Paskana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarkko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käsittääkseni ex osoittautui liian ""casanovaksi"" tyttökaverilleni. Tyttökaverini lopetti suhteen kun muuta suhinaa alkoi olla liikaa. Näin ainakin olen sen ymmärtänyt.

Jos jatkat suhdettasi tyttökaveriisi, kaihertaa kylvetty epäilys mielessäsi kuitenkin.

Jos lopetat suhteen, jäät loppuiäksesi miettimään, jätitkö hänet ""turhaan"".

Voi *****! Just näin olen ajatellut monen monituista kertaa. Olen pohtinut että ajan kanssa ensimmäinen helpottaa. Se että toinen on liian suuri menetys kirkastui pikku hiljaa ja oikein jysähti kallloon kun näin tyttökaverini alasti sängyllä odottamassa minua.

Kuka olikaan tarinan konna ja miksi?

No kuka sinun mielestäsi? Kai ""kaverini"", olen aika lailla samaa mieltä varsinkin jos hän valehteli. Tekisi mieli antaa tiiliseinäterapiaa tyypille jos saan sen kiinni valehtelusta. No antaa olla kuitenkin.

Jarkko, älä hyvä mies piinaa itseäsi vatvomalla asiaa. Sinä rakastat eli olet voittaja. Nämä kyynikot täällä ruokkivat epätietoisuuttasi. On ihmisiä, jotka miettivät ""kannattaako"" rakastaa. Aito tunne ei sellaista kysy. Nainen, jonka olet itse valinnut tunteittesi kohteeksi on varmasti niiden arvoinen. Siihen sinun on pakko luottaa. Jos kävisi ilmi, että näin ei olekaan se on hän joka häviää - et sinä.

Minusta näyttää, että olet löytänyt vastaukset sisältäsi, missään muualla tai kenelläkään muulla niitä ""oikeita"" vastauksia ei näissä asioissa olekaan.

Janne: Sillä, että kirjoitin, että: ""Yritä unohtaa koko juttu ja jatkaa elämääsi tyttöystäväsi kanssa. Ei kannata huolehtia ""pikkujutuista"", saati heittää rakkauttaan menemään sen vuoksi."", en tarkoittanut väheksyä kenenkään ongelmia (huomasitko ""pikkujutuista"" lainausmerkeissä). Jos ap:n kaverin jutut pitävät paikkaansa, se mitä tiedetään tapahtuneeksi on kädestä pitämistä, suutelua ja yhdessä taksilla ajelua. Tämähän nyt ei vielä (välttämättä) tarkoita, että he olisivat esim. olleet sängyssä tms. Minusta esim. suutelu ja kädestä pito, kun on kumppanistaan ollut vuoden erossa, eivät ole vielä niin pahoja asioita, että sen vuoksi pitäisi kumppani jättää.

Asiaa varmaan auttaisi, jos ap saisi selvitettyä asiat ihan suoraan keskustelemalla tyttöystävänsä kanssa. Jos tämä ei onnistu, anna ajan kulua, silloin olet viisaampi. Ei kannata tehdä hätiköityjä ratkaisuja.

Tai sitten juttelet sen exän kanssa kahdestaan...

Tämä on ehkä hyvä ehdotus. Vaikea vain mieltää miten lähtisin liikkeelle. Yhteistä jutun juurta on vaikea hahmottaa. Ehkä? Entä jos tyttöni kuulee? Miten te reagoisitte jos kuulisitte että nykyinen on selkänne takana tenttaillut exää?

Hmmm, jos minua tyttöystävänä syytettäisiin väärin perustein ja tietäisin syyttäjän henkilöllisyyden, järjestäisin kyllä julkisen ""keskustelut""tilaisuuden kyseisen henkilön kanssa. Minuahan ei turhia syytellä! Eikö tyttöystäväsi ole lainkaan suuttunut kaverillesi tai pyrkinyt selvittämään asioita?

Mitä jos laitat sekä kaverisi että tyttöystäväsi samaan tilaan ja kysyt suoraan kuka tässä huoneessa valehtelee ja miksi?

