Tämä on samaa kaliperiä kun meillä kun kerrottiin anopille että vauvaa tässä odotellaan. Se käänty kattoo mun miestä (poikaansa ) ja huusi ja kirku "Kimmo, Kimmo, san ettei se ole totta!! Se ei saa olla totta!"Alkuperäinen kirjoittaja äiti:sanoi ettei olisi vahingon tarvinnut sattua vielä. Ne sanat muistan aina, vaikkakin lapset onkin hälle nykyään kaikki kaikessa, mutta silti en unohda!!
No se onkin huvittava lipsahdus, isäni puolustukseksi sanottakoon, että me sisarukset järkättiin pappalle rahanmenoa melkoisesti kun siskolla oli lakkiaiset, meillä samana vuonna häät ja veljellä sit seuraavana vuonna rippijuhlat ja isäni oli sinä syksynä täyttämässä vasta 50 kun minä tulin raskaaksi, otti hiukan sulattelu koville ja juhlimissta totesikin, että ei tää näytä loppuvan lainkaanAlkuperäinen kirjoittaja jybis:anteeks mutta tuo pisti naurattamaan tuo sun isän kommentti...Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:Isällesi on saattanut olla vaikea sulattaa konkretisoitunutta ajatusta siitä, että hänen tyttönsä on täytynyt nyt sitten harrastaa seksiä kun kerran saa lapsen. Sitä ennen tuon ajatuksen voi työntää mielen perukoille ja olla ajattelematta sitä. Ihmiset käyttäytyvät näin, vanhemmat eivät halua ajatella että heidän lapsensa harrastaa seksiä eikä lapset tykkää ajatella sitä asiaa vanhemmistaan. Minunkin isäni lipsautti ekana uutisen kuultuaan että 'olette sit ollu silleen' , vaikka olimme toki olleet jo naimisissakin melkein vuoden eli ihan tosiaan oli oltu silleen ja paljon.
naimisissakin jos ootte ollu.ah,vanhemmat on ihania :heart:
Voi daydreams!!! *sanaton!! * :hug: :hug:Alkuperäinen kirjoittaja daydreams:muakin pelottaa kertoo äidilleni tulevasta vauvasta jota lähes vuosi yritettiin saada.Viimeks kun kerroin olevani raskaana, äidin ensimmäinen kommentti oli "nyt näät kuinka lapset pilaavat elämäsi" , hänen mielestään mun elämä oli pilalla lopullisesti ja voisin samantien vaikka kuolla kun ei musta tullutkaan sellaista kun hän itse oli aatellut (äitini myös sanoi toisen siskoni kuollessa että "olisitpa sä kuollut eikä sisko", on siis aiemminkin jo tehnyt kantansa minuun selväksi)tarjosi kaikenmaailman raskauskiekkoja josta voisin vielä tarkastaa että voisiko tehä abortin kun en kuulemma ees isää tienny (seurustelin kyllä että isä oli hyvin tiedossa ja iloinen vauva-uutisista) heti kun poika oli syntynyt äiti sanoi ettei halua enempää lapsenlapsia ja "en kai mä nyt niin hullu oo tekisin lisää lapsia"...nyt harmittaa kertoo sille tulevasta lapsesta kun sen tietää miten se siihen suhtautuu...menee oma ilokin jotenkin pilalle kun tietää toisen toivovan että lasta ei tulisi (viime raskaudessa lähetteli viestejä, "joko se äpärä on kuollut" kun toivo keskenmenoo...." Kaikinpuolin ihana äiti mulla siis!
Mun vanhemmat oli kans ihan täysillä mukana vauvan odotuksessa esikon aikaan. Vaikkakin olin just raskaaksi tultuani täyttäny 21v eli oltiin aikas nuoria, mutta yhteiseloa oli jo vuosia kuitenkin takana miehen kans.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Itse aloin esikoista odottamaan 3kk seurustelun jälkeen ja vielä (hui kauhistus!) ulkomaalaisen miehen kanssa! No, omat vanhemmat ottivat kuitenkin heti ilolla uutisen vastaan ensimmäisestä lapsenlapsestaan ja äitini suunnilleen siltä istumalta juoksi kauppoihin hipelöimään vauvanvaatteita Nykyäänkin lapseni heille kaikki kaikessa (3kpl) ja mummi ja paappa kuin toiset vanhemmat heille
Ohhoh! Onpas törkeää!Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:Mun äiti kun kuuli raskaudesta ja minä siis jo 30v, niin eka mitä kysyi oli että : vituttaako?
no ei vituttanut
No huh huh mitä kommentteja! Moni tekee lapset opiskelun ohessa tai opiskelee sitten vasta kun lapset ovat jo isoja. Minä opiskelen yliopistossa ja minulla on pieni lapsi.Alkuperäinen kirjoittaja mie:voin kuvitella miltä tuntuu. Oma äitini oli minulle myös todella töykeä kuultuaan raskaudesta. Sanoi, että oisit nyt ollu edes kerran elämässäs viisa ja että nyt sun elämä on pilalla yms. Loppuraskautta kohti kyllä mieli hänelläkin muuttui ja nykyään lapsi on oikeastaan koko suvun lellikki. Silti kerrankin tuossa sanoi minulle, että aattele ku et ois tehny tota lasta niin voisit olla vaikka mitä(korkeasti koulutettu jne.), mutta nyt olet vain äiti. Se loukkasi todella, sillä itse olen ajatellut, että tärkeintä mitä voin olla niin olla hyvä äiti lapselleni. No meni vähän ohi aiheen.
:hug: Otan osaa että oot tommosen äidin saanut.. Aika pahasti sanoi.Alkuperäinen kirjoittaja daydreams:muakin pelottaa kertoo äidilleni tulevasta vauvasta jota lähes vuosi yritettiin saada.Viimeks kun kerroin olevani raskaana, äidin ensimmäinen kommentti oli "nyt näät kuinka lapset pilaavat elämäsi" , hänen mielestään mun elämä oli pilalla lopullisesti ja voisin samantien vaikka kuolla kun ei musta tullutkaan sellaista kun hän itse oli aatellut (äitini myös sanoi toisen siskoni kuollessa että "olisitpa sä kuollut eikä sisko", on siis aiemminkin jo tehnyt kantansa minuun selväksi)tarjosi kaikenmaailman raskauskiekkoja josta voisin vielä tarkastaa että voisiko tehä abortin kun en kuulemma ees isää tienny (seurustelin kyllä että isä oli hyvin tiedossa ja iloinen vauva-uutisista) heti kun poika oli syntynyt äiti sanoi ettei halua enempää lapsenlapsia ja "en kai mä nyt niin hullu oo tekisin lisää lapsia"...nyt harmittaa kertoo sille tulevasta lapsesta kun sen tietää miten se siihen suhtautuu...menee oma ilokin jotenkin pilalle kun tietää toisen toivovan että lasta ei tulisi (viime raskaudessa lähetteli viestejä, "joko se äpärä on kuollut" kun toivo keskenmenoo...." Kaikinpuolin ihana äiti mulla siis!
No enpä olisi edes välilöissä moisen isän kanssa.... Vaikka kuinka on vanhempia, ihan kaikkea ei kuitenkaan tarvitse sietää. Ihmettelen että olet tekemisissä vielä isäsi kanssa?Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:Ihan edellisten kokemusten perusteella. Esikko synty joulukuussa ni vielä marraskuussa mun isä sano sukulaisten kuullen ettei olis lapsenlapsia vielä kaivannu ja "sen siitä saa kun niiden miesten kanssa vehtaa". Ja sit vielä ihmetteli ääneen kun mä suutuin. Heti uutisen kuultuaan kysy mun mieheltä et "ootko varma et oot isä". Ton kyllä otin loukkauksena. Nyt oon päättäny etten moista enää kuuntele. Mut kertominen pelottaa kun ei yhtään tiedä miten ne ottaa uutisen vastaan.