Paskin anoppi-kisa!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minniä Kyrsii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun anoppi taas on saanut mut monesti sairaalaan ja kerran jopa teholle leipomalla ja kokkaamalla ei gluteenittomia tuotteita, minulla on siis keliakia. anoppi on sanonut etten saa naida hänen poikaansa enkä hankkia lapsia hänen kanssaan, koska minusta tulee kuulemma huono äiti. :(

Mun anoppi mm.

-haukkui vauvalle tekemiäni ruokia: voi lapsi parkaa, vankilassakin saavat parempaa.

-tuli kans omien siivouskamojen kanssa meille siivoamaan kun kuulemma meidän kamat oli huonoja

-sulatti pakastimen salaa

-aloitti remontin makkarissamme meidän ollessa etelänlomalla, ilman lupaa siis tietty

-irrotti samaisen loman aikana meidän keittiön tuolista istuinosan ja verhoili sen haluamallaan kankaalla koska nykyiset oli rumat hänen mielestään (oli kieltäydytty asiasta jo useasti, edellisen kerran tyttäremme tuhkauspäivänä..)

-ei palauta lastani toivomaani aikaan kotiin koska ei suostu pomppimaan mun pillini mukaan (noh, nyt ei tartte kyllä lastenlastaan enää heti hoitoon ottaakaan jos vaan mussa henki pihisee..)

-haukkui mut hulluksi pojalleen

Mitähän muuta.. onhan näitä.:) Vois kait tosin pahemminki olla. Anopin kanssa olis hyvät välit jos v älimatkaa sais 100 kilsaa lisää.

Heh, välimatkasta tosiaan. Meillä anoppiin on välimatka 10km. Oltiin päästy laitokselta kotiin ja keittelin aamuteetä, olin saanut vauvan just nukahtamaan, niin eikös anoppi paukkaa meille ilmoittamatta. Ja tietenkin piti herättää vauva (yöllä nukutaan). Vaikka olis ollut erittäin kiva viettää laatuaikaa miehen kanssa.

Meillä anoppi manipuloi koko ajan ihmisiä hänen puolelleen ja aina se kuka lapsista ja heidän puolisoistaan on pois niin siitä jauhetaan paskaa ja me ollaan niitä enimmäkseen joista puhutaan.
Se on sairas...en edes viitti kaikkea tähän kirjottaa....paras oli se kun se yrittää meitä saada käyttäytymään niinkuin hän haluaa ja palvomaan häntä niin uhkasi ETTÄ JOS ETTE KUNNIOITA HÄNTÄ NIIN SIUNAUS MENEE MEIDÄN LIITOLTA/PERHEELTÄ..ja hänhän sen siunauksen päättää:(
Voi ois kirjan verran kertomista...eräs tuttu(terveydenhuollon ammattilainen on daignoinut sen paha narsistinen häiriö) mutta anoppi pitää itseään maailman parhaana ihmisenä.

Anoppi kutsuu itseään äidiksi lapselleni ja muutenkin käyttäytyy niinkuin lapsi olisi hänen, esim. jos itkee ja otan syliin niin anoppi käy koppaamassa hänet minulta ja vie eri huoneeseen, kerrattain sanoikin minun kuulteni miehelleni että "voi kun minulla ei tarvitsisi käydä töissä niin olisin aina pikku Liisan kanssa ja hoitaisin pikku Liisaa".
Etsittiin mieheni kanssa isompaa asuntoa niin oli meidän tietämättämme soitellut lehdessä tarjotuista vuokra-asunnoista, sit kun muutettiin (itse hankkimaamme asuntoon ;) ) niin oli omien sanojensa mukaan menettänyt yöunensa kun mietti että miten hän sitten meidän lastenhuoneen sisustaisi!!
Ja edelleen, kun muutettiin, niin änki itsensä "siivousavuksi" meille: penkoi joka pahvilaatikon ja pussukan että mitä täällä on ja heitteli tavaraa roskiin meiltä kysymättä.
Paukahtaa ilmoittamatta kylään, on ollut useasti asuntomme avainta vailla mut ei todella ole annettu. Tunkee joka asiaan meidän elämässämme, esim. kun olin käyttämässä lasta terveyskeskuksessa niin pyyhkäisi sinne odotustilaan että "täällähän te olette kun huomasin teidän auton tuossa parkkipaikalla, mitä te täällä teette, mikä lapsella??!"
Tässäpä näitä, kirjoittelen lisää kun tulee mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja miniä myös:
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Alkuperäinen kirjoittaja Minniä Kyrsii :
Heh, välimatkasta tosiaan. Meillä anoppiin on välimatka 10km.

vain 5 kilsaa, pamahtaa käymään kun ite siltä tuntuu... ois ihan ookoo jos ton vitosen perässä ois pari nollaa, kolme ois vielä parempi :whistle:

Meillä 10 metriä.

