Perunasta vauvamössöksi.-

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Saako perunaa soseuttaa tehosekottimella?Sauvasekottimella ei ilmeisesti saa..?Onkohan ihan sama asia muutenkin :D Jos ei niin miten saisin perunan muistuttamaan kauppojen soseita hienoudeltaan?Eilen muussasin haarukalla ja maidolla löystytin mutta ei se meidän sihtikurkulle kelvannut ;) Vinkkejä?

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
taas pusersin sen sellasen pienen siivilän läpi.

Semmosen valkosipuli puristimen?Onko kenelläkään tietoa saako sauvasekottimella siis sekoittaa vai ei, ilmeisesti ensimmäisen vastaajan lapsi on ihan kunnossa vaikka niin on tehnyt..?Ois helppoa laittaa kaikki ainekset tehosekottimella sekasin..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Semmosen valkosipuli puristimen?Onko kenelläkään tietoa saako sauvasekottimella siis sekoittaa vai ei, ilmeisesti ensimmäisen vastaajan lapsi on ihan kunnossa vaikka niin on tehnyt..?Ois helppoa laittaa kaikki ainekset tehosekottimella sekasin..

En mä ole koksaan kuullut ettei niin saisi tehdä. Mutta kyllähän se peruna siellä sekoittimessa liisteriksi menee.

Ei kun siivilä, siis sellanen minkä läpi voi esim. kaakaojauheen ripotella ettei jää paakkuseksi.

Ja jos käyttää sauvasekotinta niin siitä tulee ihan liisteriä, jaiks.

Alkuperäinen kirjoittaja Piin:
Mä oon sekoittanu sauvalla eikä oo menny liisteriks kun kerran, ja alussa joutu ihan hienoksi tekemään.. Ja tyttö edelleen elossa ja ihan hyvissä ruumiin voimissa..
Aijjaa,no kai minäkin uskallan kun semmoisen vempeleen omistan :D Ootko lisännyt maitoa/vettä sekaan että soseutuu helpommin?

Alkuperäinen kirjoittaja Piin:
Keitinveteen vaan suoraan muussannu. Mutta jos laitat sekaan esim parsakaalia tai bataattia tms ni pienempi mahdollisuus et vetää liisteriks.. Pelkkä peruna menee helpommin.

Entä jauhelihasta ja porkkanasta?Tulee ihan uusavuton olo kun kokoajan kyselee, kohtahan se kokeilemalla selviää :)

Mä olen sauvasekoitinta käyttänyt perunan soseuttamiseen ja lisännyt joukkoon joko korviketta tai sitten keitinvettä.

Kannattaa kokeilla, mä oon ainakin sauvasekoitinta käyttänyt kaikkeen soseuttamiseen ja hyvin on alas mennyt. Jauhelihaan olen käyttänyt myöskin.

Yhteistyössä