Persu on lujaa tekoa - Rajusti pahoinpidelty Pekka Kataja toipuu sairaalassa: ”Heti kun täältä vapaudun, olen taas täydessä vauhdissa”

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meillä ei ole missään vaiheessa ollut mitään agendaa ajettavana. Sinulla on. Sinä olet jankannut ja yrittänyt vääntää asiaa oman poliittisen kantasi mukaiseksi. Ilman sinua keskustelu olisi jäänyt muutamaan viestiin, jossa olisi kauhisteltu tapausta. Mutta sinun oli tärkeää päästä öyhöttämään ja olet tekohengittänyt nyt jo kahta ketjua pari päivää. Ja sitten kehtaat kirjoittaa, että "Ihan turha siis huudella netissä omia arvailujaan tapahtuineiden kulusta". Kun itse nimenomaan spekuloit tapahtumien kulusta ja kieltäydyt hyväksymästä sitä kertomusta, joka kulloinkin julkisuudessa on.
Keillä meillä?
 
vierailija
Jotain outoa tässä keississä kyllä on. Mitäköhän ne miehet oikeasti tulivat tekemään asunnolle? Tässä on pakko olla taustalla jotain. Ovat tulleet tekemään jotain tori.fi kauppaa ja kaupat ei ehkä olekaan sujuneet. Sitten mennyt sen takia ehkä tappeluksi.
 
vierailija
Jotain outoa tässä keississä kyllä on. Mitäköhän ne miehet oikeasti tulivat tekemään asunnolle? Tässä on pakko olla taustalla jotain. Ovat tulleet tekemään jotain tori.fi kauppaa ja kaupat ei ehkä olekaan sujuneet. Sitten mennyt sen takia ehkä tappeluksi.
Höpöhöpö

Ennalta tarkkaan suuniteltu selkeästi, nyt lopetette sen kusetuksen su ,va, kit
 
Totuus on toisin
On se rankkaa.
Kaikki se öyhötys
Ja ihan turhaan
Jaxuhali


Perussuomalaisten Keski-Suomen piirin vaalipäällikkö Pekka Katajapahoinpideltiin perjantaina sairaalakuntoon kotonaan Jämsänkoskella.
Rikoskomisario Annukka Liukkonen Sisä-Suomen poliisista on vahvistanut, että kahta miestä epäillään tapon yrityksestä. Katajalta ei anastettu omaisuutta poliisikuulustelujen perusteella.
Liukkonen kertoi Iltalehdelle sunnuntaina, että epäiltyjä ei ole vielä tavoitettu.
 
vierailija
Kyllä sinä, Pekka ja poliisit tietää, ei vaan voi sanoa kaikkea suoraan
Kuvittelet omiasi.

"En ole missään väittänyt, että hän olisi ulkomaalainen enkä väitä edelleenkään. Huomasin myöhemmin, että internetissä lähdettiin lietsomaan ulkomaalaisvihaa. Lausunnolla ei ollut ollenkaan tällainen tarkoitus, eikä minun tehtävänäni ole ottaa kantaa. Haluan, että poliisi saa selvitettyä asian ja tekijät. "

 
Voitan vedonlyönnin :)
Kuvittelet omiasi.

"En ole missään väittänyt, että hän olisi ulkomaalainen enkä väitä edelleenkään. Huomasin myöhemmin, että internetissä lähdettiin lietsomaan ulkomaalaisvihaa. Lausunnolla ei ollut ollenkaan tällainen tarkoitus, eikä minun tehtävänäni ole ottaa kantaa. Haluan, että poliisi saa selvitettyä asian ja tekijät. "

Tässähän se VASTAUS on peiteltynä, koska...... vihellyshymiö

Myöskään epäiltyjen henkilöllisyyttä hän ei kommentoinut tässä vaiheessa.
 
vierailija
Toivottavasti pian selviää! Koko juttu on kyllä aivan kamala!!

