Perhepeti on ihan perseestä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä näyttää perhepedin kannattajissa olevan taas täydellisiä äitejä..
Sorry mutta se ei mitenkään millään tavalla ole parempi (eikä huonompi) vaihtoehto omalle sängylle. Jokainen lapsi on erilainen, onneksi.

Meidän tyttö (aina ollut erittäin huono nukkuja) on 9 kk ja on näihin päiviin asti nukkunut meidän vieressä. Yöt ovat menneet koko ajan huonompaan suuntaan joten olen siirtänyt vauvan omaan sänkyyn ja huoneeseen.

Melko nopeasti vauva tottui omaan sänkyyn. Meillä on käytössä väsytystaktiikka, eli jos vauvaa itkettää, niin ensin taputellaan ja puhutaan rauhoittavasti. Jos se ei auta, niin vauva nostetaan syliin ja rauhoituttuaan lasketaan takaisin. Jos sylissäkin itkettää, niin imetän. Ja kyllä, olen nostanut vauvaa syliin ja takaisin pinnikseen kaksi tuntia ennen kuin suostui nukahtamaan pinnikseen.

Nyt parin viikon jälkeen vauva nukahtaa rauhallisesti sänkyynsä, mutta ei pysy unessa kovin pitkään. Juoksen tunnin parin välein taputtamassa/sylittelemässä/imettämässä, ja kyllä väsyttää. Viime yönä luovutin kolmen aikaan ja otin vauvan viereeni, ja ensimmäistä kertaa hän tipahti lattialle. On ihan jumalaton morkkis...

Tekisi mieli luovuttaa koko unikoulu, mutta pakko vain jaksaa. Eiköhän parin kuukauden päästä jo helpota.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Sorry mutta se ei mitenkään millään tavalla ole parempi (eikä huonompi) vaihtoehto omalle sängylle. Jokainen lapsi on erilainen, onneksi.

No entäs jos käytöntö/arki ja kokemus on osoittanut että se on paras vaihtoehto omalle perheelle???

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi Poloinen:
No siis! Niin onkin! |O

Olihan se pienen vauvan kanssa ihan jees, yösytöt oli helppoja ja kaikki nukkui hyvin.. Mut nyt se on tommosen 8kk ihan helvettiä. Vauva hyörii ja pyörii ja heräilee minkä kerkiää. Pinniksessä ei edes harkitse nukkuvansa. Yritä siinä sitten jotain yöimettämistäkin lopettaa kun toinen kuitenkin siinä kainalossa kynyää. :xmas:

Kiva, kohtalotoveri palstalla

:hug: Miten olette ajatelleet jatkossa?

Jaa a. Imetyksen kun saa loppumaan niin "väkisinhän" se sinne omaan sänkyyn on opetettava. Ensin sivuvaunuja ja kun se sujuu niin pinnin vähän kauemmas. Mutta mennään nyt viel vauvasen tahdilla. Imetän korkeintaan siihen asti, et neiti on 1v.

Esikoisen ja kakkosen kans tää meni paljon luonnikkaammin kun nukkuivat alusta asti pinniksessä, sit musta vaan tuli mukavuuden haluinen ja tähän se sit vei.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:

No entäs jos käytöntö/arki ja kokemus on osoittanut että se on paras vaihtoehto omalle perheelle???

Mitä siitä? Lue teksti uudelleen. Vaikkapa suluissa oleva.

Alkuperäinen kirjoittaja näin sanoo mun mies edellisen liiton kokemuksesta:
perhepeti on niiden naisten keksintöjä, jotka eivät halua miestensä kanssa seksiä ja muuta läheisyyttä.

Eh, meillä taitaa olla tasan toisinpäin. Lapsi, 3 v., nukkui ihan viime päiviin asti meidän välissä isän toiveesta. Itse puhuin jo omaan huoneeseen opettamisesta... Nyt oma sänky kiinni meidän sängyssä. Seksiä harrastetaan vierashuoneen kovalla patjalla, joskus haluaisi ihan omassa seksiä harrastella...

perhepeti on niiden naisten keksintöjä, jotka eivät halua miestensä kanssa seksiä ja muuta läheisyyttä.

