Persu on lujaa tekoa - Rajusti pahoinpidelty Pekka Kataja toipuu sairaalassa: ”Heti kun täältä vapaudun, olen taas täydessä vauhdissa”

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Siitä et alkuun ilmoitetut asiat eivät enää olekkaan varmoja.
Arabialaisesta maasta kotoisin olevat onkin vain sen näköisiä, eikä poliittinen isku olekkaan enää niin todennäköinen.
Tuo on yksinkertaisesti lapsellista. Kun alkuperäinen väitteesi kertomuksen muuttumisesta oleellisesti todistettiin vääräksi, takerrut siihen, että alunperin jämsäläinen siinä vasaraa kalloon saadessaan tunnisti itsestäänselvästi henkilöt arabialaisesta maasta kotoisin oleviksi (onko tietoa tarkistiko passit?), mutta sitten myöhemmin sanoikin, että ovat sen näköisiä kuin olisivat arabialaisesta maasta kotoisin. Kyllähän tuolla argumentilla jo keskustelun voittaa. :ROFLMAO:

Ja mitä poliittiseen motiiviin tulee, niin käsittääkseni Kataja ei ole missään jutussa todennut ettei se olisi todennäköinen. Keskisuomalaisen toimittaja jälleen kerran on kirjoittanut "Kataja varoo vielä arvioimasta[...]" ja siinä toimittajan tekstin alla on suora sitaatti: "Jos tässä paljastuu poliitinen motiivi, se on karmeaa suomalaisen yhteiskunnan kannalta.". Tuo ei ole mitenkään ristiriidassa sen kanssa, että uhri on ensialkuun sanonut kyseessä olevan poliittisen motiivin.

Tarjoilen tähän ihan esimerkin vuoksi kuvitteellisen sitaatin siitä miten nämä lausunnot voisivat olla hyvinkin keskenään yhteensopivia: "Olen varma, että kyseessä oli poliittinen hyökkäys. Jos tässä paljastuu poliittinen motiivi, se on karmeaa suomalaisen yhteiskunnan kannalta". Huomaatko nyt? Ei minkäänlaista ristiriitaa. Jälkimmäinen lause ei kumoa ensimmäistä. Tarina ei muuttunut sitaatin keskivaiheella mitenkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Tuo on yksinkertaisesti lapsellista. Kun alkuperäinen väitteesi kertomuksen muuttumisesta oleellisesti todistettiin vääräksi, takerrut siihen, että alunperin jämsäläinen siinä vasaraa kalloon saadessaan tunnisti itsestäänselvästi henkilöt arabialaisesta maasta kotoisin oleviksi (onko tietoa tarkistiko passit?), mutta sitten myöhemmin sanoikin, että ovat sen näköisiä kuin olisivat arabialaisesta maasta kotoisin. Kyllähän tuolla argumentilla jo keskustelun voittaa.

Ja mitä poliittiseen motiiviin tulee, niin käsittääkseni Kataja ei ole missään jutussa todennut ettei se olisi todennäköinen. Keskisuomalaisen toimittaja jälleen kerran on kirjoittanut "Kataja varoo vielä arvioimasta[...]" ja siinä toimittajan tekstin alla on suora sitaatti: "Jos tässä paljastuu poliitinen motiivi, se on karmeaa suomalaisen yhteiskunnan kannalta.". Tuo ei ole mitenkään ristiriidassa sen kanssa, että uhri on ensialkuun sanonut kyseessä olevan poliittisen motiivin.

Tarjoilen tähän ihan esimerkin vuoksi kuvitteellisen sitaatin siitä miten nämä lausunnot voisivat olla hyvinkin keskenään yhteensopivia: "Olen varma, että kyseessä oli poliittinen hyökkäys. Jos tässä paljastuu poliittinen motiivi, se on karmeaa suomalaisen yhteiskunnan kannalta". Huomaatko nyt? Ei minkäänlaista ristiriitaa. Jälkimmäinen lause ei kumoa ensimmäistä. Tarina ei muuttunut sitaatin keskivaiheella mitenkään.
Lue ne suomen uutisten jutut
 
vierailija
”Kataja kertoo, että hänen tarkoituksenaan ei ollut väittää, että tekijä olisi ollut maahanmuuttaja tai muuten ulkomaalaistaustainen.
– Hän oli sillä tavalla suomalaisittain tummatukkainen ja tumman näköinen, ja vaan siinä tilanteessa kun mietin, niin jotenkin muistutti arabia.

Hänen mukaansa kyseessä on yhtä hyvin voinut olla suomalainenkin henkilö.
– Ennemminkin voisin nyt sanoa, että vaikka hän oli arabialaisen näköinen, niin hän oli todennäköisemmin suomalainen.
Kataja myös lisää, että pakettia tuonut henkilö puhui hyvää suomea, vaikkakin eri murteella kuin hän itse.”

uusimmat selitykset
Mtv3 sivuilla
 
vierailija
”Kataja kertoo, että hänen tarkoituksenaan ei ollut väittää, että tekijä olisi ollut maahanmuuttaja tai muuten ulkomaalaistaustainen.
– Hän oli sillä tavalla suomalaisittain tummatukkainen ja tumman näköinen, ja vaan siinä tilanteessa kun mietin, niin jotenkin muistutti arabia.

