Patriarkaattia puolustava kristinuskoketju: nainen on alttiimpi kaikille vaikutteille.

vierailija
Me Naiset vuonna 1962

http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/nainen_on_rohkeampi_ja_vahvempi_kuin_mies

"Naisen taitavan diplomatian viimeinen valtti on tekeytyminen marttyyriksi",

kertoi Me Naiset vuonna 1962.

Yksinäinen nainen on rohkea nainen, totesi Me Naiset vuonna 1962 artikkelissa Rohkea, heikompi sukupuoli.

Jutun mukaan naiset ovat vahvempia kuin miehet mutta myös kovia muuntamaan totuutta toiseksi.

”Lääkäreiden käsityksen mukaan naiset ovat rohkeampia kuin miehet.

Naiset eivät masennut yhtä helposti kuin miehet, naiset raivaavat itselleen tien vaikka läpi harmaan kiven, he valehtelevat, taistelevatkin tarpeen vaatiessa ja kestävät hammaslääkärinkin tuolissa paremmin kuin miehet.”

”Normaalioloissa niin sanottujen luomakunnan kruunujen kestokyky sen sijaan on säälittävän heikko; mies jo luulee kuolevansa, vaikkei nainen samanlaisessa tilanteessa räpäytä silmäänsäkään.”

Hirveitä valehtelijoita

Artikkeli siteerasi filosofi H.L. Menckelin pohdiskeluja.

”Totuus ei saa naista laskemaan aseitaan. Nainen on niin hyvä poliitikko, ettei hän usko voittoon, ennen kuin on siitä vuorenvarma. Naisen taitavan diplomatian viimeinen valtti on tekeytyminen marttyyriksi.”

Jutussa väitettiin myös, että naiset valehtelevat sitä enemmän mitä tiukempi tilanne, kuten esimerkiksi oikeudessa.

”Epäilemättä täytyy olla joltisenkin rohkea, ennen kuin kykenee häikäilemättömästi valehtelemaan tuomioistuimen edessä niin että korvat heiluvat.”

Jutun mukaan ihmiskunta olisi kuollut sukupuuttoon, jos jälkeläisten maailmaan saattaminen ja heistä huolehtiminen olisi ollut miesten tehtävä.

Naisen ylivoimaa todisti myös Unescossa työskentelevä Ashley Montag.

”Vaikka miesten lihakset ovat kehittyneempiä, ne ovat rakenteeltaan heikompia kuin naisten.

Naisten keski-ikä on korkeampi kuin miesten.

Naiset kestävät myös koettelemuksia paremmin.

He osaavat paremmin hallita tunteitaan ja ovat henkisesti joustavampia kuin miehet.”

Kukahan katsoo enemmän peiliin?

Hokema naisten turhamaisuudestakaan ei pidä paikkansa.

”Kerran asennettiin eräiden isojen tavaratalojen seinän levyisten ja korkuisten peilien taakse valokuvauskoneita ja kuvattiin huomaamatta ihmisiä, jotka seisahtuivat peilin eteen omaa ulkonäköään ihastelemaan.

Turhamaisimmat peilin edessä seisojat eivät olleet naisia vaan miehiä.

Yksinäinen on rohkein

”Naisten rohkeus näyttäytyy selvimmin silloin kuin hän on yksin. Silloin hänen ei tarvitse näytellä heikkoa ja turvatonta naisparkaa.”

”Naisen osa elämässä on opettaa miehiä olemaan inhimillisiä!
 
vierailija
Matteus 27

1 Mutta aamun koittaessa kaikki ylipapit ja kansan vanhimmat pitivät neuvoa Jeesusta vastaan tappaaksensa hänet;

2 ja he sitoivat hänet ja veivät pois ja antoivat hänet maaherran, Pilatuksen, käsiin.

3 Kun Juudas, hänen kavaltajansa, näki, että hänet oli tuomittu, silloin hän katui ja toi takaisin ne kolmekymmentä hopearahaa ylipapeille ja vanhimmille

4 ja sanoi: "Minä tein synnin, kun kavalsin viattoman veren". Mutta he sanoivat: "Mitä se meihin koskee? Katso itse eteesi."

5 Ja hän viskasi hopearahat temppeliin, lähti sieltä, meni pois ja hirttäytyi.

6 Niin ylipapit ottivat hopearahat ja sanoivat: "Ei ole luvallista panna näitä temppelirahastoon, koska ne ovat veren hinta".

