Oirepäiväkirja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maiksu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maiksu

Jäsen
23.11.2006
83
0
6
Heippa!

Meillä on menossa maitoaltistus ja pitäs kirjata ja kuvata noita neidin oireita. Onko kellään valmista pohjaa oireitten kirjaamiseen tai tietoa, että saako mistään? Meidän omalla lääkärillä ei ollu. Tokihan sen voi tehdä vaikka ruutuvihkoon, mutta ehkä tulis tarkemmin tehtyä johokin valmiiseen pohjaan. Muutenkin vinkkejä otan mielellään vastaan, että mitä kaikkea pitää huomioida. Oon ottanu valokuvia ihosta ja jotain raapustellu paperille. olis vaan nyt ihana saada tää asia kunnolla eteenpäin ja huolellisesti tehtyä. Jotenkin pelottaa ettei lääkärit usko. ja joudutaan osastolla tekemään sama homma uudestaan.

Meillä ei ole kun ihan vihko johon altistusten aikaan kirjasin kaikkea mahdollista. Nyt myöhemmin osaa "ottaa rennommin" ja kirjaa vaan "tärkeimpiä" huomioita.
Eli meillä kun on suolisto-oireinen neiti, niin kirjasin puklut, nieleskelyt ym refluksioireet, ilmavaivat (varsinkin itkuiset), kakan koostumuksen/värin, unen laadun (päiväunet meni meillä itkuksi kipujen vuoksi) ja tietty iho-oireet (joskin tuli erittäin vähän/harvoin). Mulla on ihan aikataulu varsinkin just altistusten aikaan, eli kellonajat vihossa myös ylhäällä ja milloin on mitäkin syönyt.
Sekavasti kirjotettu.... väsyttää... ja nälkä. Pakko mennä syömään. =)

Varsinkin kun on valvottu altistus kannattaa kirjoittaa muistiin kaikenlaisia huomioita: näkyvät oireet, itkut, levottomuudet, unet yms. Kyllä niistä muistiinpanoista alkaa löytymään punainen lanka. Jälkikäteen muisti alkaa ainakin mulla heittää :ashamed: :/

Mulla ei ole ollut valmista pohja. Olen laittanut altistuksen seurannat pojan ruoka- ja oirepäiväkirjaan, joka on ihan vaan ruutuvihko.

Vastaanpahan mäkin vielä:
Mulla ruutuvihko ja mallia:

7.30-9.00 80 ml NS III
kakka (kaurapuuro, kelt.vihr.)
9.00 70 ml NS + Zantac p&p siistit

jne.

Eli herännyt klo 7.30 ja nukahtanut 9.00, syönyt nutrisoijaa 80 ml ja 70 ml. Kakka tullut hereillä ollessa, koostumus kaurapuuro, väri keltavihreä, aamulla posket ja pylly siistit. Kirjaan myös ylös "yleiskommentin" päivästä esim. kitisi koko päivän, hyvä päivä tms. ja pulautukset kirjaan kans (III=pulauttanut kolme kertaa, o=oksennus jne.), jos ne on jotain muuta kuin normaalia eli jos syötön jälkeen röyhtäisee ja jotain tulee ylös sitä en kirjaa.
Jos heräilee unilla paljon, sen kirjaan kanssa. Lyhenteitä käytän aika paljon.

Yhteistyössä