Oon samaa mieltä edellisen kirjoittajan kans siitä, et jos mua syyttä epäiltäisiin raivoistuisin kyl valtavasti. Jos tyttöystäväs ei oo näin tehnyt, on vähän epäilyttävää. Lisäks toi ""kaveri puhuu musta paskaa, kun en oo lämmenny sen ehdotteluihin"" -juttu on aika vanha. On tullu itekin sitä joskus käytettyä, kun oon jääny kii omista touhuistani...

'Miten te reagoisitte jos kuulisitte että nykyinen on selkänne takana tenttaillut exää?'

Tässä minun vastaukseni: Olisin ehkä pahoillani epäluottamuksen osoituksesta, mutta jos kuitenkin olisi puhtaat jauhot pussissa, niin ""pääsisin yli"" hyvät syyt kuultuani - en toki haluaisi suhteemme kärsivän siitä, että toisella on koko ajan epäilyksiä ja ahdistunut olo.

Jos olisin tehnyt jotain, suuttuisin.

Että sinänsä mielestäni ihan hyvä ehdotus. Samalla testataan tyttöystäväsi rakkaus sinua kohtaan - eli pystyykö hän antamaan sinun tehdä mitä tarvitset mielenrauhan saavuttamiseksi.

Annelta ensimmäinen fiksu ratkaisuehdotus ja pohdinta seurauksista. Jos tyttöystävälläsi on puhtaat jauhot pussissa ja hän todella rakastaa sinua, suhde ei siihen kaadu.

Oma ratkaisuehdotukseni oli huono tähän verrattuna. Mutta kuten sanoin jo edellä, mielestäni on Janne parempi tietää missä seisot, koska asia vaivaa sinua. Eli selvitä asia, tavalla tai toisella, kunhan selvität.

Olen kyllä Annin kanssa samoilla linjoilla tämän asian suhteen. Ja yrittäisin järjestää tilaisuuden, jossa sekä tyttöystävä ja kaverisi ovat kummatkin paikalla, sillä jo se, että toinen kieltäytyy tulemasta paikalle, on mielestäni selvä syyllisyyden myöntäminen.

Vielä sellainen juttu, että tyttöystäväsi voi olla kova flirtti, eli halailee baarissa estottomasti puolituttuja miehiä ja saattaa pikkuisessa sievässä jopa pussata heitä. Sitten joku, kuten paras ystäväsi, ottaa flirtin tosissaan ja yrittää lähennellä tyttöystävääsi, tajuamatta ettei hän tarkoita flirtillä yhtään mitään. Eli mikä on tyttöystäväsi moraali?

>>""Vaikea vain mieltää miten lähtisin liikkeelle. Yhteistä jutun juurta on vaikea hahmottaa. Ehkä? Entä jos tyttöni kuulee? ""

Et siis etsimällä etsi exää ja sovi tapaamista, vaan osut hänen kanssaan samaan aikaan ravintolaan ja sitten menet juttelemaan hänen kanssaan. Aloitat vaikka: mitä mies, ei ollakaan ennen juteltu. Mitäs kuuluu?

Kyselet ihan niitä näitä, vaikka ""miten naisrintamalla menee"" tarjoat hänelle pari juomaa ja seurailet, innostuuko kehumaan valloituksillaan. Jos ei, voitkin kysyä, koskas se hänen ja tyttösi juttu päättyi ja mikä oli syynä. Onko hänen tehnyt vielä mieli takaisin jne. Et siis kysy tytöstä suoraan, vaan exän asioita ja mielipiteitä...

Ehkä parempi on kuitenkin kutsua kaverisi ja tyttösi teille kylään ja yritätte viettää aikaa keskenään, teet molemmille selväksi, että yrität saada sovintoa heidän välilleen.
Ehkä siinä sivussa saat tietää enemmän :)

Se tyttösi suuttuminen tai suuttumattomuus ei kerro mitään hänen syyllisyydestään. Jos minua turhaan epäiltäisiin (varsinkin jos olisin jotain halaillut) tekisin kaikkeni, että puoliso saisi mielenrauhan. En todellakaan suuttuisi, jos olisi puhtaat jauhot pussissa.