7 Ja neuvoteltuaan he ostivat niillä savenvalajan pellon muukalaisten hautausmaaksi.

8 Sentähden sitä peltoa vielä tänäkin päivänä kutsutaan Veripelloksi.

9 Silloin kävi toteen, mikä on puhuttu profeetta Jeremiaan kautta, joka sanoo: "Ja he ottivat ne kolmekymmentä hopearahaa, hinnan siitä arvioidusta miehestä, jonka he olivat israelilaisten puolesta arvioineet,

10 ja antoivat ne savenvalajan pellosta, niinkuin Herra oli minun kauttani käskenyt".

11 Mutta Jeesus seisoi maaherran edessä. Ja maaherra kysyi häneltä sanoen: "Oletko sinä juutalaisten kuningas?" Niin Jeesus sanoi: "Sinäpä sen sanot".
 
vierailija
Daniel 6

1 Daarejaves näki hyväksi asettaa valtakuntaansa sata kaksikymmentä satraappia, että heitä olisi kaikkialla valtakunnassa.

2 Ja heitä ylempänä oli kolme valtaherraa, joista Daniel oli yksi. Heille tuli satraappien tehdä tili, ettei kuningas kärsisi vahinkoa.

3 Mutta Daniel oli etevämpi muita valtaherroja sekä satraappeja, sillä hänessä oli erinomainen henki; ja kuningas aikoi asettaa hänet koko valtakunnan päämieheksi.

4 Silloin toiset valtaherrat sekä satraapit etsivät Danielia vastaan syytä valtakunnan hallinnossa. Mutta he eivät voineet löytää mitään syytä eikä rikkomusta, sillä hän oli uskollinen, eikä hänestä laiminlyöntiä eikä rikkomusta löydetty.

5 Silloin nämä miehet sanoivat: "Me emme löydä tuossa Danielissa mitään syytä-ellemme löydä sitä hänen jumalanpalveluksessaan".

6 Senjälkeen nämä valtaherrat ja satraapit riensivät kiiruusti kuninkaan tykö ja sanoivat hänelle näin: "Kuningas Daarejaves eläköön iankaikkisesti!

7 Kaikki kuninkaalliset valtaherrat, maaherrat, satraapit, hallitusmiehet ja käskynhaltijat ovat keskenänsä neuvotelleet, että olisi annettava kuninkaallinen julistus ja vahvistettava kielto, että kuka ikinä kolmenkymmenen päivän kuluessa rukoilee jotakin yhdeltäkään jumalalta tai ihmiseltä, paitsi sinulta, kuningas, se heitettäköön jalopeurain luolaan.

8 Nyt, kuningas! Säädä kielto ja kirjoita kirjoitus, jota meedialaisten ja persialaisten peruuttamattoman lain mukaan ei voida muuttaa."

9 Niin kuningas Daarejaves kirjoitti kirjoituksen ja kiellon.

10 Niin pian kuin Daniel oli saanut tietää, että kirjoitus oli kirjoitettu, meni hän taloonsa, jonka yläsalin ikkunat olivat avatut Jerusalemiin päin. Ja hän lankesi kolmena hetkenä päivässä polvillensa, rukoili ja kiitti Jumalaansa, aivan niinkuin hän ennenkin oli tehnyt.

11 Silloin nuo miehet riensivät kiiruusti sinne ja tapasivat Danielin rukoilemasta ja avuksi huutamasta Jumalaansa.

12 Sitten he astuivat kuninkaan eteen ja muistuttivat kuninkaan kiellosta: "Etkö ole kirjoittanut kieltoa, että kuka ikinä kolmenkymmenen päivän kuluessa rukoilee jotakin yhdeltäkään jumalalta tai ihmiseltä, paitsi sinulta, kuningas, se heitettäköön jalopeurain luolaan?" Kuningas vastasi ja sanoi: "Kielto on luja, meedialaisten ja persialaisten peruuttamattoman lain mukaan".

13 Silloin he vastasivat ja sanoivat kuninkaalle: "Daniel, joka on juutalaisia pakkosiirtolaisia, ei välitä sinusta, kuningas, eikä kiellosta, jonka olet kirjoittanut, vaan kolmena hetkenä päivässä hän toimittaa rukouksensa".
 
vierailija
Daniel 6

1 Daarejaves näki hyväksi asettaa valtakuntaansa sata kaksikymmentä satraappia, että heitä olisi kaikkialla valtakunnassa.

2 Ja heitä ylempänä oli kolme valtaherraa, joista Daniel oli yksi. Heille tuli satraappien tehdä tili, ettei kuningas kärsisi vahinkoa.

3 Mutta Daniel oli etevämpi muita valtaherroja sekä satraappeja, sillä hänessä oli erinomainen henki; ja kuningas aikoi asettaa hänet koko valtakunnan päämieheksi.

