Perhepedistä pinnasänkyyn ja imetyksen lopettaminen, auttakaa, en jaksa :/

  • Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25900078]Ja mitä tuohon huudatusunikouluun tulee, niin sekään ei uusien tutkimusten mukaan aiheuta lapselle mitään haittoja. Itse en kuitenkaan olis siihen pystynyt, meillä tassuteltiin kun pikkumies oli 6kk ja siihen tosiaan loppui heräilyt. Ja jos et edes tiedä, mistä puhut, niin voisit olla ihan hiljaa vaan ja aloittaja sais ihan oikeita neuvoja eikä tollasia "on normaalia syödä yöllä myös aikuisena" -idiomeja...[/QUOTE]

No mutta kun se ON ihan normaalia! :D
Tästä on hiljattain tehty tutkimuskin, ettei ihmiselle ole luonnollista nukkua yöllä putkeen tiettyä määrää ja muuten olla sitten valveilla.
Tietysti jokainen tekee niin kuin itselleen parhaalta tuntuu, eli jos kokee "omakseen" sen 8h yöunet pötköön ja muuten valveilla niin sitten tekee niin.
Jos taas ei koe, niin mun mielestä ei ole mitään järkeä väkisillä yrittää tehdä niin.

Ja itse uskon, että huudatus ei ole lapselle hyväksi.
Enkä henkilökohtaisesti ymmärrä miksi alle vuoden ikäisen rytmeistä pitää tehdä ongelma ja alkaa "kouluttamaan" lasta nukkumaan, mutta toki jos kokee aivan hirveäksi sen elämisen niin on varmasti ihan paikallaan miettiä keinoja tilanteen parantamiseksi.
Mun mielestä ne keinot ei kuitenkaan ole huudattaminen tai lapsen vieminen toiseen huoneeseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Jops
[QUOTE="vieras";25900056]No mun mielestä taas tollainen on ihan sekopäistä touhua; kukaan ei nuku kunnolla ja äiti on kuin elävä tutti eikä edes yritä opettaa lasta nukahtamaan itsekseen. Suoranaista laiskuutta ja varmaan myös pelkoa, ettei onnistu opettamaan kuitenkaan lasta nukkumaan joten eipä viitsitä edes yrittää. Ihan sama mulle, miten muut toimii, mutta jos joku on umpiväsynyt eikä jaksa enää tunnin välein heräilyä, niin eikö silloin ole jo aika tehdä jotain? Mitä ihmeen tarkoitusta se palvelee, jos ei mitään muutosta tehdä ja kukaan ei nuku kunnolla ja kaikki on väsyneitä päivällä? Kerro ihmeessä![/QUOTE]

Miksi mä rupeaisin "kouluttamaan" alle vuoden ikäistä pientä lasta -VAUVAA- nukahtamaan itsekseen varsinkaan kun en itse koe siihen minkäänlaista tarvetta?
Lapsi oppii kyllä nukkumaan itsekseen sitten kun on sen aika. :)

Niin ja siis hän NUKAHTAA aina illalla itsekseen. Annan iltatissin, vien sänkyyn ja hän kääntää kylkeä ja nukahtaa.
 
"vieras"
No mutta kun se ON ihan normaalia! :D
Tästä on hiljattain tehty tutkimuskin, ettei ihmiselle ole luonnollista nukkua yöllä putkeen tiettyä määrää ja muuten olla sitten valveilla.
Tietysti jokainen tekee niin kuin itselleen parhaalta tuntuu, eli jos kokee "omakseen" sen 8h yöunet pötköön ja muuten valveilla niin sitten tekee niin.
Jos taas ei koe, niin mun mielestä ei ole mitään järkeä väkisillä yrittää tehdä niin.

Ja itse uskon, että huudatus ei ole lapselle hyväksi.
Enkä henkilökohtaisesti ymmärrä miksi alle vuoden ikäisen rytmeistä pitää tehdä ongelma ja alkaa "kouluttamaan" lasta nukkumaan, mutta toki jos kokee aivan hirveäksi sen elämisen niin on varmasti ihan paikallaan miettiä keinoja tilanteen parantamiseksi.
Mun mielestä ne keinot ei kuitenkaan ole huudattaminen tai lapsen vieminen toiseen huoneeseen.
Sehän se on, kun ei ihminen monestikaan voi itse määritellä rytmiään, kyllä ne on työt ja muut, jotka sen määrittelee. Mutta tietty kotiäideille on ihan sama, vaikka pitkin yötä syöpöttelevät ja nukkuvat sitten päivällä, työssäkäyvillä vaan hieman eri juttu kun pitäis lapsen jaksaa aamulla nousta sinne hoitoonkin... Että näin :)

Niin ja tassuttelu-unikoulussa lasta ei jätetä hetkeksikään yksin huutamaan, ota selvää asioista ennen kuin tuomitset...
 
niimpä
[QUOTE="a.p";25899477]Noi syömiset jaksaisinkin mutta kun ongelmana on nyt se että vauva herää monta kertaa yössä, eikä nukahda ilman tissiä, joten olen kiinni vauvassa käytännössä koko yön..[/QUOTE]

Vauva vielä tosi pieni, joten annat vaan sitä tissiä. Vuoden päästä yrität uudelleen vierottaa.
 
[QUOTE="vieras";25900164]Sehän se on, kun ei ihminen monestikaan voi itse määritellä rytmiään, kyllä ne on työt ja muut, jotka sen määrittelee. Mutta tietty kotiäideille on ihan sama, vaikka pitkin yötä syöpöttelevät ja nukkuvat sitten päivällä, työssäkäyvillä vaan hieman eri juttu kun pitäis lapsen jaksaa aamulla nousta sinne hoitoonkin... Että näin :)

Niin ja tassuttelu-unikoulussa lasta ei jätetä hetkeksikään yksin huutamaan, ota selvää asioista ennen kuin tuomitset...[/QUOTE]

Aika pitkälti ihminen voi määrittää rytminsä. Esimerkiksi isoäitini teki lääkärinuran ihan omilla rytmeillään, nukkui heti töiden jälkeen, valvoi yöllä jne.
Ei mitään ongelmia. :D

Eikä tarvi päivällä nukkua kun nukun yöllä. Lapsen syömiset ei häiritse mun yöunia, en tee niistä show'ta. :)


Sinun mielestäsi siis ap:n tilanteessa jossa 7kk-ikäinen vauva herää KERRAN-PARI syömään yöllä on ihan ok huudattaa ja unikoulu paikallaan? :LOL:
Niitä asioitahan mä nimittäin tuossa mun rage-viestissäni kritisoin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niimpä;25900172:
Vauva vielä tosi pieni, joten annat vaan sitä tissiä. Vuoden päästä yrität uudelleen vierottaa.
Voi luoja taas.

Ap vieroittaa mieluummin kuin valvoo ja nukkuu huonosti seuraavan vuoden. Vaan sitä sinä taidat halutakin? Toisen kurjuuden maksimointia.
 
unikoulun puolesta
Siis mitä helvettiä?

Neuvotaanko täällä ihan tosissaan, että "älä anna enää ikinä nukahtaa syliin" ja "anna huutaa, tiukkana vaan" kun kyse on 7kuukauden ikäisestä vauvasta jolle on TÄYSIN normaalia haluta rintaa ja nukkua äitinsä vieressä?!
Ei mun mielestä ole mitenkään erityisen väärin tai kamalaa nukuttaa vauvaa omaan sänkyyn/huoneeseen tai olla syöttämättä yöllä jos vauva ei itsekään halua, mutta jos vauva selkeästi sitä tarvitsee ja haluaa niin mikä pistää vanhemman noin lastaan rääkkäämään?
Herranjumala, 7kuukauden ikäinen UNIKOULUUN. :headwall:

Mä en nyt ihan ymmärtänyt mikä tässä oli se pointti miksi et jaksa?
Jos vauva haluaa imeä niin anna imeä ja lue itse samalla vaikka kirjaa tai jos on yö niin nuku.
Vauvan vieressä nukkuminenhan on sen takia juuri helppoa että vauva pääsee isompana itsekin yöllä halutessaan rinnalle ja äiti ei välttämättä edes herää siihen.
Jos kuitenkin jostain syystä haluat itse hankaloittaa elämäänne ja ruveta kontrolloimaan yösyöttöjä ja yöllistä tissillä roikkumista niin kokeile tuttia?

Anteeksi tämän tekstin sävy, mutta mä en vaan kykene ymmärtämään vanhempia jotka kaikessa ällöttävässä itsekkyydessään tunkevat lapsen väkisillä omaan huoneeseen ja lopettavat yösyötöt VAIKKA lapsi itse selkeästi olisi tyytyväisin vanhempien vieressä ja tissitellen.
Ja mä oon kaikessa naiiviudessani oikeasti luullut, että unikouluja käytetään vain hyvästi taaperoikäisille..

Ooh mai gaad että tälläsiä ihmisiä löytyy! Me ollaan ehdottomasti toistemme vastakohtia! Ihan järjetöntä luettavaa, mä en tajua taas MIKSI lasta ei voisi jo tossa iässä totutella omaan sänkyyn, se on ehdottomasti vanhempien ja myös lapsen etu - jos vanhemmista siltä tuntuu. Hehän sen päättävät - EI LAPSI! Eri asia jos on keskosena syntynyt niin pitää ottaa huomioon, ja lapsia on erilaisia, mutta jos kyseessä on terve lapsi, niin kyllä voi nukkua omassa sängyssä jo 6kk--->

AP mun neuvo on että jos haluat tehdä unikoulun, niin ota kaveri joka toimii henkisenä tukena tuossa asiassa. Lapsen ei tarvtse antaa huutaa täyttä kurkkua, mutta se vaatii pari yötä totuttelua, ja niinkuin joku mainitskin jo niin eihän lapsi helposti halua luopua saaduista eduistaan, mutta sen nyt vain on elämää. Tiukka pitää olla, mutta ei kuitenkaan kohtuuton.
 
unikoulun puolesta
Miksi mä rupeaisin "kouluttamaan" alle vuoden ikäistä pientä lasta -VAUVAA- nukahtamaan itsekseen varsinkaan kun en itse koe siihen minkäänlaista tarvetta?
Lapsi oppii kyllä nukkumaan itsekseen sitten kun on sen aika. :)

Niin ja siis hän NUKAHTAA aina illalla itsekseen. Annan iltatissin, vien sänkyyn ja hän kääntää kylkeä ja nukahtaa.
Tässä taas nähdään tän toopen mielipiteitä, sun mielestäs KAIKKIEN pitäs tehdä niinkun SÄ. Ootko ajatellu että kaikki ei jaksa/halua/viitsi olla tutteja vuoden päivät? Mä ainakin olen itsekäs, jos siksi minua haluat kutsua. Mä en kertakaikkiaan jaksanu sitä että vauva heräsi 40min välein imemään tissiä, ja se loppui 10sekunnin päästä, ja sitten unen päästä saaminen oli helvettiä.

AP jos sä olet väsynyt tohon tuttina olemiseen niin sulla on kaikki oikeus hyvin nukuttuun yöhön, MUTTA VAIN JOS ITSE NIIN HALUAT.
 
unikoulun puolesta
[QUOTE="vieras";25899444]Tää ap:han sanoi, että syö pari kertaa yössä. Mikä siis on ongelma? Lapsi on vasta 7kk joten on täysin normaalia että lapsi syö pari kertaa yössä!

En kanssa ymmärrä tuota unikoulua noin pienelle. Jos tekee tiukkaa jaksaa noilla syötöillä niin kannattaa miettiä tarkaan hankkiiko lisää lapsia.

Miksi imetys pitäis lopettaa noin pieneltä? Miksi noin pienen pitäisi nukkua omassa sängyssä?[/QUOTE]

AP sanoi että lapsi syö pari kertaa yössä, mutta haluaa tissin suuhun vähän väliä, ja se herättää äidin! Opi lukemaan!

Kuka puhui mitään imetyksen lopettamisesta? Nyt oli kyse siitä ettei äidin tarvitse samassa asennossa koko yötä maata palvelemassa lastaan, joka voi hyvin tuossa iässä jo oppia nukkumaan edes vähän pidempiä pätkiä kun 30min kerrallaan. SIITÄ TÄSSÄ ON KYSE.

Kuka kehtaa sanoa tätä äitiä itsekkääksi?
 
unikoulun puolesta
[QUOTE="bbb";25899486]Anteeksi että hieman provosoidun tästä ketjusta, mutta lapsen etu on myös levännyt äiti. Jokainen tilanne on erilainen eikä yhtä oikeaa vastausta ole. Minä äiti olen elänyt vauvan rytmissä yli 8kk, siis täysin vauvan tahtisesti. Olen laittanut lapsieni tarpeet omieni edelle kohta kolme vuotta, mutta nyt en enää jaksanut tauotonta yöheräilyä.

En usko että yhdenkään lapsen/vauvan etu on näin väsynyt äiti. En todellakaan usko.[/QUOTE]

Aamen. Kiteytit hyvin sen mihin minäkin uskon. Jotkut äidit tuntuu olevan niin rakastuneita marttyyrin rooliin että ovat sitä mieltä että heti kun äiti ei tee juuri niinkuin vauva 'käskee' niin ollaan itsekkäitä.

