Perhepeti on ihan perseestä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toi on niiiiin tuttua!

Just noin meilläkin on käynyt!

Ite kutsunkin perhepetiä mielessäni persepediksi. Mutta toisaalta taito nukkua vauva kainalossaan edes jollain tavalla on helpottanut kyläilyreissuja ja itkuisia öitä.

Meillä vauva on silminnähden väsyneempi ja tahtoo aikaisemmin päiväunille jos yö on vietetty vierekkäin. Yleensä syy on äidissä: en vain ole jaksanut laittaa vauvaa syötön jälkeen takaisin pinnasänkyyn vaan olen nukahtanut.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi Poloinen:
Mitä se seksi perhepetiin liittyy?

En tiedä teistä muista, mut me voidaan harrastaa seksiä muuallakin kun vaan makkarissa.. :xmas:

voihan sitä muuallakin harrastaa mutta mukavinta se on omassa sängyssä pehmeällä alustalla :D :D

Ei siihen sitä sänkyä tarvita, jos muuten on pehmee alusta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No ei, se menis kyl varmana rikki.. *tonnikeiju* :ashamed:

Meil on panopatja.. :laugh: :ashamed:

Panopatja :laugh:
ja etkä oo.

Kyl mä ainakin ruokapöydän mielestä olisin. Se on niin hepposta sotkan laatua. E on saanu siihen hakattua lusikalla kauheista kuoppiakin.. :/

En tiedä teistä muista, mut me voidaan harrastaa seksiä muuallakin kun vaan makkarissa.. :xmas:

voihan sitä muuallakin harrastaa mutta mukavinta se on omassa sängyssä pehmeällä alustalla :D :D

Kulmasohva mahdollistaa mitä erikoisemmat asennot. Ja on pehmeä. Meillä on myös usein siskonpeti olohuoneen lattialla....

Meillä perhepeti toimii mainiosti, en voisi kuvitella mitenkään muuten.

On 180cm sänky ja vieressä pinnasänky kiinnitettynä niin että yksi laita puuttuu kokonaan. Vauva 3kk on siellä omassa poterossaan. Nukumme yöt läpi, imetyksiä 1-2, jotka menee nukkuen, en siis rieku ympäri kotia vaan lepään kuten öisin on tapana. Kaksi vanhempaa pääsevät myös meidän viereen aina kun niin haluavat, eli jos heräävät öisin painajaiseen tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

Kulmasohva mahdollistaa mitä erikoisemmat asennot. Ja on pehmeä. Meillä on myös usein siskonpeti olohuoneen lattialla....

Juu, niin meilläkin! Siis mikäs sen ihanempaa kun takassa loimuava tuli ja isäntä valmiina siinä patjalla.. :saint:

Meil on kans panopatja vaikka lapsi nukkuu osan yöstä omassa sängyssä, meillä on jouset menny sängystä, natisee niin että herää varmaan naapuritki,vissiin liikaa harjoiteltu lapsentekoa:D

Meillä oltiinvauvan eka kaks kk perhepedissä ja sitten lopetin imetyksen jolloin yösyötötkin loppuivat kuin seinään :) Silloin siirrettiin vauva omaan huoneeseen nukkumaan ja hyvin ollaan nukuttu koko porukka siitä 2 kuukaudesta lähtien :D Kaikille sopii omanlaiset ratkaisunsa ja tämä oli meille paras. Me nukutaan monesti päikkärit sitten isossa sängyssä.

Ei perhepetiä meillekään. Sivuvaununa saa taas olla pinnis alkuun, ja yösyöpöttelyn loppuessa omaan huoneeseen. meillä on kaikkien perheenjäsenten uni tärkeää, niin aikuisten kuin lapsenkin. Mies on niin huono nukkumaan ettei todellakaan nuku jos pikkuiset on samassa pedissä, enkä mä hirveenä pyörijänä ollenkaan takaa ettenkö potkaisisi lasta lattialle. :(

Perhepeti on hyvä JOS se toimii KOKO perheelle, eikä vain naiselle ja lapsille. Monissa perheissä mies saa häädön sohvalle tai virashuoneeseen kun vauva syntyy. Toisaalta, mun kaveri pitää väenvängällä lapsia 2,5v ja 2 kk perhepedissä. Ei saa nukutuksi itse, eikä mieskään. Mies on paljon töissä ja nainen on ihan rättiväsynyt kun joutuu hoitamaan suurimmaksi osaksi lapset. Mutta kun kultsit ei nuku muualla kuin vieressä, eikä edes sitä isompaa raaski opettaa omaan sänkyyn. Imetysikäisen vielä ymmärrän, mutta en noita isompia muksuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