4 Silloin toiset valtaherrat sekä satraapit etsivät Danielia vastaan syytä valtakunnan hallinnossa. Mutta he eivät voineet löytää mitään syytä eikä rikkomusta, sillä hän oli uskollinen, eikä hänestä laiminlyöntiä eikä rikkomusta löydetty.

5 Silloin nämä miehet sanoivat: "Me emme löydä tuossa Danielissa mitään syytä-ellemme löydä sitä hänen jumalanpalveluksessaan".

6 Senjälkeen nämä valtaherrat ja satraapit riensivät kiiruusti kuninkaan tykö ja sanoivat hänelle näin: "Kuningas Daarejaves eläköön iankaikkisesti!

7 Kaikki kuninkaalliset valtaherrat, maaherrat, satraapit, hallitusmiehet ja käskynhaltijat ovat keskenänsä neuvotelleet, että olisi annettava kuninkaallinen julistus ja vahvistettava kielto, että kuka ikinä kolmenkymmenen päivän kuluessa rukoilee jotakin yhdeltäkään jumalalta tai ihmiseltä, paitsi sinulta, kuningas, se heitettäköön jalopeurain luolaan.

8 Nyt, kuningas! Säädä kielto ja kirjoita kirjoitus, jota meedialaisten ja persialaisten peruuttamattoman lain mukaan ei voida muuttaa."

9 Niin kuningas Daarejaves kirjoitti kirjoituksen ja kiellon.

10 Niin pian kuin Daniel oli saanut tietää, että kirjoitus oli kirjoitettu, meni hän taloonsa, jonka yläsalin ikkunat olivat avatut Jerusalemiin päin. Ja hän lankesi kolmena hetkenä päivässä polvillensa, rukoili ja kiitti Jumalaansa, aivan niinkuin hän ennenkin oli tehnyt.

11 Silloin nuo miehet riensivät kiiruusti sinne ja tapasivat Danielin rukoilemasta ja avuksi huutamasta Jumalaansa.

12 Sitten he astuivat kuninkaan eteen ja muistuttivat kuninkaan kiellosta: "Etkö ole kirjoittanut kieltoa, että kuka ikinä kolmenkymmenen päivän kuluessa rukoilee jotakin yhdeltäkään jumalalta tai ihmiseltä, paitsi sinulta, kuningas, se heitettäköön jalopeurain luolaan?" Kuningas vastasi ja sanoi: "Kielto on luja, meedialaisten ja persialaisten peruuttamattoman lain mukaan".

13 Silloin he vastasivat ja sanoivat kuninkaalle: "Daniel, joka on juutalaisia pakkosiirtolaisia, ei välitä sinusta, kuningas, eikä kiellosta, jonka olet kirjoittanut, vaan kolmena hetkenä päivässä hän toimittaa rukouksensa".
14 Mutta kun kuningas sen kuuli, tuli hän sangen murheelliseksi, ja hän mietti, miten voisi pelastaa Danielin; auringon laskuun asti hän vaivasi itseään vapauttaaksensa hänet.

15 Silloin ne miehet riensivät kiiruusti kuninkaan tykö ja sanoivat kuninkaalle: "Tiedä, kuningas, meedialaisten ja persialaisten laki on, ettei mitään kuninkaan vahvistamaa kieltoa tai julistusta peruuteta".

16 Silloin kuningas käski tuoda Danielin ja heittää hänet jalopeurain luolaan. Ja kuningas puhui Danielille ja sanoi: "Sinun Jumalasi, jota sinä lakkaamatta palvelet, pelastakoon sinut". Sitten tuotiin kivi ja pantiin luolan suulle,

17 ja kuningas sinetöi sen omallaan ja ylimystensä sineteillä, ettei Danielin asiassa muutosta tapahtuisi.

18 Sitten kuningas meni palatsiinsa ja vietti yönsä paastoten eikä sallinut tuoda eteensä naisia, ja hänen unensa pakeni häneltä.

19 Aamun sarastaessa kuningas sitten nousi ja meni kiiruusti jalopeurain luolalle.

20 Ja lähestyessään luolaa hän huusi Danielille murheellisella äänellä, ja kuningas lausui ja sanoi Danielille: "Daniel, sinä elävän Jumalan palvelija, onko sinun Jumalasi, jota lakkaamatta palvelet, voinut pelastaa sinut jalopeuroilta?"

21 Silloin Daniel vastasi kuninkaalle: "Kuningas eläköön iankaikkisesti!

22 Minun Jumalani on lähettänyt enkelinsä ja sulkenut jalopeurain kidat, niin etteivät ne ole minua vahingoittaneet, sillä minut on havaittu nuhteettomaksi hänen edessänsä, enkä minä ole sinuakaan vastaan, kuningas, rikosta tehnyt."

