Perhepeti on ihan perseestä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tytyx:
Alkuperäinen kirjoittaja tytyx:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Miksi et ymmärrä? Mikä vaikeus on ymmärtää, että mikä ei toimi teillä, voi vallan hienosti toimia jollain muulla?

Mä en ymmärrä, että miten ne vauvat pysyy sielä sängyssä? Ja liikkuvana nukkujana mun on vaikea ymmärtää, miten toiset aikuiset voivat nukkua niin paikoillaan, ettei öisin herättele vauvojaan.

meillä on pysynyt ihan nätist tyttö siin keskellä, niinkuin me vanhemmatkin; välillä kylkeä käännetään kukin vuorollaan.. meistä ei kai kukaan ole sorttia "liikkuva nukkuja" :)

siis me vanhemmat ollaan sivupaikoilla, toisaalta sängyn voi laittaa myös seinän viereen, jolloin lapselle on myös seinäpaikka mahdollinen/turvallinen.

Meidän vauvalle pitäisi olla häkki joka suuntaan

:(

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Monni:
Mä en uskaltaisi edes nukkua vauva vieressä..Jos pyörähtäs päälle . En siis kannata koko juttua.

Mä en usko että yksikään selvinpäin oleva vanhempi pyörähtäisi nukkuessaan tahattomasti vauvan päälle. Sukupolvesta toiseen vieressä nukuttamisesta varoitellaan ja tiedetään vauvojen tukehtuneen nukkuessaan äitiensä vieressä, mutta valitettavasti näiden tapahtumien taustalla on usein ollut tahallinen kuolemantuottamus. Kun taloon syntyi ns. ylimääräinen suu syötettäväksi, ei "kuoliaaksi makaaminen" ollut Suomessakaan ennen tavatonta. Vauvan kuolema oli myös helppo selittää sillä, että lapsi nukkui vieressä ja äiti tai isä unissaan tukehdutti lapsen.

Lapsen läheisyyden tiedostaa syvimmänkin unen läpi. Suurin osa maailman vauvoista nukkuu äitinsä kainalossa

Juu, tuo on totta. Ite olen normaalisti levoton nukkuja. Mutta perhepedissä nukkunut aina rauhallisemmin.

Mä en uskaltaisi edes nukkua vauva vieressä..Jos pyörähtäs päälle . En siis kannata koko juttua.

Mä en usko että yksikään selvinpäin oleva vanhempi pyörähtäisi nukkuessaan tahattomasti vauvan päälle.

Mä oon kyl pyörähtänytkin vauvan päälle, mutta heti herännyt, kun huomannut vauvan. Ja siis imettävänä luonnollisesti selvinpäin.

mä vihaan kans koko perhepeti juttua.lapset repii tukkaa potkii ja vie peittoo koko yön.meillä on lapset aina nukkunu omissa sägyissään,joskus satunnaisesti tulee miejän vieree

Jokainen nukkuu eri tavaa. Jotkut ei osaa nukkua ollenkaan jos vauva on vieressä. Valvovat kaiken yötä. Toiset nukkuu niin hyvin, että monottaa vauvaa tai kierii jopa päälle. Toisilla menee paikat ihan jumiin ja toisilla onnistuu hyvin. Eiköhän arvon leidit sallita jokaiselle se oma tapa nukkua, olipa se mukulat vieressä tai omissa sängyissään:)

Mä en usko että yksikään selvinpäin oleva vanhempi pyörähtäisi nukkuessaan tahattomasti vauvan päälle.

Mä oon kyl pyörähtänytkin vauvan päälle, mutta heti herännyt, kun huomannut vauvan. Ja siis imettävänä luonnollisesti selvinpäin.

Aivan, tarkennan tekstiäni siltä osin, että en usko yhdenkään selvinpäin olevan vanhemman pyörähtävän lapsen päälle huomaamatta asiaa. Älytön ajatuskin, vauva oman kyljen alla ja jatketaan vain unia :xmas: Vastasyntynytkin reagoi voimakkaasti sätkimällä kaikilla raajoillaan jos ilmatiet tukkeutuvat

No mun mielestä yksinkertaisesti kannattaa nukkua juuri sillä tavalla, jolla saa parhaiten nukuttua. Meillä vauva nukkuu joskus rauhallisemmin vieressä, joskus omassa sängyssään.

Mutta voi apua, mä en voi sille mitään, että mua alkoi naurattaa toi kun sanoit kiivenneesi sinne häkkisänkyyn vauvan kanssa :laugh: Saitko itse siellä nukuttua?

Alkuperäinen kirjoittaja lennia:
No mun mielestä yksinkertaisesti kannattaa nukkua juuri sillä tavalla, jolla saa parhaiten nukuttua. Meillä vauva nukkuu joskus rauhallisemmin vieressä, joskus omassa sängyssään.

Mutta voi apua, mä en voi sille mitään, että mua alkoi naurattaa toi kun sanoit kiivenneesi sinne häkkisänkyyn vauvan kanssa :laugh: Saitko itse siellä nukuttua?

