O
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:Mä olen eri mieltä. Varsinkin täällä käpykylässä pph:ksi pääsee liki kuka vain ja yleisesti tiedossa miten huonosti kunnassamme hoidetaan pph-lapset :/
Siksipä en päässytkään menemään itse vakituiseen työhön, kun käpärillämme ei alle 3v oteta päiväkotiin vaan joutuisi niihin paikallisiin kamaliin pph-paikkoihin, joten ennemmin sitten luovun vakityöstä ja olen lapsen kanssa itse. Mutta en yleistä, monessa paikassa tiukat vaatimukset pph-työhön, täällä vaan ei ole.
Alkuperäinen kirjoittaja outoa :mitä rutisette, pph:t , itsehän ammattinne olette valinneet?
Alkuperäinen kirjoittaja pph:hieno kirjoitus. itse pph:na tunnen ettei vanhemmat kunnioita vapaa-aikaani lainkaan ja olettavat et kun mä olen kotona muutenkin koko päivän niin mikäs kiire mulla on päästä heidän lapsistaankaan eroon. et jos he nyt myöhästyvät puol tuntia - tunnin sovitusta hakuajasta niin so what... mähän olen kuitenkin vain kotona. ja kuitenkin olettavat että meidän päivä rytmi muotoutuu heidän lastensa rytmin mukaisesti: "maija on tänään herännyt jo kuuden jälkeen et laita se nukkuun sit heti klo 11" joo joo mut kun ne kolme muuta vielä haluaisivat purkaa siihen aikaa energiaansa ulkosalla... ja kun pph:lla ei tunnetusti ole erikseen ruoka-/kahvitaukoja vaan kaikki kuuluu työaikaan (meidän työpäivän pituushan on 8h45min) niin sitä mielellään kyllä nukuttaa kaikki lapset samaan aikaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:Mä olen eri mieltä. Varsinkin täällä käpykylässä pph:ksi pääsee liki kuka vain ja yleisesti tiedossa miten huonosti kunnassamme hoidetaan pph-lapset :/
Siksipä en päässytkään menemään itse vakituiseen työhön, kun käpärillämme ei alle 3v oteta päiväkotiin vaan joutuisi niihin paikallisiin kamaliin pph-paikkoihin, joten ennemmin sitten luovun vakityöstä ja olen lapsen kanssa itse. Mutta en yleistä, monessa paikassa tiukat vaatimukset pph-työhön, täällä vaan ei ole.
Alkuperäinen kirjoittaja outoa :mitä rutisette, pph:t , itsehän ammattinne olette valinneet?
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hmmm..:eihän muutkaan työaikana voi hoitaa omia asioitaan..
En ole pph mutta voin hoitaa työaikana kaikki omat asiat, ja siksi toiseksi monet kunnan / valtion virastot on auki klo8-16 tai vähemmän aikaa. Milloin mä sitten ne hoitaisin kun oma työaika on 8-16
en ole pph mutta mä otan vapaapäivän jos pitää jotain mennä hoitamaan. päiväkodista ei voi hipsiä omille asioilleen ...
Joo,no...Lapset siis (minullakin 5 eri perheestä)jokainen menee siksi päiväksi varahoitopaikkoihin.Ootko koskaan joutunut järjestelemään tollasta.Nimittäin aika ihmeen paljon sumplittavaa tuossakin,vaikket varmaan ymmärrä...
Ja muiden kokemuksista tiedän,että tollasen tilanteen takia muutama vanhempi on sitten ottanu herneen nenuunsa kun "houtajan pittää nääs päästä ASIOILLE,joo-o"-tyyliin puhutaan sitten jälkikäteen.
Ja eihän se jokatapauksessa ole lapsellekaan mukavaa joutua "vieraaseen" paikkaan.Että ihan noita omia pikkusia hoidokkejanikin tässä asiassa ajattelisin.