"Henkilökohtaisessa elämässäni ei ole mitään sellaista, mikä voisi tällaista aiheuttaa. Teko oli selkeästi suunniteltu, kun oli lavastettu postilähetyksen tuominen ja henkilöllisyys varmistettiin. Toinen tekijä oli ovisilmältä piilossa ja alkoi sieltä suoraan lyödä jollain metalliesineellä, Kataja kertoo.

Kataja sanoo, että hänelle käy järkeen vain poliittinen motiivi. Hän sanoo olevansa maahanmuuttokriittinen ja äärioikeistokriittinen.

– Niillä suunnilla minulla on vihamiehiä. Suhtaudun erittäin jyrkästi näihin äärioikeistolaisiin liikkeisiin ja olen yrittänyt suitsia ja putsata niitä pois myös keskisuomalaisten perussuomalaisten joukosta. Melkeinpä luulen, että nyt tämä tuli sieltä äärioikeiston suunnalta, mutta tämä on vain minun arveluani. Poliisi hoitaa asian ja tutkii, ja siinä selvinnevät motiivitkin.

Alkuaan Katajan tulkittiin syyttäneen teosta maahanmuuttajia.

– Minulla ei ollut tarkoitusta sitä tahoa syyllistää. En tiedä, mikä taho tämän teki, ja olen yrittänyt sitä asiaa tässä selkeyttää.

Kataja toteaa antaneensa ensimmäisen lausunnon pahoinpitelystään ambulanssissa matkalla sairaalaan tutulle toimittajalle, joka soitti hänelle. Hän harmittelee valinneensa sanansa väärin luonnehtiessaan hyökkääjiä "arabinnäköisiksi".

Kataja tähdentää, että hyökkääjät eivät olleet ulkomaalaisia, vaikka paketin tuoja olikin hänen mukaansa tummaverinen ja tummatukkainen. Hän ei myöskään puhunut suomea ulkomaalaisittain murtaen vaan ainoastaan toisenlaisella murteella kuin mitä paikkakunnalla yleensä käytetään, Kataja toteaa"

 
vierailija
"
Hän kertoo tulleensa poliitikkona profiloituneeksi kahdesta asiasta.
Toiseksi hän mainitsee maahanmuuttokriittisyytensä, josta hän on puhunut ja kirjoittanut paljon. Sen lisäksi hän on toiminut äänekkäästi äärioikeistolaisia vastaan.
Hänen mukaansa äärioikeistolaiset aineistot ovat päässeet vuosien varrella soluttautumaan puolueeseen, mitä vastaan Kataja kertoo taistelleensa.
Katajan mukaan asia on profiloitunut häneen, koska hän on toiminut äänitorvena, vaikka puolue onkin häntä tukenut.
– Näiden toimien johdosta äärioikeistolaisten harmi tai sadatus on kohdistunut ja henkilöitynyt minuun. Minua on pidetty asiassa pääpiruna. Ja se on karmeaa tekstiä, mitä viime vuosina minusta on kirjoitettu tietyissä sosiaalisen median julkaisuissa ja nettimaailmassa.
Katajan mielestä iskun takana äärioikeisto
Vaikka suoranaisia fyysisiä väkivaltauhkauksia Kataja ei muista saaneensa ennen hyökkäystä, kielenkäyttö ja kirjoitukset hänestä ovat olleet todella törkeitä.
–Ja koska minun henkilökohtaisessa elämässäni ei ole mitään, mikä voisi selittää tapon yrityksen, niin silloin siinä täytyy olla poliittinen motiivi. Ja minun mielestäni se poliittinen motiivi tässä tapauksessa löytyy sieltä keskisuomalaisesta äärioikeistosta.
Hän kuitenkin korostaa, että toistaiseksi päätelmä on vain hänen omansa. Poliisin täytyy saattaa rauhassa oma tutkintatyönsä valmiiksi ja löytää syylliset ja motiivi teolle. "


 
  • Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä