Pelastaisitko lapsesi hengen jos tietäisit itse kuolevasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Omat lapset kyllä, vieraat en. Miksi antaa omaa henkeään vieraiden lasten takia, kun omat lapset kuitenkin tarvitsevat minua. En koskaan enää näkisi heitä, enkä miestäni, en vanhempiani tai ystäviäni, edes hyvästejä ei ehtisi sanoa. Kaikki vieraiden ihmisten takia, jotka ehkä lausuvat mielessään kiitoksen ja siihen se jää. Omien lasteni elämä menee ehdottomasti muiden lasten edelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Tää lähti tuosta halvaantumisjutusta. Yllätyin kovasti kun monet eivät olleet valmiita pelastamaan vieraan lapsen henkeä jos itse halvaantuisi.. Mitäpä vastaatte tähän?

Ja itse vastaan eka, että pelastaisin lapseni hengen, vaikka tietäisin itse kuolevani. Luultavasti pelastaisin myös vieraan lapsen hengen vaikka tietäisin kuolevani.

Omani joo, vieraitten en. Tai no, muutaman rakkaan tutun lapsen, mutta nämäkin on vain kaksi ihmistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Eipä niissä hätätilanteissa ole mitään neonkylttejä roikkumassa, että tee näin ja kuolet/vammaudut. Eikä niissä ole liiemmin aikaa ajatteluun, reaktio tulee automaattisesti. Mitä se spekulointi auttaa, jos on tilanne päällä niin se tapahtuu, mikä tapahtuu.

Noin se on. Moottoripyöräonnettomuudessakin isä pelasti/sammutti ensin kaverin ja oma poika kerkesi paniikissa juosta palavana kauemmas ja palaa pahemmin. Tuollaisessa tilanteessa pelastaa kait kenen pystyy ja siitä on turha huolta kantaa.

Molemmat, kyllä,mä en vois elää enää itteni kanssa jos oisin jättänyt jonkin "homman" hoitamatta, l. tässä tapuksessa sen lapsen pelastamatta...sitähän tässä haetaan...aiemmasta ketjusta....

Kyllä.

Vanhempi joutaa lähteä täältä aikaisemmin pois, kun on kuitenkin jo saanut nauttia elämästä pitkään. Lapsella kaikki on vielä edessä. Joskus kuitenkin on kuoltava. Toivon, että se tapahtuisi perheessämme ikäjärjestyksessä.

Yhteistyössä