Että oisko kumminkin niin,että pienempi "paha" lapselle yks 10min. pankkireissu ulkoilun lomassa,kuin hoitopäivä vieraassa paikassa?
meillä oli päiväkotiryhmässä varahoitopaikka pph.n lapsille ja kyllä ne sinne aina tuli kun hoitajalla oli aamulla esim. lääkäri tai vapaapäivä. Jos lääkäri oli aamusta niin lapset olivat joko toisten hoitajien kanssa pk:n pihalla tai sitten ne tulivat meille aamupäiväksi hoitoon. Vapaapäivinä (joita näillä hoitajilla oli paljon) lapset tulivat meille koko ajaksi. Ei mitään ongelmaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:Mä olen eri mieltä. Varsinkin täällä käpykylässä pph:ksi pääsee liki kuka vain ja yleisesti tiedossa miten huonosti kunnassamme hoidetaan pph-lapset :/
Ootko päässyt seuraamaan jokaisen hoitajan päivää hoitolastensa kanssa?Vai kenties kuullut "puheita"?
Ei vaine muuten,mutta kun pistää vaan niin tautisesti sapettaan tällaset(kin) yleistykset.
Tekis mieli vaan taas lohkaista tää moneen kertaan kuultu "koittakaas ite tätä työtä vaikka kuukausi".Ei sillä,minä todellakin rakastan tätä työtä!!!!!Ja omat hoitolapset ovat vallanneet ison paikan mun sydämmestäni.
Mutta joskus vaan keittää..Sorry...
Alkuperäinen kirjoittaja Perhepäivähoitaja ite:Alkuperäinen kirjoittaja outoa :mitä rutisette, pph:t , itsehän ammattinne olette valinneet?
Eihän ME rutista, vaan ne älykääpiöt, jotka eivät millään meinaa tajuta, että meilläkin tosiaan on sitä omaa elämää ja samanlaisia asioiden hoitamisia kuin 'normaaleillakin' ihmisillä. Toki ollaan itse valittu ammattimme, josta tykätään kovasti, mutta arvaa kuinka moni on valinnut työpäivien pituudet? Mulla parhaimmillaan ollut klo 6.30-21.35. Jos SAISIN valita päivien pituudet, olisi tunteja paljon vähemmän.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
quote]
Itse tein pph:n työtä pitkään kun omat 2 lasta oli pieniä ja siinäpä juuri näinkin muiden pph:den hoitotason. Perhepäivähoitohan kuuluu olla kodinomaista hoitoa, että lapset saavat tehdä ja olla kuin kotonaan. Mutta paikalliset pph:t esim.eivät ulkona käyneet (veivät 10-15min. ennen vanhempien saapumista lapset ulos ja väittivät että olleet ulkoilemassa kauan!!), ruokailussa kun tuli ongelmia (joku ei tahtonut syödä) niin heittivät vaikka pimeään vessaan rangaistuksena, pitivät ovenkahvasta kiinni ettei hysteerinen muksu päässyt ulos. Ynnä muuta!!!
Valehtele en yhtään, itse kerroin näkemistäni pph-ohjaajalle aikoinaan, hän siihen että kyllähän hermot menee jokaiselta VÄLILLÄ![]()
Että kehottaisin kyllä miettimään muutaman kerran ennenkuin lapsenne noin vaan jätätte pph:lle![]()
Missä sun hoitolapset ja omat oli kun olit toisen pph luona katsomassa kun ne lapset oli siellä vessassa???? Ynnä muuta????
Alkuperäinen kirjoittaja pph:hieno kirjoitus. itse pph:na tunnen ettei vanhemmat kunnioita vapaa-aikaani lainkaan ja olettavat et kun mä olen kotona muutenkin koko päivän niin mikäs kiire mulla on päästä heidän lapsistaankaan eroon. et jos he nyt myöhästyvät puol tuntia - tunnin sovitusta hakuajasta niin so what... mähän olen kuitenkin vain kotona. ja kuitenkin olettavat että meidän päivä rytmi muotoutuu heidän lastensa rytmin mukaisesti: "maija on tänään herännyt jo kuuden jälkeen et laita se nukkuun sit heti klo 11" joo joo mut kun ne kolme muuta vielä haluaisivat purkaa siihen aikaa energiaansa ulkosalla... ja kun pph:lla ei tunnetusti ole erikseen ruoka-/kahvitaukoja vaan kaikki kuuluu työaikaan (meidän työpäivän pituushan on 8h45min) niin sitä mielellään kyllä nukuttaa kaikki lapset samaan aikaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Hoitaja minäkin:Alkuperäinen kirjoittaja pph:hieno kirjoitus. itse pph:na tunnen ettei vanhemmat kunnioita vapaa-aikaani lainkaan ja olettavat et kun mä olen kotona muutenkin koko päivän niin mikäs kiire mulla on päästä heidän lapsistaankaan eroon. et jos he nyt myöhästyvät puol tuntia - tunnin sovitusta hakuajasta niin so what... mähän olen kuitenkin vain kotona. ja kuitenkin olettavat että meidän päivä rytmi muotoutuu heidän lastensa rytmin mukaisesti: "maija on tänään herännyt jo kuuden jälkeen et laita se nukkuun sit heti klo 11" joo joo mut kun ne kolme muuta vielä haluaisivat purkaa siihen aikaa energiaansa ulkosalla... ja kun pph:lla ei tunnetusti ole erikseen ruoka-/kahvitaukoja vaan kaikki kuuluu työaikaan (meidän työpäivän pituushan on 8h45min) niin sitä mielellään kyllä nukuttaa kaikki lapset samaan aikaan.
Ei pidä paikkansa tuo työpäivän pituus 8h45 min. Mistä kummasta repäsit tuon??? Ehkä sinulla on noin, mutta ei 'meillä' kaikilla.
ainakin täällä helsingissä työpäivän pituus on 8h45 min ja vasta siitä ylimenevä osuus menee ylitöiden piikkiin. kun "normaalisti töissä käyvillä":hän työpäivän pituus on 8h ja siitä ylimenevä on ylitöitä... siis mun normaali työpäivä on keskimäärin 10h30min.
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:Että kehottaisin kyllä miettimään muutaman kerran ennenkuin lapsenne noin vaan jätätte pph:lle![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:Mä olen eri mieltä. Varsinkin täällä käpykylässä pph:ksi pääsee liki kuka vain ja yleisesti tiedossa miten huonosti kunnassamme hoidetaan pph-lapset :/
Ootko päässyt seuraamaan jokaisen hoitajan päivää hoitolastensa kanssa?Vai kenties kuullut "puheita"?
Ei vaine muuten,mutta kun pistää vaan niin tautisesti sapettaan tällaset(kin) yleistykset.
Tekis mieli vaan taas lohkaista tää moneen kertaan kuultu "koittakaas ite tätä työtä vaikka kuukausi".Ei sillä,minä todellakin rakastan tätä työtä!!!!!Ja omat hoitolapset ovat vallanneet ison paikan mun sydämmestäni.
Itse tein pph:n työtä pitkään kun omat 2 lasta oli pieniä ja siinäpä juuri näinkin muiden pph:den hoitotason. Perhepäivähoitohan kuuluu olla kodinomaista hoitoa, että lapset saavat tehdä ja olla kuin kotonaan. Mutta paikalliset pph:t esim.eivät ulkona käyneet (veivät 10-15min. ennen vanhempien saapumista lapset ulos ja väittivät että olleet ulkoilemassa kauan!!), ruokailussa kun tuli ongelmia (joku ei tahtonut syödä) niin heittivät vaikka pimeään vessaan rangaistuksena, pitivät ovenkahvasta kiinni ettei hysteerinen muksu päässyt ulos. Ynnä muuta!!!