Sanoi mies joka liittää jokaisen asian seksiin. Ne kyllä tiedetään.
Ovat mustasukkaisia jopa lapsista ja oma mielihyvä ajaa joka asian eteen.
Esittävät kovasti mielipiteitään ja arvojaan mutta toimivat niiden vastaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja että näin:

mieheni on neljän lapsen isä ja heillä oli ollut aina joku pieni/pieniä nukkumassa perhepedissä.. yli vuoden pihtasi hänen vaimo pisimmillään. ei todellakaan ole voinut olla miehen oma mielihyvä etusijalla. miehenä en olisi suostunut!

höpsistä. ehkä se on niiden naisten keksintöä, jotka haluavat nukkua yönsä hyvin, niin että riittää energiaa seksipuuhiin. ja jotka harrastavat seksiä muuallakin kuin sägyssä. ja jotka tykkäävät läheisyydestä sekä miehen että vauvan kanssa.
ei etteikö sitä muutenkin voisi olla kaikkea tätä, vaikkei perhepedissä nukuttaisikaan. mutta eiköhän sun miehen edellisen liiton ongelmat oo johtunu ihan muista asioista, kuin siitä perhepedistä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin sanoo mun mies edellisen liiton kokemuksesta :
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:

mieheni on neljän lapsen isä ja heillä oli ollut aina joku pieni/pieniä nukkumassa perhepedissä.. yli vuoden pihtasi hänen vaimo pisimmillään. ei todellakaan ole voinut olla miehen oma mielihyvä etusijalla. miehenä en olisi suostunut!

Niin, sanoo miehesi. Todellisuudessa tilanteessa on ollut kaksi osapuolta, totuutta et tule ikinä tietämään.
Usko vain, hän liioittelee varmistaakseen ettet ala häneltä pihtaamaan, koska oma mielihyvä on hänelle etusijalla.

hah, se seksi onnistuu muuallakin kuin yöllä sängyssä, minä nukun 1v 1kk kanssa ja toinen tulossa. Tämä sopii meille, ja mies ymmärtää hyvin.

En kannata perhepetiä omalla kohdallani. Pojan ollessa vauva havahduin jatkuvasti ja tarkistelin jo harhaisuuteen asti etten ole kierähtänyt päälle ym. eli heräsin suurinpiirtein joka kerta kun käänsin kylkeä. Nyt kun poika on 4v ja kipittää aamuyöllä keskelle niin kyllä ne mun yöunet on sitten siinä. Pienet jalat potkii aika napakasti,kaivautuu saman peiton alle ja omii sen,tuloksena yleensä se että nukun ilman peittoa toinen jalka lattialla tai siirryn sohvalle :D eli siis ei ei ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mitä se seksi perhepetiin liittyy?

En tiedä teistä muista, mut me voidaan harrastaa seksiä muuallakin kun vaan makkarissa.. :xmas:

Sylwi :o seksiä vaan aviovuoteessa!!!

Ooks mie ny syntii langennu! Voi minnuu..

:D
No oot *paheksuu hiljaa*

No saaks sillä yhtään anteeks, ettei me juurikaan sitä tehdä kuitenka sohvalla? :saint: :ashamed:

No perhepeti joko toimii tai sitten ei. Jokainen tehkööt itselleen sopivan valinnan, toisilla toimii toinen, toisilla ei. So what? Väliaikaisesta ratkaisusta siinä joka tapauksessa on kysymys jos perhepedin valitsee, ei ne muksut enää isona vieressä nuku.
Ja meillä perhepeti ei ole kyllä seksiä vähentänyt. Sitä kuksitaan siellä sun täällä.

on tuskasta nukkua lapsen vieresä.. mä siis en liiku unissani jos mulla on lapsi tai eläin vieressä.. nukun sitten koko yön luonnottomassa asennossa ja niska/selkä kiittää aamulla :snotty: poika taasen on niin levoton nukkuja ettei sen vieressä yksinkertaisesti kykene nukkumaan... enemmän unta mä saan sen huoneen lattialla täkin päällä nukkuessa kuin samassa sängyssä.. :o
toisilla perhepeti toimii ja toisilla ei :)

No saaks sillä yhtään anteeks, ettei me juurikaan sitä tehdä kuitenka sohvalla? :saint: :ashamed:

Ai, et jossain keittiön pöydällä. *pyörtyy* mieti nyt niitä bagteereja!!!! |O

No ei, se menis kyl varmana rikki.. *tonnikeiju* :ashamed:

Meil on panopatja.. :laugh: :ashamed:

Mitä se seksi perhepetiin liittyy?

En tiedä teistä muista, mut me voidaan harrastaa seksiä muuallakin kun vaan makkarissa.. :xmas:

voihan sitä muuallakin harrastaa mutta mukavinta se on omassa sängyssä pehmeällä alustalla :D :D

Yhteistyössä