Hänen mukaansa kyseessä on yhtä hyvin voinut olla suomalainenkin henkilö.
– Ennemminkin voisin nyt sanoa, että vaikka hän oli arabialaisen näköinen, niin hän oli todennäköisemmin suomalainen.
Kataja myös lisää, että pakettia tuonut henkilö puhui hyvää suomea, vaikkakin eri murteella kuin hän itse.”

uusimmat selitykset
Mtv3 sivuilla
Muisti palaa pätkittäin
 
vierailija
Muisti palaa pätkittäin
Jep eikä mikään ihme, sillä tosiaan on varmasti henkisesti traumaattinen kokemus, myös tuollaisesta menee sekaisin, sillä fyysiset vammat ovat rajut. Siksi onkin tärkeää, että häntä kuullaan sen mukaan, mitä jaksaa ja muistaa, ja sitten myös mahdollisia silmännäkijöitä.

Ihan turha siis huudella netissä omia arvailujaan tapahtuineiden kulusta, saati pahimmillaan spekuloida, että takana olisi esimerkiksi hallitus. Ettekö itse tajua, miten järjettömiä kirjoittelette?

Jättäkää tekin vanha mies rauhaan, hän ei varmaan halua tällä mitään suurta numeroa tehdä. On syystäkin säikähtänyt
 
vierailija
Ihan turha siis huudella netissä omia arvailujaan tapahtuineiden kulusta, saati pahimmillaan spekuloida, että takana olisi esimerkiksi hallitus. Ettekö itse tajua, miten järjettömiä kirjoittelette?
Kirjoittaa ilmeisesti henkilö, joka ei kolmeen päivään ole muuta tehnytkään kuin huudellut netissä ja hämmentänyt asian tienoilta. Mm. tuonut sen hallitus-teorian tänne murha.infosta ja saanut yhden palstalaisen narrattua kommentoimaan, että onhan sekin etäisesti mahdollista. Nyt voit sitten ilkkua asialla seuraavat x-määrän vuosia hyvillä mielin. Hyvin sä vedät! (y)
 
vierailija
Kirjoittaa ilmeisesti henkilö, joka ei kolmeen päivään ole muuta tehnytkään kuin huudellut netissä ja hämmentänyt asian tienoilta. Mm. tuonut sen hallitus-teorian tänne murha.infosta ja saanut yhden palstalaisen narrattua kommentoimaan, että onhan sekin etäisesti mahdollista. Nyt voit sitten ilkkua asialla seuraavat x-määrän vuosia hyvillä mielin. Hyvin sä vedät!
Voit lopettaa uhriutumisen. Olet niin kovin väärässä.
 
vierailija
Voit lopettaa uhriutumisen. Olet niin kovin väärässä.
No sieltähän se tuli se vihervasemmiston suosikkisana: uhriutuminen. Vielä kun kerrot miten tässä tarkalleen ottaen on uhriuduttu? Vai oliko tarkoitus käyttää sanaa siinä normaalissa teikäläisten merkityksessä eli halventamaan vastapuolta?

Ja olen muuten täysin oikeassa. Koko keskustelua ei olisi tällä palstalla käyty ilman sinun erittäin aktiivista panostasi.
 
vierailija
No sieltähän se tuli se vihervasemmiston suosikkisana: uhriutuminen. Vielä kun kerrot miten tässä tarkalleen ottaen on uhriuduttu? Vai oliko tarkoitus käyttää sanaa siinä normaalissa teikäläisten merkityksessä eli halventamaan vastapuolta?

Ja olen muuten täysin oikeassa. Koko keskustelua ei olisi tällä palstalla käyty ilman sinun erittäin aktiivista panostasi.
Niin
te olisitte perjantaina päättäneet et vasemmisto ja arabit tekijöinä, eikä ketään olis kinnostanut uhrin uudet kertomukset.
 
vierailija
Niin
te olisitte perjantaina päättäneet et vasemmisto ja arabit tekijöinä, eikä ketään olis kinnostanut uhrin uudet kertomukset.
Meillä ei ole missään vaiheessa ollut mitään agendaa ajettavana. Sinulla on. Sinä olet jankannut ja yrittänyt vääntää asiaa oman poliittisen kantasi mukaiseksi. Ilman sinua keskustelu olisi jäänyt muutamaan viestiin, jossa olisi kauhisteltu tapausta. Mutta sinun oli tärkeää päästä öyhöttämään ja olet tekohengittänyt nyt jo kahta ketjua pari päivää. Ja sitten kehtaat kirjoittaa, että "Ihan turha siis huudella netissä omia arvailujaan tapahtuineiden kulusta". Kun itse nimenomaan spekuloit tapahtumien kulusta ja kieltäydyt hyväksymästä sitä kertomusta, joka kulloinkin julkisuudessa on. :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä