Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:Mä olen eri mieltä. Varsinkin täällä käpykylässä pph:ksi pääsee liki kuka vain ja yleisesti tiedossa miten huonosti kunnassamme hoidetaan pph-lapset :/
Siksipä en päässytkään menemään itse vakituiseen työhön, kun käpärillämme ei alle 3v oteta päiväkotiin vaan joutuisi niihin paikallisiin kamaliin pph-paikkoihin, joten ennemmin sitten luovun vakityöstä ja olen lapsen kanssa itse. Mutta en yleistä, monessa paikassa tiukat vaatimukset pph-työhön, täällä vaan ei ole.
Ootko päässyt seuraamaan jokaisen hoitajan päivää hoitolastensa kanssa?Vai kenties kuullut "puheita"?
Ei vaine muuten,mutta kun pistää vaan niin tautisesti sapettaan tällaset(kin) yleistykset.
Tekis mieli vaan taas lohkaista tää moneen kertaan kuultu "koittakaas ite tätä työtä vaikka kuukausi".Ei sillä,minä todellakin rakastan tätä työtä!!!!!Ja omat hoitolapset ovat vallanneet ison paikan mun sydämmestäni.
Mutta joskus vaan keittää..Sorry...
Itse tein pph:n työtä pitkään kun omat 2 lasta oli pieniä ja siinäpä juuri näinkin muiden pph:den hoitotason. Perhepäivähoitohan kuuluu olla kodinomaista hoitoa, että lapset saavat tehdä ja olla kuin kotonaan. Mutta paikalliset pph:t esim.eivät ulkona käyneet (veivät 10-15min. ennen vanhempien saapumista lapset ulos ja väittivät että olleet ulkoilemassa kauan!!), ruokailussa kun tuli ongelmia (joku ei tahtonut syödä) niin heittivät vaikka pimeään vessaan rangaistuksena, pitivät ovenkahvasta kiinni ettei hysteerinen muksu päässyt ulos. Ynnä muuta!!!
Valehtele en yhtään, itse kerroin näkemistäni pph-ohjaajalle aikoinaan, hän siihen että kyllähän hermot menee jokaiselta VÄLILLÄ![]()
Että kehottaisin kyllä miettimään muutaman kerran ennenkuin lapsenne noin vaan jätätte pph:lle![]()
Eli siellä teillä JOKAINEN hoitaja oli tuollaine roisto?Lapsia lukitsivat kaikki pimesiin vessoihin?Ja kukann ei ulkoillut muuta kuin tuon vaivaisen varttin?Järkyttävää...
Eli sinun mielestäsi jokainen perhepäivähoitaja on lusmu,"helpon" rahan tavoittelija ja lasten rääkkääjä.Just.
No,meidän kunnassa tuo "omavalvonta" on todella tiukkaa.Juurikin tässä Vrhaiskasvatusuunnitelmia värkkäilen ja noin kymmenen muun hoitajan kanssa tehdään yhdessä toimintasuunnitelmaa tälle toimintakaudelle.Kotikäyntejä ohjaajat tekee todella usein,ja tyytyväisyyskyselyjä tehdään myös.
Sinuna kyllä jo paljastaisin muillekin teidän kuntanne nimen,sillä jos todella teillä kaikki hoitajat ovat tuollaisia,niin joakaisen vanhemman pitäisi ottaa lapsensa pois hoidosta!
Entä sinä itse?
Täällä on nyt 2 kunnallista pph:ta ja molemmilta nähnyt tuota käytöstä lapsia kohtaan aikoinaan. Olen osuuteni tehnyt kun kerran sanoin pph-ohjaajalle asiasta joka ei ollut moksiskaan asiasta loppujen lopulta. Hittojako mulle kukaan tästä alkaa naamaa aukoa, eiköhän jokaisen ole syytä peiliin katsoa minne ne lapset kuljettaa aamuisin, pph:lle menevät kun niin pieniä vielä etteivät osaa selittää mitään vanhemmilleen (mikä oli huippu yhden pph:n suusta, sanoi täsmälleen näin!!).
No kiitos.Tuo selvitti aikas paljon.Siis tällaisia hoitajia oli 2 kpl.
Ei sillä,järkyttävää kerrontaa tuo oli.Mutta kylläpä vaan samassa suhteessa siellä päiväkodissa noita mätiä omenoita aivan tasan tarkkan on.Nimittäin olen elämäni aikana neljässä päiväkodissa työskennellyt,ja nyt järkytän teitä:jokaisessa olen nähnyt tilanteita,joita kenenkään ei pitänyt nähdä...
(joo,asioihin puututtiin,ja muutama jopa johti toimiin)
Mutta jos mä olisin túollaisiin tapauksiin törmännyt,niin olisin kyllä katsonut asiakseni että tilanteelle todellakin tehdään jotakin.Että hittoja kyllä olis kuulunut mulle.......
Ja mä en todellakaan ole sulle naamaani aukonut.Kunhan pyysin lisää infoo.Mut sorry,tiedänpä seuraavalla kerralla kenen kans pystyy keskusteleen ja kenen ei.