Meilläkin oltiin ja mentiin vauvan tahdissa 8kk asti, ja sitten ruvettiin totuttamaan hänet omaan huoneeseen, ja voin kertoa että traumoja ei ole lapsella. Hän on nykyään pirteämpi ja niin olen minäkin! Miten joku voi sanoa että se on huono asia, meidän kohdallamme?
 
Tässä taas nähdään tän toopen mielipiteitä, sun mielestäs KAIKKIEN pitäs tehdä niinkun SÄ. Ootko ajatellu että kaikki ei jaksa/halua/viitsi olla tutteja vuoden päivät? Mä ainakin olen itsekäs, jos siksi minua haluat kutsua. Mä en kertakaikkiaan jaksanu sitä että vauva heräsi 40min välein imemään tissiä, ja se loppui 10sekunnin päästä, ja sitten unen päästä saaminen oli helvettiä.

AP jos sä olet väsynyt tohon tuttina olemiseen niin sulla on kaikki oikeus hyvin nukuttuun yöhön, MUTTA VAIN JOS ITSE NIIN HALUAT.
Eipäs pidä. :)
Mä olen tässäkin ketjussa moneen otteeseen todennut, että se mikä sopii toiselle ei sovi toiselle.
Muistuttanut, että vauvatkin on yksilöitä, me vanhemmat koetaan asioita erillä tavalla jne.
Kerro toki jos näet jossain sen lauseen missä käsken muiden tehdä kuten minä. :)
 
unikoulun puolesta
[QUOTE="tiina";25899674]Mulle ei tulis mieleenkään jättää vauvaa huutamaan yksin kun ainut mitä se haluaa on olla äitin lähellä...Kyse on vauvasta!!!!![/QUOTE]

ei lasta tarvitse huutamaan jättää! On muitakin keinoja kun antaa tissi suuhun!
 
"vieras"
Aika pitkälti ihminen voi määrittää rytminsä. Esimerkiksi isoäitini teki lääkärinuran ihan omilla rytmeillään, nukkui heti töiden jälkeen, valvoi yöllä jne.
Ei mitään ongelmia. :D

Eikä tarvi päivällä nukkua kun nukun yöllä. Lapsen syömiset ei häiritse mun yöunia, en tee niistä show'ta. :)


Sinun mielestäsi siis ap:n tilanteessa jossa 7kk-ikäinen vauva herää KERRAN-PARI syömään yöllä on ihan ok huudattaa ja unikoulu paikallaan? :LOL:
Niitä asioitahan mä nimittäin tuossa mun rage-viestissäni kritisoin.
Oivoi, että oikein lääkärinuran teki! :D Mitähän oma lapseni sanois, jos töiden jälkeen nukkuisin vaan, kun yön ja työpäivän ensin syöpöttelen ja valvon? Ihan outoa puhetta alkaa olla noi sun jutut, taitanut kuitenkin se valvominen vaikuttaa aivotoimintaan... ;)

Niin ja aloittajan lapsi heräilee monta kertaa yössä, vaikkei syökään kuin pari kertaa. Opettelehan lukemaan... :D
 
[QUOTE="vieras";25900459]Oivoi, että oikein lääkärinuran teki! :D Mitähän oma lapseni sanois, jos töiden jälkeen nukkuisin vaan, kun yön ja työpäivän ensin syöpöttelen ja valvon? Ihan outoa puhetta alkaa olla noi sun jutut, taitanut kuitenkin se valvominen vaikuttaa aivotoimintaan... ;)

Niin ja aloittajan lapsi heräilee monta kertaa yössä, vaikkei syökään kuin pari kertaa. Opettelehan lukemaan... :D[/QUOTE]

No vaatiihan se lääkärin työ eri tavalla panosta ja keskittymistä kuin vaikkapa kaupan kassa, että ei ilmeisesti omintakeiset rytmit haitanneet työtä vaikka olikin tavallista "vastuullisempi" työ.
Mitähän outoa mun jutuissa on?
Edelleenkään mä en valvo vaan kun lapsi haluaa yöllä tissiä hän ottaa sitä, mä nukun. :D

