Peruskoulupohjalla töissä... Muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niina"

Vieras
Tänään selvisi että yksi miespuoleinen aikuiskouluttaja on käynyt vain peruskoulun ja mennyt sen jälkeen myyntityöhön. Kuinka toi on nyky-päivänä mahdollista? Muita peruskoulupohjalla työtänsä tekevää??????

Erilaiset myyntihommat (tuote-esittelijä, kouluttaja jne) on hyvinkin mahdollisia ihan peruskoulupohjalta, niihin on oma koulutuksensa/perehdytyksensä työpaikan kautta. Lisäksi oon ollut ilman toisen asteen koulutusta töissä hotellissa respana (vaatimuksena vain hyvä kielitaito), Sonera-kaupassa myyjänä ja sairaalassa laitoshuoltajan sijaisena (oli aiempaa siivouskokemusta). Ja ei siis mitään koulutusta pohjalla. Kyllä aina jotain löytyy.

Olen kyllä sitä mieltä, että aika moni ammatissa ei yleisellä koulutuksella tee mitään. Muistelen aikaa kun siivoojaksi kun halusi niin piti käydä 3v kyseistä ammattikoulua jotta olisi pätevä esim.koulusiivoojaksi....

Minä olen tällä hetkellä varastotyöntekijänä, aiemmin olen työskennelly lähihoitajan töissä sekä sairaalassa osastonsihteerinä. Ja siis olen loppuun asti käynyt vain peruskoulun, lähihoitaja koulua kävin reilun vuoden.. Musta tuntuu että aika moneenkin hommaan pääsee ihan peruskoulu pohjalta. Tai minä ainakaan en ole joutunut olemaan elämässäni kun 3kk työttömänä.

Yhteistyössä