petin ja nyt mies haukkuu mua lapsille

  • Viestiketjun aloittaja 453773
  • Ensimmäinen viesti
wut
Ja mikä esti isää olemasta osallisena lasten elämässä? Aika tyhmä mies jos naisen takia jättää lapsetki martyyrinä.
Ajat olivat 70-luvulla erilaiset. Isä oli lastensa elämässä niin paljon kuin mahdollista. Äiti jatkoi "missatun nuoruuden" elämistä kymmeniä vuosia, joten ei ole ollut varmaankaan helppoa. Perheen isä on siirtynyt elämästä ikuisuuteen ja totuus tuli julki vasta isän pois menon jälkeen.

Marttyyri? No juu. Palsta ämmä ajattelee aina, että miehen syy vaikka koettaa ajatella lastensa tulevaisuutta. Äidin vaatimuksesta lapsille ei totuutta saanut kertoa ja isä taipui. Isän ammatti vei hänet päiviksi pois kotoa, joten vaihtoehtoakaan ei ollut. Katkera hän ei lapsilleen ollut koskaan.
 
Ajat olivat 70-luvulla erilaiset. Isä oli lastensa elämässä niin paljon kuin mahdollista. Äiti jatkoi "missatun nuoruuden" elämistä kymmeniä vuosia, joten ei ole ollut varmaankaan helppoa. Perheen isä on siirtynyt elämästä ikuisuuteen ja totuus tuli julki vasta isän pois menon jälkeen.

Marttyyri? No juu. Palsta ämmä ajattelee aina, että miehen syy vaikka koettaa ajatella lastensa tulevaisuutta. Äidin vaatimuksesta lapsille ei totuutta saanut kertoa ja isä taipui. Isän ammatti vei hänet päiviksi pois kotoa, joten vaihtoehtoakaan ei ollut. Katkera hän ei lapsilleen ollut koskaan.
Ja jos lapset olisivat tieneet asiasta niin sitten isä olisi ollut heidän kanssa enemmän vai miten se tieto äidin pettämisestä olisi heille isän tuoneet takaisin? Joka tapauksessa hän hylkäsi lapsensa.
 
"miimi"
Ihan totta, mitä porukkaa täällä oikein ravaa? Tuohan on ihan kauheaa!

Ota sossuun yhteyttä tai jotain jollei lopu. Tuollainen käytös vaikuttaa paljon lapsiin, ei pelkästään siihen mitä ne sinusta ajattelevat vaan muutenkin!

Katkera ihminen on kamala.
 
[QUOTE="piia";30293335]Hyi helevetti miten jotkut vähättelevät pettämistä, niinkuin se ei olisi yhtään mitään.[/QUOTE]

Minua taas ällöttää, kuinka suhteettoman iso juttu se joillekin on.
Ihan kuin ei kyettäisi tarkastelemaan suurempaa kokonaisuutta, vaan jumitetaan siihen yhteen tapahtumaan eli seksuaaliseen pettämiseen.
Todella itsekeskeistä minäminä-meininkiä, ei ainakaan mistään aidosta rakkaudesta voi olla kyse tuollaisessa minäkeskeisyydessä ja seksuaalisessa omistushalussa.

Toivottavasti sellaiset ihmiset, jotka tietävät suhteensa kaatuvan yhteen pettämiseen, eivät perusta perhettä.
 
Wertti
Kaikki pettäjät voisi lyödä yhteen kaupunkiin ja rakentaa helvetin korkea muuri ympärille. Siellä voisivat paneskella ympäriinsä niin paljon kuin sielu sietää. Takaisin ei olisi ulostietä.
 
näin onn
Minua taas ällöttää, kuinka suhteettoman iso juttu se joillekin on.
Ihan kuin ei kyettäisi tarkastelemaan suurempaa kokonaisuutta, vaan jumitetaan siihen yhteen tapahtumaan eli seksuaaliseen pettämiseen.
Todella itsekeskeistä minäminä-meininkiä, ei ainakaan mistään aidosta rakkaudesta voi olla kyse tuollaisessa minäkeskeisyydessä ja seksuaalisessa omistushalussa.

Toivottavasti sellaiset ihmiset, jotka tietävät suhteensa kaatuvan yhteen pettämiseen, eivät perusta perhettä.
peesaan
 
vierain
Mielummin sitä lapsille kertoo asiat niinku ne on, eikä salaile asioita ja tekemällä mustasta valkoista. Ap itse kusi niin omat asiansa, miehen asiat, sekä lasten asiat.

