Patriarkaattia puolustava kristinuskoketju: nainen on alttiimpi kaikille vaikutteille.

https://www.pelastussanoma.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=17&t=2740

Asburyn herätys

Viesti Kirjoittaja jsj » 21 Helmi 2023, 21:19

Oletteko kuulleet Jenkeissä alkaneesta Asburyn herätyksestä? Siellä tuhannet nuoret ovat rukoilleet nyt jo kaksi viikkoa putkeen lakkaamatta. Nyt jopa valtamediat ovat alkaneet noteeraamaan, että jotain poikkeuksellista on menossa:

https://twitter.com/i/status/1627968600119156744

Tämän uutisen mukaan jopa 50 000 mennyt kyseiselle pikkupaikkakunnalle Pyhää henkeä kohtaamaan:

https://www.foxnews.com/us/asbury-unive ... wn-13-days

Onko mitään kauniimpaa uutista näiden aikojen keskellä?
Miksi noiden nuorten pitäisi matkustaa, kai se henki osaa aineettomana liikkua mihin tahansa?
Mutta jos olisikin kysymys joukkosuggestiosta, on kokoontuminen tehokasta. Joukossa tyhmyys tiivistyy....
 
vierailija
Psalmit 1

1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,

2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!

3 Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy.

4 Niin eivät jumalattomat! Vaan he ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.

5 Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa.

6 Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu.
 
vierailija
1. Samuelin kirja 16

1 Ja Herra sanoi Samuelille: "Kuinka kauan sinä suret Saulia? Minähän olen hyljännyt hänet, niin ettei hän enää saa olla Israelin kuninkaana. Täytä sarvesi öljyllä ja mene; minä lähetän sinut beetlehemiläisen Iisain luo, sillä hänen pojistansa minä olen katsonut itselleni kuninkaan."

2 Mutta Samuel sanoi: "Kuinka minä voisin mennä sinne? Jos Saul saa sen kuulla, tappaa hän minut." Herra vastasi: "Ota mukaasi vasikka ja sano: 'Minä tulin uhraamaan Herralle'.

3 Kutsu sitten Iisai uhrille, niin minä ilmoitan sinulle, mitä sinun on tehtävä; ja voitele minulle se, jonka minä sinulle osoitan."

4 Samuel teki, niinkuin Herra oli puhunut. Mutta kun hän tuli Beetlehemiin, tulivat kaupungin vanhimmat vavisten häntä vastaan ja kysyivät: "Tietääkö tulosi rauhaa?"

5 Hän vastasi: "Rauhaa. Minä olen tullut uhraamaan Herralle. Pyhittäytykää ja tulkaa minun kanssani uhrille." Ja hän pyhitti Iisain ja hänen poikansa ja kutsui heidät uhrille.

6 Kun he sitten tulivat ja hän näki Eliabin, ajatteli hän: "Varmaan on nyt tässä Herran edessä hänen voideltunsa".

7 Mutta Herra sanoi Samuelille: "Älä katso hänen näköänsä äläkä kookasta vartaloansa, sillä minä olen hänet hyljännyt. Sillä ei ole, niinkuin ihminen näkee: ihminen näkee ulkomuodon, mutta Herra näkee sydämen."

8 Niin Iisai kutsui Abinadabin ja toi hänet Samuelin eteen. Mutta hän sanoi: "Ei ole Herra tätäkään valinnut".

9 Silloin Iisai toi Samman esille. Mutta hän sanoi: "Ei ole Herra tätäkään valinnut".

10 Niin toi Iisai seitsemän poikaansa Samuelin eteen. Mutta Samuel sanoi Iisaille: "Herra ei ole valinnut ketään näistä".

11 Ja Samuel kysyi Iisailta: "Siinäkö olivat kaikki nuorukaiset?" Hän vastasi: "Vielä on nuorin jäljellä, mutta hän on kaitsemassa lampaita". Niin Samuel sanoi Iisaille: "Lähetä noutamaan hänet, sillä me emme istu ruualle, ennenkuin hän tulee tänne".

12 Silloin tämä noudatti hänet; ja hän oli verevä, kaunissilmäinen ja sorea nähdä. Ja Herra sanoi: "Nouse ja voitele tämä, sillä hän se on".

13 Niin Samuel otti öljysarven ja voiteli hänet hänen veljiensä keskellä. Ja Herran henki tuli Daavidiin, siitä päivästä ja yhä edelleen. Sitten Samuel nousi ja meni Raamaan.

14 Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

15 Niin Saulin palvelijat sanoivat hänelle: "Katso, Jumalan lähettämä paha henki vaivaa sinua.

16 Käskeköön vain herramme, niin palvelijasi, jotka ovat edessäsi, etsivät miehen, joka taitaa soittaa kannelta, että hän, kun Jumalan lähettämä paha henki tulee sinuun, soittaisi sitä, ja sinun olisi parempi olla."