Juu sinne me sitten molemmat nukahdettiin, minä ensin ja vauva myöhemmin. Jossain välissä heräsin ja kiipesin pois, myöhemmin vauvakin huusi ja halusi viereeni...

Voih, kun tietäsikin, miten saisi vauvan taas nukkumaan sänkyynsä, niin että nukkuisi pidempään kuin 1h kerrallaan

:/

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä tyttö on nukkunut aina omassa sängyssään ja oli 4kk kun siirrettiin omaan huoneeseen.
Oon tyytyväinen ratkaisuuni, vaikka kuka sanois mitä :)
Kaikki nukutaan nyt tosi hyvin, ja varsinkin miehellä tärkeetä saada nukkua hyvin, kun aamuyöstä herää töihin.
Ja 160cm sänky on melkein liian pieni kahdellekkin :)

Kuinka isoja te oikein olette? Hyvin mahtu itellä aikoinaan 2 aikuista ja kaksoset. :o

Ihan "normaali" kokosia :) Pituutta 163 ja kiloja 60, mies noin 175/78 :)
Tulee nukuttua vähän leveesti ja pyörittyä, enkä vaan tottunu siihen että tyttö olis vieressä nukkunu, ite en uskaltanu liikahtaa yhtään.
Joten meille parempi näin :)
Ei sitä koskaan tiedä jos seuraava lapsi nukkuiskin meidän vieressä.

Mä en usko että yksikään selvinpäin oleva vanhempi pyörähtäisi nukkuessaan tahattomasti vauvan päälle. Sukupolvesta toiseen vieressä nukuttamisesta varoitellaan ja tiedetään vauvojen tukehtuneen nukkuessaan äitiensä vieressä, mutta valitettavasti näiden tapahtumien taustalla on usein ollut tahallinen kuolemantuottamus. Kun taloon syntyi ns. ylimääräinen suu syötettäväksi, ei "kuoliaaksi makaaminen" ollut Suomessakaan ennen tavatonta. Vauvan kuolema oli myös helppo selittää sillä, että lapsi nukkui vieressä ja äiti tai isä unissaan tukehdutti lapsen.

Lapsen läheisyyden tiedostaa syvimmänkin unen läpi. Suurin osa maailman vauvoista nukkuu äitinsä kainalossa

No, mun mies on kyllä onnistunut kaksikin kertaa kääntymään tytön päälle sillävälin kun minä olen yöllä vessassa käynyt. :/

Me miehen kanssa ollaan molemmat sellasia leveesti nukkujia, joten meillä perhepeti olisi pidemällä tähtäimellä vaatinut todella suuren sängyn, jotta se olisi ollut mukavaa ja turvallista.
Nyt vauva on siirtynyt lähinnä omaan sänkyynsä, mutta hulinaöinä tulee minun viereeni ja mies siirtyy toiseen huoneeseen.

Meillä on kaksi perhepetinä 120 senttistä runkosänkyä. Sänky on makuhuoeen nurkassa. Vauva nukkuu seinän ja äidin välissä, esikoinen äidin ja isän välissä. Isällä on reunapaikka. Raskausaikana isä nukkui seinän vieressä, lapsi keskellä ja äiti reunalla, että äidin oli helppo nousta yöläkin ison mahan kanssa vessaan. :)

Liikkumaan opetteluvaiheessa esikoisella oli muutama levoton yö. Silloin heitin pehmusteita sängyn ympärille. Yhdesti taisi tipahtaa, muttei käynyt kuinkaan.

Itse en raski noita pieniä laittaa omaan sänkyyn, saati omaan huoneeseen, nukkumaan ennen kuin osa aitse tahtoa.

No siis! Niin onkin! |O

Olihan se pienen vauvan kanssa ihan jees, yösytöt oli helppoja ja kaikki nukkui hyvin.. Mut nyt se on tommosen 8kk ihan helvettiä. Vauva hyörii ja pyörii ja heräilee minkä kerkiää. Pinniksessä ei edes harkitse nukkuvansa. Yritä siinä sitten jotain yöimettämistäkin lopettaa kun toinen kuitenkin siinä kainalossa kynyää. :xmas:

Lapsetkin voivat olla erilaisia vieressä viihtymisen suhteen: meillä esikko nukkui vieressä 4-vuotiaaksi kun kitisi ja känisi kaiket yöt omassa sängyssään, mutta seuraava ei kertakaikkiaan nukahtanut viereen, vaikka ihan yritin, että ei tarvitsisi nousta öisin. Siitä ei vaan tullut mitään, varsinkin vähän vanhempana keskimmäinen oikein vahtasi, jos tuli viereen, eikä malttanut nukkua ollenkaan.

