tulla :D
vaimoni on eläkkeellä tautinsa takia, eikä senkään vuoksi nykyään juuri missään halua käydä, itse sinnittelen vielä töissä.
Mutta luulen kuitenkin, että en ole ainoa näin ajattelija.
ps. lukekaas tuolta ylempää tukinet linkistä miten elämä on kolhinut meitä, ehkä saatte ymmärrystä hiukan.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Myös yksin;10812818:
Tuo on totta - jos toinen haluaa pettää, tilaisuuksia tulee kyllä. Löytyyhän niitä teoreettisia kumppaneita vaikka työpaikalta, jos niin haluaa...pitäisikö siis perustaa yhteinen firma, jossa toista voisi vahtia, heheh

Noh meillä ei löydy teoreettisiä pettäjiä työpaikalta, työskentelen huoltoteknikkona, yksinäistä työtä, ei edes työparia.

No meillä ei onnistuisi tuollanen 24/7 yhdessäolo mitenkään, molemmilla omat menonsa, tietenkin yhteisten menojen lisäksi. Lisäksi molemmat meistä tekee työtä, jossa joutuu matkustamaan paljon. Hullunahan sitä muut pitäisi, jos työreissuille ottaisi miehensä/vaimonsa aina mukaan. Ja eihän puoliso edes ehtisi mukaan omien töidensä vuoksi.

Ja jos sitä tosissaan pettää haluaa, voihan sitä käydä vaikka vessassa pikapanolla työkaverinsa kanssa. Ei uskollisuutta saa toista kyttäämällä. Ja minkä arvoista uskollisuus edes on, jos sitä on uskollinen vain siksi, että puoliso kyttää jatkuvasti. Samahan se sitten on vaikka pettäisi.

Itse en halua erota siksi, että rakastan miestäni, haluan elämänmittaisen parisuhteen enkä usko että se olisi kenenkään muunkaan kanssa pitemmän päälle tämän kummempaa.

No meillä ei onnistuisi tuollanen 24/7 yhdessäolo mitenkään, molemmilla omat menonsa, tietenkin yhteisten menojen lisäksi. Lisäksi molemmat meistä tekee työtä, jossa joutuu matkustamaan paljon. Hullunahan sitä muut pitäisi, jos työreissuille ottaisi miehensä/vaimonsa aina mukaan. Ja eihän puoliso edes ehtisi mukaan omien töidensä vuoksi.

Ja jos sitä tosissaan pettää haluaa, voihan sitä käydä vaikka vessassa pikapanolla työkaverinsa kanssa. Ei uskollisuutta saa toista kyttäämällä. Ja minkä arvoista uskollisuus edes on, jos sitä on uskollinen vain siksi, että puoliso kyttää jatkuvasti. Samahan se sitten on vaikka pettäisi.

Itse en halua erota siksi, että rakastan miestäni, haluan elämänmittaisen parisuhteen enkä usko että se olisi kenenkään muunkaan kanssa pitemmän päälle tämän kummempaa.
siis kuka sanoo, että meillä on 24/7 yhdessäoloa, minulla on työni joka vie päivässä noin 12h, siinä ajassa kyllä ehtii vaimoni pettämään jos haluaa.
eipä ole halunnut.
MUtta pointtini on se, mitä valitettavasti kukaan ei tunnu tajuavan, että koska pettäminen on yleisesti hyväksyttyä nykyään, ei anneta tulla kiusauksen paikkaa, näin molemmilla on mukavampaa.
Ja úsko tai älä tämä on molempien tahdosta ja rakkaus kukoistaa edelleen.
Siis työreisulle ei todellakaan oteta miestä / vaimoa mukaan, älkää yleistäkö, tarkoitin siis lähinnä kapakkareissuja ja muita vastaavia jossa kiusaus voi jo sen kännisen käyttäytymisen takia päästä ylipääsemättömäksi.
Olen ymmärtänyt jostain syystä, että näitä pettämisiä nimenomaan perustellaan aina kännillä.
Siitä se alkaa ja seuraava kerta voikin jo tapahtua selvinpäin.
Mutta kukin taaplaa tavallaan, kertokaa sitten parinkymmenen vuoden päästä miten on käynyt.
Tai oppikaa jo nyt menkää suomi24:n uskottomuuspalstalle ja lueskelkaa.

Viimeksi muokattu: