Pelastaisitko vieraan lapsen hengen, jos itse halvaantuisit?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mi:
noh mitäs siihen sitten tuumisitte jos teidän oma lapsenne olis vaarassa ja olis yks ihminen siinä likellä (siis se et ole sinä) ja se henkilö ei yrittäis pelastaa sun lastas vaan sanois ettei voinut pelastaa kun sille pelastajalle olis voinut käydä huonosti. silittäisitkö sen päätä ja ymmärtäisit???? mä ainakin ampuisin sen...
Järkitasolla ymmärtäisin, mutta oman lapsen kohdalla ajattelisin tunteilla niin varmaan tekisin jotain typerää-
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Nyt sanon että en. Mut luulisin, että kun tilanne olisi päällä vaisto sanoisi toisin.

Kerran on mulle käynyt sellainen tilanne, jossa ajoin auton ojaan sen takia, että pelastin vastaan tulijan hengen. Ajattelematta sen kummemmin omaa kohtaloa, olisinhan voinut hyvin loukkaantua siinä vakavasti itsekin... Mä luulen, että nää tällaset tapaukset tulee kuitenkin niin "selkäytimestä", että ei niitä sen kummemmin siinä tilanteessa tule mietittyä.
Onko tämä nyt se kuuluisa "hallittu ulosajo"? Onhan se aivan loogista, että itse ohjaat auton pois jos joku on päin tulossa, olithan vaarassa siinäkin.
Ehkä hallittu, ehkä ei. Tavallaan ehkä olin kuitenkin vähemmän vaarassa kuin tää vastapuolisko, kun kuitenkin olin rekalla liikenteessä ja vastapuoli vanhalla kuplavolkkarilla. Ikävä tapaus kuitenkin, joka ei ikinä unohdu.
No ei varmasti unohdu ja kuplan kuljettaja on taatusti ikuisesti kiitollinen. Teit rohkean päätöksen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Kyllä siinä omatunto soimaisi. On se perkele kumma kun nykyajan ihmiset on niin itsekkäitä. Minäminäminäminäminä.
En mä halua halvaantua :eek:
Kyse on suurista asioista. Etkö pysty itse ajattelemaan asiaa riittävän pitkälle? Henki tai oma terveys on asioita, joissa ihminen ei todellakaan voi olla (tai tapaukset on hyvin harvassa) turhan itsekäs.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja mi:
noh mitäs siihen sitten tuumisitte jos teidän oma lapsenne olis vaarassa ja olis yks ihminen siinä likellä (siis se et ole sinä) ja se henkilö ei yrittäis pelastaa sun lastas vaan sanois ettei voinut pelastaa kun sille pelastajalle olis voinut käydä huonosti. silittäisitkö sen päätä ja ymmärtäisit???? mä ainakin ampuisin sen...
Mä olen sen verran realisti, että ymmärrän, että kaikissa tilanteissa ei yksinkertaisesti voi auttaa. Ei edes pelastushenkilökunta. Enkä odota, että joku vieras ihminen olisi tyhmänrohkea ja riskeeraisi oman henkensä lapseni takia. Eri juttu on, jos tilanne on sellainen, jossa sekä pelastajalla että pelastettavalla on mahdollisuus selvitä.

 
jee
Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Kyllä siinä omatunto soimaisi. On se perkele kumma kun nykyajan ihmiset on niin itsekkäitä. Minäminäminäminäminä.
En mä halua halvaantua :eek:
Niin sinäsinäsinäsinä et halua halvaantua. Haluat kävellä vielä. Olethan individuaali jonka tarpeita pitää kunnioittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jee:
Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Kyllä siinä omatunto soimaisi. On se perkele kumma kun nykyajan ihmiset on niin itsekkäitä. Minäminäminäminäminä.
En mä halua halvaantua :eek:
Niin sinäsinäsinäsinä et halua halvaantua. Haluat kävellä vielä. Olethan individuaali jonka tarpeita pitää kunnioittaa.
Mua tarvitaan täällä terveenä ja hyvinvoivana =)
 
jee
Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
Alkuperäinen kirjoittaja jee:
Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Kyllä siinä omatunto soimaisi. On se perkele kumma kun nykyajan ihmiset on niin itsekkäitä. Minäminäminäminäminä.
En mä halua halvaantua :eek:
Niin sinäsinäsinäsinä et halua halvaantua. Haluat kävellä vielä. Olethan individuaali jonka tarpeita pitää kunnioittaa.
Mua tarvitaan täällä terveenä ja hyvinvoivana =)
Olisitko kovin hyvinvoiva jos sinulla olisi lapsen henki kontollasi?
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Varmaankin.
En siinä tilanteessa kykenisi ajattelemaan niin pitkälle että miten minun käy vaan toimisin vaistonvaraisesti.
Peesi tähän. Ja tollanen tilanne kävis tod.näk. niin nopeesti ettei sitä ehtis miettiä että tässä mä nyt voin vaik halvaantua. Pelastaisin vieraan(kin) lapsen jos olis vaaratilanne mikä tahansa.
 
en tod
Alkuperäinen kirjoittaja jee:
Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Kyllä siinä omatunto soimaisi. On se perkele kumma kun nykyajan ihmiset on niin itsekkäitä. Minäminäminäminäminä.
En mä halua halvaantua :eek:
Niin sinäsinäsinäsinä et halua halvaantua. Haluat kävellä vielä. Olethan individuaali jonka tarpeita pitää kunnioittaa.
No, itse asiassa kyllä pitää kunnioittaa, mitä meinaat:D Oma terveys on aika tärkeä asia. Tuskinpa uhrautuisin jos tietäisin halvaantuvani, mäkin olen vain ihminen ja sitä paitsi vielä nuori sellainen. En suostuisi tieten tahtoen vieraan ihmisen takia halvaantumaan 25-vuotiaana, kuinka moni suostuisi? Jokaisen elämä on tärkeä asia, mutta itseäni rakastan sen verran, että tuo on ehkä turhan iso uhraus.

Onneksi olet provo:D

 
Carlos74
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Nyt sanon että en. Mut luulisin, että kun tilanne olisi päällä vaisto sanoisi toisin.

Kerran on mulle käynyt sellainen tilanne, jossa ajoin auton ojaan sen takia, että pelastin vastaan tulijan hengen. Ajattelematta sen kummemmin omaa kohtaloa, olisinhan voinut hyvin loukkaantua siinä vakavasti itsekin... Mä luulen, että nää tällaset tapaukset tulee kuitenkin niin "selkäytimestä", että ei niitä sen kummemmin siinä tilanteessa tule mietittyä.
Onko tämä nyt se kuuluisa "hallittu ulosajo"? Onhan se aivan loogista, että itse ohjaat auton pois jos joku on päin tulossa, olithan vaarassa siinäkin.
Ehkä hallittu, ehkä ei. Tavallaan ehkä olin kuitenkin vähemmän vaarassa kuin tää vastapuolisko, kun kuitenkin olin rekalla liikenteessä ja vastapuoli vanhalla kuplavolkkarilla. Ikävä tapaus kuitenkin, joka ei ikinä unohdu.
No ei varmasti unohdu ja kuplan kuljettaja on taatusti ikuisesti kiitollinen. Teit rohkean päätöksen.
No näin luulisin, mut se ei tosiaan ollut päätös, vaan vaistomainen reaktio.
 
gus
Alkuperäinen kirjoittaja aisiis:
Siis ette ole tosissanne! Helvetin itsekästä sakkia.
Kyllä. Kukaan ei ole edelleenkään kommentoinut mitenkään että alkaisiko se omatunto kolkuttaa? "Tässä minä kävelen ja olen terve, mutta pieni lapsi on kuollut"
 
Alkuperäinen kirjoittaja gus:
Alkuperäinen kirjoittaja aisiis:
Siis ette ole tosissanne! Helvetin itsekästä sakkia.
Kyllä. Kukaan ei ole edelleenkään kommentoinut mitenkään että alkaisiko se omatunto kolkuttaa? "Tässä minä kävelen ja olen terve, mutta pieni lapsi on kuollut"
"Tässä minä olen, terveenä, ja pystyn huolehtimaan omista lapsistani sen sijaan että he joutuisivat toimimaan käsinäni ja jalkoinani"...

Joo, omat ensin ja sitten vasta muut.
 
gus
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja gus:
Alkuperäinen kirjoittaja aisiis:
Siis ette ole tosissanne! Helvetin itsekästä sakkia.
Kyllä. Kukaan ei ole edelleenkään kommentoinut mitenkään että alkaisiko se omatunto kolkuttaa? "Tässä minä kävelen ja olen terve, mutta pieni lapsi on kuollut"
"Tässä minä olen, terveenä, ja pystyn huolehtimaan omista lapsistani sen sijaan että he joutuisivat toimimaan käsinäni ja jalkoinani"...

Joo, omat ensin ja sitten vasta muut.
Eikö lapsilla ole isää?
 

Yhteistyössä