Juu, huomasin että aloittaja oli myöhemmin kirjoittanut lapsen heräilevän ja pitävän tissiä "tuttina".
Hieno veto kuitenkin tuo "opettelehan lukemaan", pisteet siitä. :cool:
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
No vaatiihan se lääkärin työ eri tavalla panosta ja keskittymistä kuin vaikkapa kaupan kassa, että ei ilmeisesti omintakeiset rytmit haitanneet työtä vaikka olikin tavallista "vastuullisempi" työ.
Mitähän outoa mun jutuissa on?
Edelleenkään mä en valvo vaan kun lapsi haluaa yöllä tissiä hän ottaa sitä, mä nukun. :D

Juu, huomasin että aloittaja oli myöhemmin kirjoittanut lapsen heräilevän ja pitävän tissiä "tuttina".
Hieno veto kuitenkin tuo "opettelehan lukemaan", pisteet siitä. :cool:
Mun sisko on lääkäri, tiedän kyllä mitä se työ vaatii; ihan kunnon unia ja nukkuihan mummosikin sitten päivällä, vaikka yöt vissiin bilettikin... :D

Ja esim. mulla ei kyllä nukkuminen onnistunut lapsen ollessa rinnalla, että se siitä teoriasta. Taitaa olla vaan ne yliväsyneet naiset, jotka pystyy nukkumaan kun lapsi imee pitkin yötä...
 
[QUOTE="vieras";25900536]Mun sisko on lääkäri, tiedän kyllä mitä se työ vaatii; ihan kunnon unia ja nukkuihan mummosikin sitten päivällä, vaikka yöt vissiin bilettikin... :D

Ja esim. mulla ei kyllä nukkuminen onnistunut lapsen ollessa rinnalla, että se siitä teoriasta. Taitaa olla vaan ne yliväsyneet naiset, jotka pystyy nukkumaan kun lapsi imee pitkin yötä...[/QUOTE]


Aamen. Me ollaan kaikki samasta puusta veistettyjä, true dat.

Tämän "keskustelun" kehittävyys on tullut jo selväksi, poistun takavasemmalle.
Olemme eri mieltä eikä se seikka taida miksikään muuttua. :)
 
ok
Sinun mielestäsi siis ap:n tilanteessa jossa 7kk-ikäinen vauva herää KERRAN-PARI syömään yöllä on ihan ok huudattaa ja unikoulu paikallaan? :LOL:
Niitä asioitahan mä nimittäin tuossa mun rage-viestissäni kritisoin.
:headwall:.. rautalankaa: Ap:n lapsi herää pari kertaa syömään, ja LISÄKSI vaikka kuinka monta kertaa hakemaan tissiä naamaansa kiinni, koska on tottunut siihen.

Vauva on siis TOTTUNUT nukahtamaan rinta naamassa kiinni, eikä hereille havahduttuaan osaa itse nukahtaa ilman että se rinta tuodaan siihen. Vauvat kuitenkin ovat oppivaisia, se, että on oppinut jotain, ei tarkoita ettei voisi oppia jotain muuta. Unikoulussa on siis kyse siitä, että vauva oppii muita tapoja nukahtaa kuin se yhden.

Vauva ei kärsi siitä että nukahtaa aina tissille, mutta vauva ei myöskään kärsi siitä että ei nukahda tissille. Se opettaminen vaan pitää tehdä harkiten.
 
"vieras"
Aamen. Me ollaan kaikki samasta puusta veistettyjä, true dat.

Tämän "keskustelun" kehittävyys on tullut jo selväksi, poistun takavasemmalle.
Olemme eri mieltä eikä se seikka taida miksikään muuttua. :)
Poistu vaan, ei kyse ollutkaan siitä hyväksyykö joku unikoulut, vaan siitä miten aloittaja saisi alkaa nukkumaan ja lapsensa myös. Ihan turha tulla tällaisiin ketjuihin huutelemaan, että jatka vaan samaan tapaan, jos kysyjä on ihan rikki, mitä ihmeen hyötyä kysyjäle tollaisista kommenteista on?

Ja eri mieltä ollaan, saa sitä silti keskustella :)
 
ok
Juu, huomasin että aloittaja oli myöhemmin kirjoittanut lapsen heräilevän ja pitävän tissiä "tuttina".
Hieno veto kuitenkin tuo "opettelehan lukemaan", pisteet siitä. :cool:
Lue aloitus huolellisemmin.
"Nyt kuitenkin tuntuu aina herätessä vaativan rinnan suuhun, VAIKKA EI IMEKÄÄN. Kerran, pari yössä syö."

Tämähän EI tarkoita, että "kerran, pari yössä HERÄÄ".
 