Rikoit perheen, rikoit luottamuksen, toit tuskaa, rikoit monen monta sydäntä, vain ja ainoastaan omien mielihalujesi takia.

Oliko hyvä pano?
 
valkoseitikki
Minua taas ällöttää, kuinka suhteettoman iso juttu se joillekin on.
Ihan kuin ei kyettäisi tarkastelemaan suurempaa kokonaisuutta, vaan jumitetaan siihen yhteen tapahtumaan eli seksuaaliseen pettämiseen.
Todella itsekeskeistä minäminä-meininkiä, ei ainakaan mistään aidosta rakkaudesta voi olla kyse tuollaisessa minäkeskeisyydessä ja seksuaalisessa omistushalussa.

Toivottavasti sellaiset ihmiset, jotka tietävät suhteensa kaatuvan yhteen pettämiseen, eivät perusta perhettä.
Kyllä mä oon perheen perustanut, vaikka tiedän, että varmaan pettäminen olis asia, jota en voisi antaa anteeksi. Voihan avioliitto muihinkin asioihin kaatua ja perhe voi muidenkin asioiden takia hajota, eihän etukäteen voi koskaan tietää mitä tulee käymään ja silti monet perustaa perheitä, ilman takuita siitä, ettei perhe ikinä hajoaisi.

Erota voi niinkin, ettei lapselle tarvitse mustamaalata puolisoa.
 
Ken guru
Minua taas ällöttää, kuinka suhteettoman iso juttu se joillekin on.
Ihan kuin ei kyettäisi tarkastelemaan suurempaa kokonaisuutta, vaan jumitetaan siihen yhteen tapahtumaan eli seksuaaliseen pettämiseen.
Todella itsekeskeistä minäminä-meininkiä, ei ainakaan mistään aidosta rakkaudesta voi olla kyse tuollaisessa minäkeskeisyydessä ja seksuaalisessa omistushalussa.

Toivottavasti sellaiset ihmiset, jotka tietävät suhteensa kaatuvan yhteen pettämiseen, eivät perusta perhettä.
Voi jestas miten omituista tekstiä :D. Meinaat että sinun tapasi toiimia ja ajatella on ainoa oikea :D..
 
vierass
Pettäjien pitää kärsiä kaikki seuraamukset mitä eteen tulee. Pettäminen on yksi kamalimmista asioista mitä toiselle voi tehdä.
En jaksanut lukea edes muita vastauksia kun tämä tuli vastaan, ja oletettavasti on joku jo asiasta maininnut.

Mutta voi nyt v**** ääliö, tuosta ei kärsi tasan kukaan muu, kuin ne lapset!! Tee palvelus kaikille, äläkä IKINÄ lisäänny.

Toivoopi erolapsi, jolla isä petti, äiti haukkui. Nyt katkeruus äitiä kohtaan on enemmän kuin paljon. Vanhempi on aina vanhempi, lapsille ei kuulu aikuisten väliset kaunat.
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor
[QUOTE="nuuh";30293321]No huhuu! Väärin teit ja on AINA väärin kaataa tämän tason paskat lasten niskaan MUTTA niin tekee jokaikinen petetty nainenkin!!! Isälläs on uus nainen, oliko se nainen siellä kanssa, nukkuko ne samassa sängyssä yms. Ja jos olisit alkoholisoitunut äiti ja puhuis mies lapsille juoposta äidistä niin SENKIN naiset kaataa lastensa niskaan ; isäs on juoppo, monta kaljaa otti ja plaa plaa. Tekopyhät....[/QUOTE]

Ei tasan tee!

Mun exä petti mua ja vielä aika röyhkeällä tavalla. Silti en ole lapselle missään vaiheessa isäänsä mustamaalannut, en vaikka olis kuinka ollut aihetta. Ei ole lapsen vika että toinen vanhemmista pettää eikä aikuisten keskiset asiat kuulu lapsen mietittäväksi. Mulla on muita kanavia joiden kautta olen saanut asian purkaa eikä mulla ole mitään tarvetta kertoa oikeaa syytä siitä miksi isä ei asu meidän kanssa enää. Lapsi sitä joskus kysyi ja sanoin että meidän rakkaus toisiimme loppui, joskus käy niin mutta se ei tarkoita sitä etteikö me molemmat lasta rakastettais.