Otan osaa.

samoin :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Alkuperäinen kirjoittaja Minniä Kyrsii :
Heh, välimatkasta tosiaan. Meillä anoppiin on välimatka 10km.

vain 5 kilsaa, pamahtaa käymään kun ite siltä tuntuu... ois ihan ookoo jos ton vitosen perässä ois pari nollaa, kolme ois vielä parempi :whistle:

Meillä 10 metriä.

Joo tuo on osanoton paikka!

Itse olin tilanteessa, jossa anoppi omalle pihalleen astumalla näki meidän ikkunat. Otti sitten tavakseen ilmestyä oven taakse pian kotiintulomme jälkeen, kun "näki että ollaan tultu". Ruvettiin sitten pitämään kotona valoja myös silloin, kun emme itse siellä olleet. :D

Mun kokemuksilla pääsisi kyllä omasta mielestäni TOP5:een, vaan en jaksa nyt märehtiä. Mutta myös mun mielestä juopunut anoppi lapsenlapsiaan uhkailemassa tuottaa tässä kisassa ykkössijoituksen kilpailun tässä vaiheessa. :(

Joo, en saisi valittaa, kuitenkin mun anoppi on suht. normaali ihminen, ei käytä alkoholia ja hoitaa lapsen varmasti hyvin silloin kun annetaan sinne hoitoon, ahdistaa vaan tuo tunkeilu ja hössötys. Meilläkin anopilla oli yhteen aikaan tapana olla "kytiksellä" kun tultiin pitemmältä matkalta, oli takuuvarmasti jo kymmenen minuutin sisään kotiinpaluustamme meillä.

en voita tätä kisaa, mutta mun anoppi oli kans sitä mieltä ettei lapsemme ole hänen poikansa, vieraiden nähden ilmeilee, esim näyttää kieltä ja laukoo outoja "vitsejä". välillä ihan normaali kun ollaan kahdestaan. pidän häntä vähän lapsellisena, mutta harmittaa hänen älyttömät tempaukset kahvipöydässä yms.

Puhuin appivanhempien aikana kivunlievituksetä synnytyksessä, että otan kerpele kaikki mitä saan (huono kokemus esikoisen syntymästä 10v sitten, tuleva vauva oli appivanhempien esimmäinen lapsenlapsi), appiukko totes siihen että kyllä pitää synnyttää ilman kivunlievitystä koska anoppi oli niin tehnyt ja koska se vahingoittaa lasta...

kerran totesin miehelleni aamupalalla anoppilassa ollessani että ompas pitkä aika kun ollaan yhtä aikaa aamupalla (meillä on eri vuorokausirytmit miehen työn takia), anoppi siihen että kyllä HÄN nousee Joka aamu, vaikka 04 aamulla jos tarvii tekeen aamupalaa..(kuopukseni on nyt 8kk, tottakai mä herään yällä tekeen aamupalaa ukolle..tuskin)

Ostin farkut, (vielä on noita kiloja raskausajalta) anoppi katto , totes että eio nähnyt mulla moisia housuja ennen; kylläpä sä oot pyäree!! hän ei paina kuin 58 ja on sentään 171cm pitkä..

mun pitäsi tehdä toinen lapsi (haloo... mulla on jo 2?!!??)

lasta ei saa jättää yksin MISSÄÄN vaiheessa, hän otti omansa vessaanki mukaan.. (just)

laps pitää opettaa potalle (vaikkei osaa vielä itte istua)

ja lapset oli 7v ennenku hän meni mihinkää yksin.. (turha pyydellä vauvaa yökylään, kun on vasta 8kk)
pääsääntösesti en tee mitään oikein kun en silitä, passaa ja kato kaikkeee valmiiks, kirjota muistilappuja ukolle että muistaa.

onhan näitä...

leikkaa lasteni hiukset vaikka tietää että kasvatan tytöille pitkät,tulee poissaollessamme penkomaan tavaroitani,yllätin ämmän keittiöstä kun tulin kotia ja ovet oli takuulla lukossa.mies ei ollut antanut avaimia,lie ikkunasta kiivenyt.
kirjoittelee lappuja että olen pöllinyt sitä sun tätä enkä todella ole mitään vienyt
kirjoittelee meidän mökkimme oviin vittuikuviestejä tussilla......mitäs viellä..

Alkuperäinen kirjoittaja ironya:
Puhuin appivanhempien aikana kivunlievituksetä synnytyksessä, että otan kerpele kaikki mitä saan (huono kokemus esikoisen syntymästä 10v sitten, tuleva vauva oli appivanhempien esimmäinen lapsenlapsi), appiukko totes siihen että kyllä pitää synnyttää ilman kivunlievitystä koska anoppi oli niin tehnyt ja koska se vahingoittaa lasta...

happy0009.gif

Voi apua, mitä tarinoita! Mun anoppijutut kalpenee niin, että en edes viitsi tässä valittaa. Pakko kuitenkin sanoa, että mun niksahtaneella anopilla on harvinaisen tasapainoinen ja kaikin puolin miellyttävä poika. En tajua, miten on mahdollista!

mulla oli yli vuosi sitten kolmoisraskaus ja kun eka meni kesken niin anoppi vaan huokas,että hyvä,en millään olisi jaksanut kahta lasta :o :o

no kun sitten kaikki meni vuoron perään kesken,niin ei onneksi enään sanonut mitään!