Juu, niin meilläkin! Siis mikäs sen ihanempaa kun takassa loimuava tuli ja isäntä valmiina siinä patjalla.. :saint:

meil on vaan normi sohva ja vuoteeks sitä ei seksin takia jaksa levittää :D lisäks se ei taida oikein kestää meidän menoa kun on kertaalleen romahtanut alta :ashamed: :laugh:
mä tykkään et on tilaa ja et on pehmeetä niin on paljon mukavempaa ja sitä viitsii pitempään kuin 5min :D :D
onneksi siis lapsi nukkuu omassa sängyssä omassa huoneessa.. niinkuin seuraavakin tulee tekemään tai muuten mä napsin lihasrelaksantteja 24/7 ja pihtaan :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja 2v perhepedissä edelleen:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
Minä taas en ymmärrä, miten joku voi nukkua ilman pikkusiaan. ;)

T. perhepedissä äiti, isi ja lapset 3vk ja 1v7kk.

Munkin mielestä on kiva nukkua vauva kainalossa, mutta ei ole kiva herätä siihen, että on juuri potkaissut vauvaa tai vauva on tippunut lattialle.

Laittakaa sänkyyn korkeampi laita sille puolelle missä vauva on. Onko tuo sitä uusavuttomuutta?

:headwall: Meinaatko, että pidän 8kk vauvaa siinä sängynlaidalla... Tottakait siinä on laita vieressä, itseasiassa yöpöytä ja pinnasänky. Mutta tiedätkö, vauva osaa kontata ja oli kontannut sängynpäätyyn, siis sinne jalkopäätyyn, jossa ei ole seinää vastassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos se ei toimi teillä niin se voi toimia muilla:) ja taitaa sun asenteessa olla vähän vikaa

Juu asenteet vetelee perspyllyä, kun väsyttää, väsyttää, väsyttää

:( Väsyneenä, sitä vetää herneet nessuun joka toisesta asiasta :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on ollut molemmat tavat käytössä. Yksi lapsista nukkui loistavasti pinniksessä. Söi kerran yössä tosi nopeasti, joten syötin sängyn vieressä tuolilla. Muutoinkin tykkäsi todella paljon omasta sängystään ja omasta ajastaan sängyssä aamulla herättyään tai illalla ennen nukahtamista. Heräsin siis usein siihen, että vauva jokelteli omassa sängyssään ja vasta vartin päästä vaati mut paikalle :) Yksi lapsista kaipasi alusta asti vierelle. Piti omassa sängyssään (jossa siis nukkui päikkäreitä) öisin ininää, jolloin mä en voinut nukkua. Mun vieressä ei inahdustakaan. Ko. lapsi söi öisin usein ja pitkään, joten siinäkin mielessä vierekkäin nukkuminen oli hyvä ratkaisu. Vuoden vanhana siirtyi vähitellen omaan sänkyyn. Lapset on erilaisia kuten aikuisetkin. Pääasia, oikeasti, on se, että kaikki nukkuu. Muuten kellään ei ole kivaa, ei yöllä eikä päivällä.

Peesi. Meillä esikoinen nukkui perhepedissä ja vaati kokoajan et joku oli vieressä. Vauvana jo kokeili aina kädellä tunteeko ketään:) Kuopus taas ei ole nukkunu yhtään yötä kainalossa vaan vaatii oman rauhan nukahtamiselleen. Sillä oli sit pinnis sivuvaununa meidän sängyn vieressä. Kunkin lapsen kanssa tavallaan :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Sun:
Ei perhepetiä meillekään. Sivuvaununa saa taas olla pinnis alkuun, ja yösyöpöttelyn loppuessa omaan huoneeseen. meillä on kaikkien perheenjäsenten uni tärkeää, niin aikuisten kuin lapsenkin. Mies on niin huono nukkumaan ettei todellakaan nuku jos pikkuiset on samassa pedissä, enkä mä hirveenä pyörijänä ollenkaan takaa ettenkö potkaisisi lasta lattialle. :(

Perhepeti on hyvä JOS se toimii KOKO perheelle, eikä vain naiselle ja lapsille. Monissa perheissä mies saa häädön sohvalle tai virashuoneeseen kun vauva syntyy. Toisaalta, mun kaveri pitää väenvängällä lapsia 2,5v ja 2 kk perhepedissä. Ei saa nukutuksi itse, eikä mieskään. Mies on paljon töissä ja nainen on ihan rättiväsynyt kun joutuu hoitamaan suurimmaksi osaksi lapset. Mutta kun kultsit ei nuku muualla kuin vieressä, eikä edes sitä isompaa raaski opettaa omaan sänkyyn. Imetysikäisen vielä ymmärrän, mutta en noita isompia muksuja.

Meillä ei olis nukkunu KUKAAN jos esikoinen ei olis nukkunu perhepedissä. Niin hirvee huuto aina jos havahtui ja vieressä ei ollu ketään. Vähän päälle 2v. siirtyi omaan sänkyyn ja hyvin on sen jälkeen pysyny siellä. Aikaismmin ei meistä ollu valmis siirtymään omaan sänkyyn, kun hirvee huuto sitä vaan tuli (ei nukkumaan mennessä, vaan yöllä) ja aivan hysteerinen lapsi. Muutenkin oli pienenä kovin läheisriippuvainen tapaus.

Yhteistyössä