Onko muita, joille murtauduttu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meille murtauduttiin syksyllä ja siitä lähtien olen pelännyt ihan hirveästi! Nään vieläkin painajaisia siitä, kun olin käynyt alakerrassa juomassa vettä silloin aamuyöllä, ja myöhemmin selvisi että varas on ollut meillä samaan aikaan! Onko muita joille on murtauduttu, oletteko olleet pelokkaita sen jälkeen ja millaisia turvatoimia olete lisänneet?

No ottaisinkin koiran muuten, mutta lapsi on pahasti allerginen. Lisäksi me matkustellaan sen verran paljon että joutuisi olemaan paljon hoidossa...
Kyllä mustakin vähän oudolta tuntuu asua täällä, tuntuu kuin tämä ei olisi enää mun koti vaan joku "julkinen tila" tms. Vaikea selittää

Tommoisessa tilanteessa voisin suositella lämpimästi ihan murtohälyttimiä. Ne kylläkin maksaa mansikoita ja mustikoita, mutta siihen voisi samalla ottaa palvelun (siis jos kerran paljon matkustelette) joka hälytyksen aiheutuessa laittaisi vartijan tulemaan paikalle tarkistamaan kohteen.
Itse olen nimittäin päättänyt sen että sitten joskus kun omakotitalon hankin niin sinne tulee murtohälyttimet oviin ja ikkunoihin.

Murtoälytystä ollaan suunniteltukin. Jotenkin sitä vaan ei luota enää mihinkään! Silloin murtautumis yönä parin talo päässä naapuri oli ollut takakuistillaan tupakalla ja nähnyt miehen räpläämässä takaoveamme. Oli kuitenkin luullut murtautujaa mun mieheksi, joka oli julimassa tuona yönä (ja tämän naapurin mies oli samoissa juhlissa) joten ei kiinnittänyt asiaan sen enempää huomiota ja oli mennyt nukkumaan.. Tulee vain sellainen turvaton olo, että edes tiheään asuttu omakotitaloalue silminnäkijöineen ei estä tällaisia..

Netistä tilaamalla voi hälyttimet saada halvallakin, jos kielitaito antaa myöten. Netin kautta kuvaa välittävien laitteiden kanssa olisin varovainen, koska niissä on toisinaan havaittu tietoturvaongelma eli video vuotaa suojaamattomana kaikkien nähtäville.

Laittaisin hälyttimet ja varmaan lisäisin kamppailulajitunneilla käyntiä - lähinnä itsetunnon vahvistamiseksi. Muista, että sinun pelkosi vaikuttaa myös lapsiisi. Voimia!