Alkuperäinen kirjoittaja Minniä Kyrsii:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Minniä Kyrsii:
NytKylläHarmaana... sä oot johdossa :D

... ja palkinto oli?

Esim. suksiboksi (joka kulkee myös nimellä anopinkuljetuslaatikko)

Kisa ei ole päättynyt vielä.

Anoppini soitteli, ja totes että he siskonsa kanssa sitten leipovat ristiäisiin, mitkä pidetään HEILLÄ! Ei tuu onnistuun.

Juujuu, mutta meilläpä anoppi ilmoitti päivän koska ristiäiset pidetään, hän kun oli jo pyytänyt töistä vapaata.... (meiltä ei oltu kysytty mitään)
Kun ristiäispäivä koitti niin yllätin anoppini ja hänen tyttärensä tonkimasta käsilaukkuani, kun haluais kuulemma tarkistaa ettei lapsen isä ole kukaan muu heidän poikansa/veljensä...????
Oliun silloin niin tossu, etten snonut mitään kuin kiukuttelin vain miehelle...

Samainen anoppi pyysi kaikki ystävät/tutut/puolitutu meille kun olin vauvan kanssa tullut laitokselta, kun laitoin ovet lukkoon että saadaan rauhassa nukkua, niin alkoi hakkaamaan ikkunoissa... (painajainen)

Ja mitään en tietenkään osannut tehdä, hoitaa lasta/siivota/tehdä ruokaa/pitää miehestäni huolta.. Täytyy sanoa että musersi itsetuntoa jonkin verran.. =(

Mutta sitten kun se päivä tuli etä mittä oli täynnä, niin sitten asia käännettiin niin että "huuuuutakaa vaan, kuolen kuitenkin pian, oih ja voih.."
Mutta sitten hän löysi miehen ja ei sen koommin ole korvaansa ole lotkauttanut lapsiimme... Ei olla nähty pariin vuoteen, kun ei ehdi katsomaan lapsia (asuu 5km päässä)

Ei toki pahin, mutta ehkä rasittavin.. ;)

Oltiin oltu mieheni kanssa vajaa vuosi kun anopin synttäreillä näin osan sukulaisista ekaa kertaa, anoppi esitteli mut ihan ystävällisesti mutta sit hetkeä myöhemmin kuului sanovan: eihän sitä kukaan miniästään tykkää! Just..

Meillä on kaksi alle 3v-lasta, anoppi tokaisi mulle: kyllä mä aina ihmettelen kuinka sä muka tulet pärjäämään näiden lasten kanssa?

Kun anoppi tuli katsomaan sairaalaan poikansa esikoista, joka syntyi erittäin nopean ja rajun synnytyksen tuloksena, anoppi tokaisi: onpa sillä ruma nenä! Ja tätä myös toitotti sukulaisillekin kun ilmoitti vauvauutisista. ( nyt nenä on erittäin nätti, alkuun oli vähän painunut)

Että sellaisia mun anopilta..

Tässäpä pari juttua lisää:
Kun mentiin miehen kanssa kihloihin niin kerrottiin hänen vanhemmilleen ja samalla sanottiin että älkää kertoko vielä muille sukulaisille (esim. miehen sisaruksille) kun halutaan itse kertoa. Noh, ei mennyt kuin päivä niin alkoi puhelin miehellä soimaan et "ai te ootte menny kihloihin".. oli anoppi soitellu koko suvun läpi.

Ja kun olin raskaana ja vaunujen osto oli ajankohtaista niin anoppi ilmoitti että hän käy ne vaunut sitten ostamassa. Miehen kanssa sanottiin selkokielellä että et käy, tämä on meidän lapsi ja itse haluamme hänelle vaunut valita. Kun anopille sitten selvisi että olimme käyneet ne itse ostamassa niin alkoi voivottelu että mitä hän nyt tekee; hän oli meidän selän takana käynyt lastentarvikeliikkeessä varaamassa vaunut, kuulema "sellaiset kauniinruskeat". Ja ruskea kun on anopin lempiväri, itse inhoan ruskeaa minkä anoppi myös tietää.

Kauheeta millasia anoppeja teillä oikein on. Oma anoppini on kyllä tosi mukava, ei puutu perhe-elämäämme mitenkään negatiivisesti ja auttaa aina tarvittaessa. Samoin appiukon kans ollaan hyvissä väleissä, se on mulle ku vara isä :)

Yhteistyössä