23 Silloin kuningas ihastui suuresti ja käski ottaa Danielin ylös luolasta. Ja kun Daniel oli otettu ylös luolasta, ei hänessä havaittu mitään vammaa; sillä hän oli turvannut Jumalaansa.

24 Ja kuningas käski tuoda ne miehet, jotka olivat syyttäneet Danielia, ja heittää heidät lapsineen ja vaimoineen jalopeurain luolaan; eivätkä he ehtineet luolan pohjaan, ennenkuin jalopeurat hyökkäsivät heidän kimppuunsa ja murskasivat kaikki heidän luunsa.

25 Sitten kuningas Daarejaves kirjoitti kaikille kansoille, kansakunnille ja kielille, mitä koko maan päällä asuu: "Suuri olkoon teidän rauhanne!

26 Minä olen antanut käskyn, että minun valtakuntani koko valtapiirissä vavistakoon ja peljättäköön Danielin Jumalaa. Sillä hän on elävä Jumala ja pysyy iankaikkisesti. Hänen valtakuntansa ei häviä, eikä hänen herrautensa lopu.

27 Hän pelastaa ja vapahtaa, hän tekee tunnustekoja ja ihmeitä taivaassa ja maan päällä, hän, joka pelasti Danielin jalopeurain kynsistä."

28 Ja tämä Daniel oli korkeassa arvossa ja kunniassa Daarejaveksen valtakunnassa sekä persialaisen Kooreksen valtakunnassa.
 
vierailija
2. Aikakirja 33

1 Manasse oli kahdentoista vuoden vanha tullessansa kuninkaaksi, ja hän hallitsi Jerusalemissa viisikymmentä viisi vuotta.

2 Hän teki sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, niiden kansain kauhistavien tekojen mukaan, jotka Herra oli karkoittanut israelilaisten tieltä.

3 Hän rakensi jälleen uhrikukkulat, jotka hänen isänsä Hiskia oli kukistanut, pystytti alttareja baaleille, teki aseroja ja kumarsi ja palveli kaikkea taivaan joukkoa.

4 Hän rakensi alttareja myös Herran temppeliin, josta Herra oli sanonut: "Jerusalemissa on minun nimeni oleva iankaikkisesti".

5 Hän rakensi alttareja kaikelle taivaan joukolle Herran temppelin molempiin esipihoihin.

6 Myös pani hän poikansa kulkemaan tulen läpi Ben-Hinnomin laaksossa, ennusteli merkeistä, harjoitti noituutta ja velhoutta ja hankki itsellensä vainaja-ja tietäjähenkien manaajia; hän teki paljon sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitti hänet.

7 Ja teettämänsä veistetyn kuvapatsaan hän asetti Jumalan temppeliin, josta Jumala oli sanonut Daavidille ja hänen pojallensa Salomolle: "Tähän temppeliin ja Jerusalemiin, jonka minä olen valinnut kaikista Israelin sukukunnista, minä asetan nimeni ikiajoiksi.

8 Enkä minä enää kuljeta Israelin jalkoja pois siitä maasta, jonka olen määrännyt teidän isillenne, jos Israel vain tarkoin noudattaa kaikkea, mitä minä olen käskenyt heidän noudattaa, koko lakia ja käskyjä ja oikeuksia, jotka ovat Mooseksen kautta annetut."

9 Mutta Manasse eksytti Juudan ja Jerusalemin asukkaat tekemään enemmän pahaa, kuin olivat tehneet ne kansat, jotka Herra oli hävittänyt israelilaisten tieltä.

10 Ja Herra puhui Manasselle ja hänen kansallensa, mutta he eivät kuunnelleet.

11 Niin Herra toi Assurin kuninkaan sotapäälliköt heidän kimppuunsa. He ottivat Manassen kiinni koukuilla, kytkivät hänet vaskikahleisiin ja veivät hänet Baabeliin.

12 Mutta ahdingossa ollessaan hän etsi Herran, Jumalansa, mielisuosiota ja nöyrtyi syvästi isiensä Jumalan edessä.

13 Ja kun hän näin rukoili häntä, niin Jumala taipui ja kuuli hänen rukouksensa ja toi hänet takaisin Jerusalemiin, hänen valtakuntaansa. Silloin Manasse tuli tietämään, että Herra on Jumala.

14 Sen jälkeen hän rakennutti Daavidin kaupungin ulomman muurin, länteen päin Giihonista, laaksoon, aina Kalaporttiin saakka, niin että se ympäröi Oofelin, ja hän teki siitä hyvin korkean. Ja hän asetti sotapäälliköitä kaikkiin Juudan varustettuihin kaupunkeihin.