MUTTA luulen, että jos olisin syyllinenkin, en alkaisi raivoamaan (sehän on ensimmäinen klassinen pettämisen merkki). Jos naisesi on epäluotettava, hän osaa helposti tämänkin ansan välttää ja vakuutella syyttömyyttään...

KERRO tytöllesi, että sinua kalvaa epätietoisuus ja toivot, että tyttösi voisi jotain todisteita antaa oman syyttömyytensä puolesta. Muista, että suuttuminen ""etkö luota muhun yhtään"" ei kerro mitään.

Vaikea tilanne !

Minun mielestäni et saa kyselemällä selville mitään. Tyttöystäväsi pitäytyy tarinassaan ja tod. näk. sama tarina tulisi ex:ltä.

Tässä on juuri käymässä vanhanaikaisesti, missä viestin tuoja ammutaan. Kaverisi otti ison riskin, kun kertoi asiasta. Sillä jos hän on ainoa rehellinen.

Tyttöystäväsi reaktio oli vanha, niin kuin anni sanoi. Kun häntä epäiltiin jostakin, hän vieritti syyn kolmannelle. Miksi hän sillä hetkellä vihasi kaveriasi? Siksikö, että hän oli yrittänyt tyttöystävääsi, vai siksikö että hän oli laulanut arkoja asioita sinulle? Ajattele itse, rakkaallesi sanotaan, että olet pettänyt minua. Todellinen rakkaus järkyttyy sanomastasi ja ihmettelee miten voit tuollaista luulla, Mutta jos asiassa on perää, niin tyttöystäväsi yrittää juonia itsensä kuiville ja vierittää syyn kolmannelle. Sinä tiedät tyttöystävästäsi, miten hän reagoi, luota vaistoosi.

No johan on juttua. Ei kai syyttömän tarvitse pelkän epäilyn perusteella erikseen todistella olevansa syytön. Eikös se ole ""syyttäjän"" asia näyttää pitävästi epäillyn syyllisyys. Pelkät luulot ja mielikuvat jylläävät ajatuksissa ja ne pitää erottaa tositapahtumista.

>>""Ei kai syyttömän tarvitse pelkän epäilyn perusteella erikseen todistella olevansa syytön.""

Ei tarvitse, mutta jos minä välittäisin miehestä ja hän jostain jotain epäilisi, niin yrittäisin kaikin tavoin osoittaa hänelle, että hän todellakin luulee väärin :)
...siis jos epäilykset ovat normaalin rajoissa ;)

>> ""Eikös se ole ""syyttäjän"" asia näyttää pitävästi epäillyn syyllisyys.""

Kyllä, oikeudessa. Nyt olikin kyse parisuhteesta ja ilmeisesti ihmisistä, jotka eivät ole lakipykälien asiantuntijoita :)

Mutta sinun ajatustasi mukaillen, olinkin sitä mieltä, että myös tytön pitäisi pystyä osoittamaan jotenkin ap:n kaverin lähentely-yritykset. Tämäkin olisi yksi keino löytää totuus.

Minä taas olen sitä mieltä, että juuri millään tavalla syyttömän ei tarvitse todistella omaa syyttömyyttään - riittää, kun vastaa kysyttäessä että ""en ole..."".

Oikeudellinen ajattelu ja instituutiot virkamiehineen on hiukan eri juttu. Kuten lainausmerkeistä voit havaita, en viittaa erityisesti tietyn viran haltijaan vaan yhdenlaiseen käyttäytymiseen yleisesti. Kyllä ajattelu sekä asioiden ja tosiseikkojen funtsailu kuuluu jokaiselle - ei se ole juristien yksinoikeus eikä siihen mitään kirjoitettuja lakipykäliä tarvita.

