Perätila+raskausmyrkytys, apuja?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätietoinen ja -toivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätietoinen ja -toivoinen

Vieras
Maanantaina neuvolassa todettiin pojan olevan perätilassa (tuolloin viikkoja 34+5) ja samalla myös nousi esiin raskausmyrkytysepäily. Huomenna mennään raskausmyrkytysepäilyn takia käymään neuvolassa kontrollissa (tuolloin viikkoja 35+1). Perätilasta sanottiin vain, että odotellaan viikolle 36+2 asti ja ellei sitten ole kääntynyt niin laitetaan lähetettä synnärille.

Pelkään kuollakseni sitä, että joudun sektioon, joko perätilan tai raskausmyrkytyksen tai niiden molempien takia. Jos tullaan siihen tulokseen, että minulla on raskausmyrkytys, mutta lievänä voiko se siitä pahentua? Voinko vaatia että lasta yritetään kääntää jo aikaisemmin kuin viikolla 36+2 ja saada käynnistyksen ettei raskausmyrkytys pahene, ettei jouduta niin pahaan tilanteeseen kuin sektioon?

Raskausmyrkytys on siitä kavala vaiva että se saattaa pahentua ihan hetkessä vaaralliseksi, tai sitten olla lievänä loppuun asti. Eli ennustaa ei oikein voi että miten kullakin kehittyy. Mutta eipä sitä käynnistelemään lähdetä ehkäisyksi myrkytyksen pahenemiselle.

Mulla oli just toi yhdistelmä. Toksemia paheni vaan koko ajan, lasta yritettiin kääntää tuloksetta pari kertaa ja lopulta sain ajan suunniteltuun sektioon, jota jouduttiin aikaistaa 39+4-->38+6 kun mun paineet vaan nousi ja turvotus lisääntyi.

Jos tämän (nyt rv18+2) kohdalla ollaan taas perätilassa, niin en anna edes yrittää kääntää.

Mielummin perätilasynnytys kuin sektio. Toisaalta pelottaa sitten taas ajatus siitä, että jos synnytys ei onnistukaan ja joudutaan sektioon suunnittelematta.

Minulla oli lapsi perätilassa (ei raskausmyrkytystä tosin). Lääkäri ei halunnut edes yrittää kääntämistä. Yleensä siihen on kuulemma jokin syy, jos vauva on perätilassa, eli ei välttämättä ole hyvä aina kääntää. Halusin myös synnyttää normaalisti, mutta lantioni magneettikuvattiin ja jotkin luut olivat niin isot, ettei synnytystä suositeltu.
Eikä se sektio ollut lopulta ollenkaan niin hirveä, pelkäsin myös etukäteen.

Mulla on kans tuo sama tausta-ajatus, että lapsella on joku syy olla niin päin kun on. Siksi en anna yrittää kääntää jos tämäkin on perätilassa. Esikoisella oli napanuora sillä tavalla jalanympärillä, että perätilasynnytys olisi päätynyt sektioon.

Yhteistyössä