15 Ja hän poisti vieraat jumalat ja kuvapatsaan Herran temppelistä sekä kaikki alttarit, jotka hän oli rakennuttanut Herran temppelin vuorelle ja Jerusalemiin, ja heitätti ne kaupungin ulkopuolelle.

16 Ja hän pani kuntoon Herran alttarin ja uhrasi sillä yhteys-ja kiitosuhreja ja kehoitti Juudaa palvelemaan Herraa, Israelin Jumalaa.

17 Mutta kansa uhrasi edelleen uhrikukkuloilla, kuitenkin ainoastaan Herralle, Jumalallensa.

18 Mitä muuta on kerrottavaa Manassesta, ja kuinka hän rukoili Jumalaansa, ja näkijäin puheista, jotka puhuivat hänelle Herran, Israelin Jumalan, nimessä, katso, se on Israelin kuningasten aikakirjassa.

19 Ja hänen rukouksestaan ja kuinka hän tuli kuulluksi, ja kaikista hänen synneistään ja uskottomuudestaan ja niistä paikoista, joihin hän rakennutti uhrikukkuloita ja pystytti asera-karsikoita ja jumalankuvia, ennenkuin hän nöyrtyi, katso, niistä on kirjoitettu Hoosain aikakirjaan.

20 Ja Manasse meni lepoon isiensä tykö, ja hänet haudattiin linnaansa. Ja hänen poikansa Aamon tuli kuninkaaksi hänen sijaansa.
 
vierailija
Efesolaiskirje 6

10 Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.

11 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

13 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.

14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,

15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.

16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,

17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.

18 Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;

19 ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,

20 jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.
 
vierailija
Efesolaiskirje 4

26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,

27 Älkääkä antako perkeleelle sijaa.

------------

Jaakobin kirje 1

19 Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan;

20 sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä.

----------

Jaakobin kirje 3

5 Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!

6 Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.

7 Sillä kaiken luonnon, sekä petojen että lintujen, sekä matelijain että merieläinten luonnon, voi ihmisluonto kesyttää ja onkin kesyttänyt;

8 mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.

-------------

Matteus 15

11 Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."

12 Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"

13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.

14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus".

16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?

17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.

19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.

20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."
 
vierailija
Efesolaiskirje 4

26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,

27 Älkääkä antako perkeleelle sijaa.

------------

Jaakobin kirje 1

19 Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan;

20 sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä.

----------

Jaakobin kirje 3

5 Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!

6 Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.

7 Sillä kaiken luonnon, sekä petojen että lintujen, sekä matelijain että merieläinten luonnon, voi ihmisluonto kesyttää ja onkin kesyttänyt;

8 mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.

-------------

Matteus 15

11 Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."

12 Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"

13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.

14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus".

16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?

17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.

19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.

20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."
Matteus 12

31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.

32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.

33 Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.

34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.

36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.

37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

--------------

Sananlaskut 10

19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.

20 Vanhurskaan kieli on valituin hopea, jumalattomien äly on tyhjän veroinen.

21 Vanhurskaan huulet kaitsevat monia, mutta hullut kuolevat mielettömyyteensä.
 
vierailija
https://www.talouselama.fi/uutiset/nain-monta-miljoonaa-cambridge-analytica-skandaali-tuli-maksamaan-facebookin-emoyhtio-metalle/867945ad-7009-4436-8114-bcbb59b52c7c

27.12.2022

OIKEUSJUTUT

Näin monta miljoonaa Cambridge Analytica -skandaali tuli maksamaan Facebookin emoyhtiö Metalle

Teknologiajättiä ravistellutta dataskandaalia on puitu julkisuudessa ja oikeudessa vuodesta 2018.

Facebookin emoyhtiö Meta suostuu sovittelemaan Cambridge Analytica -skandaalista nostetun joukkokanteen 725 miljoonalla dollarilla. Skandaali liittyy tapaukseen, jossa Facebook jakoi luvatta 87 miljoonan käyttäjän tietoja konsulttiyritykselle, joka käytti niitä entisen presidentin Donald Trumpin vaalikampanjassa.

Ars Technican mukaan poliittiseen konsultointiin keskittynyt Cambridge Analytica pääsi käsiksi Facebookin käyttäjädataan This is Your Digital Life -sovelluksen avulla. Facebookin käyttäjistä vain noin 270 000 oli ladannut sovelluksen, mutta se sai käyttöoikeudet myös käyttäjien ystävien tietoihin.

Lopputuloksena Cambridge Analytica sai muodostettua 87 miljoonaa käyttäjää sisältävän tietokannan, jonka avulla se pystyi muodostamaan hyvin tarkkoja profiileita kohdennettua vaalimainontaa varten. Suurin osa tietokantaan kuuluneista käyttäjistä ei ollut antanut konsulttiyritykselle lupaa käsitellä omia tietojaan.

