Perheet, joissa vain yksi lapsi!

  • Viestiketjun aloittaja minä vain
  • Ensimmäinen viesti
Borkku
En mä noista oo saanu kuulla, mut varmaan sekin vaikuttaa siihen et kaikki ystäväni ja kaverini ovat kyllä tietoisia et useampikin olis ollu tervetullut, mut meille suotiin tämä yks rakas.

Siitä tosin olen saanut kuulla, että lapseni hemmottelen pilalle. En osaa kasvattaa häntä, koska minulla ei ole muita lapsia. Lapseni ei koskaan tule oppimaan jakamista ja toisten huomioimista jne.... tätä listaa voisi jatka vaikka kuinka pitkälle.

Oma tyttäreni on ihan OK ja mulle maailman tärkein aina ja ikuisesti. Paljon hän saa, ei se kuitenkaan tarkoita etteikö hänellä olisi rajoja, joita hän myös noudattaa.
 
Saraldo
Meillä on yksi viisivuotias ja todennäköisesti jää siihen. Jos toinen jostain kumman syystä tulee, niin vasta parin vuoden päästä, kiitos.

Mun mielestäni lapsia ei tulisi tehdä kellekään kaveriksi tai seuraksi. Olisko kiva myöhemmin kuulla, että "kun sinutkin tehtiin tuolle Pekalle kaveriksi". Niin... ykköslapsi ja kakkoslapsi? Lisäksi me ollaan mukavuudenhaluisia, yhden kanssa menee vaikka miten. Sille on myös helppo saada yökyläpaikka, jos on tarvis. Koitapa saada kolme tai neljä pois jaloista...

Mä en myöskään henkilökohtaisesti ymmärrä sitä, että miksi ne lapset pitää pukata vuoden välein maailmaan. Sitten valitetaan, kun on niin raskasta kahden pienen kanssa. Muutaman vuoden ikäero vois helpottaa vanhempienkin urakkaa, kun toinen on jo paljon omatoimisempi. Sen mä ymmärrän, jos asutaan jossain jumalan selän takana, jossa ainoat leikkikaverit on omat sisarukset. Sitten olis tietty hyvä, jos lapset olisi lähekkäin syntyneet.

Toisaalta joskus mietin, että jos olisi kaksikin lasta, voisi päästä itse helpommalla :D . Lapset leikkisi keskenään eikä huutelisi meitä koko ajan joka paikkaan :D .
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sitäkin mietin, kuinka avoimesti tulisi kertoa, että emme aio toista tehdä? Entä jos joskus muuttaisimmekin mieltä, niin kaikki ajattelisivat lapsen olevan vahinko? :D Vaikeaa ;)
Kannattaa sanoa ihan suoraan, että yksi lapsi riittää teille ja useampien lapsien syntyminen teidän talouteenne on äärimmäisen epätodennäköistä. Ei kannata sanoa mitään epämääräistä, koska ihmiset kuulee sen niin, että "työn alla on, mutta ei ole vielä tärpännyt" :D .
 
En nyt ihan alkuperäiseen kysymykseen osaa vastata, mutta ei se kyselyjä estä vaikka lapsia olisi kaksikin. Me haluttiin miehen kanssa kaksi lasta ja pienellä ikäerolla, se myös onnistui esikoinen on nyt 1v10kk ja kuopus 3kk. Nyt sitten kaikki kyselee että milloin kolmas tulee. Ei tule ja sillä selvä, mutta ei tunnu menevän jakeluun.
Kai se että tekee kaks lasta kahdessa vuodessa tarkoittaa sitä että pitää tehdä kolmaskin.... :kieh:
 
Ego
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
En mä noista oo saanu kuulla, mut varmaan sekin vaikuttaa siihen et kaikki ystäväni ja kaverini ovat kyllä tietoisia et useampikin olis ollu tervetullut, mut meille suotiin tämä yks rakas.

Siitä tosin olen saanut kuulla, että lapseni hemmottelen pilalle. En osaa kasvattaa häntä, koska minulla ei ole muita lapsia. Lapseni ei koskaan tule oppimaan jakamista ja toisten huomioimista jne.... tätä listaa voisi jatka vaikka kuinka pitkälle.

Oma tyttäreni on ihan OK ja mulle maailman tärkein aina ja ikuisesti. Paljon hän saa, ei se kuitenkaan tarkoita etteikö hänellä olisi rajoja, joita hän myös noudattaa.
Tää on niinku mun suustani :) :heart:
 
fgbhn
Meillä on yksi tyttö( 3v ) ja kyllä osa tutuista ja sukulaisista kyselee "milloin teette tytölle leikkikaverin/ sisaruksen?"
Mutta enpä oo siihen paljoa vastannut,yritän aina vaihtaa nopeaa puheenaihetta, ku ei jaksa vastata ja jankata samaa asiaa :D
No kai ne kyselee niin kauan ennenkuin kerrot selkeästi heille että turhaan kyselevät, lisää ei ole tulossa.
 
fluemieneism
Currently, consumers desire a pair of items whenever they shop-low charges and reasonable price for his or her cash. They don't automatically cherish top quality, either-but they just don't desire in which application as well as set of trousers that they ordered through you to be not used in 6 months with a season. http://www.youtube.com/watch?v=D1kyPcQU3YQ While the recession may well officially end up being around, truth be told that will being out of work continues to be quite high and also is just not displaying virtually any signals regarding minimizing. The truth is, this results appear to be becoming greater seeing that your federal government's incitement packages are diminishing out.
 

Yhteistyössä