Perhepeti isomman vauvan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Littledeath
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Littledeath

Aktiivinen jäsen
20.07.2010
7 122
2
36
Pohjois-Pohjanmaa
Itselläni ei ongelmaa ole sen kanssa missä vauva nukkuu yönsä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, miten perhepeti onnistuu sen ikäisen vauvan kanssa joka jo liikkuu ja pääsisi helposti putoamaan sängystä?

Vauva nukkui ekat puoli vuotta mun vieressä, mutta sitten siirsin omaan sänkyynsä ja se sujuikin kivuttomasti. Mutta esim. kyläpaikoissa on vaikeaa, kun on ongelmaa siinä missä vauva nukkuu päikkärit. Nukahtaa kyllä viereeni, mutta sitten pitäisi olla koko ajan itse vieressä vahtimassa ettei vauva tipu sängystä.. On päässyt kaikenlaisten tyynyistä ja peitoista kyhättyjen "muurien" yli. Millasia kyhäelmiä käytätte ettei vauva pääse tippumaan?

Itselläni ei ongelmaa ole sen kanssa missä vauva nukkuu yönsä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, miten perhepeti onnistuu sen ikäisen vauvan kanssa joka jo liikkuu ja pääsisi helposti putoamaan sängystä?

Vauva nukkui ekat puoli vuotta mun vieressä, mutta sitten siirsin omaan sänkyynsä ja se sujuikin kivuttomasti. Mutta esim. kyläpaikoissa on vaikeaa, kun on ongelmaa siinä missä vauva nukkuu päikkärit. Nukahtaa kyllä viereeni, mutta sitten pitäisi olla koko ajan itse vieressä vahtimassa ettei vauva tipu sängystä.. On päässyt kaikenlaisten tyynyistä ja peitoista kyhättyjen "muurien" yli. Millasia kyhäelmiä käytätte ettei vauva pääse tippumaan?

vauva ainakin päivällä ulos vaunuihin nukkumaan. Ne turvavaljaat ehdottomasti kiinni.

No meillä on 180cm leveä sänky joka on sijoitettu niin että sängyn toinen sivureuna ja pääty on seinässä kiinni. 1,5v nukkuu siellä seinän ja mun välissä. hänen kohdallaan on lisäksi jalkopäässä raskaita tuoleja edessä niin ettei siitä pääse ihan heti putoamaan. Käytännössä lapsen pitää siis kömpiä mun yli jos sieltä lähtee jonnekin yön aikana. Ja meidän tää kuopus on jo puolisen vuotta osannu tulla sängystä pois itse ilman vahinkoja. useimpina aamuina mä herään aiemmin ja lapsi jää sinne vielä nukkumaan. Joka aamu se tulee sieltä itse pois herättyään, yhtään kertaa se ei oo pudonnu. Se peruuttaa sieltä niin että tulee jalat edellä sängystä pois.

Meillä on 3 lasta nukkunu pienenä kaikki perhepedissä (yks lapsi kerrallaan tokikin, niilä on ikäeroa niin et isompi on aina ollu jo omassa sängyssä ku on uus vauva tullu) ja vain yhden kerran on käyny niin että lapsi putosi sängystä. tää kuopus tippui kun oltiin yhdessä hotellissa yötä. Sielläki pyrittiin saamaan mahd turvalliseksi sänky mutta putos kuitenkin, tosin siellä lattialla oli putoamiskohdassa patja kun isompi lapsi nukkui siinä, että ei siinä kuinkaan käyny, Säikähdin kyllä itse kovasti. Mutta tuo yksi ainoa kerta on käyny noin ja meillä on 3 lasta ollu perhepedissä.

niin ja siis päivällä yleensä meillä nukutaan rattaissa unet, Joskus kyllä on nukkunu sängyssäkin, laitan sinne ihan seinän viereen ja peitot ja tyynyt eteen ettei ihan heti pääse kierimään sängystä. Ja sänky on 180cm leveä että pitkästi pitää kieriä että putoaa. Ja kun lapsi herää niin osaa tosiaan tulla sieltä turvallisesti pois. Meillä on kaikki osanneet laskeutua sängystä turvallisesti jalat edellä noin 1 vuotiaasta alkaen.

Mulla tosiaan vauva nyt 10kk eli ei oo mitään järkeä sen liikkumisen kanssa.. Mulla on vaan 120cm leveä sänky missä tosiaan toinen reuna ja pääty on seinässä kiinni. Ja toisella puolella on vauvan pinnasänky jossa siis yönsä nukkuu.

Lähinnä nää kyläpaikat on ongelma. Noita tuoleja voisikin kokeilla, tai sitten että tekee tavalliseen tapaan tyynyistä ja peitoista muurit mutta laittaa vielä lattialle pehmusteita. Lapsi on sellainen että nukahtaa itekseen, mutta liikuskelee ja möyrii ennen sitä..

Noh... Meillä oli runkopatjat lattialla, kunnes kuopus oli n 1,5v. Vähän tyynyä laitan reunalle, jos jompikumpi muksu yksin nukkuu parisängyssä. Liikkeelle lähtiessä oppivat kyllä nopeasti miten tullaan alas, kun ei vaihtoehtoakaan ollut. Se on ihan eri juttu sellaisen kanssa, joka on tottunut reunohin eikä silleen varo itse.

Meillä 8 kk vanha on nukkunut päikkärinsä melkein aina manducassa, nukkuu yleensä yht. max. 2 tuntia parissa kolmessa otteessa. Säästää aikaa ja vaivaa kun ei tarvitse nukuttaa erikseen. Kunhan vaan jatkaa omia hommiaan niin nukkuu kun nukkuu eikä putoa mistään.

Kotona päikkäreissä ei siis ole ongelmaa, laitan lapsen vaan omaan sänkyynsä ja sinne nukkuu. Kyläpaikoissa nykyään menen itse lapsen viereen odotteleen että nukahtaa. Mutta on se tympeä koko ajan maata siellä sängyssä, kun ei lapsi pidä välttämättä mitään ääntä kun herää.

Vaunuja ei monessakaan kyläpaikassa ole joissa voisi nukuttaa ja eipä tuo vaunukoppaan mahdu oikein muutenkaan enää.

Yhteistyössä