Facebookin palveluehtojen vastainen toiminta nousi päivänvaloon vuonna 2018, kun The New York Timesin ja The Observerin toimittajat alkoivat tutkia asiaa. He ilmoittivat Facebookille, että Cambridge Analyticalla oli edelleen kopioita käyttäjien tiedoista, vaikka yritys oli luvannut poistaa ne jo vuonna 2015.

LUE MYÖS:

Mies sai 4 vuoden kamppailun jälkeen selville, kuinka paljon Cambridge Analytica tiesi hänestä – kylmäävä totuus
Facebook-ilmiantaja vaatii Zuckerbergiä jättämään tehtävänsä

Skandaalin jälkipuinnin seurauksena Cambridge Analytica teki konkurssin ja Facebook joutui alati paisuvan oikeusjutun keskiöön. Käyttäjät syyttivät joukkokanteessa Facebookia tietojensa luvattomasta jakamisesta kolmannelle osapuolelle.

Sittemmin Metaksi nimensä muuttanut teknologiajätti ei sovittelun myötä myönnä syyllistyneensä minkäänlaisiin väärinkäytöksiin tai laittomuuksiin. 725 miljoonan dollarin sovittelupotti jaetaan 280 miljoonan käyttäjän kesken, eli yksittäisten käyttäjien saamat rahasummat jäävät hyvin vaatimattomiksi.

LUE MYÖS

Mark Zuckerberg pakotetaan kertomaan totuus Cambridge Analytica -skandaalista
Mark Zuckerbergia vaaditaan tuomiolle Cambridge Analytica -sotkusta – ”Lain rikkomisella on seurauksensa”
Facebookin tietovuotoskandaalin oikeusjutussa uusi käänne – huonoja uutisia Mark Zuckerbergille
 
vierailija
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/nyt-tieto-suomesta-naton-jasen-442023/4e66cbbf-5a1a-4f13-93a3-6f560138f448

Nyt tieto: Suomesta Naton jäsen 4.4.2023

3.4.202314:02päivitetty 3.4.202314:13

POLITIIKKA

Suomen Nato-jäsenyys on aivan ovella.

Suomesta tulee Naton jäsen 4.4.2023, kertoo tasavallan presidentin kanslia.

Asiasta kertoi myös Naton pääsihteeri Jens Stoltenberg tiedotustilaisuudessa.

”Suomesta tulee puolustusliitto Naton jäsen tiistaina 4. huhtikuuta 2023.

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö matkustaa Brysseliin ja osallistuu Naton päämajassa järjestettävään viralliseen liittymisseremoniaan”, tasavallan presidentin kanslia tiedottaa.

Suomi tallettaa Pohjois-Atlantin sopimuksen liittymiskirjansa Yhdysvaltain hallitukselle Brysselissä tiistaina 4. huhtikuuta ennen Naton ulkoministerikokouksen alkua, kanslia kertoo. Talletuksen tekee ulkoministeri Pekka Haavisto (vihr).

”Suomen Nato-jäsenyyttä juhlistava lipunnostoseremonia järjestetään Naton päämajassa liittymiskirjan talletuksen jälkeen”, presidentin kanslia kertoo.

Presidentti Niinistön ja ulkoministeri Haaviston lisäksi lipunnostoseremoniaan osallistuu puolustusministeri Antti Kaikkonen (kesk).

https://twitter.com/TPKanslia?ref_src=twsrc^tfw|twcamp^tweetembed|twterm^1642844397598392320|twgr^a04b69b0b698e9f75bc4a8c43ec270a6420d3787|twcon^s1_&ref_url=https://www.uusisuomi.fi/uutiset/nyt-tieto-suomesta-naton-jasen-442023/4e66cbbf-5a1a-4f13-93a3-6f560138f448
 
vierailija
https://mvlehti.net/2023/04/04/juha-korhonen-lopetti-kaiken-vaalivalvojaisissa-tokentube-videopalvelu-suljettiin-maanantaina/

Päätoimittaja Juha Korhonen ”lopetti kaiken” vaalivalvojaisten ilmoituksella: Tokentube -videopalvelu suljettiin maanantaina

Julkaistu 04.04.2023 12:56, 543 lukukertaa, Ei kommentteja

Yli 8 vuoden ajan globalistien valtamediaa haastanut päätoimittaja
ja Tokentuben perustaja, Juha Korhonen, mittautti henkilökohtaisen ja samalla patrioottisen ideologisen kannatuksen Vapauden liiton eduskuntavaalien ehdokkaana. Hän satsasi suuresti vaaleihin ja pettyi niiden tuloksiin. Videopalvelu suljettiin sunnuntaina illalla ilmoitetulla tavalla eilen maanantaina, kun Korhonen sanoi "lopettavansa kaiken".