17 Silloin Saul sanoi palvelijoillensa: "Katsokaa minulle mies, joka on taitava soittaja, ja tuokaa hänet minun luokseni".

18 Niin eräs nuorista miehistä vastasi ja sanoi: "Katso, minä olen nähnyt beetlehemiläisellä Iisailla pojan, joka taitaa soittaa ja joka on kelpo mies ja sotilas sekä ymmärtäväinen puheiltaan ja komea mies, ja Herra on hänen kanssaan".

19 Niin Saul lähetti sanansaattajat Iisain luo ja käski sanoa: "Lähetä minun luokseni poikasi Daavid, joka kaitsee lampaita".

20 Ja Iisai otti aasin sekä leipää, viinileilin ja vohlan ja lähetti ne poikansa Daavidin mukana Saulille.

21 Ja Daavid tuli Saulin luo ja rupesi palvelemaan häntä; ja hän tuli hänelle hyvin rakkaaksi ja pääsi hänen aseenkantajakseen.

22 Ja Saul lähetti sanan Iisaille ja käski sanoa: "Anna Daavidin jäädä minua palvelemaan, sillä hän on saanut armon minun silmieni edessä".

23 Niin usein kuin Jumalan lähettämä henki tuli Sauliin, otti Daavid kanteleen ja soitti sitä; silloin Saulin oli helpompi ja parempi olla, ja paha henki väistyi hänestä.

----------------

Matteus 12

43 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa, eikä löydä.

44 Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.

45 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset. Niin käy myös tälle pahalle sukupolvelle."
 
vierailija
Musta Raamattu - Korupainos

https://www.salakirjat.net/product/25/musta-raamattu---korupainos

“Tarinan kertoja sanoi paljon kuulleensa sellaista puhetta, että Mooseksen kirjoja on seitsemän, mutta kuudetta ja seitsemättä ei näytetä eikä anneta muille kuin korkeasti oppineille pappismiehille. He saavat ne tutkintoa suorittaessaan. Niiden oppi on vastakkainen kristinuskollemme ja sen tähden niiden sisältö on yleisöltä salattu. Niissä kirjoissa on mustat lehdet valkeilla kirjaimilla. Nimi johtuu lehtien väristä.”

- Kerrottu Juvalla vuonna 1895

Satoja vuosia eurooppalaisessa kansanperinteessä on kerrottu tarinoita salatuista maagisia ohjeita sisältävistä noitakirjoista. Kuuluisin näistä on Mooseksen kuudennen ja seitsemännen kirjan nimellä vuonna 1849 julkaistu teos, joka on koostettu vanhemmista tuolloin Keski-Euroopassa liikkuneista taikakäsikirjoista, grimoireista. Kirjan käännös on kauttaaltaan tarkistettu, ja se sisältää laajan kirjan lähteitä ja historiaa käsittelevän johdantoluvun.

Kirjan sisällys:

Johdatus Kuudennen ja seitsemännen Mooseksen kirjan taustoihin

Kuudes Mooseksen kirja
1508

Seitsemäs Mooseksen kirja
1508

Israelilaisten taikavoima
1844

Mystillisen kabbalan säännöt eli taikaoppi
1505

Biblia Arcana Magica Alexander ja Velholait
1383

Otteita mystillisestä kabbalasta
1726

Magical (Spirit-Commando) Beside the Black Raven
1501

Tabellae Rabellinae Spiriti Commando
1501

Aarteiden näkyviin nousu ja henkinen pelastus
1746

Semiphoras ja Sehemhamphoras
1686

Sepherschimmusch Tehillim eli psalmien käyttö
1788

Tähtimaailman vaikutus ihmiseen ja vanhan ajan heprealaisten taikavoimaiset parannukset
1850

Katso myös suomalaisten loitsujen kokoelma vuodelta 1880:
 
vierailija
https://www.radiodei.fi/tuomas-enbuske-masennuksensa-taustoista-halusin-olla-alykkaampi-kuin-jumala/

Tuomas Enbuske masennuksensa taustoista: ”Halusin olla älykkäämpi kuin Jumala”
Posted on31.3.2021

– Nuorempana minulla oli sellainen ajatus, että olen älykkäämpi kuin Jumala. Ajattelin voittavani Jumalan älyllisesti. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän olen alkanut miettiä uskonasioita. Ajattelen kristinuskosta, että se on ehdottomasti hyvä asia, sanoo Tuomas Enbuske.

