perheen muut lapset tarhaan ja äiti jää vauvan kanssa kotiin

  • Viestiketjun aloittaja nih
  • Ensimmäinen viesti
hih
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja fee:
aivan varmasti koneella roikkumisella ja palstariippuvuudella on suuri merkitys neurologisiin häiriöihin, myös migreeniin..
Olen tehnyt testit; ei mitään merkkejä nettiriippuvuudesta :)

Mulla ei jää mikään duuni tekemättä netissä olon takia, en mieti nettiä ollessani jossain muualla, mökillä tai lomareissulla en mene nettiin (meidän mökillä on tietokone ja nettiyhteys), jne. Joten riippuvaisuutta tästä ei saa, enkä ole huomannut että mulla alkaisi särkeä päätä koneella ollessani.
heh, mies tuo sapuskat työpaikaltaan ja lapset päiväkotiin kun niistä alkaa olemaan vähän enemmän duunia... ihan pienet lapset jaksaa jokainen hoitaa.
 
olen kolmen lapsen yh ja halusin jättää keskimmäisen kotiin nuorimman syntymän jälkeen,mutta keskimmäinen aloittaa päiväkodin syksyllä puheterapeutin ja psykologin pyynnöstä.poika on 4v ja menee intergroituu ryhmään.

kieltämättä olen hiukan helpottunut :whistle: :snotty: mutta kotonakin hyvin pärjättiin käytiin avoimessa pk:ssa jne.

minusta tilanne on ok,jos äiti on oikeasti todella väsynyt eikä ole itse mahdolista käydä kerhoissa jne.,mutta itse päiväkodissa työskentelevänä en pientä lasta veisi..riippuu hyvin lapsen luonteestakin ja mimmoinen pk..

nuorin nyt jo 10kk!ja vanhin 9v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
heh, mies tuo sapuskat työpaikaltaan ja lapset päiväkotiin kun niistä alkaa olemaan vähän enemmän duunia... ihan pienet lapset jaksaa jokainen hoitaa.
Mies on nyt kuukauden ajan saanut tuoda ruokaa töistä kotiin :)

Ja lapset ovat olleet hoidossa mun ollessani opiskelemassa ja töissä, silloinkaan ei koskaan viitenä päivänä viikossa. Osa-aikaiset paikat heillä joskus oli, eli olivat hoidossa parina päivänä viikossa.

Ymmärrän kyllä, että herättää kateutta, jos itse joutuu tekemään kaikki ruoat eikä saa lapsiakaan koskaan hoitoon :/
 
voi virike
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja jestas:
Ajatelkaa, mitä lapsi tuntee mielessään, kun taloon tulee vauva ja äiti tunkee sen isomman päiväkotiin. Ihan sama, kun miehenne toisi kotiin uuden naisen, ja työntäisi sinut mökille siksi aikaa, kun hoitelee uuttaa naista.

Ihan vaan vinkiksi,että kaikkien lapsia ei tarvi "tunkee" tarhaan...he voivat jopa haluta sinne!!! ;)
Jos mieheni toisi uuden naisen kotiini lasteni kanssa ja laittaisi mökille(mitä meillä ei ole :whistle: ) pistäisin ukon pihalle naikkosineen eli huono versus!! ;)
mukulat on näköjään halunneet todella aikaisin päiväkotiin. Itsekkö ne ressukat sano sulle, että halutaan tarhaan?
Mä en ymmärrä alkuunkaan sitä, että se esikoinen pitää laittaa ´tarhaan saamaan virikkeitä. Onhan ne mahatauti, influenssa ja vesirokkokin jotain virikkeitä, etenkin silloin kun ne tarttuu siihen vastasyntyneeseen vauvaan:)
 
ok
Alkuperäinen kirjoittaja voi virike:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja jestas:
Ajatelkaa, mitä lapsi tuntee mielessään, kun taloon tulee vauva ja äiti tunkee sen isomman päiväkotiin. Ihan sama, kun miehenne toisi kotiin uuden naisen, ja työntäisi sinut mökille siksi aikaa, kun hoitelee uuttaa naista.

Ihan vaan vinkiksi,että kaikkien lapsia ei tarvi "tunkee" tarhaan...he voivat jopa haluta sinne!!! ;)
Jos mieheni toisi uuden naisen kotiini lasteni kanssa ja laittaisi mökille(mitä meillä ei ole :whistle: ) pistäisin ukon pihalle naikkosineen eli huono versus!! ;)
mukulat on näköjään halunneet todella aikaisin päiväkotiin. Itsekkö ne ressukat sano sulle, että halutaan tarhaan?
Mä en ymmärrä alkuunkaan sitä, että se esikoinen pitää laittaa ´tarhaan saamaan virikkeitä. Onhan ne mahatauti, influenssa ja vesirokkokin jotain virikkeitä, etenkin silloin kun ne tarttuu siihen vastasyntyneeseen vauvaan:)
Ei tarvitsekaan ymmärtää. Joidenkin käsityskyvyn yli menee se, että jotkut kokevat hyvän, tutun ja turvallisen hoitopaikan olevan jopa hyvä lisä lapsen kasvulle ja kehitykselle. Kun kotona on kaikki kunnossa ja lapset ovat reilusti 90% ajastaan kotona ja sen verran mitä pääsevät leikkimään kaveriensa kanssa, ovat innoissaan siitä. Mutta eihän tätä voi käsittää jos pitää hoitopaikkoja ja kodin ulkopuolista elämää ihan kamalana ja kauheana.

Tauteja liikkuu kyllä kaikkialla jos sieltä kotoa uskaltautuu mihinkään lähtemään.
 

Yhteistyössä