Erotilanne on lapselle muutenkin ihan tarpeeksi vakava asia, ei siinä tarvita toisen vanhemmat mustamaalaamista yhtään. Voi sitä sitte tulevalle ex-puolisolleen huutaa vaikka pää punasena mitä tahansa loukkauksia mutta se tehdään silloin kun lapset ei ole kuulemassa. Raukka ihminen kaataa oman pahan olonsa lasten niskaan.
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor ja moekoe
Pessimisti
Minua taas ällöttää, kuinka suhteettoman iso juttu se joillekin on.
Ihan kuin ei kyettäisi tarkastelemaan suurempaa kokonaisuutta, vaan jumitetaan siihen yhteen tapahtumaan eli seksuaaliseen pettämiseen.
Todella itsekeskeistä minäminä-meininkiä, ei ainakaan mistään aidosta rakkaudesta voi olla kyse tuollaisessa minäkeskeisyydessä ja seksuaalisessa omistushalussa.

Toivottavasti sellaiset ihmiset, jotka tietävät suhteensa kaatuvan yhteen pettämiseen, eivät perusta perhettä.
Miksi ei? Onko pettäminen joku välttämättömyys, jota pitää parisuhteessa päästä toteuttamaan? Ainakin kerran. Useammin tietysti, jos ei jää kiinni. Itsehän voisin väittää, että minäminä-meininkiä edustaa ennemmin se osapuoli, joka pettää, mutta kukin tyylillään.
 
nohh
Onpas typerää mieheltä. Ehkä tuohon ei ole muuta ratkaisua kuin ero. Lasten ei pitäisi joutua kuuntelemaan tuollaista yhtään, karmeaa käytöstä mieheltäsi lapsia kohtaan.
 
"minna"
Ymmärrän ap:n miestä, koska varmasti kokee loukatuksi olonsa. Mutta missään tapauksessa ei saisi kaataa lasten niskaan aikuisten ongelmia. Lapsille omat vanhemmat on aina vanhemmat, eikä todellakaan heidän tarvitse valita äidin ja isän välillä. Ap on epäonnistunut puolisona, tehnyt erittäin rumasti omalle miehelleen, mutta eihän Se äitinä oloon vaikuta.

Ja mä koen kyllä oikeudeksi perustaa perheen, vaikka molemmat ollaan sitä mieltä, että pettäminen johtaa eroon. Niin ei vaan tehdä.
 
huh.
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;30293607:
Mun exä petti mua ja vielä aika röyhkeällä tavalla. Silti en ole lapselle missään vaiheessa isäänsä mustamaalannut, en vaikka olis kuinka ollut aihetta.
Teet karhunpalveluksen jos annat lapset elää valheessa. Pahimmassa tapauksessa toistavat isänsä tekemän virheen.
 
neuvo
Kerrot lapsille asiallisesti, että tykästyit toiseen mieheen enemmän kuin isään, ja isä on siksi nyt tosi vihainen äidille. Sitten voit kertoa, että ei tästä miehestä isäpuolta ole tulemassa, isä on aina teidän isä ja äiti on aina äiti, ja isäkin tulee vielä ihan ennalleen, mutta että jatkossa ei asuta samassa asunnossa.

Pettäminen on aika raakaa toista kohtaan. Pettäjänä olisi nyt vastuullisinta sinun ottaa ohjat käsiin ja hoitaa eroaminen koska miehesi on selvästi tällä hetkellä niin tolaltaan että hänestä ei siihen ole.
Tällä neuvolla en halua sanoa, että isä tekee oikein, tai että yleensäkään petetty puoliso tekee oikein lapsille reuhtoessaan, oli mies tai nainen. Mutta näin nyt on aloituksen mukaan jo käynyt, eli mitä voi aloittaja tehdä: ottaa ohjat käsiinsä ja tehdä mikä tehtävissä on. Toinen on selvästi ihan edesvastuuttomassa tilassa tällä hetkellä. Joku perheneuvola voisi olla hyväksi, mutta eihän tuossa tilanteessa sitä toista sinne välttämättä saa.
 
"hääh"
Kerrot lapsille asiallisesti, että tykästyit toiseen mieheen enemmän kuin isään, ja isä on siksi nyt tosi vihainen äidille. Sitten voit kertoa, että ei tästä miehestä isäpuolta ole tulemassa, isä on aina teidän isä ja äiti on aina äiti, ja isäkin tulee vielä ihan ennalleen, mutta että jatkossa ei asuta samassa asunnossa.
Miksi lapsille pitäisi luvata ettei äiti enää ota uutta miestä itselleen? Ehkä tästä uudesta miehestä tuleekin hyvä isäpuoli lapsille. Tai siitä seuraavasta.
 

Yhteistyössä