Miten ihmeessä se tyttö pystyy erityisesti osoittamaan nämä mahdolliset tapahtuneet lähentely-yritykset? Kyllä kai tässä on nyt pelkästään sana sanaa vastaan ja Jarkko joutuu parhaan kykynsä mukaan päättämään kumpaa uskoo ja miten haluaa elämäänsä jatkaa eteenpäin. Tahdosta, itsetunnosta, luottamuksesta ja rakkaudesta tässä kai on Jarkolla kysymys - siis hyvin henkilökohtaisista asioista riippumatta siitä ovatko väitetyt teot totta vai ei.

Jos luulit että puolitoista vuotta nainen pysyy rauhassa , olet tyhmä. Todennäköisesti jos nainen käynyt baareissa koko tämän ajan , häntä on vokoteltu kymmenet kerrat (myös ex ja kaverisi). Naisesi uskottomuuden tiedät kyllä hänen tavastaan juoda ja seksuaalisesta aktiivisuudesta. Unohda asia tai selvitä se olemalla hiljaa asiasta ja kuuntelemalla juopunutta seuruettasi.

On muuten MIES hyvä kommentti sinulla.
Naisella on yhteys seksuaalisen aktiivisuuden ja uskollisuuden välillä. Eli aktiivisella on herkemmin taipumus pettää, vähemmän aktiivinen tuskin näkee asiassa mitään pettämisen arvoista. Ja sekin on tosi, että kyllä häntä baarissa ovat vokotelleet muutkin kuin ap:n kaveri, kaverinkin iskuyritykset tyttöystävä tulkitsee edullisimmalla tavalla, vaikka olisi vain jutellut.

Itse uskoisin kaveria. Hänellä ei varmaan ole mitään syystä valehdella, toisin kuin tyttöystävälläsi. Jos et voi elää sen tiedon kanssa, että tyttöystäväsi valehtelee ja on harrastanut seksiä exänsä kanssa, niin laita suhde poikki. Tiedän kyllä miten miehet seksinpuutteessa ja kauniin naisen edessä ovat valmiit matelemaan ja syömään omaa paskaansa, mutta siinä punnitaankin miehuuden laatu. On miehiä ja Tosimiehiä. Itse panisin muijaasi aikanikuluksi ja etsisin sivulta uutta tyttöystävää tai ainakin rakastajaa. Tyhjälle ei nuoren miehen kannata jäädä, koska uuden naisen saaminen pikkupaikkakunnalla on vaikeaa ja se aiheuttaa kateruutta, alkoholinkäyttöä ja syrjäytymistä...

""Elämä on""

Olen samaa mieltä siitä, että syytön voi sanoa ""en ole"", mutta mikä estäisi naista antamasta mielenrauhaa rakkaalleen, jos pystyisi osoittamaan puhuvansa totta.

Tässä asiassa olikin se vika, että oli ""kaksi"" syytöntä. Eihän mikään etene, jos sekä syytön, että syyllinen haluavat olla hiljaa. Luulisi sen syyttömän tekevän jotain tilanteen selvittämiseksi. Varsinkin jos kyse oli naisesta ja hän huomaa rakkaan miehensä olevan ihan paskana !

>>""Kyllä ajattelu sekä asioiden ja tosiseikkojen funtsailu kuuluu jokaiselle - ei se ole juristien yksinoikeus eikä siihen mitään kirjoitettuja lakipykäliä tarvita.""

Siksi korostaisi tässä sitä, että RAKKANSA puolesta voi tehdä vähän enemmän kuin lakipykälien perusteella mitattuna, eikä vain vastata ""en ole"" ja syyttää kaveria lähentelystä.

>>""Miten ihmeessä se tyttö pystyy erityisesti osoittamaan nämä mahdolliset tapahtuneet lähentely-yritykset? ""

Ei ehkä mitenkään, sehän onkin ongelma, kun on kaksi syytöntä. Muista, että myös miehen kaveri on syytön, ennenkuin tyttö esittää todistusta häntä vastaan.

Jotain voisi löytyä, jos iskuyritykset ovat tapahtuneen seurueessa. Muutoin tarkka aika ja paikka, niin kaveri voi kertoa oman selvityksensä, missä on silloin ollut. Näin kaikista räikeimmät valehteluyritykset voisivat tulla ilmi. Nytkään tällä kaverille ei ole annettu mitään mahdollisuutta puolustautua. Pelkkä naisen sana on riittänyt tuomitsemaan hänet.