Valehtele en yhtään, itse kerroin näkemistäni pph-ohjaajalle aikoinaan, hän siihen että kyllähän hermot menee jokaiselta VÄLILLÄ![]()
Että kehottaisin kyllä miettimään muutaman kerran ennenkuin lapsenne noin vaan jätätte pph:lle![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:Että kehottaisin kyllä miettimään muutaman kerran ennenkuin lapsenne noin vaan jätätte pph:lle![]()
Missä sun hoitolapset ja omat oli kun olit toisen pph luona katsomassa kun ne lapset oli siellä vessassa???? Ynnä muuta????
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:Mä olen eri mieltä. Varsinkin täällä käpykylässä pph:ksi pääsee liki kuka vain ja yleisesti tiedossa miten huonosti kunnassamme hoidetaan pph-lapset :/
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:Mä olen eri mieltä. Varsinkin täällä käpykylässä pph:ksi pääsee liki kuka vain ja yleisesti tiedossa miten huonosti kunnassamme hoidetaan pph-lapset :/
Eli siellä teillä JOKAINEN hoitaja oli tuollaine roisto?Lapsia lukitsivat kaikki pimesiin vessoihin?Ja kukann ei ulkoillut muuta kuin tuon vaivaisen varttin?Järkyttävää...
Eli sinun mielestäsi jokainen perhepäivähoitaja on lusmu,"helpon" rahan tavoittelija ja lasten rääkkääjä.Just.
No,meidän kunnassa tuo "omavalvonta" on todella tiukkaa.Juurikin tässä Vrhaiskasvatusuunnitelmia värkkäilen ja noin kymmenen muun hoitajan kanssa tehdään yhdessä toimintasuunnitelmaa tälle toimintakaudelle.Kotikäyntejä ohjaajat tekee todella usein,ja tyytyväisyyskyselyjä tehdään myös.
Sinuna kyllä jo paljastaisin muillekin teidän kuntanne nimen,sillä jos todella teillä kaikki hoitajat ovat tuollaisia,niin joakaisen vanhemman pitäisi ottaa lapsensa pois hoidosta!
Entä sinä itse?
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:Mä olen eri mieltä. Varsinkin täällä käpykylässä pph:ksi pääsee liki kuka vain ja yleisesti tiedossa miten huonosti kunnassamme hoidetaan pph-lapset :/
Eli siellä teillä JOKAINEN hoitaja oli tuollaine roisto?Lapsia lukitsivat kaikki pimesiin vessoihin?Ja kukann ei ulkoillut muuta kuin tuon vaivaisen varttin?Järkyttävää...
Eli sinun mielestäsi jokainen perhepäivähoitaja on lusmu,"helpon" rahan tavoittelija ja lasten rääkkääjä.Just.
No,meidän kunnassa tuo "omavalvonta" on todella tiukkaa.Juurikin tässä Vrhaiskasvatusuunnitelmia värkkäilen ja noin kymmenen muun hoitajan kanssa tehdään yhdessä toimintasuunnitelmaa tälle toimintakaudelle.Kotikäyntejä ohjaajat tekee todella usein,ja tyytyväisyyskyselyjä tehdään myös.
Sinuna kyllä jo paljastaisin muillekin teidän kuntanne nimen,sillä jos todella teillä kaikki hoitajat ovat tuollaisia,niin joakaisen vanhemman pitäisi ottaa lapsensa pois hoidosta!
Entä sinä itse?
Täällä on nyt 2 kunnallista pph:ta ja molemmilta nähnyt tuota käytöstä lapsia kohtaan aikoinaan. Olen osuuteni tehnyt kun kerran sanoin pph-ohjaajalle asiasta joka ei ollut moksiskaan asiasta loppujen lopulta. Hittojako mulle kukaan tästä alkaa naamaa aukoa, eiköhän jokaisen ole syytä peiliin katsoa minne ne lapset kuljettaa aamuisin, pph:lle menevät kun niin pieniä vielä etteivät osaa selittää mitään vanhemmilleen (mikä oli huippu yhden pph:n suusta, sanoi täsmälleen näin!!).