Olenpa saanut monta vastausta, kiitokset kaikille mielipiteistä ja neuvoista
No tää on tää klassinen "kiinnostuin toisesta ja kännissä yksi asia johti toiseen" -tarina. En olis uskonut, että mulle käy niin mutta kävipähän vaan. Mieheni kanssa seksi ei ole ollut hyvää pitkään aikaan. Toisaalta omatunto kolkuttaa kovastikin, toisaalta tekisi mieli ottaa uusiksi. Kaikkein eniten haluaisin, että minun ja mieheni seksi olisi kiihottavaa, ihanaa, hekumallista. Mutta voiko se olla sellaista pitkässä suhteessa vai laimeneeko se aina? Meillä on mielestäni ollut hyvä suhde, olemme nyt vain ajautuneet kauemmas toisistamme. Seksin kanssa on ollut jotain ongelmia jo pidempään.
Kannattaako vain sen takia erota, että seksi vieraan kanssa on kiihottavampaa? Mitä vaihtoehtoja tässä on: Joko kärvistellä huonon seksin kanssa muuten ihan hyvässä suhteessa ja yrittää saada seksi muuttumaan vähemmän tärkeäksi. Tai sitten erota ja yrittää etsiä parempaa suhdetta, mutta minä luulen, että olin kenen kanssa tahansa, pidemmän päälle seksi ei vaan enää ole niin ihanaa. Tai sitten voin jatkaa nykyistä suhdetta ja "ulkoistaa" seksin parisuhteen ulkopuolelle. Viimeisin vaihtoehto on ehkä minulle helpoin, mutta myös erittäin väärin miestäni kohtaan. Vai voidaanko me saada esimerkiksi sillä terapialla suhteemme ja seksimme kuntoon niin, että parisuhteeni olisi minulle täysin riittävästi ja seksikin alkaisi taas luistaa?
Tiedän, että ihmisten mielipiteet jakaantuvat voimakkaasti pettämisen suhteen. Osa on ehdottomasti sitä mieltä, että pitää kertoa, osa sitä mieltä että ei pidä. Itse olin nuorempana ehdottomasti sitä mieltä että pitää kertoa, petetyllä on oikeus tietää. Nykyään olen vastakkaista mieltä. Ei kannata kertoa, sillä ei se ole iso juttu muuten kuin petetyn mielestä. En itsekään haluaisi tietää jos mieheni minua pettäisi. Ei meidän suhde siitä muuttuisi jos mies pettäisi eikä kertoisi, mutta jos pettäisi ja kertoisi, mikään ei enää koskaan olisi entisellään.