(Muista, että kaverilla oli osoittaa tarkkoja yksityiskohtia naisen toimista.)

Nämä lähes kaikki jutut lukeneena sanoisin, että eukkosi on syyllinen. Vaikka kaverisi olisi tyttöystävääsi yrittänytkin, ei se kuullosta oikein miehiseltä kuviolta, että ""kostoksi"" pakeista aletaan paskaa puhumaan. Kyllähän silloin tyhmempikin tajuaa, että silloin on kohta naisen sana vastaan miehen sana, ja ollaan heikoilla jäillä ystävyyden kanssa. Summa summarum, järkevämpää olla kertomatta moisia mölinöitä, ellei niiden takana oikeasti ole jotain... Lisäksi tyttöystäväsi toiminta kuullostaa aika epäillyttävältä.

Mutta itsehän teet päätöksesi. Muista että ""rakkaus"" saa ihmiset tekemään myös itsensä kannalta hölmöjä ratkaisuja. Jos nainen on osoittanut petollisuutensa, se on osa hänen luonnettaan/moraaliaan. Jos luulet että olet itse samanlaisilla arvoilla varustettu, niin ehkäpä voitte löytää vielä yhteisen sävelen. Mutta epäilen että sävel on eri kuin ennen, tai ainakin kuullostaa epävireiseltä.

Jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin et saa urkkimalla koskaan tietää totuutta.

Totuus tulee selville kyllä aikanaan.

JOS tyttöystäväsi on ollut intiimisssä yhteyksissä jonkun kanssa, niin tuskinpa hän jättää sitä siihen yhteen kahteen erktaan. Eli huomaat kyllä ehkäpä jo piakkoin, että millainen tyttö on kyseessä. En usko, että pettäjäluonne pystyy elelemään ihan ilman mitään 'oireita'.

Kaverin valehtelua on myös hyvin vaikea todistaa. Senkin kyllä huomaa vain ajan kanssa. Jos tyttöystäväsi käyttäytyy normaalisti ja yhtä rakastuneesti eikä tee syrjähyppyjä, niin todennäköisesti kaverisi siis valehteli. Jos taas tyttöystäväsi haahuilee muiden miesten perään, niin sitten kaverisi oli oikeassa.

Mutta niin pitkälle pääset vain odottamalla ja antamalla ajan kulua.

Itse varmaan tekisin niin, että tarkkailisin tilannetta, mutta eh ryhtyisi radikaaleihin toimenpiteisiin.

Sinulle on kerrottu molempien taholta omat versiot kertomukesta. Et voi sille mitään, jos ne on valhetta tai totta. Pohtimalla tai yrittämällä selvittää niiden todenperäisyyttä teet itsesi vain hulluksi.

Eli älä käyttäydy täysin sinisilmäissti, mutta älä tuhoa mitään älyttömillä urkinnoillakaan. Anna ajan kulua ja seuraa tilannetta.

Kyllä ihminen oman luonteensa paljastaa ennen pitkää, jos on mitä erikoista paljastettavaa.

Siinähän teitä on nyt kolme jo entuudestaan tuttua ihmistä, joten eläkää kaikessa rauhassa yhdessä ja tehkää ihan mitä lystäätte. Jos ei teille yksi tyttö riitä, hankkikaa toinen ja niin voitte vaihdella petikumppania mielin määrin. Mitäpä tuota enempää pähkäilemään..onnea vaan ja kaikkea hyvää.
Sorry!! Tosiasiassa mun mielipiteeni on, että väisty syrjään ja anna niiden kahden kokeilla ""onneaan"". Ehkä saat tyttösi vielä takaisin, mutta vain hänen vapaaehtoisesta päätöksestään, ei vonkaamisella ja maanittelulla. Siinä käy helposti niin, et tyttö päättää pitää teidät molemmat ja käy juuri niinkuin alussa irvailin. Elämä jatkuu ja kotimaasi on täynnä nuoria naisia.

Yhteistyössä