OMG meidän 2pv päästä vuoden täyttävä käyttää mua tyynynä nukahtaessaan ;) sitten vaan kun on nukahtanut, siirrän omalle puolelle sänkyä ja tuun alakertaan.
nukuttamista kesti eilen esim 5min ennenkuin oli unessa, jos menee pitkään niin 20min..
 
"hmmm"
Täällä on monta kertaa sanottu, että vauva/lapsi ei halua luopua saaduista eduistaan. Ensimmäiseksi lähtisin miettimään miksi ei halua luopua jostakin asiasta ja kannattaisiko odottaa, että aloite tulee lapsen puolelta. Toiseksi minusta äidin läheisyys ja ruoka silloin kun nälättää ei ole mitään etuoikeuksia vaan perusoikeuksia. Ja kuka sen määrittää milloin toisella on nälkä ja milloin toinen kaipaa läheisyyttä ja millä tavalla!
 
  • Tykkää
Reactions: Salla07
[QUOTE="hmmm";25900886]Täällä on monta kertaa sanottu, että vauva/lapsi ei halua luopua saaduista eduistaan. Ensimmäiseksi lähtisin miettimään miksi ei halua luopua jostakin asiasta ja kannattaisiko odottaa, että aloite tulee lapsen puolelta. Toiseksi minusta äidin läheisyys ja ruoka silloin kun nälättää ei ole mitään etuoikeuksia vaan perusoikeuksia. Ja kuka sen määrittää milloin toisella on nälkä ja milloin toinen kaipaa läheisyyttä ja millä tavalla![/QUOTE]

Mitä jos tämä vaikuttaa äidin unenlaatuun ja näin ollen äiti on univelkainen koko ajan? Ja päivällä ei voi nukkua vaikkapa isompien lasten takia? Mitäs sitten tehdään?
 
[QUOTE="vieras";25900706]Poistu vaan, ei kyse ollutkaan siitä hyväksyykö joku unikoulut, vaan siitä miten aloittaja saisi alkaa nukkumaan ja lapsensa myös. Ihan turha tulla tällaisiin ketjuihin huutelemaan, että jatka vaan samaan tapaan, jos kysyjä on ihan rikki, mitä ihmeen hyötyä kysyjäle tollaisista kommenteista on?

Ja eri mieltä ollaan, saa sitä silti keskustella :)[/QUOTE]

Kyllä mä tossa tuon ensimmäisen kommentin jälkeen neuvojakin laitoin miten yrittää saada lapsi ilman tissiä nukkumaan.
Ja laitoin tuolla aika alkupäässä ketjua myös, että jos tilanne tuntuu sietämättömältä niin on varmasti paikallaan tehdä tilanteelle jotain, mutta lapsimyönteisin ja pehmein keinoin.

Ei mielestäni tarkoita sitä, että olisin jyrkästi vastaan kaikkea muutosta tuollaiseen tilanteeseen, niin kuin en olekaan. :)
Tietyt keinot kuten huudatus ja VAUVAN siirtäminen väen vängällä omaan huoneeseen on kuitenkin mun mielestä lapsen rääkkäämistä ja kun niitä keinoja tuossa vielä puolusteltiinkin, niin koin ihan tarpeelliseksi kertoa oman kantani asiaan, ap kuitenkin neuvoja oli kyselemässä.
 
"vieras"
Melko uudessa Vauva-lehdessä oli artikkeli, missä useat lasten psykiatran asiantuntijat kertoivat, ettei mistään unikoulusta ole lapselle mitään vaaraa/haittaa. Omalle lapselle ei ole tarvinnut unikouluja pitää, on aina nukkunut hyvin, mutta jos olisi pitänyt pitää, niin olisin käyttänyt lempeää tassutus-unikoulua. Ja lapsen olisi pitänyt olla yli 6kk, niinkuin ohjeet sanovat. Huudatusta en ymmärrä.
 
"vieras"
Tällaisen artikkelin löysin. Ja sivusto on arvostettu Duodecim.
( terv. se vieras, joka ei itse ole käyttänyt unikoulua, mutta ei pidä tassutus-unikoulua pahana, huudatusta pitää)

http://www.duodecim.fi/etusivu?p_p_id=uutisportlet_WAR_uutistenjulkaisuportlet_INSTANCE_N5Iy&p_p_lifecycle=0&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-2&p_p_col_count=2&_uutisportlet_WAR_uutistenjulkaisuportlet_INSTANCE_N5Iy_uutis_id=10517
 

Yhteistyössä