Päätoimittaja Juha Korhonen, joka toimi aikanaan myös MV-Lehden päätoimittajana, kertoi Vapauden liiton vaalivalvojaisista sunnuntaina illalla haastattelussa Totuudenetsijöiden suoraan lähetykseen, että hän ”lopettaa kaiken”. Ilmoitus kuultiin sen jälkeen, kun reilusti odotettua pienempi äänimäärä julkistettiin ja vaalitulokset aiheuttivat pettymyksen.

Korhonen kertoi satsanneensa vaalibudjettiinsa 20 000 euroa ja käyttäneensä valtavasti aikaa ja vaivaa vaalitiiminsä kanssa suorittaakseen kattavan vaalikampanjoinnin, joka sisälsi myös televisio – ja nettimainontaa omien medialähteiden mainosnäkyvyyksien lisäksi. Korhonen ei salannut pettymystä sunnuntai-iltana, kun odotettuja ääniä ei ilmaantunut mukaan laskentaan.

”Nyt haluan ilmoittaa, että mä olin päättänyt, että jos tulee alle 2 000 ääntä, niin mä lopetan itse kaiken. Tokeni tulee menemään huomenna kiinni, kaikki minun Facebook-ryhmät tulee menemään kiinni. Mun taistelu on tässä, periaatteessa mä olen menettänyt nyt perheen, firmat, rahat – kaikki. Mä joudun nostamaan kädet pystyyn nyt.

Mua vähän pelotti lähteä tähän hommaan, koskan nyt tulee se oikea ponnistus, mikä mulla on, ja nyt se käytiin ja mun äänisaalis on vajaa 300 ääntä tällä hetkellä. Niin ei ole kovin hyvä. Jos teillä on Tokenissa videoita tai mitä tahansa, niin ottakaa ne talteen, saatte toki multa ne myöhemminkin, mutta huomenna kello 20 tulee Tokeni menemään kiinni, ja joka ikinen Facebook-ryhmä – erotaan EU:sta ja kaikki menee kiinni”, Korhonen sanoi Totuuden etsijöiden lähetyksessä.

Yllä klippi haastattelusta. Koko Korhosen haastattelu on katsottavissa Youtube-nauhoituksessa, jossa hän kertoo syvällisesti tunnelmat ja näkemyksensä Vapauden liiton vaalivalvojaisissa (ajasta 2:37:36) eteenpäin.

Ylen vaalikoneen tietojen mukaan Juha Korhonen keräsi Vapauden liiton eduskuntavaalien ehdokkaana yhteensä 381 ääntä ja hänen vertauslukunsa oli
1 481,00.

Tokentubeen, joka on antanut vuosien akjan suomalaisille patriooteille ja totuuden etsijöille ilmaisen ja sensuurivapaan videoiden jakoalustan, ilmaantui maanantaina ilmoitus, kuten Korhonen edellisenä iltana varoitti:

Kiitos Juha Korhonen!
Rehellinen ja vilpitön kiitos sinulle, Juha Korhonen, kaikesta mitä olet Suomen ja suomalaisuuden – totuuden puolesta – kaikkina kuluneina vuosina tehnyt. Olet laittanut kaiken peliin, kuten myös MV-Lehdessä aikanaan, ja saanut aikaan paljon hyvää ja rakentavaa, sen me kaikki tiedämme ja olemme kiitollisia panoksestasi.

Tämä kiitos on varmasti kaikkien MV-Lehden vakiolukijoiden ja valtamedian haastajien sisällöntuottajien yhteinen. Toivotamme menestystä kaikessa mihin päätätkään ryhtyä. Me emme unohda saavutuksiasi ja osuuttasi yhteiseen ryhtymiseen, totuus edellä.

Me kaikki voimme tehdä vain parhaamme ja toivoa, että se riittää. Koska sen on riitettävä. Jos nyt yhtään lohduttaa, Suomen ja suomalaisuuden, rauhan puolesta taisteltuasi ainakin sinun omatuntosi olkoon puhdas. Kaikella kunnioituksella, voimaa ja jaksamista – toivotamme sinulle onnistumisia!

