perhepäivähoitajaksi? -vinkkejä?

"vieras"
[QUOTE="pph";25497205]Mulla työaika 7.30-15.30
Ovi aukee tasan 7.30 ja samalla aloitan puuron keiton, kuorin perunat ,ja valmistan muun ruuan.
Mitään valmistelua ei tehdä työajan ulkopuolella.

Aamupala 8-8.30
9.15 pukeminen pihalle
11.00 sisälle
11.30 ruokailu
12.30 kaikki päivälevolle
14.30 välipala
15.00 ulos kaikki
15.30 kaikki kotiin.[/QUOTE]

Tuo työaika rajaa kyllä perheitäkin. Monellahan työt loppuu klo,16
 
"pph"
[QUOTE="vieras";25497546]Tuo työaika rajaa kyllä perheitäkin. Monellahan työt loppuu klo,16[/QUOTE]

Meillä kaikki mahtuu tuohon väliin.
Isät tuo ja äidit hakevat tai toisin päin.
Eli ei rajaa perheitä mitenkään.
Tietysti he eivät voi nyt käydä kaupassa töistä tullessaan vaan on noudettava lapsi välittömästi.
 
[QUOTE="hoitaja";25497557]lapsien pitää antaa leikkiä eikä kävellä kauppaan ja takaisin. Sen takia ei saa käydä kaupassa.[/QUOTE]

jos silloin tällöin kävellään kauppaan ja muut ajat leikitään, niin vaikea uskoa, että tuosta lapsi kärsii :) . sitäpaitsi, lapsilla on hauskaa, kun pääsevät valitsemaan vaikkapa välipalaa kaupasta. aika moni lapsi ei muuten käy kaupassa tai kirjastossa tms. vanhempiensa kanssa. vanhemmat kun hoitavat kauppa-asiat silloin kun lapset hoidossa. eivät jaksa mennä lasten kanssa kauppaan. kävimme kaupassa myös sen vuoksi, että opettelimme miten siellä käyttäydytään. se kun ei tunnut olevan itsestään selvyys kaikille. isompien kanssa pohdimme myös raaka-aineita mitä ruokiin tarvitaan. eli oli myös opetuksellisesti merkitystä. aika uskomatonta kuvitella, että pph tekisi ruoka+ muut ostoksensa lapsiryhmän kanssa, huh huh. kyllä sinne kauppaan mennään oikeasti sitten vasta töitten jälkeen.
 
yx pph
[QUOTE="hoitaja";25497557]lapsien pitää antaa leikkiä eikä kävellä kauppaan ja takaisin. Sen takia ei saa käydä kaupassa.[/QUOTE]

Jos tämä on työnantajan perustelu, niin silloin varmaankin työnantaja osoittaan työaikaa lasten hoitoaikojen ulkopuolella kaupassa käyntiin.

Mä ainakin nostaisin asian pöydälle jo ihan periaatteesta, vaikka tosi harvoin lasten kanssa kaupassa käynkin.
 
vvvv
Alkuperäinen kirjoittaja nämä kaikki tarkastetaan;25497667:
Onko sinulla luottotiedot kunnossa? siisti koti? ja toiminnallinen? ei lastensuojeluilmoituksia? mies?
Luottotiedot? Miten mies vaikuttaa asiaan? =)

Rikosrekisteriote vaaditaan ja tehdään "tupatarkastus" ja toki koulutus pitää olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nämä kaikki tarkastetaan;25497667:
Onko sinulla luottotiedot kunnossa? siisti koti? ja toiminnallinen? ei lastensuojeluilmoituksia? mies?
luottotiedoilla ei merkitystä sensijaan työntekijä täytyy tilata toditus, ettei hänellä ole rikollista taustaa. jos hakijalla on mies joka asuu samassa taloudessa, on häneltä saatava suostumus kodin käyttöön.muuten miehellä ei mitään merkitystä
 
Luottotiedot? Miten mies vaikuttaa asiaan? =)

Rikosrekisteriote vaaditaan ja tehdään "tupatarkastus" ja toki koulutus pitää olla.
Rikoksia en oo tehnyt, miestä ei ole, tupatarkastuksessa käsittääkseni katsovat että on siistiä, kaikki tarvittava ja toiminnallinen koti, niin kuin joku jo mainitsikin. mites tää mun lähihoitajan koulutus, eikö se sitten kelpaa?
 
pohtinut myös pph hommia..
Hammashoitolan toimesta? Joka on siis selvitetty ja todettu aiheettomaksi. Vaikuttaako tuommoinenkin? Onko kellaan tietoa?

Mistähän tuon vaikutusta asiaan kannattaas muuten kysästä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pohtinut myös pph hommia..;25497887:
Hammashoitolan toimesta? Joka on siis selvitetty ja todettu aiheettomaksi. Vaikuttaako tuommoinenkin? Onko kellaan tietoa?

Mistähän tuon vaikutusta asiaan kannattaas muuten kysästä?
Asia ei mulle kuulu..eikä meillä ole lastensuojelullista taustaa lainkaan, mutta mielenkiinnosta kysyn, miten hammaslääkäri tekee lastensuojeluilmoituksen ?
 
elikkäs
ja sit kun muutettii takaisin ni käytiin koko perhe yksityisellä hammaslääkärillä. Ni hammaslääkäri tai hoitaja kumpi lie siin oli ni oli ilmoittanut ettei oo lapsia nähnyt moneen vuoteen siellä...

Pikkaisenko ärsyttää tuo ja nyt sit jos se estää tulevaisuuden työkuviot turha ilmoitús..
 
"minä vaan"
Mua vähän huolestuttaa kyllä se,että luottotietoja ei tarvitse tarkastaa. Jos hoitajalla ei ole varaa maksaa edes omaa puhelinlaskua, niin mietin että onko varaa sitten ostaa terveellistä ruokaa.
Palkka ja kulukorvaukset tulee jälkeenpäin. Tietenkin voi
jostain apua, mutta tuo kyllä varmasti aiheuttaa stressiä ja se voi vaikuttaa myös lapsiin. Perhepäivähoitajan työllä ei pääse rikastumaan, vettä, sähköä ja vessapaperia kuluu enemmän, ja koti myös. Toivon, että kaikki hoitajat ovat toimimassa lasten parhaaksi. Valitettavasti tiedän, ettei aina näin ole.
 

Yhteistyössä