Ja meillä ei mies pysty nukkumaan kunnolla jos lapset ovat vieressä. Ei siinä paljon perhepeteillä sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja SylWi Poloinen:
No siis! Niin onkin! |O

Olihan se pienen vauvan kanssa ihan jees, yösytöt oli helppoja ja kaikki nukkui hyvin.. Mut nyt se on tommosen 8kk ihan helvettiä. Vauva hyörii ja pyörii ja heräilee minkä kerkiää. Pinniksessä ei edes harkitse nukkuvansa. Yritä siinä sitten jotain yöimettämistäkin lopettaa kun toinen kuitenkin siinä kainalossa kynyää. :xmas:

Kiva, kohtalotoveri palstalla

:hug: Miten olette ajatelleet jatkossa?

No kaikille se ei sovi. Mut miks siitä noin pitää raivota jos se ei teille sovi???
Meillä taas ei muu tyyli sujuisikaan, kaikki nukkuu parhaiten keskenään.
Tai siis me ja pienimmät. Isoimmat ovat omissa huoneissaan, mutta hekin nukkuneet vieressä 2v ikään asti.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
No kaikille se ei sovi. Mut miks siitä noin pitää raivota jos se ei teille sovi???

Mä oon väsynyt ja mä en tiedä miten saisin vauvan nukkumaan sängyssään ilman, kauheaa huutoa.

Okei... Sitten vaan pitää rauhassa testata mikä sopii... Toisaalta, jotkut vauvat kai vaan itkee, vaikka nukkuis missä. Iän myötä helpottaa.

Meillä vauva 3kk nukkuu oikein hyvin meidän kanssa. 1,5v siirrettiin ihan vieressä olevaan omaan sänkyyn, mut nukkui siinä levottomasti, lyö päätä vahingossa reunaan jne. joten on hänetkin otettu viereen ja taas nukkuu poika rauhallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
Minä taas en ymmärrä, miten joku voi nukkua ilman pikkusiaan. ;)

T. perhepedissä äiti, isi ja lapset 3vk ja 1v7kk.

Munkin mielestä on kiva nukkua vauva kainalossa, mutta ei ole kiva herätä siihen, että on juuri potkaissut vauvaa tai vauva on tippunut lattialle.

Laittakaa sänkyyn korkeampi laita sille puolelle missä vauva on. Onko tuo sitä uusavuttomuutta?

Meillä ei lapset ole suostuneet nukkumaan ollenkaan ihan pieninä 1-4kk ikäisinä jos olen laittanut ne imetyksen jälkeen pinnasänkyyn. Esikoisen kanssa taistelimme näiden yöunien kanssa pari vkoa. Imetin, nukahti, siirsin pinnasänkyyn, alkoi huutamaan ja huudosta ei tullut loppua, sit taas imetin, nukahti, laitoin pinnasänkyyn ja taas kauhea huuto......jne. Eihän tota kestä, joten sit annoin nukahtaa viereen, ni saatiin nukkua kunnolla koko perhe. Ihanaa ois jos oisivat osanneet nukkua pinnasängyssä!

Nää näitä mitkä toisilla toimii ja toisilla ei.. Jos lapsi nukkuis mun vieressä, niin mä nukkuisin tosi huonosti.. Kun lapsi oli vauva, niin semmonen tuhina ja ähinä kävi koko ajan ja olin käytännössä koko ajan hereillä, ku ootin et no herääkös se kohta syömään.. Vaikka se ähinä alko usein tuntia ennen varsinaista heräämistä.. Ja nyt kun poju on 1v10kk niin potkii ja pyörii ja hyörii niin kauheesti että heräilen ihan koko ajan jos nukkuu vieressä.. Niinpä meillä on parhaiten toiminu ratkaisu, että poika nukkuu omassa huoneessa omassa sängyssään :) Ja siellä nukkuu 11h yössä heräämättä kertaakaan.

*kröhöm* meillä kausittain muksut 2v8kk ja 7v menevät illalla omaan huoneeseen nukkuun mutta pienempi itkee viereen n. 1,5h unien jälkeen ja isompi kipittää yöllä kans viereen. Nyt ollaan sairasteltu paljon ja se on lipsahtanut siihen, että kaikki nukutaan perhiksessä heti PLUS isohko koira :laugh: :laugh: :laugh:

Eli Minä( en ole mikään laiheliini), mies(iso mies), kaksi lasta ja isohko koira :laugh: . Koira ei kyl kauaa viihdy kun kuuma ja menee pois sitten. Ahdasta on mutta ihanaa! :heart: . Jalkojani vasten tunnen pojan söpöt kintut ja tyttö nukkuu ihan kiinni mussa. Joskus ketuttaa ahtaus mutta se unohtuu kun on omat rakkaat käytännössä kiinni mussa.

Jos vauva tippuu, niin sänky seinään kiinni ja vauva seinän puolelle! Jos känny tippuu, naputa seinään pikkuhylly sitä varten. Mä laitoin ajat sitten sängyn seinään ja kännykkä on ollut joko pienessä pussissa roikkuen tolpasta tai läheisellä pallilla/pöydällä.

Yhteistyössä