Ystävällisin terveisin ja suurin kiitoksin,

Janus Putkonen, päätoimittaja

MV-Lehden toimitus
 
vierailija
https://mvlehti.net/2023/04/04/paljastunut-twitter-algoritmi-mahdollistaa-hallitusten-valiinmenon-viestintaan/

Paljastunut Twitter-algoritmi mahdollistaa hallitusten väliinmenon viestintään
Julkaistu 04.04.2023 19:36, 597 lukukertaa, Ei kommentteja

Tutkija väittää löytäneensä Twitterin koodista työkalun, joka mahdollistaa hallitusten intervention Twitterin algoritmiin. Asia selviää sen jälkeen, kun Twitterin omistaja Elon Musk päätti sallia algoritmin tulla avoimeksi yleisön tarkastettavaksi.

Breitbart kertoo uutisessaan, että Twitterin nykyinen toimitusjohtaja Elon Musk lunasti perjantaina lupauksensa julkaisemalla osan Twitterin suositusalgoritmista verkkosivusto GitHubissa, jossa tietokoneohjelmoijat käyvät usein jakamassa ja tekemässä yhteistyötä avoimen lähdekoodin parissa.

Web-kehittäjä Steven Tey väitti löytäneensä koodista tietyn mekanismin, jonka avulla esimerkiksi Yhdysvaltain hallitus voi tehdä muutoksia sivuston toiminnan algoritmiin.

”Tarvittaessa hallitus voi puuttua Twitterin algoritmiin. Itse asiassa, Twitter Engineering on jopa luokassa – Government requested”, Tey twiittasi, mukaan lukien linkki koodin GitHub.

Ostettuaan Twitterin 44 miljardilla dollarilla lokakuussa Musk vannoi lisäävänsä alustan läpinäkyvyyttä ja löysäävänsä rajoituksia tietyille puheille ja tileille, joita edellinen johto oli asettanut.

Yksi hänen tavoitteistaan oli tuoda algoritmi avoimen lähdekoodin yleisölle; hän sanoi myöhemmin, että ”meidän ’algoritmi’ on liian monimutkainen ja sitä ei täysin ymmärretä sisäisesti”, ja että ”ihmiset löytävät monia typeriä asioita, mutta me paikataan ongelmia heti, kun ne löytyvät!”

Lisäksi Tey havaitsi, että algoritmi ottaa huomioon sellaiset tekijät kuin seuraaja-suhde määritetelmässä, mitä käyttäjät edistävät; käyttäjät, joilla on pieni määrä seuraajia, mutta suuri määrä seurattuja tilejä, vaikuttavat negatiivisesti.

Algoritmi edistää myös niitä, jotka ovat tilanneet ”Twitter Blue” -ohjelman, jossa käyttäjien on maksettava $8 kuukaudessa sinisestä valintamerkistä, joka ilmoittaa, että heidän tilinsä on ”vahvistettu”. Nämä käyttäjät sijoitetaan myöhemmin eri luokkiin, kuten ”vallankäyttäjät”, ”demokraatit” ja ”republikaanit”.

Hallituksen väliintulotyökalun löytyminen on viimeisin esimerkki kiistelystä, joka koski Twitterin suhdetta hallitusvaltaan ennen Muskin valtaannousua. Läpinäkyvyyden pyrkimyksen aikana Musk on ajoittain julkaissut tietoja Twitterin aiemmasta johtajuudesta sähköpostien ja muun kirjeenvaihdon sekä kuvakaappausten muodossa, paljastaen Twitterin johtajien ja viranomaisten välisen salaisen yhteistyön, usein konservatiivisten käyttäjien heikentämiseksi.

UMV/UVM, 4.4.2023

Lähde: Infowars
 
vierailija
1. Tessalonikalaiskirje 5

1 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;

2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.

3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.

4 Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;

5 sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.

6 Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.

7 Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat, ja jotka juovat itsensä juovuksiin, ne yöllä juovuksissa ovat.

8 Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.

9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,

10 joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan.

11 Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin.

12 Mutta me pyydämme teitä, veljet, antamaan tunnustuksenne niille, jotka tekevät työtä teidän keskuudessanne ja ovat teidän johtajanne Herrassa ja neuvovat teitä,

13 sekä pitämään heitä erinomaisen rakkaina heidän työnsä tähden. Eläkää rauhassa keskenänne.

14 Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan.

15 Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toinen toisellenne ja kaikille.

16 Olkaa aina iloiset.

17 Rukoilkaa lakkaamatta.

18 Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.

19 Henkeä älkää sammuttako,

20 profetoimista älkää halveksuko,

21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;

22 karttakaa kaikenkaltaista pahaa.

23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

24 Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.

25 Veljet, rukoilkaa meidän edestämme.

26 Tervehtikää kaikkia veljiä pyhällä suunannolla.

27 Minä vannotan teitä Herran kautta, että luetatte tämän kirjeen kaikille veljille.

28 Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kanssanne.
 
vierailija
Hesekiel 3

17 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.

18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.

20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

21 Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."
 

Yhteistyössä