Toimittaja Tuomas Enbusken mielenterveys järkkyi viime talvena rajusti. Hän joutui useiksi viikoiksi psykiatriseen hoitoon. Diagnoosi oli vaikea masennus ja kaksisuuntainen mielialahäiriö.

Huomenna tiistaina lähetettävässä Radio Dein Ex-Criminals -ohjelmassa Enbuske avaa romahduksensa taustoja.

– Olin tosi masentunut ja mielisairaalassa. Mutta jo sitä ennen tuli asenne, että ateismissa ei mitään älykästä ja coolia, tunnustaa Enbuske Radio Deissä.

Hädän hetkellä 43-vuotias Enbuske kutsui apuun ystäviään ja kääntyi jopa korkeampien voimien puoleen.

Masentuneena hän otti yhteyttä entiseen europarlamentaarikkoon, luottoystävä Eija-Riitta Korholaan.

– Eija-Riitta Korhola rukoili puolestani. Sanoin hänelle, että voisitko, kun sinulla on paremmat yhteydet ylöspäin.

– Pyysin uskovaista ystävääni rukoilemaan. En siksi, etten olisi itse halunnut rukoilla vaan sen takia, että ajattelin sen olevan tilanteessani ulkokultaista. En liioin kyennyt miettimään itse sellaisia asioita, halusin vain kuolla.

Ennen vakavaa sairastumistaan Enbusken Twitter-viestit olivat toisentyyppisiä:
”Jumalan suhteen olen ateisti, Saatanan suhteen agnostikko.”

Tuomas Enbuskella on Twitterissä neljännesmiljoona seuraajaa. Masennuksen hetkellä Enbuske tajusi, että määrä ei korvaa laatua.

– Huomaisin sen vuoden aikana, että minulla on muutama hyvä ystävä.

”Onhan se vaikea ajatella, että Isis-taistelijat ovat Jumalalle yhtä rakkaita kuin muutkin.”

Radio Deissä Enbuske taustoittaa muuttunutta ajatusmaailmaansa sairausajan jälkeen.

– Varmaan näin ei saisi ajatella, mutta ajattelen ja sanon, että länsimainen yhteiskunta ja sen arvopohja on parempi kuin monen muun yhteiskunnan. Se ei johdu siitä, että ihmiset olisivat siellä huonompia – kaikki ihmiset ovat yhtä syntisiä. Se johtuu siitä, että siellä on eri järjestelmä ja eri usko.

– Olen luterilaiskristillisjuutalainen uskonnoton – toistaiseksi. Kulttuuriperinne minussa on, mutta olisin ulkokultainen, jos väittäisin olevani uskova – mutta en tiedä onko se lopullinen tila. Toivoisin voivani uskoa.

Enbusken mielestä kirkko voisi tuoda sanomaansa esiin suorasukaisemmin.

– Jotkut sanovat, että hyvät uskovaiset ovat sellaisia, jotka eivät tuputa toisille uskoa. Minä taas olen otettu siitä, että toista ihmistä kiinnostaa se, missä vietän iäisyyteni.

– Armo on kristinuskon hienoimpia sanomia – varsinkin kun armo on ihmiselle todella vaikeaa. Minullekin se on vaikeaa. Onhan se vaikea ajatella, että Isis-taistelijat ovat Jumalalle yhtä rakkaita kuin muutkin.

Julkkistoimittajan lähipiiriin ja laajempaan verkostoon kuuluu runsaasti julkisuuden henkilöitä. Enbuske tietää, miltä tuntuu pitää pärjäämisen ja pätemisen kulisseja yllä valokeilan keskellä.

– Veikkaan että moni on aika tyhjä ja surullinen. Kyllähän siinä huomion hakemisessa on paljon kyse siitä, että haetaan hyväksyntää. Ainakin minulla oli monta vuotta ja vuosikymmentä niin, että hain hyväksyntää. Rakkauttahan minä hain.

Teksti: Kai Kortelainen, kuva: Otavamedia / Lehtikuva

Tuomas Enbuske Radio Dein Ex-Criminals -ohjelmassa tiistaina 30.3. klo 22.03. Uusinta pääsiäissunnuntaina 4.3. klo 16.03. Kuuntele haastattelu podcastina:
OSA I:

Äänitoistin

00:00
00:00

Nuolinäppäimillä ylös ja alas säädät äänenvoimakkuutta suuremmaksi ja pienemmäksi.
OSA II:

Äänitoistin

00:00
00:00

Nuolinäppäimillä ylös ja alas säädät äänenvoimakkuutta suuremmaksi ja pienemmäksi.

Lue myös: Radio Dein ohjelmajohtaja Kai Kortelaisen kirjoittama pitempi juttu Tuomas Enbuskesta Seurakuntalainen.fi:ssä.
 

Yhteistyössä